EGEMEN ZENGİN 2004508083. 1-PROBLEMİN VEYA UYGULAMANIN ANLASILMASI VE TANIMLANMASI Yol düzgünsüzlerinden meydana gelen kamyon kabini titreşimlerinin şoförlerde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAYISAL MODÜLASYON Bir haberleşme sisteminde iki veya daha fazla nokta arasında dijital olarak modüle edilen analog sinyallerin iletimidir. Analog sisteme.
Advertisements

FİZİKSEL RİSK ETMENLERİ
HAREKET İlk konum = -10 m (x2) Son konum = +15 m (x1)
KUVVET ve HAREKET Seda Erbil
Sorular ve Cevaplar.
Sensörler Transduserler
OSTEOPOROZ (KEMİK ERİMESİ)
Deprem Muhendisliği Yrd. Doç. Dr. AHMET UTKU YAZGAN
KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU
DÜZ DİŞLİ BİR POMPANIN GÖVDE TASARIMI,ANALİZİ VE OPTİMİZASYONU
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
BASİT ELEMANLARDA GERİLME ANALİZİ
İletişim Lab. Deney 3 Genlik Modülasyonu
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Sorular ve Cevaplar.
FİNAL SINAV SORULARI M.FERİDUN DENGİZEK.
MEKANİK TESTLER MEKANİK TESTLER.
Fiz 1012 I. Vize UYGULAMA.
İMALAT YÖNTEMLERİ-II Yrd. Doç. Dr. Bülent AKTAŞ.
Kaynak İşlerİnde ErgonoMİ
Lineer Sistemlerin Deprem Davranışı
4. KARTEZYEN KOORDİNATLAR
Titreşimli Çalışmalarda İSG
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ UYGULAMALARI
Kuvvet ve hareket ömer faruk gür 9/c
5.7. PASİF FİLTRELER.
ZORLANMIŞ TİTREŞİMLER
ÇELİK TENCERE TABANI DİZAYNI
RİJİT CİSİMLERİN KİNEMATİĞİ
FREKANS ÖLÇME.
ANALOG/SAYISAL ÇEVİRİM
LOGARİTMİK DEKREMAN (LOGARITHMIC DECREMENT) :
DALGALAR Ses ve Depram Dalgaları.
RAYLEIGH YÖNTEMİ : EFEKTİF KÜTLE
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
Ödev 07 Wheatstone köprüsü, strain-gage, termistör Problem 1:
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Kırılma Mekaniğine Giriş
Bu slayt, tarafından hazırlanmıştır.
ÇİMENTO KARIŞTIRICI PALETİNDE GERİLME ANALİZİ
KUVVET SİSTEMLERİNİN İNDİRGENMESİ
ORTAK SAĞLIK VE GÜVENLİK BİRİMİ
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
MAK 4026 SES ve GÜRÜLTÜ KONTROLÜ
PLASTİK ZİNCİRLİ İLETİCİLER
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ
SONLU ELEMANLAR DERS 3.
FEMUR PROTEZLERİ Son güncelleme: Femur Protezleri.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Çalışma Duruşlarının Ergonomik Analizi
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ İNSAN MÜHENDİSLİĞİ DERSİ SES VE GÜRÜLTÜ Prof. Dr. Ahmet PEKER.
DALGIÇ POMPA MİL DİZAYNI
Materials and Chemistry İstanbul Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği İstanbul Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Alümiyum Şekillendirme.
YAPI DİNAMİĞİ Prof. Dr. Erkan ÇELEBİ
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
MEKANİK Yrd. Doç. Dr. Emine AYDIN Yrd. Doç. Dr. Tahir AKGÜL.
Makine Mühendisliği Mukavemet I Ders Notları Doç. Dr. Muhammet Cerit
BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI. BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI.
I.2.1. BİR BOYUTTA HAREKET Cisimlerin hareketlerini (devinimlerini) inceleyen fizik bilim dalı Mekanik; Kinematik ve Dinamik olarak ikiye ayrılır.
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ. BÖLÜM 15 SÜRÜŞ KARAKTERİSTİKLERİ.
Eklemlerimiz.
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ.
Disiplinler Arası Bitirme Projesi
Bir İŞ YERİ Ne Zaman Ölçüm Yaptırır?
8.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ 4. ÜNİTE SES SESİN ÖZELLİKLERİ.
VARYATÖR KAVRAMSAL TASARIMI
REGÜLATÖR SU ALMA YAPISI KAPAĞI TASARIMI
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 12.hafta
Sunum transkripti:

EGEMEN ZENGİN

1-PROBLEMİN VEYA UYGULAMANIN ANLASILMASI VE TANIMLANMASI Yol düzgünsüzlerinden meydana gelen kamyon kabini titreşimlerinin şoförlerde ciddi omurga rahatsızlıkları yaratması problem teşkil eder.

1-PROBLEMİN VEYA UYGULAMANIN ANLASILMASI VE TANIMLANMASI Bel kemiği ve sırt üzerine yapılan araştırmalarda çalışma saatinin yarısından fazlasını bir motorlu taşıtı kullanarak geçiren birisinin sırt ağrılarından diğer insanlara nazaran daha çok şikâyetçi olduğu ortaya çıkarılmıştır. Bunun nedeninin titreşim olduğu açıktır.

1-PROBLEMİN VEYA UYGULAMANIN ANLASILMASI VE TANIMLANMASI İnsan vücudunun titreşim frekansları vücudun titreşim etkisinde 4 rezonans bölgesine ayrılabilir. Bu bölgeler; 3-6 Hz.’lik frekanslarda bel,mide, Hz.’lik frekanslarda baş, boyun, omuz, Hz.’lik frekanslarda göz küreleri, Hz.’lik frekanslarda bacaklara ve kollara ait rezonans frekanslarıdır. Bunlardan insan için en olumsuzu 1. bölgedeki 3-6 Hz. arasındaki titreşim frekanslarıdır. Çünkü bu bölgedeki titreşimlere karşı insanın hem duyarlılığı yüksek, hem de bu frekanslarda titreşim yalıtım olanakları kısıtlıdır. Diğer rezonans bölgelerindeki titreşimlerin insan vücudu tarafından absorbe edilme olanağı yüksek ve kolaydır.

1-PROBLEMİN VEYA UYGULAMANIN ANLASILMASI VE TANIMLANMASI Uluslar arası bir standart geliştirilerek (ISO 2631) titreşim ölçüm ve değerlendirme teknikleri belirlenmiştir. Buna karşın bu standartlarda titreşimin üst seviyesi ve titreşim zamanının ne olabileceği açıklanmamıştır. Konuyla ilgili kamyon firması kendi araçlarında oluşan titreşimin kamyon şoförlerinin sağlığını riske atmayacak ve ekonomik olacak şekilde optimum titreşim değerlerine indirilmesi için çalışmaktadır.

2-PROBLEMİN MÜHENDİSLİK AÇISINDAN MUHTEMEL SEBEPLERİNİN TARTIŞILMASI VE BELİRLENMESİ Bu titreşimin şoför sağlığını tehdit etmesinin olası nedenleri: Yol düzgünsüzlüklerinin olması Kabin içindeki sürücü ve yolcu koltuklarının aracın şasisinde konulduğu nokta Aracın yay ve amortisörden oluşan süspansiyon sisteminin yetersiz olması yani aracın rijtmişçesine aldığı darbeyi yeterince sönümlemeden iletmesi Motor titreşimlerinin oluşturduğu genlik değişimleri.

3- İNCELEME ALTERNATİFLERİ VE İNCELEME SEKLİNE KARAR VERİLMESİ a)İnceleme Alternatifleri Yol düzgünsüzlüklerinin olması Dinamik sistemin modal analizi yol düzgünsüzlüklerini sisteme tatbik edilmesiyle incelenir. Kabin içindeki sürücü ve yolcu koltuklarının aracın şasisinde konulduğu bölge Dinamik sistemin modal analizi yapılarak araç kabininde maksimum genliklerin oluştuğu bölgeleri tespit edilmesiyle incelenir. Aracın yay ve amortisörden oluşan süspansiyon sisteminin yetersiz olması yani aracın rijitmişçesine aldığı darbeyi yeterince sönümlemeden iletmesi Yay ve amortisörün de dahil olduğu bütün bir sistemin modal analizin yapılmasıyla incelenir. Motor titreşimlerinin oluşturduğu genlik değişimleri. Dinamik sistemin titreşim analizi motor titreşimlerin sisteme tatbik edilmesiyle incelenir. b)İnceleme Alternatifleri Yapılan incelemeler sonunda üretici firmanın yol düzgünsüzlüklerini öngöremeyeceğinden ve kamyonun süspansiyon sisteminin maliyeti göz önüne alınıp geliştirme yapılamayacak olmasından sürücü koltuğunun kabin içindeki pozisyonunu değiştirerek problemin giderilmesi çalışılacaktır.

4-Konuya Hakimiyet için Temel ve Teorik Bilgiler

5- BDM AÇISINDAN YAPILABİLECEK KOLAYLIKLAR Analiz programının mesh ve çözüm yaparken zamandan kazanabilmesi için yük, sınır şartı ve geometrinin simetrisinden faydalanılarak modelin yarısının analizi yapılmaktadır.

6- BDM ANALİZ GİRDİLERİ Malzeme kalınlığının 3mm saçtan imal edildiği, Bu malzemeye ait yoğunluğun: 7.85 g / cm3, Elastisite modülünün 2,1 x 10 5 N / mm2 Poisson oranın 0.3 olduğu Uygulanan kuvvet 1N Kabinin şasiye bağlandığı noktalar( yandaki şekilde görülen) fixed support Simetri düzlemindeki noktaların z yönünde hareketleri sıfır alınmıştır.

7- ANALİZ PROGRAMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR VE ANALİZLERN YAPILMASI Analizi yaparken dikkat edilmesi gereken husus modelin simetri düzlemindeki noktaların Z doğrultusundaki yer değiştirmeler sıfır alınmasıdır.

8- SONUÇLAR VE DEĞERLENDİRME Çıkan Sonuçlar Mantıklımı? Doğal frekans ve titreşim modları

8- SONUÇLAR VE DEĞERLENDİRME Çıkan Sonuçlar Mantıklımı? X doğrultusundaki deformasyonların frekans cevabı Beklendiği gibi deformasyonların frekans cevabı doğal frekanslarda tepe yapmaktadır. Bu sonuçların mantıklı olduğunu gösteriyor

8- SONUÇLAR VE DEĞERLENDİRME Çıkan sonuçların doğruluğunu nasıl denetleyebilirim? X doğrultusundaki deformasyonların frekans cevabı Yüksek lisans projesinde bulunmuş X doğrultusundaki deformasyonların frekans cevabı Referans alınan yüksek lisans çalışmasında benzer sonuçlar bulunmuştur

9-ÇÖZÜM GELİSTİRME Koltuk yerleşiminin titreşim genliklerinin yüksek olduğu kırmızı bölgeden uzağa yerleştirilmesi insanın hassas olduğu 3-6Hz frekans aralığında insanın maruz kalacağı darbelerin azaltılmasını sağlar.

11- RESİMLERLE ANALİZİN SUNUMU

Geometri çağrıldıktan sonra yeni simülasyon komutu verilir.

11- RESİMLERLE ANALİZİN SUNUMU