Tüketici tercihinde 4 ana unsur

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
Advertisements

Bölüm 20 Çıktı (Output) ve Toplam Talep (Aggregate demand)
Talep Esneklikleri.
Bazı Kavramlar Piyasa, Pazar (Market) Talep (Demand) Arz (Supply)
Bölüm 3 Talep, Arz ve Piyasa
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-7 SLAYT GÖSTERİSİ
Kısa Vadede Toplam Çıktı
Bölüm 6 Arz kararları nasıl alınır?
Birkaç Anahtar Kavram Maliye Politikası
Bölüm 16 Hükümet Harcaması ve Geliri
Bölüm 21 Maliye Politikası ve Dış Ticaret
Esneklik (elastisite) ve Uygulamaları
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
Esneklik Kavramı Bir önceki bölümde bir malın talep edilen miktarını belirleyen bir takım etkenler bulunduğunu belirtmiş, bu etkenlerdeki değişimlerin.
Bölüm 5 Tüketici Tercihi ve Talep
Bölüm 7 Maliyet ve Arz David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
TÜKETİCİ TEORİSİ fig.
Bir eksik rekabetçi firma;
EKO 205 Mikroiktisat I Konu: Talep.
Bölüm 34 Döviz Kuru Rejimleri
Bölüm 1 İktisat ve İktisat Bilimi
Bölüm 30 İktisadi Büyüme David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Makroiktisat... Bir bütün olarak ekonomiyle ilgilenir
ECON 101 İKTİSADA GİRİŞ Prof. Dr. Nejat Erk.
Bölüm 25 Toplam Arz- Toplam Talep. 2 Toplam Talep (AD) Monetaristler: AD negatif eğimli, sadece para arzı değişiklikleri kaymasına neden olur. Keynesyenler:
Bu bölümde Sabit kur rejiminde fiyat ve çıktının dengeye nasıl geldiğini, Sabit kur rejiminde para ve maliye politikalarının etkisini, Dalgalı döviz kurunun.
Bölüm 29 Açık Ekonomi Makroiktisadı
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-6 SLAYT GÖSTERİSİ
TÜKETİCİ DENGESİ VE TALEP
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
Bölüm 15 Refah İktisadı David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 9th Edition, McGraw-Hill, 2008 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
1 CHAPTER.
Bazı anahtar sorular Neden toplumun paraya ihtiyacı vardır?
Fayda maksimizasyonu Tercihler
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
6 Hanehalkı Davranışı ve Tüketici Tercihi B Ö L ÜM İ Ç E R İ Ğ İ
Konu: Bireysel Talep, Piyasa Talebi ve Özellikleri
Üretim düzeyi nasıl seçilir?
DEÜ.İİBF-İktisat Bölümü
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 6 Arz kararları nasıl alınır? David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill,
Bölüm 22 Para ve Banka David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Bu bölümde İktisadi büyümenin anlamını,
Tüketici tercihinde etkili dört bileşen
Talebin fiyat esnekliği
Mal piyasalarında denge
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 16 Hükümet Harcaması ve Geliri David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill,
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
EŞ ÜRÜN ANALİZİ.
Tüketici Dengesi.
Tüketici Dengesi.
Bölüm 6. Tüketici Dengesi Analizi Bölüm 7. Üretici Dengesi Analizi
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
 Bölüm 5: Talep Teorisi Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Toplam çıktı Bir ekonomide belirli bir dönemde üretilen (arz edilen) toplam mal ve hizmet miktarıdır. toplam gelir Belirli bir dönemde üretim faktörlerinin.
Ordinal Fayda Teorisi Doç. Dr. Ahmet UĞUR.
İKİNCİ BÖLÜM: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
Milli Gelir ve Fiyatların Genel Düzeyi: Toplam Talep ve Toplam Arz
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
BÖLÜM 2 ARZ VE TALEP MODELLERİ
6 Hanehalkı Davranışı ve Tüketici Tercihi B Ö L ÜM İ Ç E R İ Ğ İ
©McGraw-Hill Education, 2014
Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Sunum transkripti:

Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 6th Edition, McGraw-Hill, 2000 Power Point presentation by Peter Smith

Tüketici tercihinde 4 ana unsur Tüketici geliri Malların fiyatları Tüketici tercihleri Tüketicilerin faydalarını maximize edecekleri varsayımı See Section 6-1 in the main text.

Bütçe doğrusu A B C D E F G Yemeklerin fiyatı £5; Bir öğrencinin £50 luk bütçesini yemek ve filmlere harcadığını varsayalım. A B C D E F G Yemeklerin fiyatı £5; Filmlerin fiyatı £10. Gelir ve fiyatlar tüketicinin alabileceği mal bileşimini belirler. Bütçe doğrusu tüketicinin alabilecekleri ile alamayacaklarını ayırmaktadır.

Tüketici Tercihi Modeli Tüketicinin çoğu aza tercih ettiğini varsayalım. “a” noktasıyla kıyaslandığında: “c” yi tercih etmek isteyecektir fakat “b” noktasına göre “a” yı tercih edecektir. Yemek miktarı Film miktarı a b c

Tüketici Tercihi Modeli (2) “a” baskın alanda bütün noktalara tercih edilir. Fakat tüketici istenilen alandaki noktaları “a” ya tercih edebilir. “d” ve “e” noktaları “a” ile karşılaştırıldığınıda bir maldan fazla diğer maldan az içermektedir. Yemek miktarı Film miktarı a b c İstanilen alan Baskın e d

Tüketici Tercihi Modeli (3) U2U2 kayıtsızlık eğrisi aynı faydayı sağlayan tüm tüketim gruplarını gösterir. Kayıtsızlık eğrileri negatif eğimlidir. Kayıtsızlık eğrileri kesişemezler. Yemek miktarı Film miktarı U2

Tüketici tercihi U2 B C U3 E U1 BL Seçim noktası C dir. Faydanın maximum olduğu yer bütçe doğrusu ile kayıtsızlık eğrisinin birleştirilmesiyle bullunur. Seçim noktası C dir. Bütçe doğrusunun kayıtsızlık eğrisine teğet olduğu nokta B ve E noktaları da tercih edilebilir. Fakat daha az fayda vermektedir, Daha düşük bir kayıtsızlık eğrisinde olduğu için. U3 Yemek miktarı Film miktarı U2 U1 BL C E B

Gelirin Değişimi Tüketicinin gelirindeki değişiklik bütçe doğrusunu kaydırır. Eğimini değiştirmeden See Section 6-2 in the main text.

Normal mallar Eğer iki malda NORMAL MAL ise, gelir deki bir artış U2 yeni bir seçim noktasına neden olur, C': yemek film BL0 BL1 U2 U1 C C' Her iki mal için de telep edilen miktar artmaktadır

Bir düşük (adi) mal ve bir normal mal Yemekler düşük mal olduğunda gelirdeki artış tüketiciyi C den C‘ taşır. yemek film BL0 BL1 U2 U1 C C' Yemeklerin mikatrı düşer ve filmlerin miktarı artar.

Fiyat değişikliğinde ayarlama Bir malın fiyatındaki artış bütçe doğrusunu kaydırır. Eğimini değiştirir Nisbi (göreceli) fiyatları gösterir.

Yemeklerin fiyatındaki artış (1) Yemek fiyatındaki artış bütçe doğrusunu BL0 den BL1 kaydırır. yemek film BL0 BL1 Fiyattaki artış satın alma gücünü düşürür.

Yemeklerin fiyatındaki artış (2) film BL0 BL1 U2 U1 C E Tüketici C noktasından Yeni noktası olan E ye hareket eder. Değişik noktalardaki bu tür noktaları izlememiz bize talep eğrisini ortaya çıkaracaktır.

Fiyat Değişimlerine İntibak Fiyat Değişimlerine İntibak iki etkiden oluşur : İKAME ETKİSİ Nisbi (göreceli) fiyatlardaki bir değişikliğin sonucu yapılan ayarlama GELİR ETKİSİ Reel gelirdeki bir değişikliğin sonucu yapılan ayarlama

Gelir ve ikame etkileri H yemek film BL0 BL1 U2 U1 C E D tüketici C den E ye hareket eder Varsayımsal bütçe doğrusu HH yeni fiyatların eğimini alır ve eski kayıtsızlık eğrisine teğettir.

İkame etkisi H İKAME ETKİSİ U2U2 üzerinde C den D ye dir. U2 D C E U1 yemek film BL0 BL1 U2 U1 C E D İKAME ETKİSİ U2U2 üzerinde C den D ye dir. Herzaman negatiftir Fiyat artışı talep azalışına sebep olur.

Gelir etkisi H GELİR ETKİSİ D den E ye dir. U2 D C E U1 BL1 BL0 Yemek film BL0 BL1 U2 U1 C E D GELİR ETKİSİ D den E ye dir. Sabit nisbi fiyatlarla reel gelirin düşmesini gösterir. Pozitif veya negatif olabilir. Malın normal veya adi mal olmasına bağlıdır.