ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Sınav ve Ders Başarısında
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
Diferansiyel Denklemler
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
Engelli Çocukların Ailelerine Öneriler
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Engelli Çocuk Ailelerine Önemli Uyarılar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ŞİDDET VE RİSK FAKTÖRLERİ
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ

EBEVNLER ARASINDAKİ ŞİDDETTEN SONRA Anne baba arasındaki gerginlikten dolayı çocukları suçlamayın Çocuğun anne babası arasında taraf tutmasını istemeyin Şiddetin haklı bir nedeni yoktur, açıklama yapmaya çalışmayın Psikolojik destek alın

ÇOCUĞA UYGULANAN ŞİDDET Şiddet eğitimin bir parçası değildir, Çocuğunuza şiddet uygulayarak problemleri halledemezsiniz Olumsuz davranışlara ani ve sert tepkiler göstermeyin Öfkelendiğinizde nefes egzersizlerini uygulayın Onlara olumlu model olun

Çocuğunuzla kaliteli zaman geçirin Çocuğunuz gelişim dönemi özellikleri hakkında bilgi edinin Öğretmenleri ile sık iletişime geçin Çocuğunuzu etkin dinleyin Çocuğunuza koşulsuz sevgi verin

ANNE BABALARIN BİLMESİ GEREKENLER... Çocuklar, yetişkinlerin bakımına ve korumasına muhtaçtırlar ve hiç bir şekilde fiziksel istismara maruz kalmamaları gerekmektedir. Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Ne yaparsa yapsın, hiç bir çocuk dövülmeyi ya da istismar edilmeyi hak etmez ve bu tür bir davranıştan öğrenebileceği hiç bir olumlu ders yoktur. Çocuğun öğrenebileceği tek şey, bunun bir sorun çözme yolu olduğudur.

Şiddet çatışma yaratır. Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuklar doğruyu yanlışı ebeveynlerini taklit ederek bulurlar. Eğer siz ona vurursanız, o da başka birine vurmanın yanlış olmadığını düşünecektir. Şiddet çatışma yaratır.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Pek çok yetişkin, bunu terbiye vermenin bir yolu olarak görse de fiziksel ceza çocuğa zarar verir ve ciddi hasarlara yol açabilir.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 EBEVEYNLERE ÖNERİLER

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Öncelikle ebeveyn olarak bilmeniz gereken şey, küçük bir bebeğin ya da çocuğun gereksinimlerine, isteklerine sürekli aynı sabırla ve ilgiyle yanıt vermenin oldukça zor bir iş olduğudur.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Bu durum, özellikle sıkıntılı, stresli, yorgun ya da üzgün olduğumuz zamanlarda ya da çocuğun bakımında bize yardım edecek bir aile üyesi ya da arkadaşımız olmadığında daha da zorlaşır.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Her ebeveyn çok zor ve sorunlu günler geçirebilir ya da olan bitenin acısını çocuklardan çıkardıkları zamanlar olabilir. Bu, onların iyi ebeveynler olmadıklarının göstergesi değildir.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Onlar sadece zorlu koşullarda uygun sorun çözme becerilerini kullanamaya bilirler. Anne babaya düşen uygun sorun becerilerini geliştirmek; topluma düşen de anne babaların bu tür becerileri öğrenmeleri için gerekli koşulları sağlamaktır.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuğunuza sık sık onu sevdiğinizi söyleyin. İster bebek olsun ister bir ergen, tüm çocuklar sevildiklerini ve değer verildiklerini hissettiklerinde: *Daha mutlu olurlar. *Yeni şeyleri denemek için kendilerine olan *güvenleri artar. *Kendi başarılarını fark eder ve bundan keyif *alırlar. *Kendilerine ve diğer insanlara değer veririler. *Gelecek için umutları olur.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Her ebeveyn çocuklarının doğru seçimler yapması ve iyi davranışlarda bulunması konusunda onlara yol göstermekten sorumludur. Bunu yapabilmenin en uygun yolu, çocuğunuza sizin ulaşmaya çalıştığınız sonuçlardan oluşan bir dizi seçenek sunmaktır.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Örneğin, sizin istediğiniz çocuğunuzun iyi beslenmesi ise, onun sevmediği bir şeyi yemesi için onu zorlamak yerine, onun eşit besin değerine sahip yiyeceklerden bir seçim yapmasını sağlamaktır. Bu, sizin ve çocuğunuz arasında yaşanacak bir güç savaşını önler.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuğunuzdan bir şey yapmasını isterken, onun anlayabileceği bir dille bunun nedenini de açıklayın. ? ... Uufffff...! ??? ! Ama nedeeennn?

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 ‘Çünkü ben öyle istiyorum’ demenin bir dahaki sefere hiç bir yararı olmayabilir. Bu nedenle, çocuğunuz bir şeyi yanlış yaptığında hatanın ne olduğunu ve bunu nasıl düzeltebileceğini onunla tartışın.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuğunuzla konuşurken onun kendisini, varlığını değil, davranışını reddettiğinizi anlaması gerekir.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Örneğin, çocuğa oyuncaklarını doğru düzgün toplamadığında ‘Sen ne beceriksiz çocuksun?’ diye çıkışmakla, ‘eline sağlık güzel olmuş, hadi gel bakalım biraz daha toplayabilir miyiz?’ demek arasında gerçekten çok büyük bir fark vardır.

Çocuğunuzu dinleyin ve görüşlerine saygı gösterin Çocuğunuzu dinleyin ve görüşlerine saygı gösterin. Onunla iletişim kurun ve sorunların çözümünü beraberce bulmaya çalışın. Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Kimse yok mu?

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuğunuzun davranışları için yaşına uygun, mantıklı sınırlar koyun. Gerekiyorsa çocuğun gelişim dönemlerine ilişkin bilgi toplayın, uzmanlara danışın.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Eğer kontrolünüzü kaybedip istemediğiniz bir şeyi öfkeyle çocuğunuza söylerseniz asla özür dilemekten utanmayın.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Bu şekilde çocuğunuz yetişkinlerin de hata yapabileceğini ve bunu açıklayabileceklerini görür.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuğunuza davranışını, görünüşünü etiketleyen isimler takmayın. Bu isimler onun benlik saygısına zarar verebilir.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuğunuzu, iyi ve olumlu davranışından dolayı takdir etmekten çekinmeyin. Bu onu şımartmaz; aksine bu iyi ve olumlu davranışı yeniden yapması için onu yüreklendirir ve kendine güveninin artmasını sağlar.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Onların yeteneklerine saygı duyun. En ufak başarılarını bile övün. Unutmayın- ayakkabısını bağlamak gibi basit bir şey bile küçük bir çocuk için çok büyük bir başarıdır.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Siz onların iyi davranışlarını gördükçe ve bunun için onları takdir ettikçe onlar dikkatinizi çekmek için daha az yakınacaklardır.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocuklara ve ergenlere başarısızlıklarla ve hayal kırıklıklarıyla nasıl baş edeceklerini öğretin. Hiç kimse her şeyi mükemmel bir biçimde yapamaz.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Çocukların bazen başarısız olacaklarını öğrenmeleri çok önemlidir. Onların hayal kırıklıklarını paylaşın ve onlarla konuşun.

Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğü-2006 Duygusal istismarda dahil, pek çok ihmal ve istismar kasıtlı olarak gerçekleşmez. Çok büyük bir kısmı ebeveynin çocuk gelişimine ilişkin yetersiz ya da uygun olmayan bilgilerinden kaynaklanır.