ENGELL İ L İĞ E_NÖROLOJ İ K YAKLA Ş IM Doç. Dr. Recep ALP Nöroloji AD 02.04.20151 RALP.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
I. Uluslararası Geriatri Kongresi
Nüfusun Yaşlanması Çalışma Grubu
SİNİR SİSTEMİ Herkes için Her şey.
İŞARET DİLİ.
TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM
FOTONİK PHOTONS IN SEMICONDUCTORS YARI İLETKENLERDEKİ FOTONLAR T.C.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KORUNMA POLİTİKALARI.
EĞİTİM; Canlılarda davranış değişikliği meydana getirmek için yapılan faaliyetlerdir. Bütün canlılar eğitilebilirler! Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ B İ LG İ İŞLEM SA Ğ LIK İ STAT İ ST İ KLER İ ŞUBES İ.
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
Dr. Levent AKIN Hacettepe Ün. Tıp Fak. Halk Sağlığı Anabilim Dalı
3/27/20151 I. Erasmus Ailesi Toplantısı2 Haziran 2010 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ.
İş Sağlığı ve Güvenliğinde
Yrd. Doç. Dr. Yasemİn ÇAYIR
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER
30 mars İnovasyon Yönetiminde İnovasyon? Antalya, 16 Aralık 2008 İhsan Karataylı Technopolis Group Türkiye.
Erken Evre Meme Kanserinde Cerrahi Tedavi
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜVENLİK ve DENETİM
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
7. BÖLÜM SEÇİM VE YERLEŞTİRME
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
NOKTALAMA İŞARETLERİ NOKTA VİRGÜL SORU İŞARETİ ÜNLEM KONUŞMA ÇİZGİSİ
DERS:SAĞLIK HUKUKU KONU:HEMŞİRELİK KANUNU Hazırlayan: Türkan YILMAZ
1 Süt Pazar Durumu Brüksel, 22 Ocak Ocak AB ÜRETİMLERİ AB-28 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Kasım 2014 ile Ocak-Kasım 2013 kıyaslaması.
Hazırlayan:Emin BORANDAĞ 4/3/ HTML HTML (Hyper Text Markup Language) internet üzerinde web sayfası oluşturmak için kullanılan bir betik dilidir.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
İLERİ GÖRÜNTÜ İŞLEME (Prof. Dr. Sarp ERTÜRK).
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
KRONİK SOLUNUM HASTALIKLARINDA PSİKOSOYAL DEĞERLENDİRME VE TEDAVİ
Yeterli ve Dengeli Beslenme
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Dr. Barış Kiremitci Yrd. Doç.Dr. Gültekin Altuntaş.
1 Yönetimin temelleri
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
Türkiye Tabiatını Koruma Derneği
SİNİR SİSTEMİNE GİRİŞ Dr. İpek Ergür
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
Kaleardı75. Yıl İlkokulu
NAMAZIN BİREY VE TOPLUM ÜZERİNE ETKİLERİ
TANIŞMA AD-SOYAD MEMLEKET MEZUN OLUNAN LİSE MEZUNİYET YILI
VERİTABANI YARATMA.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
KONJENİTAL KALP HASTALIKLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
DEĞERLER EĞİTİMİ AZİM VE KARALILIK
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
Ψ BÖLÜM 2: BEYİN ve ÖĞRENME -1.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
3 Aralık Dünya Engelliler Günü
Korteks ve subkortikal yapıların organizasyonu!
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ
Genetik Ve Davranışın Biyolojik Temelleri, Kalıtım Ve Çevre Dr
Sunum transkripti:

ENGELL İ L İĞ E_NÖROLOJ İ K YAKLA Ş IM Doç. Dr. Recep ALP Nöroloji AD RALP

Sunum Engelli?, Özürlü ?, Sağlam ? Ne yapmalı? Beyin Gücü? Nöroloji ? Örnekler… RALP

Engellilik insan olma halinin bir parçasıdır… Herkes engelli olabilir… …Yaşam engelsiz olmalı… RALP

Dünyada bir milyardan fazla insan herhangi bir tür engellilik ile yaşamakta, Türkiye’de nüfusun %12’si… Bu insanların yaklaşık 200 milyonu hayatlarını devam ettirme konusunda kayda değer zorluklar yaşamaktadır. Nüfusların yaşlanması ve yaşlı insanların engelli hale gelme riskinin daha yüksek olması ile birlikte diyabet, kalp ve damar hastalıkları, kanser ve akıl sağlığı bozuklukları gibi kronik sağlık sorunlarının da küresel olarak artış göstermesi engelliğinin artmasının nedenleridir RALP

İ nsanları Engelleyen Faktörler Nelerdir? Yetersiz politikalar ve standartlar. Olumsuz tavırlar, Önyargılar. Yeterli hizmet sağlanmaması.  Hizmetlerin kötü koordine edilmesi, personel sayısının yetersiz ve çalışanların niteliklerinin zayıf olması Yetersiz finansman. Yetersiz erişilebilirlik; ulaşım, tercüman vs Danışma ve katılım yetersizliği. Engelli insanların kendi durumlarda karar almalarının yetersizliği RALP

Engelli insanların sahip olduğu büyük potansiyeli ortaya çıkarmak için yeterli kaynak ve uzmanlığı bu konuya vakfetmek ahlaki sorumluluğumuzdur. Profesör Stephen W. Hawking RALP

Engelli insanların ya ş amları nasıl etkilenmektedir? Daha kötü sağlık durumları Engelli insanların genel nüfusa göre daha düşük kalitede sağlık seviyesinde yaşadığını göstermektedir. Engelli insanlarda sigara kullanma, kötü beslenme ve fiziksel hareketsizlik gibi riskli davranış Engelli insanlar aynı zamanda şiddete maruz kalma konusunda daha fazla risk altındadır RALP

 Daha az eğitim,  Daha az işe katılım,  Artan bağımlılık ve kısıtlanan katılım RALP

Çözümler  Hükümet,  Üniversiteler,  Sivil Toplum Kuruluşları,  Engelli bireyler… RALP

Ülkemizde Güzel gelişmeler… Yetersiz… Bilinçli toplum gerekiyor, RALP

Engelli insanların ve bütün toplumun faydalanması adına; Engelleri kaldırmak mümkün…  Engelleri ortadan kaldıracak koşullar yaratmak,  Rehabilitasyon ve destek hizmetlerini geliştirmek,  Yeterli sosyal koruma sağlamak,  Kapsayıcı politikalar ve programlar oluşturmak, Bütün ilgili paydaşlara -hükümetlere, sivil toplum örgütlerine ve engelli insanların örgütlerine- görevler düşmektedir RALP

Sağlık, rehabilitasyon, destek, eğitim ve istihdama erişimleri reddedilen ve başarılı olmaları için hiçbir zaman şans tanınmayan milyonlarca engelli insanı dünya genelindeki hükümetler artık görmezden gelemezler. Profesör Stephen W. Hawking RALP

NÖROLOJ İ K HASTALIKLAR BEYİN DAMAR HASTALIKLARI- FELÇLER MİYASTENİA GRAVİS, EPİLEPSİ, DEMANS, MS, ÇOCUK FELCİ, OMURİLİK HASTALIKLARI, KAS HASTALIKLARI, PARKİNSON HASTALIĞI UYKU BOZUKLUKLARI, POLİNÖROPATİLER, ALS, MOTOR NÖRON HASTALIKLARI  AKIL ve RUH HASTALIKLARI,  GÖRME BOZUKLUKLARI,  İŞİTME BOZUKLUKLARI,  DUYU BOZUKLUKLARI RALP

Sinir Sistemi- Beyin RALP Beyin ağırlığının vücut ağırlığına oranı: % 2 İntrakraniyal içerik (1700 ml):  Beyin: 1400 ml (% 80)  Kan: 150 ml (% 10)  BOS: 150 ml (% 10) Beyindeki ortalama nöron sayısı: 100 milyar Beyindeki ortalama gliya hücresi sayısı: Nöron sayısının katı  Serebral korteksteki nöron sayısı: 10 milyar Serebral korteksteki sinaps sayısı: 60 trilyon  Spinal kolondaki nöron sayısı: 1 milyar

Gri cevher ( frontal, temporal, parietal and occipital). Serebral Korteks RALP

Ön beyin (Forebrain) Serebral hemisfer ve diencephalon RALP

Frontal lob motor kontrol, konuşma, kognisyon, RALP

Parietal Lob Somatik duyu multimodal processing spatial awareness, Uzaysal konum, RALP

Temporal Lob Bellek Emosyon Dil İşitme Görsel Tanıma RALP

Oksipital Lob Görme RALP

Diencephalon relays signals to cerebral cortex (thalamus) autonomic regulation (hypothalamus) RALP

Mesencephalon Duyusal ve motor önemli nükleuslar içeriyor. Ön beyin aktivitelerini modüle ediyor RALP

Pons Duyusal ve motor önemli nükleuslar içeriyor. Serebelluma bağlantıları var Ön beyin aktivitelerini modüle ediyor RALP

Medulla oblongata Duyusal ve motor önemli nükleuslar içeriyor. otonomic kontrol merkezi RALP

Cerebellum Hareket koordinasyonu Motor öğrenme RALP

Beyin RALP

Korteksteki lokal devrelerin afferentleri (girdi) ve efferentleri (çıktı) AfferentEfferent RALP

Omurilik Central canal RALP

SİNİR SİSTEMİNİN ORGANİZASYONU RALP

Engellilik ya ş amak için engel de ğ il, Helen Keller ( ) Bebeklik çağından itibaren kör-sağır ve dilsiz, Pedagog 12 Kitap Beş lisan bilen, Bisiklet, kano ve yelkenli ile gezintiye çıkan, Yüzen, satranç oynayan … Dokunarak konuşan… RALP

Eşref ARMAĞAN, Ressam, Görme engelli  Eşref, ne çocukken ne de yetişkin çağda hiçbir öğrenim görmedi.  Kendi kendine yazmayı öğrendi.  Eşref, bütün gün babasının dükkanında baca boruları keserek babasına yardım ederdi, boş zamanını da resim çizerek geçirirdi.  6 yaşındayken kalem ile kağıt üzerine çizmeyi,  18 yaşında ise önce parmakları ile kağıt üzerine, sonra da kartona yağlı boya ile resim yapmaya başladı. Yağlı boyadan akrilik boyaya ve tuale geçti.  Elleri artık onun gözleri olmuştu RALP

Cebrail Bektaş Sivas’ın Divriği ilçesinde, aldığı özel eğitimle okumayı ve ağzıyla yazı yazmayı öğrenen, sadece tek parmağını oynatabilen doğuştan bedensel engelli 27 yaşındaki Cebrail Bektaş, azmin önünde hiçbir engelin duramayacağını gözler önüne seriyor. Doğuştan yüzde 92 engelli olan, yürüyemeyen ve sadece tek parmağını oynatabiliyor… RALP

Cornel Hrisca, Bugüne kadar karşılaştığım bütün engeller için bir çözüm yolu buldum. Hiç ümitsiz olmadım… 1991 yılında dünyaya geldiğinde doktorlar, vücudunun büyük bir bölümünün özürlü olduğunu ve birkaç saat yaşayabileceğini söylemiş. Yetimhaneden - Oxford Ün RALP

Engelleri kaldıralım… RALP

Engelleri kaldıralım… RALP

Engelleri kaldıralım… RALP

Engelleri kaldıralım… RALP

Engellemeyelim…  Teşekkürler… RALP 38