DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM SORUNLARI.
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
=>SES BİLGİSİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
EMPATİ NEDİR?.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
1. ETKİNLİK/DRAMA Çocukların kullandıkları elleri bağlanarak kullanmadıkları elleri serbest bırakılır ve öğretmen tarafından kısa bir metin yazdırılır.
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EMPATİ.
DİĞERGAMLIK AYŞEGÜL ŞULE KARAR.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
Kişisel Rehberlik.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
HAZIRLAYAN= Fikri Tekin
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Mutluköy İlköğretim Okulu
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
ARGÜMANTASYON.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!

PROJENİN AMACI: Empatik olma becerilerini öğrencilerimizde geliştirerek onları sosyal yaşam içinde yer alırken kabul etmeyi, uyum sağlamayı, nerede nasıl davranmaları gerektiğini, başkalarının görüşlerine, düşüncelerine saygılı ve hoşgörülü olmayı öğretmek.

PROJE NEDEN UYGULANDI? Öğrencilerin; - Başkalarının davranışlarının altında yatan duyguları fark edebilmelerine, - Bu duyguların hangi tepkilere neden olduğunu anlayabilmelerine, - Çevrelerinde olup bitenleri daha iyi yorumlayabilmelerine, - Başkalarının problemlerini daha kolay anlayabilmelerine,

PROJE NEDEN UYGULANDI? - İlişkileri içindeki problemleri daha kolay çözebilmelerine, - Sevecen, hoşgörülü, kendini olduğu gibi kabul eden, olumlu ruhsal gelişime sahip, özsaygı düzeyleri oldukça yüksek kişiler olarak yetişmelerine yardımcı olur.

PROJENİN AŞAMALARI: 10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 1. OTURUM: Bilgilendirme Empati ve empatiyle karıştırılan kavramlar hakkında bilgi verilir. Empati kurmanın faydaları ve empatiye neden ihtiyacımız var, konularında bilgilendirici konuşma yapılır.

1. OTURUM: Bilgilendirme

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 2. OTURUM: Etkin Dinleme Dinleme ve empati arasındaki ilişki açıklanır. Öğrencilerin günlük yaşantılarında, iletişimde bulundukları kişileri nasıl dinlediklerine ilişkin açık uçlu soru sorulur. Dinleme becerisi üzerinde durulur. Etkin dinlemenin ne olduğu açıklanır.

2. OTURUM: Etkin Dinleme

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 3. OTURUM: Beden Dili / Yüz ifadeleri Bu oturumda, beden dilinin ve yüz ifadeleri ile ilgili bilgilendirici konuşma yapılır. Yüz ifadelerini bulunduğu kartlar üzerinde konuşularak, karşıdaki kişinin duygularını, yüz ifadesinden anlaşılabileceği açıklanır.

3. OTURUM: Beden Dili / Yüz ifadeleri

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 4. OTURUM: Beden Dili / Hareket, Beden Durumu, El -Kol Davranışı, Ses Tonu Bu oturumda, iletişimde beden dilini kullanmanın önemi, beden dili kullanırken dikkat edilmesi gereken davranışlarla ilgili bilgilendirici konuşma yapılır.

4. OTURUM: Beden Dili / Hareket, Beden Durumu, El -Kol Davranışı, Ses Tonu

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 5. OTURUM: Duyguları Anlama ve Tanıma Duygu pastası üzerine öğrencilerden her bir pasta dilimi için duygulardan birini (öfke, mutluluk, korku, üzüntü, şaşırma, küçümseme, tiksinme) ve bu duyguların her biriyle ilgili başlarından geçen bir olayı kısaca yazmaları istenir.

5. OTURUM: Duyguları Anlama ve Tanıma

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 6. OTURUM: Karşıdakinin Duyguları Öğrencilerin aynı durumlar için ifade ettikleri duygular arasındaki farklılıklar vurgulanır. Öğrencilerden arkadaşları ile aynı olayı yaşayıp farklı duygular yaşadıkları örnekler vermeleri istenir .

6. OTURUM: Karşıdakinin Duyguları

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 7. OTURUM: Kendi ve Karşısındakinin Duygu Değişimi Öykü kartları ile televizyon programı hazırlayan öğrencilerin duyguları ve o an yaşadıkları duygu değişimi ile izleyici arkadaşının hissettikleri duyguları açıklamaları ve böylece duygu değişimini fark etmeleri istenir.

7. OTURUM: Kendi ve Karşısındakinin Duygu Değişimi

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 8. OTURUM: Empati Oyun ve örnek olaylar ile karşısındakini anlama ve karşısındaki tarafından anlaşılmanın iletişimdeki önemini kavrayabilmeleri ve söylediklerinin başkaları ve başkalarının söylediklerinin de kendi üzerindeki etkilerini değerlendirebilmeleri istenir.

8. OTURUM: Empati

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 9. OTURUM: Karşındakinin Yerinde Olmak Aynı olayı iki farklı şekilde tamamlayarak arkadaş ilişkilerindeki davranışlarının, başkalarını ve onlarla olan ilişkilerini nasıl etkilediğini fark edebilmeleri beklenir.

10 OTURUMDA EMPATİ BECERİ EĞİTİMİ 10. OTURUM: Empati ile Sempati Okunan iki örnek olay arasındaki farklar söylenir. Cevaplar değerlendirildikten sonra empati ile sempati arasındaki fark net bir şekilde belirtildikten sonra etkinlik sonlandırılır.

EMPATİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME Empatik tepki verebilmeyi geliştirmek için “Duygu Kumbaraları” ile uygulamalar yapıldı. Kendilerini etkileyen bir olay karşısında yaşadığı duygu, karşısındakinin duyguları, nasıl davranmak istediği, nasıl davranması gerektiği, nasıl davrandığı ve davranışı ile yaşadığı olayın etkileşimini hazır not kağıtlarına yazar. Notu duygu kumbarasına atar. İstediği zaman bu notu sınıf ile paylaşır.

EMPATİ BECERİLERİNİ DAVRANIŞ HALİNE GETİRME Empatik tepki verebilmeyi davranış haline getirmek için “Empati ile Hayat Bilgisi” konuları ilişkilendirildi.

DEĞERLENDİRME - Çocuklar İçin Empati Ölçeği, - Conners, Öğretmen ve Ana baba Derecelendirme Ölçekleri - Empatik becerilerindeki gelişim düzeyi ön-test,, son-test ile kontrol edildi.