Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri Halil KARAKUŞ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
ATATÜRK ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
BEP-BÖP HAZIRLAMA.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZ BAKIM BECERİLERİ
BAĞLAÇLAR Edatlar gibi tek başlarına anlamları olmayan cümle içinde, aynı görevli sözcükleri, söz guruplarını, cümleleri hem biçimce hem de anlamca.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
3-5 Yaş Oyun Ve Oyuncak Seçimi
Yukarıdaki Resmi İnceleyelim…
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
1 0-6 Yaş Devinsel Gelişim Bedensel Gelişim devinsel gelişimin önkoşuludur.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
KAS GELİŞİMİ YETERSİZ ÇOCUĞU OLAN AİLELERE ÖNERİLER
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
0-6 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
3-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
BEP GELİŞTİRME BASAMAKLARI
Anasınıfı Veli Sunumu Anasınıfı Dönemi Gelişim Özellikleri
ÇEMBER İZEL ERKAYA
ZiHiNSEL ENGELiLi ÇOCUKLARIN ÖZELLiKLERi
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK GELİŞİMİ VE AİLENİN ROLÜ
DİL GELİŞİMİ.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

48 - 60 Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri PSİKO- MOTOR GELİŞİM *Çizgi üzerinde yürür *Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. *Çift ayakla sıçrar. *Geri geri çift ayakla sıçrar. *Tek ayak üzerinde sıçrar *Tek ayak üzerinde birkaç saniye durur. *Ayak değiştirerek iner çıkar. *Topu kendisi sıçratıp yakalar. *Bisiklete biner ve bisikletle köşeleri döner.20 cm yükseklikten atlar. *Topuk ve ayakucuyla yürür. *Dokuz blokla kule yapar. *Modele bakarak yuvarlak ve kare şeklini çizer. *Çeşitli şekiller çizer ve boyar. *Boncuk, makarna vb. nesneleri ipe dizer.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM *Adını-soyadını ve yaşını bilir. *Toplum içinde kendinden beklenen davranışı sergiler. *Yetişkinlerin konuşmalarına katılır. *Oyuncaklarını paylaşır. *Grup oyunlarında yetişkinlerin liderliğini kabul eder. İzin ister. *Bir sorunu olduğu zaman yardım ister *Övülmekten hoşlanır. *Kendinden küçüklere yardım etmeye karşı isteklidir

*Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine getirir. DİL GELİŞİMİ *Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine getirir. *Birleşik cümleler kullanır. *Resimdeki saçmalıkları açıklar. *Zıt sözcükleri söyler. *Konuşmalarında bağlaç kullanır. *Konuşmalarında sözcüklerin olumsuz biçimlerinde kullanır.

BİLİŞSEL GELİŞİMİ *İnsan resmini 6 öğeyi içerecek şekilde çizer. *4–8 parçalı bul yapı tamamlar. *1’den 10’a kadar olan nesneler ile rakamlar arasında ilişki kurar. *Nesneleri ortak özelliklerine göre (taşıtlar, hayvanlar, büyük/küçük nesneler, ağır/hafif nesneler vb.)sınıflandırır. *1’den 20’ye kadar ezbere sayar. *3’lü, 4’lü eşit setleri eşleştirir. *İki yarım daireyi birleştirip tam bir daire yapar. *Baştaki, sondaki, ortadaki gibi mekânsal konumları ayırt eder. *Bir olayı oluş sırasına göre sıralar. *Model olunduğunda 10 küpten kule yapar. *Nesnelerin neden yapıldığını söyler.“neden?” sorusuna cevap verir. *Dokuları ayırt eder. *8 rengi isimlendirir.Renkleri gruplandırır.Renkleri tonlarına göre sıralar. *Bazı paraları tanır ve isimlendirir. *Kısa bir süre önce gördüğü resmi hatırlar.

*Eksik resimleri modele bakarak tamamlar. *Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır. *Öyküdeki 5 ana noktayı hatırlar ve tekrarlar. *Neden-sonuç ilişkilerini kurar. *Etkinliklere bağlı olarak günün hangi zamanında olduğunu söyler. *Bir nesnenin diğerine göre ağır ya da hafif olduğunu söyler.

*Yardımla saçını tarar. *Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler, çözer. ÖZBAKIM BECERİLERİ *Yardımla saçını tarar. *Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler, çözer. *Boyuna uygun bir askıya ceketini ya da hırkasını takar. *Ayakkabılarını bağlar ve fiyonk yapar. *Ellerini ve yüzünü yardımsız yıkar. *Dişlerini fırçalar. *Sofra kurallarına uyar *Yemekle ilgili araç gereçleri uygun kullanır. *Sofra kurmak gibi ev işlerinde yardımcı olur.