EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Merkezi Eğilim ve Merkezi Dağılım Ölçüleri
Advertisements

Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
İSTATİSTİK VE OLASILIK I
İSTATİSTİK A. G E N E L B İ L G İ.
HOŞGELDİNİZ ! FARUK AŞIK ZEYNEP AKÇA MURAT ŞİMŞEK
Kısa Yoldan Çarpma İşlemi
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
“Döner Sermaye ve Finans Akışı” Dokuz Eylül Üniversitesi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Ölçmeyle İlgili Temel İstatistikler
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
Tanımlayıcı İstatistikler
Tanımlayıcı İstatistikler
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Hafta 03: Verinin Numerik Analizi (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
Uygulama I. Cinsiyet: 1: Kadın 2: Erkek Grup: 0: Kontrol 1: Hasta.
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
Normal Dağılım.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
OLASILIK DAĞILIMLARI Bu kısımda teorik olasılık dağılımları incelenecektir. Gerçek hayatta birçok olayın dağılımı bu kısımda inceleyeceğimiz çeşitli olasılık.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İSTATİSTİK A. G E N E L B İ L G İ. İstatistik, elde edilen bir grup verinin belli hesaplama yöntemiyle objektif değerlendirilmesidir. Hedef - anlam vermek.
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -11-
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
OLASILIK ve OLASILIK DAĞILIMLARI
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
4 X x X X X
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
SINIF GEÇME.
Merkezi Eğilim (Yer) Ölçüleri
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Merkezi Eğilim Ölçüleri
Kalemimizin ucu ile defterimize dokunalım
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
Merkeze Yayılma Ölçüleri
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ Çeyrek Sapma Ranja alternatif bir farklılaşma ölçüsüdür. Ranjın uç değerlerden etkilenmesi üzerine bu etkiyi azaltmak üzere öğrenci sayısının %25 i kadar sayıda yüksek puan alan ve %25 i kadar düşük puan alan öğrencinin puanı dikkate alınmaz. Q= 𝑄3−𝑄1 2

TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ Çeyrek Sapma Örnek: Öğrencilerin finalden aldığı notlar şu şekilde verilmiştir: 30, 41, 46, 56, 68, 71, 71, 74, 80, 80, 80, 80, 82, 88, 88, 91, 93, 98, 99 Cevap: Q1 (25. Yüzdelik) = 19 (25/100) = 4.75 yani 5. puan = 68 Q3 (75. Yüzdelik) = 19 (75/100) = 14.25 yani 14. puan =88 Q = (88-68) / 2 Q= 20 / 2 = 10

Örnek: Öğrencilerin finalden aldığı notlar şu şekilde verilmiştir: STANDART SAPMA (KAYMA) S ya da σ Sembolüyle gösterilir Ölçme sonuçlarının ortalamadan farklarının kareleri ortalamasının kare köküdür. Standart kaymanın karesine varyans denir. Aritmetik ortalama ile birlikte kullanılır Standart sapmanın küçük olması grubun homojen olduğunu gösterir Formülü: S = √(X – X)2 N Örnek: Öğrencilerin finalden aldığı notlar şu şekilde verilmiştir: 30, 40, 50, 60, 70 Sınıfın aritmetik ortalaması ve standart sapması kaçtır? Cevap: X = (30+40+50+60+70) / 5 = (250/5) = 50 S = 30-50 = 20 (-20)2 = 400 s=√1000/5 40-50 = 10 (10)2 = 100 s= √200 50-50 = 0 (0)2 = 0 s= 14.14 60-50 = -10 (-10)2 = 100 70-50 = 20 (20)2 = 400 + 1000

Simetrik: Normal dağılım. Ortalama=mod=medyan ÇARPIKLIK Simetrik: Normal dağılım. Ortalama=mod=medyan Sağa çarpık: Sınıf başarısı düşük. Mod<Medyan<Ortalama. Sorular ve test zordur. Sola çarpık: Sınıf başarısı yüksek. Ortalama<Medyan<Mod. Sorular ve test kolaydır.

Z veya T puanı Test1’de daha yüksek. Orada başarılı Z ve T puanlarının hesaplanması Standart puanlar (Z Puanı veya T puanı) Öğrenci puanının grup içindeki yerini gösterir. Z= öğrenci puanı – ortalama /standart sapma T=50+(öğrenci puanı-ortalama/standart sapma)*10 Hangi testte başarılı? Z veya T puanı Test1’de daha yüksek. Orada başarılı Test1 Test2 Test3 Test4 Dilara’nın puanı 45 40 35 20 Ortalama 25 55 SS 7 5 10 9

Merkezi Yığılma Ölçüleri MERKEZİ EĞİLİM (YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ Puanların bir merkezde toplanma durumunu gösterir Merkezi Yığılma Ölçüleri mod medyan Aritmetik ortalama Normal Dağılımda; mod=medyan=aritmetik ortalama bir birine eşittir

Merkezi Dağılım Ölçüleri MERKEZİ DAĞILIM (YAYILMA) ÖLÇÜLERİ Puanların bir merkezde etrafındaki dağılımını gösterir Merkezi Dağılım Ölçüleri Ranj Çeyrek sapma Standart sapma