“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE ADININ HİKAYESİNİ BİLEN?
Advertisements

BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
Farabi Değişim Programı Nedir
Farabi Değişim Programı Nedir?
Meme Kanseri Hastalarında Doğurganlık
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
TÜRKİYE TOPRAKLARI VERİMLİLİK DURUMU Prof. Dr
ÇEVRE ORMAN SEYYAR EĞİTİM ARACI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
ADAYLIK SÜRECİ VE AVRUPA BİRLİĞİ MALİ YARDIMLARI.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Çelebi Grubu.
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim.
Gençlerin kapasitelerini geliştirmek ve genç liderler yetiştirmek, Gençler arasında ortaklıklar geliştirmek, Balkanlar, Kafkasya, Orta Doğu, Batı Asya.
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
Bölgesel Gelişme Politika ve Uygulamaları
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
2023’E DOĞRU TÜRKİYE TURİZMİNDE YATIRIM HAMLESİ VE TRABZON
BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİ
Projenin Adı: Mesleki Eğitimde Kalite Güvencesi Konusunda Fakındalığın Geliştirilmesi Proje Ortaklarımız: 1- Teknik Eğitim Vakfı Adana Şubesi 2- Adana.
PROTOKOL.
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi 2014 Sonuçları
AVRUPA BİRLİĞİ MALİ YARDIMLARI VE KOBİ’LERE SAĞLANAN OLANAKLAR.
YÖRE YÖRE HALK OYUNLARIMIZ
ORGANİZASYON KURULU.  8 Şubat: Süper Lig 5.etap karşılaşmaları İzmir Halkapınar Spor Salonunda yapıldı.  Şubat: Çek Cumhuriyeti’nin Hodonin kentinde.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
TÜRKİYE’DE Kİ İÇ GÖÇLER
AİLE HEKİMLİĞİ PİLOT UYGULAMALARINDA SON DURUM
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ “ ENERJİ DAĞITIMINDA KAMUNUN ROLÜ” 02 ARALIK 2005 İSTANBUL.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
TSE K TS 825 ÖZEL DURUMLAR Özel durum 1: Belediye ve mücavir alan sınırları dışında, köy yerleşik alanları civarında ve mezralarda 2 kata kadar.
There are eighty-one provinces in turkey MEDITERRANEAN REGION: ADANA,ANTALYA,BURDUR,HATAY, ISPARTA,KAHRAMANMARAŞ,KİLİSİ, MERSİN,OSMANİYE BLACK SEA REGION.
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
İSTATİSTİKLERLE ÇOCUK
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı Hazırlayanlar: Prof. Dr. Hasan Meriç İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Periodontoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Dr. Dt. Emine Yek Ağız ve Diş Sağlığı Derneği Üyesi İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üye Yardımcısı Uzm. Halil Polat Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü

Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (94 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de 325 gr, Hindistan’da 117 gr.

Türkiye’de Diş Fırçası Kullanım Miktarı Türkiye’de yılda kişi başına 1 fırça düşerken (1,1) Vietnam’da bu oran 1,5.

Türkiye’de Dişhekimi Muayene Verileri Türkiye’de yaşayan nüfusun %50’si son 2 yıl içinde hiç dişhekimine gitmemişken % 25’i sadece 1 kez gitmiş.

Türkiye’de Diş Fırçalama Verileri Türkiye nüfusunun yalnızca %38.3’ü dişlerini düzenli fırçalarken, %11’i dişlerini HİÇ fırçalamıyor.

Türkiye Neden Dişini Fırçalamayı Unutuyor? Dişini fırçalamayı unutanların : %50’si acelesi olduğu için, %29’u tembellikten, %18’i evde olmadığı için unuttuğunu belirtiyor.

Türkiye’de Ağız ve Diş Sağlığı Eğitimi Bu veriler okul çağındaki çocuklarımıza ağız ve diş sağlığı eğitimi vermenin önemini bir kez daha vurgulamaktadır. Tüketiciler arasında Piar Gallup tarafından 1033 kişiyle yapılan araştırmanın sonucudur.

Türkiye’deki Diş Problemleri YAŞ DMFT çürük kayıp dolgu Çürük Kayıp diş Dolgulu diş 5 3,7±3,9 69,8% 3,4% 2,1% 12 1,9 ±2,2 61,1% 7,9% 6,5% 15 2,3 ±2,5 61,2% 16,2% 12,4% 35 -44 10,8±6,9 73,8% 91,6% 29,5% 65 - 74 25,8 ±8,5 59,3% 99,1% 14,8% Kaynak: 2004 Türkiye Datası Gökalp, S., Güçiz Doğan, B.: Türkiye Ağız-Diş Sağlığı Profili, 2004. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Basımevi, 2006.

Türkiye Ne Amaçla Diş Fırçalıyor? 1.Güzel Görünmek 2. İyi Hissetmek 3. Sağlıklı olmak

Neden Ağız Sağlığı? Sağlıklı bir vücut için sağlıklı bir ağız gereklidir. Sağlıklı bir ağız; güçlü ve temiz dişler, sağlıklı dişetleri ve diğer ağız dokularının sağlıklı olması ile mümkündür. Son yıllarda yapılan çalışmalara göre sağlıksız bir ağız yetişkinlerde kalp krizi, solunum yolu hastalıkları ve hamilelik komplikasyonları gibi ciddi genel sağlık problemlerine de yol açabilmektedir. Bu nedenle, küçük yaşta başlanan düzenli diş hekimi kontrolleri ve doğru ağız ve diş bakımı çok daha fazla önem kazanmaktadır.

Parlak Gelecekler Projesi Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler Projesi

Her yıl Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler 80’den fazla ülkede, 30 ayrı dilde; 50 milyondan fazla çocuğa ve aileye ulaşmaktadır.

Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler 1991 yılından beri uygulanan eğitim programları ile tüm dünyada toplam 650 MİLYON ‘dan fazla çocuğa ağız ve diş sağlığı eğitimi verildi.

1991 yılından bu yana uygulanan Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler uluslararası eğitim programı tüm dünyadaki çocuklara gülücükler dağıtmaktadır.

Öğrencileri ağız bakımı ve ağız sağlığı konusunda bilgilendirmek Amaç Öğrencileri ağız bakımı ve ağız sağlığı konusunda bilgilendirmek Gelecek nesillerin ağız sağlıklarına katkıda bulunmak

Bu program bütün dünyadaki 3. sınıf öğrencilerine uygulanmaktadır. Hedef Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler programı çocukları kendi ağız ve diş sağlıklarını kontrol altına almaları için harekete geçirmektedir. Hedef Kitle Bu program bütün dünyadaki 3. sınıf öğrencilerine uygulanmaktadır.

Yöntem: “Eğitici Eğitimi” Akış Çizelgesi Formatör Öğretmen Eğitici Eğitimi İlçe Sorumlusu Öğretmenlerin Eğitimi Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi Öğrencilerin Eğitimi

Türkiye’de Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler 2006 yılında Türkiye’de uygulanmaya başlandı. 2006 Nisan - Haziran aylarında İstanbul’da pilot proje uygulandı. Kasım 06 – Ocak 07 arasında İstanbul’da 2. etap uygulandı. 3. etap Nisan 2007’de Ankara’da uygulandı. 4. etap Kırıkkale, Cizre ve İstanbul ‘da yapıldı. 2008 yılı itibarı ile Doğu ve Güneydoğu illeri başta olmak üzere toplam 22 ilde uygulandı. 2009- 2010 yıllarında 36 ilde uygulandı. 2011 yılından itibaren 51 ilde uygulanmaya başlanmıştır.

İllere Göre Dağılım 2013 yılında 51 ilde devam edecektir. Adana Adıyaman Ağrı Batman Bitlis Diyarbakır Erzincan Erzurum Gaziantep Kahramanmaraş Kayseri Kilis Malatya Mersin Osmaniye Siirt Sivas Şanlıurfa Tokat Van Hakkari Bilecik Bolu Ardahan Kırklareli Kırşehir Kütahya Sinop Bayburt Kırıkkale Bartın Iğdır Yalova Düzce Bingöl Aydın Afyon Burdur Çankırı Uşak Elazığ Çorum Karaman Mardin Niğde Rize Zonguldak Yozgat Kastamonu Çanakkale 2013 yılında 51 ilde devam edecektir.

Sayılarla Türkiye’de Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler 2012 yılı sonu itibarı ile ulaşılan toplam öğrenci sayısı: Yıl 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Öğrenci Sayısı 191.856 154.599 415.912 410.908 437.798 354.972 510.000 İl Sayısı 1 4 22 36 51 Toplam 2.476.045 53

Eğitimlerden Resimler

Eğitimlerden Resimler

Eğitimlerden Resimler