ICAO LEVEL 4.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Advertisements

SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş
HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
UÇUŞA ELVERİŞLİLİK SERTİFİKASYONU
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
19 Ocak 2015 – 23 Ocak 2015 (3) Saydam maddeler, yarı saydam maddeler, saydam olmayan maddeler ile ilgili olarak öğrenciler; Maddeleri,
EKİP KAYNAK YÖNETİMİ Crew Resource Management)
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
Tasarım Aşamaları.
THE PRESENT PERFECT TENSE
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Erasmus Polonya.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
Öğretim Durumlarını Planlama
DynEd Kastamonu Milli Eğitim Müdürlüğü.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY ORTAK İZLEME.
SİVİL HAVACILIK DENETİMLERİ
=>SES BİLGİSİ
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
1 C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAV DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ FORMU Atina-Tesaloniki 2013.
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş Atlasjet Havacılık A.Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A.Ş. tarafından kurulmuştur.
TRAFİK KURALLARI  .
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
D.Ö1 YÜKSEKÖĞRETİME SINAVSIZ GEÇİŞ. D.Ö2 Bilişim Teknolojisi Mezunları Sınavsız Geçiş yapacakları programlar Yükseköğretim Ön lisans Programları Süre.
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
Havacılık ve Havayolu İşletmeleri Nasıl Yönetilir ?
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yükseköğretime Geçiş Sınavı
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAV SİSTEMİ
IATA VE ICAO.
Prof. Dr. Hüner Şencan İstanbul Ticaret Üniversitesi
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
07 Aralık 1944 Perşembe Günü Chicago’da imzalanan ICAO Uluslararası Sivil Havacılık Konferansı Ilk Baskı.
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ICAO LEVEL 4

Üzerinde düşünülerek hazırlanmış bir “aksiyon planınız olmalı”. Bu planın içerisinde İngilizce seviyenizi en az ICAO LEVEL 4’a çıkarmak yer almalı.

Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO, International Civil Aviation Organisation) 1944'de kurulmuştur. Chicago Konvansiyonu sonucu kurulan örgüt havacılığın dilini İngilizce olarak belirlemiştir.

1 Ocak 2008 itibari ile tüm pilotlar ve hava kontrolörlerinde en az Operational Level 4 seviyesinde İngilizce bilgisini zorunlu kıldığını deklare etmiştir.

WHY?

“Tenerife havalimanı faciası” olarak bilinen kaza dünya sivil havacılık tarihinin en çok can alan kazasıdır. 27 Mart 1977'de meydana gelen faciada iki Boeing 747 çarpışmıştır. Kazada 582 kişi hayatını kaybetmiştir.

Bogotá’dan  New York’a gelen Boeing 707-321B fırtınalı hava nedeniyle birçok uçakla beraber beklemeye alınırlar.  Yakıtlarının azaldığını bir türlü ATC’ ye anlatamazlar. Kazada 73 kişi hayatını kaybetmiştir.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün 18 Şubat 2011 tarihinde yürürlüğe giren ve 04 Nisan 2012 tarihinde revize edilen, Dil Yeterliliği Talimatı ile uçak, helikopter pilotları ve hava trafik kontrolörlerinin İngilizce Dil Yeterliliği’ne ilişkin esas ve usuller ile kısıtlamaları belirlenmiştir.

Dil Yeterliliği Esasları Sadece freyzyoloji kullanımından ibaret değildir. Freyzyoloji dışında kullanılacak lisan bilgisini de içerir. Bu durum telsizle haberleşmede standart havacılık terminolojisine ihtiyacı azaltmaz. Her durumda ICAO standart havacılık terminolojisi kullanılır.

Dil Yeterliliği Konu Başlıkları 1) Telaffuz, 2) Gramer, 3) Kelime bilgisi, 4) Akıcılık, 5) Anlama, 6) İnteraksiyon.

Dil Yeterliliği Seviyeleri Dil yeterliliğinin değerlendirilmesi, her bir konu başlığı için ayrı ayrı yapılır ve 1’den 6’ya kadar derecelendirilir. Altı konu başlığı içinden en düşük not, adayın sonuç notunu gösterir.

Operasyonel (Seviye 4) Gramer Basit ve karmaşık gramer yapılarını ve cümle düzenlerini yaratıcı bir şekilde kullanır . Hatalar, özellikle sıradışı veya beklenmedik durumlarda, olabilir ama bunlar anlamı engellemez.

Operasyonel (Seviye 4) Telaffuz Telaffuz, vurgu, ritim ve tonlama ana dil veya Bölgesel farklılıklardan etkilenmişse de iletişim aksamaz.

Operasyonel (Seviye 4) Kelime Bilgisi Kelime dağarcığı ve doğruluğu genel, somut veya iş ile ilgili konularda iletişim kurmaya yeterlidir. Kelime hazinesinin eksik kaldığı sıradışı ve beklenmedik durumlarda alternatif seçenekler kullanabilir.

Operasyonel (Seviye 4) Akıcılık Uygun bir tempoda dil kullanımı vardır. Tekrarlanmış veya kalıplaşmış cümlelerden çıkıp anında etkileşime geçişte akıcılık kaybolabilir, fakat bu etkili iletişimi engellemez. Ünlem ve bağlaçları sınırlı sayıda kullanabilir

Operasyonel (Seviye 4) Anlama Karmaşık bir durum ile karşılaşıldığında veya olayların sürpriz değişiminde, anlama ve kavrama yavaş olabilir fakat anlatılmak istenen kavranır.

Operasyonel (Seviye 4) İnteraksiyon Cevaplar genellikle ani, uygun ve bilgilendiricidir. Olayların beklenmedik şekilde değiştiğinde bile konuşmadaki değişimi başlatır ve sürdürür. Kontrol etme, teyit etme ve açıklık getirme yöntemleriyle bariz yanlış anlaşılmaların üstesinden gelir.

ACCEPTABLE: I love very much to fly as a pilot. CORRECT: I love being a pilot. ACCEPTABLE: my number of licence CORRECT: My license number is... ACCEPTABLE: This is a Cessna that have landed in a grass. CORRECT: The Cessna has landed on the grass. ACCEPTABLE: I have work as an ATC since.... CORRECT: I have worked as an ATC since .....

Dil Yeterliliği Notunun Geçerliliği 1) Seviye 4 dil yeterliliği, test tarihinden itibaren 3 yıl geçerlidir. 2) Seviye 5 dil yeterliliği, test tarihinden itibaren 6 yıl geçerlidir. 3) Seviye 6 dil yeterliliği, süresiz olarak geçerlidir.  

Sınavların Uygulaması Havacılıkla ilgili bir senaryo içerisinde bilgisayar ortamında sunulan ses ve görüntüler dinlenir ve izlenir. Soruların her birisinin tanınan süre içinde cevaplanması istenir. Cevaplar ses kaydına alınır.

İdari Yaptırımlar Dil yeterliliğinin süresi geçen veya dil yeterliliği sınavına girerek başarısız olan pilot hava trafik kontrolör lisanslarının imtiyazları askıya alınır.

Havacılık sektöründe gelişen teknoloji teknik hataları minimuma indirse de uçuş güvenliğinde “hatasız iletişim” daima önemini koruyacaktır. 26

ICAO LEVEL 4