ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa 02.09.2002.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
BİRLİKTE YAŞAMA VE KARDEŞLİK
Kendisine ve çevresindeki kişilere değer verir
İLETİŞİM.
BENİM DE BİR FİKRİM VAR.
DİLİMİZDE İKİ TÜRLÜ “DE” VARDIR:
NOKTALAMA İMLERİ.
Müşteri: Müşteri: Çok fazla teknik bilgim yok. yüklemek için ne yapmam gerekiyor? Yetkili: İlk olarak KALBİM dosyasını açmanız lazım. Açtınız mı? Müşteri:
SINIF YÖNETİMİ
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
Sihirli sözcük.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
Zor insanla başa çıkma yolları
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !.
AİLE.
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
SINIF YÖNETİMİ 1 1.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Çalışma 3 Adım Adım Türkiye Hazırlayan : Selma GENÇ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÖĞRENCİLERLE KURULACAK İYİ İLİŞKİNİN ANAHTARLARI
Hazırlayan:Burcu Bayraktar
GÜNLÜK DERS PLANI DERSİN ADI : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Sen hangisini seçerdin?
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE ETKİLİ DİSİPLİN
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
“DE “EKİ İLE “DE” BAĞLACININ YAZILIŞI.
Merhaba arkadaşlar. Benim adım Emel, yanımda duran da kardeşim Nazlı. Bakmayın siz onun bu kadar uslu durduğuna,karnı acıkınca başlar ağlamaya. Karnı.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Sihirli sözcük Sunumu Hazırlayan:Emek GÜNAY ÇELİK Hikaye: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİ(Kök yayıncılık)
1. Müzik( ) sanatların en zevklisidir( ) ama bir şey öğretmez( ) Buna karşılık şiir( ) hem ruhun gıdası hem de iyi bir öğretmendir. Yukarıdaki cümlede.
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !. EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR…
MUHSİN Asla Sen Yapmazsın Demeyin.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
TOPLUMSAL BARIŞ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUŞEHRİ REHBERLİK VE ARAŞIRMA MERKEZİ
ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
TAKIM RUHU 11-A.
Atatürk'ün Doğrulukla İlgili Sözleri
ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
Milli Eğitim Vakfı Rehberlik Servisi. ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?
HAYATIMIZI GÜZELLEŞTİREN NE ÇOK ŞEY VAR
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
DUYGULARIMI İFADE EDİYORUM
YAYGIN DİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ
DERSİMİZ TÜRKÇE.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
Aileme ulaşmak istiyorum. Ama önce sorulara doğru cevap vermem gerek. Bana yardım eder misin? BAŞLAT.
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER Ses yükseltmek Esnemek Burada benim sözüm geçer. Son sözü söylemede ısrar.

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER Olumsuz vücut dilinin kullanılması:sert duruş,sıkı bağlı kollar,sert el hareketleri. Utandırma,bozma,gururla oynama,küçük düşürme… Küçümseme,alay etme,iğneleme…

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER Hava atma.(Özellikle kendi ülkesi,yolları havası,suyu,insanı vs..) Kaba kuvvet. Çifte standartlı olma-‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER İstenmeyen ahlaki tavsiyeler. İspatsız doğrulukta ısrar. ‘Şunu yap sana şu var’

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER ‘zaten hepiniz böylesiniz’,’sizden beklemiyor değildim’,’öğrenci milleti’ Öğrenciyi yansılama. Emretme.(Yap lan işte!) Aşırı ödüllendirme.

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER Meşgulüm sonra gel. Ben sizin arkadaşınızım.(Ama biz arkadaş değil öğretmen istiyorduk!) Çık dışarı terbiyesiz! İşe yaramaz!,Ne yaptığın beni ilgilendirmez! Ben öyle istiyorum,o kadar!

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER Ödev vermek için ödev vermek. Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın! Verilen sözün tutulmaması.

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN ETKENLER Her şeye evet demek.(ve sonra altından kalkamamak.) Tebeşir vs atmak. Reklam yapma,kendi milletinin üstün olduğunu ima edici sözler söyleme.

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN ETKENLER

Gülümseme Güzel giyinme Traşlı olma.

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN ETKENLER Ailelere ziyaret. Öğrenciden yana tavır.

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN ETKENLER Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu bilmek,bilindiğinin çocuk tarafından bilindiğini sağlamak.

ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN ETKENLER İnsanlar hata yapabilirler kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşmak.

TEŞEKKÜRLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa