ÇOCUK PSİKOLOJİSİ ‘BEBEKLİK DÖNEMİ’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şİddet Muhammet GÜLER.
Advertisements

OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
Psikolojik Danışma Merkezi
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
KADIN VE SİYASET.
EŞ SORUNLARI EŞ SORUNLARI HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ.
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
PSİKO SOSYAL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Yönetimde stres kaynakları
KARDEŞ KISKANÇLIĞI.
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
SINAV KAYGISI.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
Mutlu bir çocuk yetiştirmek için…
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
SINAV ANI STRATEJİLERİ HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ.
TRAVMA SONRASI NORMAL TEPKİLER
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
İŞ HAYATINA MERHABA. Kendinizi keşfedin İŞ HAYATINA MERHABA İş arama sürecinde motivasyon ve stres yönetimi.
Psikososyal Okul Projesi
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
AİLE VE ERGEN HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Çocuk ve Yas.
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
Çocuklarda Travma sonrası stres bozukluğu
PSİKO SOSYAL OKUL PROJESİ
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
OTİZM.
a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Anksiyete ve depresyonla karışan durumlar Prof. Dr. Kültegin Ögel Acıbadem Üniversitesi
DUYGU GELİŞİMİ Prof Dr Süheyla ÜNAL. Duygu Fizyolojik uyarılma Fizyolojik uyarılma Bilinçli yaşantı Bilinçli yaşantı Davranışsal ifade Davranışsal ifade.
1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ERGENLİK.
ERGENLİK.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
DUYGUSAL İLETİŞİM EKSİKLİĞİ VE ANNEDEN UZAKLAŞMA HAZIRLAYAN
Sunum transkripti:

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ ‘BEBEKLİK DÖNEMİ’ BAKIRKÖY BELEDİYESİ ANA – BABA OKULU ÇOCUK PSİKOLOJİSİ ‘BEBEKLİK DÖNEMİ’ HAYATIN İÇİNDEN Psikolojik Danışma Merkezi

FİZİKSEL (MOTOR) GELİŞİM Yeni doğan bebeğin davranışlarına, onun hareket etmesini sağlayan refleksler hakimdir. Emme, yutma, öksürme gibi refleksleri yaşamı sürdürmesine yardımcıdır. Bebek, 3 ay içinde kucağınıza aldığınızda kafasını dik tutabilmeye ve hareket eden şeyleri izlemeye başlar.

FİZİKSEL (MOTOR) GELİŞİM 3-4. aydan itibaren destekle oturabilirler. 5-6. aydan itibaren nesnelere uzanabilir, onları kavrar ve ağzına götürebilir. 7-8. aydan itibaren desteksiz oturmaya ve emeklemeye, 11-13 aylar arasında yürümeye, 14-16 aylar arasında koşmaya başlar. Yaklaşık 1 buçuk yaşında geri geri yürüyebilir, kaşığı kullanabilir, bardaktan su içebilir

FİZİKSEL (MOTOR) GELİŞİM İki yaşına kadarki dönemde, baş ve işaret parmaklarıyla ufak nesneleri tutup kaldırabilir, avuç kavraması ile kalem tutabilir. İki yaşında her basamağa iki ayağıyla basarak merdivenden inip çıkabilir. İki- üç yaşlar arasında eşyaları çekip itme, yerden kaldırma ve taşıma ile uğraşır.  

SOSYAL GELİŞİM İlk fiziksel temasını meme emmeyle birlikte anneyle yaşar. Bebekler 3.aydan itibaren insan sesi duyduklarından başlarını sesi duydukları yöne çevirirler ve gülümsemeye gülümseyerek yanıt verirler. 8.aydan itibaren ayrılma kaygısı yaşar; anne-babadan ayrıldığında korku gösterebilir. Dikkati çekmek için bağırır

SOSYAL GELİŞİM 9-12 aylar arasında el çırpma oyunlarına katılır, sarılmalarla sevgi gösterir. Bir yaşlarında müziğe duyarlı olmaya, müzik çalınınca hareket etmeye başlar. Bir buçuk- iki yaşlarında altının ıslandığını haber vermeye başlar. Meraklı bir şekilde çevreyi keşfeder.

SOSYAL GELİŞİM İki yaşında diğer çocuklarla evcilik gibi oyunlar oynamaya başlar. Kendi başına da oyun oynayabilir, bağımsızlık gösterir. İkinci yıldaki özellikle motor yetenekler ve dil gelişimindeki hızlı değişim nedeniyle çocuk bağımsızlaşır. Sosyal tepkileri gelişmeye başlar; utanma, otoritenin kabulü, taklit, rekabet, işbirliği gibi.  

Bebek ve konuşma Yavaş konuşun Zamir kullanmayın Taklit oyunu oynayın Yanıt vermesi için bekleyin Yönetici olun 2 yaş civarında bebeğiniz anlaşılır konuşabilir

Parmak emme 2 yaşına kadar doğal 5-6 yaşına kadar sürmesi sağlıksız Öneri, Çocuğu oyunlarla meşgul etmek

Anne bebek İlişkisi Bebeğin fiziksel ihtiyaçları Bebeğin Duygusal ihtiyaçları

Anne sütü ve önemi Anne sütü bir antibiyotiktir En az 6 ay çocuklar emzirilmelidir

Duygusal ihtiyaçlar ve bebek Duygusal ihtiyaçları karşılanan bebeklerde temel güven duygusu gelişir Bu bebekler ileriki hayatlarında seven, sevilen, güvenen ve güven veren kişiler olurlar.

Tuvalet eğitimi sırasında dikkat edilecek noktalar Cezalandırıcı tutum Utandırıcı tutum Sonucunda çocukta kalıcı olan duygu kuşkuculuk ve utanma olacak gelecekte iradesini kullanabilmede sıkıntılar yaşayacaktır.

Bebeklikte öfke ve hırçınlığın sebebi Engellenen ve zorlanan bebeklerin zamanla hırçınlaştıkları, öfke gösterilerinde bulundukları görülür.

Bebeklik ve Travma Şiddet görme Şiddete tanık olma Taciz Kaza Felaket (yangın,sel, deprem)

Travmatik yaşantı sonrası Travmatik anıyı tekrar tekrar yaşama T.anının rüyalarda görülmesi T. Anıyı anımsatan eşya ve ortamdan uzaklaşma T.Anının üstünden uzun zaman geçmiş olsa bile hatırlatan bir detay söz konusu olunca travma tekrar yaşanır

Travma ve sonuçları Regresyon İlgi kaybı Hırçınlık Uyku sorunları Yeme sorunları İçe kapanma Neşe kaybı

Uyum sorunları Sessizleşme Yavaşlama veya harekette artış Hırçınlık Karşı gelme Öfke krizleri Uyumaya direnme İştah sorunları Tuvalet sorunları

Uyum Sorunları Sebepleri Çocuğa bakım veren kişinin değişmesi Anne- baba arası ilişki sorunları Taşınma Annenin işe başlaması Çocuğun hastalanması Aile bireylerinin hastalanması

Uyum Sorunları ve Süresi Çocuklukta uyum sorunları 4 aydan fazla sürerse bir uzmandan yardım istenmelidir.

KARDEŞ KISKANÇLIĞI Anne-babayı paylaşma zorluğu Kıskançlık doğal bir duygudur Kardeşe aşırı sevgi gösterisi Anneye aşırı sevgi gösterisi Hırçınlık, tutturma, ağlama

Erken çocuklukta otistik Bozukluk İlk 36 ayda anlaşılabilir İletişim zorlukları Etkileşim sorunları Tekrarlayan davranışlar (sallanma, zıplama, dönme, bir eşyayla uzun süre ilgilenme)

Çocuğu etkileyen psikososyal stresler Anne-baba ayrılığı Duygusal ihmal Kardeş doğumu Anne-baba arası geçimsizlik Ev içi stres ve huzursuzluk Aileden birinin hastalanması

Çocuğu etkileyen psikososyal stresler ve sonuçları Uyku bozuklukları Gece kabusları Çabuk sinirlenme Çabuk ağlama İştahta bozukluklar Anneden ayrılamama Kreşe gitmek istememe

Çocuğu etkileyen psikososyal stresler ve sonuçları Yalnız kalmaktan korkma Yatıştırılamayan ağlamalar Huzursuzluk ve gerginlik Depresif durum Durgunluk veya aşırı hareketlilik İçe çekilme

Ayrılık Anksiyetesi Anksiyete, tanımlanması zor bir korku ve endişe duygusudur. Bu duyguya bedenle ilgili bazı duyumlar sıklıkla eşlik eder. Göğüste sıkışma, kalp çarpıntısı, terleme, başağrısı, midede boşluk duygusu ve hemen tuvalete gitme gereksiniminin doğması verilebilir. Çocuklarda anksiyete belirtileri sıklıkla karmaşıktır. Klinik görünümü bedensel yakınmalar veya okul reddi şeklinde olabilir.  

Belirti ve Bulgular Anne babadan, evden veya tanıdık çevreden ayrılmanın başlattığı aşırı anksiyetedir. Bu bozuklukta çocuklar, kendileri için önemli yakınlarından uzaktayken kendilerine yaklaşan kişinin zarar vereceğinden, kötü şeyler olacağından korkarlar. Pek çoğu ana babasının hastalanacağı, kaza geçireceği endişesini yaşar. Kaçırılacakları, kaybolacakları ve ailelerini bulamayacakları korkusu yaygındır.

Ebeveyn kaybı ve çocuk Kaygı ve korku Uyku bozuklukları Öfke Dikkat çekmek için yapılan davranışlar İçine kapanma ve çevreden uzaklaşma Üzüntü ve özlem Suçluluk Olanlarla ilgili oyunlar oynama

Çocukta öfke ve saldırganlık İstek ve ihtiyaçlarının karşılanmaması Çocuğa verilen sevgi ve ilginin yetersiz olması Diğer çocuklarla yapılan kıyaslamalar Başarısız olduğu durumların yüzüne vurulması Çocukla alay edilmesi veya aşağılanması Ailenin veya çevrenin çocuğa şiddet uygulaması Şiddet içerikli sahnelerin sürekli izlenmesi

Kekemelik Harf veya hecelerin tekrarlanması şeklinde görülür Çocuklarda 5-6 yaşlarına kadar kelime tekrarı olabilir

‘Çocuklarımız Geleceğimizdir...’

Hayatın İçinden Psikoterapi Merkezi Katılımınız için teşekkür ederiz… Uzman Psikolog Leyla Genç Akaçlı Not: Konu hakkında detaylı bilgilere www.hayatinicinden.org adresinden ulaşabilir veya sormak istediklerinizi 0212 542 07 57 numaralı telefondan sorabilirsiniz.