Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Java Programlama Giriş/Çıkış
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
JAVA TEMELLERİ GİRİŞ JAVA TEMELLERİ GİRİŞ signalsec.com & mialkan.com.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
Değişkenler ve bellek Değişkenler
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query }
Nesneye Dayalı (Nesne Tabanlı ) Programlama
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Veri Yapıları ve Algoritmalar dönem
OOP UYGULAMA 5.
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
P p 8. Ünitede yinelemeli programlamanın teknikleri anlatılmaktadır. p p Gördüğünüz gibi, yinelemeli programlama bir problemin içinde problemin küçük parçalarını.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
Sınıfların Tekrardan Kullanılması
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
DİZİLER.
P 2. Ünitede Nesneye Dayalı Programlama anlatılıyor. p Nesneye dayalı programlama yeni veri tiplerinin ve bu tipleri işletmek için gereken işlemleri oluşturmayı.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
METODLAR Canan Işıl. 1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
JAVA İ LE PROGRAMLAMAYA G İ R İ Ş Ekim Dr. Galip Aydın.
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
Nesneye Dayalı Programlama
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
EDUTIME Java Day 5 Serdar TÜRKEL Konular  Arayüz (Interface) Tanımlama  Arayüz uygulama  Paket tanımlama  Paketlerin yaratılması ve kullanımı  Erişim.
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
© Haluk Bingöl v2.23 Java Programlama Dili - 01 Tek Class ile Programlama Dr. Haluk Bingöl BÜ - CmpE BU-SWE.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Kalıtım.
EDUTIME Java Day 8 Serdar TÜRKEL.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Class KahveFincani { public KahveFincani() { System.out.println("KahveFincani..."); } } public class YapilandirciBasitOrnek { public static void main(String[]
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 4 Sınıflar ve Metotlar
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
String class String karakterler dizisidir
Hata Ayıklama (Debugging), Arayüzler (Interfaces), Polimorfizm.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Görsel C# ile Windows Programlama
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
BİLGİSAYAR programlama II
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi Aslı Yazağan

Nesne ve Sınıf Kavramları Bir nesne, gerçek hayattaki farklı varlıklara karşılık gelmektedir. Bir nesnenin kimliği, durumu ve davranışı vardır. Bir sınıf, benzer özelliklere sahip olan nesneleri temsil eder. Bu nesneler, sınıfın örnekleri/özbireyleri (instance) olarak adlandırılır.

Durum ve Davranış Bir nesnenin durumu, özniteliklerden (sahalar) oluşur. Bir nesnenin davranışı, bu nesne üzerinde işleyebilen metotlardan oluşmaktadır. Bir metot, bir nesneye erişerek nesnenin durumunu değiştirebilir. Erişiciler (Accessors) ve Değiştiriciler (Mutators) (Getter / Setter metotlar).

Nesne nedir? Araba http://www.youtube.com/watch?v=8CTzp1Wm6io Key http://www.youtube.com/watch?v=DivykEY4z1g

Nesne Örnekler Nesne yönelimli Programlamada nesnelerle iletişim gerçekleşir. ÖRNEK Yurttaki öğrenci kayıtlarını tutmak: (For a program to keep track of student residents of a college dormitory, we may have many Student, Room, and Floor objects. ) Müşteri ve stokların kontrolu için: (to keep track of customers and inventory for a bicycle shop, we may have Customer, Bicycle, and many other types of objects. ) NESNE= ALANLAR + METOTLAR Örnek: Öğrenci? (a Student object may consist of data such as name, gender, birth date, home address, phone number, and age and operations for assigning and changing these data values. )

UML gösterimi

UML gosterimi ve Java Kodu package sinifnesne; public class Ogrenci {//sınıf private String name;//alan yada nitelik public String getName(){//metot return name; } public void setName(String isim){//metot name = isim; public static void main(String[] args) { //sınıfın bir nesnesini oluşturalım. Ogrenci ogrenci1 = new Ogrenci(); ogrenci1.name = "Aslı"; System.out.println(ogrenci1.name); ogrenci1.setName("Kelebek"); System.out.println(ogrenci1.getName()); ogrenci1.setName("Ali"); OGRENCİ - name + getName(): String + setName (String isim): void

Sınıf Tanımı Sınıf, nesne oluşturmak için bir şablon olarak görülebilir: class Point { int x, y; public void move(int dx, int dy) { // implementation }

YORDAMLAR ÖRNEK public class Yordamlar { int uzunlukDondur(String kelime){ return kelime.length(); } String elmaHesapla(int elma){ return new String("elma sayısı : "+ elma*18); class YordamTest{ public static void main(String[] args) { Yordamlar y=new Yordamlar(); System.out.println(y.uzunlukDondur(‘’Emre Deniz")); System.out.println(y.elmaHesapla(8));

Yordam içinde kullanılan değişkenlere başlangıç değerleri yordam gövdesi içinde atanmalıdır.

Normal Yordam Örnek public class TestNormal { public void uyariYap() { System.out.println("Dikkat Dikkat"); } public static void main(String args[]) { TestNormal tn = new TestNormal() ; tn.uyariYap();

Statik Yordam Örnek public class TestStatik { public static void uyariYap() { //Statik bir yordam System.out.println("Dikkat Dikkat statik metod"); } public static void main(String args[]) { TestStatik.uyariYap();

ÖDEV 1 Sayfalar En az bir alanı (niteliği) ve iki metodu bulunan bir Sınıf tasarlayınız. Bu sınıf için UML gösterimini ve Java Kodunu bir dosya kagıdına yazıp getiriniz. Son teslim Tarihi: 4 Mart 2013