Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
TRABZON FATİH DEVLET HASTANESİ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
AĞUSTOS 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 826 YATILAN GÜN SAYISI 5408 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 920 ÖLEN.
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
TEMMUZ 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 1028 YATILAN GÜN SAYISI 6502 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 1108 ÖLEN.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Merkezi Randevu Sistemi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Aldığım Kurslar 1998 HAZIRLAYAN Abdulmuttalip ŞAHİN Mart
TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-MÜFREDAT HAZIRLAMA
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
HÜTKOM Hacettepe Üniversitesi Tütün Kontrol, Eğitim, Vergilendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi, 20 Haziran 2012 tarih ve sayılı Resmi Gazete'de.
1 GEDİZ TSO SEÇİM TAKVİMİ MART SEÇİM SÜRECİ 18 ŞUBAT 2005 Cuma: Listelerin hakime verilmesi ( 3 nüsha ) 23 ŞUBAT 2005 Çarşamba: Listelerin hakimden.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
BİRBİRİMİZİ FARKLI ANLADIĞIMIZ KİŞİYLE NASIL İLETİŞİM KURALIM Kocaeli Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Birimi ve Psikiyatri Anabilim Dalı sunuyor Kocaeli.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ADIYAMAN’DA ÇOCUĞUN PSİKOSOSYAL GELİŞİMİNİ DESTEKLEME PROGRAMI
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
TOBB ETÜ HASTANESİ.
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
4. SINIF. I. YARIYIL I. Yarıyıl; Yarıyıllık dersler 19 Eylül - 23 Aralık 2016 I. PERİYOT (8 HAFTA)19 EYLÜL KASIM 2016 II. PERİYOT (8 HAFTA)14 KASIM.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Hastalıklar ve Hastaneler
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSHANE PROGRAMI.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 3. SINIF DERS PROGRAMI A GRUBU.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. SINIF DERS PROGRAMI.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi Dr.Derya Ufuk Altıntaş 2-5 Mayıs 2006 IV.UTEK ADANA

SUNUM PLANI: ÇÜTF temel tıp eğitiminin amacı ve görev tanımı ÇÜTF eğitim modeli Staj öncesi eğitimin amacı (Dönem I,II,III) Staj eğitiminin amacı (IV,V ) IV. Sınıfta eğitim modeli (mevcut durum) V. Sınıfta eğitim modeli “ “

ÇÜTF temel tıp eğitiminin amacı; ‘toplumun sağlık düzeyini yükseltebilecek nitelikli hekimler’ yetiştirmektir.

Fakültemizden mezun olacak hekimler; Yüksek nitelikli sağlık hizmeti verebilecek mesleki bilgi ,beceri ve tutuma sahip, araştırıcı ve sorgulayan kimliği ile çağdaş değer ve davranışlarıyla topluma birer örnektirler.

ÇÜTF EĞİTİM MODELİ ÇÜTF ; aktif eğitim modülleri ve saha çalışmaları ile zenginleştirilmiş entegre eğitim modelini , üniversite hastanesi ve birinci basamak sağlık kurumlarında uygulamalı olarak yapar.

ÇÜTF EĞİTİM MODELİ İntegre sistem (Yatay ve dikey ) Birinci sınıftan itibaren topluma dayalı uygulamalar (aile hekimliği/halk sağlığı) Beceri lab. Elektif dersler ve stajlar Kurslar İnteraktif modüller

ÇÜTF PREKLİNİK (İLK 3 YIL) DÖNEMİ AMAÇ-I: Bu üç yılın sonunda tıp fakültesindeki öğrenciler; Bugün veya gelecekte kullanacağı tıbbi uygulamaların temelini oluşturacak,temel bilimlerin ve klinik disiplinlerin ana prensiplerini ve anahtar kavramlarını tanımlayabilmeli,

ÇÜTF PREKLİNİK (İLK 3 YIL) DÖNEMİ AMAÇ-II: Bugün veya gelecekte tıbbi uygulamada kullanacağı epidemiyoloji, biyoistatistik, halk sağlığı, finans, etik, davranış bilimleri, beslenme, koruyucu hekimlik ve tıbbi yaklaşımın sosyo-kültürel yönleri gibi diğer alanların prensip ve temel kavramlarını bilmeli, Hastayı sözlü veya yazılı olarak bilgilendirebilmeli, tam bir anamnez alabilmeli ve fizik muayene yapabilmelidir.

İLK 3 YIL MÜFREDAT YAPISI 1.sınıf Normal yapı ve işlev Anormal yapı ve işlev Topluma dayalı uygulama 2.sınıf 3.sınıf Normal yapı Küçük tartışma grubu/beceri lab/elektif staj/halk sağlığı(kırsal)/medikal enformatik Aile hekimliği uygulamaları /Klinik uygulamaya giriş

ÇÜTF KLİNİK STAJLARI (4-5. SINIFLAR) AMAÇ-I: Tıp Fakültesi öğrencileri 4. ve 5. sınıf klinik staj eğitimlerinin sonunda; Hasta ile iletişim kurabilmeli, Hem kendi hem de hastasının sağlığının devamlılığını sağlayabilmeli,

ÇÜTF KLİNİK STAJLARI (4-5. SINIFLAR) AMAÇ-II: Toplumda sık görülen hastalıklarda koruma, ayırıcı tanı ve akılcı tedavi yaklaşımlarını uygulayabilmeli, Birinci basamak sağlık hizmetinde bir hekim için gerekli tüm tıbbi ve idari bilgi ve becerilerle donanmış olmalıdır.

KLİNİK STAJLAR 4.Sınıf 5.Sınıf 6.sınıf Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları (10hft) Dahiliye (10 hft) Genel Cerrahi (7.5 hft) Kadın Hastalıkları ve Doğum ( 5 hft) Enfeksiyon Hastalıkları(2.5) Göğüs Hastalıkları(2.5) Kardiyoloji (2.5) 5.Sınıf 6.sınıf Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları+ NRP kursu(8 hft) Kadın Hastalıkları ve Doğum (8 hft) Dahiliye (8 hft) Kırsal Hekimlik (sağlık ocağında) ( 8 hft) Acil Tıp (8 hft) Kardiyoloji (4 hft) Enfeksiyon Hastalıkları(2 hft) Aile hekimliği(sosyal pediatri dahil) (2hft)

IV.SINIF

STAJ/TARİH 05.09.2005 – 18.11.2005 21.11.2005 - 10.02.2006 13.02.2006 – 21.04.2006 24.04.2006 30.06.2006 05.Eylül.2005 07.Ekim.2005 10.Ekim.2005 18.Kasım.2005 21.Kasım.2005 23.aralık 2005 26.Aralık.2005 10.Şubat.2006 13.Şubat.2006 17.Mart.2006 20.Mart.2006 21.Nisan.2006 24.Nisan.2006 26 Mayıs.2006 29.Mayıs.2006 30.Haziran.2006   05.09.05 21.09.05 22.09.05 07.10.05 10.10.05 27.10.05 21.11.05 07.12.05 08.12.05 23.12.05 26.12.05 25.01.06 26.01.05 10.02.06 13.02.06 01.03.06 02.03.06 17.03.06 20.03.06 05.04.06 06.04.06 21.04.06 24.04.06 10.05.06 11.05.26 26.05.06 29.05.06 14.06.06 15.06.06 30.06.06 İÇ HAST. 1 GRUP ABCD 2.GRUP 3 GRUP 4 GRUP ÇOCUK SAĞ. VE HAST. 2 GRUP 3‑ GRUP 4-GRUP 1-GRUP GENEL CERRAHİ GÖĞÜS HAST. 3-GRUP 2-GRUP KADIN HAST. VE DOĞUM A-B C-D KARDİYOLOJİ 4 CD 4- 1-C-D 1 A-B 2-C-D 2 A-B 3 C-D 3-A-B ENFEKSİYON HAST. 4 C-D 4.A-B 1 C-D 2 C-D 2-A-B

GÜNLÜK EĞİTİM PROGRAMI 0830-1030:Teorik ders (GİA’lı sınıf dersi) (11-45 öğrenci) 1030-1200: Konsültan ile hasta başı vizit (6-10 öğrenci/öğr.üyesi) 1300-1400:Teorik ders veya Olgu sunumu Post mortem CPC Makale saati Sürekli mesleki eğitim (SMG) etkinlikleri 1400-1630: Servis/poliklinik/lab/vizit/dosya hazırlama Nöbetler 2300’e kadar tutulur

IV.SINIFTA ÖĞRENCİ SAYILARI Ortalama öğrenci sayıları (140-150 kişi/sınıf) 10 haftalık stajlarda 40-45 öğrenci Pratik/hasta başı uygulamalarda konsültan başına 8-10 öğrenci 5 haftalık stajlarda 22-23 öğrenci konsültan başına 6-10 öğrenci 2.5 haftalık stajlarda 12-14 öğrenci

IV.SINIFTA KULLANILAN EĞİTİM YÖNTEMLERİ Slayt sunumu Hasta başı uygulama /demonstrasyon / muayene Olgu sunumu Hasta dosyası hazırlama, sunma tartışma Tıbbi beceri uygulamaları (hasta üzerinde)

STAJLARDA DEĞERLENDİRME Sınav sistemleri Öğrenci geri bildirimleri

IV.SINIFTA DEĞERLENDİRME Sınav sistemleri Pratik muayene (hasta üzerinde) Çoktan seçmeli teorik değerlendirme Sözlü değerlendirme (en az iki kişilik juri) Konsültan değerlendirme notu Hazırlanmış hasta dosyalarının değerlendirilmesi OSCE (Göğüs Hastalıkları)

IV.SINIFTA DEĞERLENDİRME Öğrenci geri bildirimleri Staj tanıtım dersi Anketler (sınavlar bittikten sonra yapılır) Staj sonu toplantı Odak grup toplantıları (Konsültan öğr.üy.)* İletişim toplantısı (2 defa/yıl)

V. SINIF

STAJ / TARİH 5.9.2005 30.09.2005 3.10.2005 27.10.2005 7.11.2005 2.12.2005 5.12.2005 30.12.2005 16.1.2006 10.2.2006 13.2.2006 10.3.2006 13..3.2006 7.4.2006 10.4.2006 5.5.2006 8.5.2006 2.6.2006 5 Eylül 23 Eylül 26 Eyl 30Eyl 3 Ekim 21 Ekim 24 Eki 27Eki 7 Kasım 25 Kasım 28 Kas 2Ara 5 Aralık 23 Aralık 26 Ara 30Ara 16 Ocak 3 Şubat 6 Şub 10Şu 13 Şubat 3 Mart 6 Mart 10 Mar 13 Mart 31 Mart 3 Nisan 7 Nisan 10 Nisan 28 Nisan 1 May 5 May 8 Mayıs 26 May 29 My 2Haz 16 Eylül 19 Eylül 30 Eylül 14 Ekim 17 Ekim 27 Ekim 18 Kasım 21 Şubat 2 Aralık 16 Aralık 19 Aralık 30 Aralık 27 Ocak 30 Ocak 10 Şubat 24 Şubat 27 Şubat 10 Mart 13 Mar 24 Mar 27 Mart 10 Nis 21 Nisan 24 Nisan 5 M 8May 18M 22 May 2 Haz PSİKİYATRİ 1.Grup A-B 2.Grup 3.Grup 4.Grup 5.Grup 6.Grup 7.Grup 8.Grup 9.Grup HALK SAĞLIĞI 1Grup NÖROLOJİ RESUSİTAS-YON KURSU 3 4 5 6 7 8 9 1 2 DERMATOLOJİ TRAVMA MODÜLÜ AB PLASTİK .C SELEKTİF 5-A 5-B 6-A 6-B 7-A 7-B 8-A 8-B 9-A 9-B 1-A 1-B 2-A 2-B 3-A 3-B 4-A 4-B ORTOPEDİ FTR 6-A-B 6-A.B 7-A-B 8-A-B 9-A-B 1-A-B 2-A-B 3-AB 3-A-B 4A-B 4-A-B 5-A-B ÜROLOJİ ÇOCUK CER. 4A B KBB KLİ. FARMA. GÖZ ADLİ TIP 9 A-B 1 A-B 2 A-B 3 A-B 4 A-B 5 A-B 6 A-B 7 A-B 8 A-B

V. SINIFTA YER ALAN STAJLAR Dört haftalık stajlar Psikiyatri Halk Sağlığı Üç haftalık stajlar Nöroloji Dermatoloji KBB

İki haftalık stajlar Ortopedi ve Travmatoloji FTR Üroloji Çocuk Cerrahisi Göz Hastalıkları Plastik ve Rekonstr. Cerrahi Adli Tıp

V. SINIFTA YER ALAN KURS VE MODÜLLER Resüsitasyon Kursu (Anesteziyoloji ve Reanimasyon) Klinik Farmakoloji Modülü (Farmakoloji ) Travma Modülü Acil tıp Ortopedi-travmatoloji Genel Cerrahi Nöroşiruji Anesteziyoloji Kalp-damar cerr Çocuk cerr Kadın Hastalıkları ve Doğum

V. SINIFTA YER ALAN SELEKTİF STAJLAR Selektif stajlar (iki hafta) Beyin cerrahisi Kalp damar cerrahisi Radyoloji Nükleer Tıp Radyasyon onkolojisi Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anesteziyoloji ve reanimasyon

V. SINIFTA 140-150 öğrenci/yıl 8-10 öğrenci/ staj

V. SINIFTA DEĞERLENDİRME-I Sınav sistemleri OSCE: Nesnel yapılandırılmış klinik sınav Ortopedi ve Travmatoloji Stajı Çocuk Cerrahisi Stajı Travma Modülü Klinik Farmakoloji Modülü Resusitasyon Kursu

V. SINIFTA DEĞERLENDİRME-II Diğer sınav yöntemleri: Pratik muayene Sözlü değerlendirme Konsültan değerlendirme notu Hazırlanmış dosyaların değerlendirilmesi Çoktan seçmeli test sınavı Öğrenci geri bildirimleri Anket (sınavlar bittikten sonra yapılır) Staj tanıtım dersi sırasında Staj sonu toplantı sırasında İletişim toplantısı (2 defa/yıl)

EĞİTİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ FAALİYETLERİ-I XV. ÇÜTF Öğrenci Kardiyoloji Kongresi XII. ÇÜTF Öğrenci Onkoloji Kongresi II. ÇÜTF Öğrenci Enfeksiyon Kongresi

EĞİTİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ FAALİYETLERİ-II 4. sü yapılan Ç.Ü. Tıp Fakültesi Mezunlar Derneği Kongresine aktif olarak katılmaktadırlar, 2005-2006 döneminde 98 öğrenci şehir dışı kongrelere bildiri/poster ile katılmıştır.

EĞİTİMLE İLGİLİ ÖĞRENCİ FAALİYETLERİ-III Erasmus programı ile yurt dışı stajlara 16 öğrenci katılmış olup şu anda 8 öğrenci eğitimine devam etmektedir, Polonya Jagiellonian Üniversitesi Medical College’den staj için 1999 yılından beri her yıl bir ay süreyle 10-12 öğrenci gelmektedir.

Sizleri Adana’da görmekten çok mutluyuz…