OSMAN ACAR 23368074520 KONU Drift Nedir? Nasıl yapılır GENEL AMAÇ Bilgi Vermek ÖZEL AMAÇ Dinleyicilerin, yeni bir spor dalı olan Drift’ i tanımaları ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Advertisements

KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
FİZİK PERFORMANS ÖDEVİ
YAPANIN SINIFI: 5/F ADI SOYADI: AKİF ERCİYAS
KAMYON İŞARET LEVHALARI
Mart Yönetim yapılanmalarında görülen sorunlardan biri de, “Görev–Yetki–Sorumluluk” sınırlarının iyi belirlenmemiş olmasıdır. Yönetimde; statüyle.
RETARDER NEDİR?.
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ARAÇ BİLGİSİ VE EKONOMİK ARAÇ KULLANMA
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI
HAFIZALI KOLTUKLAR VE AYNALAR
Servis Eğitimi, VK-21 Hoş geldiniz.
İyi İş Güvenliği Uygulamaları Araca Binerken
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
BASİT MAKİNELER.
Kuvvet ve Hareket Kuvvet ve Hareket Kuvvet ve Hareket.
MOTORLU TAŞITLARDA YAKIT
KIŞ SPORLARI – KIŞ SPORLARI – KIŞ SPORLARI
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
ENERJİ: Bir cismin iş yapabilme yeteneğine enerji denir
ARAÇ HAREKET İLETİM SİSTEMLERİ
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
YANGIN SÖNDÜRME CİHAZI NASIL KULLANILIR?
Sürtünme Kuvveti.
Kavrama ve Transmisyon
Tablet aktivasyonu yardım sayfası
OM07B02_08 AHMET ÇALIŞ – YALÇIN MOLLA –
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
AĞIRLIK TRANSFERİ. ARKADAN KAYMA Özellikle virajlara hızlı girildiğinde yada kaygan yollarda sollamalarda araç, direksiyonu kırdığımız yönün zıt yönüne.
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
1-Aktivasyon yapılabilmesi için, kablosuz ağ olmalıdır.
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
Konu : Araçların Işıkları – Bozuk Araçların Çekilmesi
3. ÜNİTE.
A Dingil mesafesi B İz açıklığı Ackermann direksiyon sistemi 1 Aks mafsalı 2 Destek alanı 3 Hayali ortak merkez Temel direksiyon sistemleri Aks mafsallı.
TOPAÇ OYUNU. OYUN ALANI 2M ÇAPINDA YAN YANA İKİ DAİRE.
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR. BÖLÜM 6 DİFERANSİYEL VE AKSLAR.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
Sürtünme Kuvvetinin Hayatımızdaki Yeri
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA 
Hasan Esen ZKÜ FEN BİL. ENST. MAKİNE EĞT.BL. ÖĞRENCİSİ
KIŞ SPORLARI BEĞÜM ŞEVVAL ÜNAL.
NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI.
Güvenli Sürüş Teknikleri
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
KONU:KUVVET VE KUVVET ÇEŞİTLERİ HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
ANTRENMAN BİLGİSİ “Kuvvet ve Kuvvet Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
SÜRTÜNME KUVVETİ BUĞRA ÇAĞATAY 5/C Cisimle yüzey arasında oluşan ve cismin hareketini zorlaştıran ya da engelleyen kuvvete sürtünme kuvveti denir.
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
Libreoffice Calc ile Veri Tablosu Hazırlama. Veri Tablosu Oluşturmak İçin Veri Girişi Bir öğrencinin; 1. Vize Notu 2. Final Notu 3. Ödev Notu A) Girişi.
AKSLAR.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
DİFERANSİYEL.
SRC UYGULAMA SINAVI Sınav Kuralları
1. Yakıt tasarrufu 2. Sürtünme 3. Aerodinamik 4. Konfor 5. Ergonomi maliyeti.
KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ VE SÜRTÜNME
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
0.7 SANİYE.
Sunum transkripti:

OSMAN ACAR KONU Drift Nedir? Nasıl yapılır GENEL AMAÇ Bilgi Vermek ÖZEL AMAÇ Dinleyicilerin, yeni bir spor dalı olan Drift’ i tanımaları ve konu hakkında bilgi sahibi olmaları

Drift’in Doğuşu Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yepyeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı.

Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen bu spor dalı büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlamıştır.

Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor, her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor.

Drift Her Otomobille Yapılır mı? Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahiptir. Bu sayede otomobilin arkası kayarken sürücü aracı kontrol altında tutulabiliyor.

Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte, aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir.

Drift Teknikleri EL FRENİ Viraja giriş esnasında debriyaja basılır, aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.

VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME Viraja yaklaşırken vites küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.

GÜÇ İLE Virajın merkezine yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.

SAVURMA Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.

DEBRİYAJ TOKATLAMAK Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.

LİMİT FREN Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir

YARIŞLARDA PUANLAMA Normal otomobil yarışlarındaki gibi çizgiyi önde bitirmek sporcunun yarışı kazandığı anlamına gelmemektedir.

Bu yarışlarda puanlama her araca bağlanan DRİFTBOX denilen bir cihazla ölçülmektedir.

Puanlamayı, drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı, hızını, drift anında ortaya çıkan kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyor

DRİFT KİNG

İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER… SORULARINIZ…