GÖRME ENGELLİLER 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAYAT KURTARAN 15 İPUCU.
Advertisements

DUYU ORGANLARI
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Görme Sistemi -.
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Kendinizi bir deneyin bakalım…
DUYU ORGANLARIMIZ
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
DUYU ORGANLARIMIZ.
DUYU ORGANLARIMIZ HAZIRLAYAN : HALİL PEHLEVAN
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
IŞIK Karanlıkta cisimleri göremeyiz.Uzayda ve
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
GÖRME ENGELLİLER TEMEL KAVRAMLAR TANIMI VE SINIFLANDIRMA TANIMLAMA VE DEĞERLENDİRME YAYGINLIK NEDENLERİ BAŞLICA YETERSİZLİK.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitim Ortamının Düzenlenmesi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Varlıklardan farklı olanı söyleyiniz
GÖZE İLAÇ UYGULAMA Göze, göz hastalıklarının tanısı (göz bebeğini büyütmek ya da küçültmek), göz enfeksiyonlarının tedavisi ve gözü nemlendirmek amacıyla.
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
DÜNYA ve UZAY.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
KALIN VE İNCE KENARLI MERCEKLER
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
HIZLI OKUMA Hızlı okuyanlar neler kazandılar
GÖRME OLAYI VE IŞIK HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
DÜNYA ve UZAY.
DUYU ORGANLARI Vücudumuza dış ortamdan gelen bilgiler ,duyu organları yoluyla sinir sistemine taşınır.Yaşanan değişiklikleri ve uyarıları alıp sinir.
GÖRME ENGELLİLER 1 GÖRME ENGELLİLER.
GÖZ.
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
1 IV. AMAÇLARIN BAŞARILMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZEL EĞİTİM VE İLGİLİ SERVİSLERİN BETİMLENMESİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MEVSİMLER Hikmet Sırma.
İLK YARDIM.
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Duyar, koklar, tadarım. Görür, dokunur, anlarım. Bunları nasıl yaparım?
İnsanlar, Mekânlar ve Çevreler: Coğrafya BÖLÜM 8.
IŞIK KAYNAKLARI VE IŞIĞIN YANSIMASI
Gözün yapısı Görme olayı Göz kusurları
DUYU ORGANLARIMIZ.
Görme Engelliler.
KURU GÖZ SENDROMU Serkan ASLAN.
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
GÖRME ENGELLİLER.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
1-Göz 2-Kulak 3-Dil 4-Burun 5-Deri;
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
GÖRME OLAYI VE GÖZ.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
DUYU ORGANLARIMIZ HAZIRLAYAN : HALİL PEHLEVAN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
DÜNYA ve UZAY.
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

GÖRME ENGELLİLER 1

HİPERMETROP: Yakını görememe ASTİGMAT: Açıkça görememedir. KÖR: Bütün düzeltmelere rağmen, iki gözle görmesi 1/10'dan aşağı olan, eğitim-öğretim çalışmalarında görme gücünden yararlanması mümkün olmayandır. ( 20/200 yirmi ayakta 1/10 ) AZ GÖREN: Bütün düzeltmelere rağmen, iki gözle görmesi 1/10 ile 8/10 arasında olan ve özel birtakım araç ve yöntemler kullanmadan eğitim-öğretim çalışmalarında görme gücünden yararlanması mümkün olmayandır. KATARAKT: Göz merceğinin bulutumsu bir şekille örtülmesi sonucunda görme berraklığının yitirilmesidir. MİYOP: Uzağı görememe HİPERMETROP: Yakını görememe ASTİGMAT: Açıkça görememedir. 2

GÖRME ÖZÜRLÜ OLAN ÇOCUKLARIN DAVRANIŞ ÖZELLİKLERİ Sık sık gözlerini ovar, nesneleri bulanık görür. Göze yakın iş yaparken kaşlarını çatar, rahatsız olur. Gözleri sık sık çapaklanır. Gözleri ışığa karşı duyarlıdır. Gözleri sulu olur ve göz yanmasından yakınır. 3

Gözleri ve göz kapaklarının altı kırmızı kabuk bağlar ve şişer. Gözlerinde şaşılık vardır. Göze yakın iş yaptığı zaman baş ağrıları ve dönmesinden, bulanık ve çatal gördüğünden yakınır. Sık sık tökezler, yürürken ufak tefek engelleri göremez. Kitap ve oyuncakları gözüne yakın tutar. 4

Uzak ve yakın bakarken vücudunda bir gerilim duyar, gözünü kırıştırır. Uzak şeylerle ilgilenmez, top oyunlarına katılmaya isteksiz görünür. Okuma ve yakın göz çalışması gerektiren işlerde zorlukları vardır. Yazıları kargacık, burgacık ve çok fazla eğiktir. Renkleri seçemez. 5

Öğretmen sınıfta göz bozukluğunu tespit etmek için, Snellen göz testini kullanabileceği gibi, pratik olarak öğrencilere kendi yaptığı levhalardan bir küçük, bir büyük, bir daha büyük gösterebilir. Bunun yanında diğer yöntemler de kullanılabilir. Nasıl görüyorsun ? Nereden, neleri görebiliyorsun ? gibi sorular sorulabilir. 6

GÖZÜN SAĞLADIĞI DUYUM BOYUTLARI Işıklar Renkler Hareket Uzaklık Varlıkların uzayda tuttukları yer 7

GÖZÜN SAĞLADIĞI DUYUM BOYUTLARI Işıklar Renkler Hareket Uzaklık Varlıkların uzayda tuttukları yer 8

GÖZLERİ BOZUK OLAN ÖĞRENCİLER TESBİT EDİLDİKTEN SONRA ; OKULUN YAPMASI GEREKENLER : Gözü kusurlu olan öğrenci ön sıralarda oturtulmalıdır. Göze hitap eden ders araçları, görme kusuru olan öğrencilerin rahatça görebileceği yerde bulundurulmalıdır. Görme kusurları tespit edilen öğrencilerin durumları velilerine haber verilip, göz doktoruna gitmeleri sağlanmalıdır. Velinin ihmali veya maddi gücü yoksa okul aile birliği veya okul koruma derneğince tedavisi için gerekli imkan sağlanmalıdır. 9

AİLENİN YAPMASI GEREKENLER : Görme özrü belirlenen öğrenci göz doktoruna götürülmeli, tedavisi aksatılmadan sürdürülmelidir. Gözlük ve ilaç verilmişse aksatılmadan kullanılması sağlanmalıdır. Öğrenci gözlük kullanıyorsa, gözlük temizliğine ve devamlı kullanmasına özen gösterilmelidir. 10

GÖRME KESKİNLİĞİNİN ÖLÇÜLEBİLMESİ PARMAK TESTİ : Zihinsel engelli çocuklarda uygulanabilir. Daha kısa sürede, daha çok çocuğa uygulanabilen bir ölçme aracıdır. Daha çok 3 yaşın üstündeki çocuklara uygulanır. Uygulama araçları : ( 3 metrelik ip ) Sınıf tahtasının önüne bir işaret koyun. İpin bir tarafına siz, diğer tarafına öğrenci geçsin. ( Uygulayıcı camın önünde durmamalıdır.) Parmağınızla çeşitli sayılar sayın (1, 2, 3..) Eğer öğrenci 3 uygulamadan ikisine yanıt veriyorsa ağır görme sorunu yoktur. Snellen Testinde olduğu gibi uygulama sağ ve sol gözün ikisine de ayrı ayrı yapılmalıdır.Parmak testi, uzağı görme kusuru ve ağır denecek görme kusuru olan çocukları ölçmek için kullanılır. 0-3 yaş arası çocuklar için ise mum testi uygulanır. 11

MUM TESTİ : Ağır derecede görme kusuru olan çocukları ortaya çıkarmaya yarayan bir testtir. Uygulama : Bir mum yakılır. Çocuktan 30-50 cm. uzak tutularak çocuğun izlemesi sağlanır. Eğer çocuk sadece gözleri ile ( Başını çevirmeden ) mumu yeterince izleyebiliyorsa görme kusuru yok demektir. Hüseyin KALDIRIM Görme Engelliler Sınıf Öğretmeni 12