Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

ÇOKGENLER.
ERÜNAL SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
1 . ÜNİTE : GEOMETRİK ŞEKİLLER
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
KONU: DÜZGÜN ÇOKGENLER ALT ÖĞRENME ALANI: GEOMETRİ SINIF DÜZEYİ:
KARE, DİKDÖRTGEN VE ÜÇGENİN ÖZELLİKLERİ
SİMETRİ Ders kitabı 27.sayfa
ÖZDEŞLİK 8.Sınıf b x x b a y a y a Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
Doğruların doğrultuları
ÜSLÜ SAYILAR DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Sayılar
Karenin Çevre Uzunluğu
ALAN ÖLÇME.
ALAN VE ARAZİ ÖLÇÜLERİ.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
Maddenin ölçülebilir özellikleri
Matematik Geometrik Şekiller.
DÜZGÜN ÇOKGENLER ve ÖZELLİKLERİ
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
CEBİRSEL İFADELER.
KARENİN ÖZELLİKLERİ Ü Şeklin arkasına gizlenmiş özellikler
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
KAREKÖKLÜ SAYILAR KAREKÖKLÜ SAYILAR √.
NAMAZGAH İHSAN DİKMEN İ.Ö.O
ÜÇGEN Üçgen prizma şeklindeki cisimlerin alt ve üst yüzeyleri üçgensel bölgedir. Üçgensel bölgeyi çevreleyen kapalı şekil ise üçgendir. Üçgen prizma.
ÜÇGENLER ÜÇGENİN ÇEVRESİ ÜÇGENİN ALANI.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
ÖZDEŞLİK b x x b a y a y a 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
Çokgenler.
MERHABA ÇOCUKLAR NE DERSİNİZ ? KONULARIMIZI TEKRAR EDELİM Mİ?
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
ÇOKGENLER.
HAZIRLAYAN:Mesut ACAR NO:
KARE.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Düzlemsel Şekillerin Alanları
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
Burak ÇURÇUN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 2/B
BASİT CEBİRSEL İFADELER
PRİZMALAR.
ÜÇGENLER.
ÖZEL ÜÇGENLER. ÖZEL ÜÇGENLER İÇİNDEKİLER PİSAGOR BAĞINTISI ÖKLİT BAĞINTILARI KENARLARINA GÖRE ÜÇGENLER AÇILARINA GÖRE ÜÇGENLER KAZANIMLAR KAYNAKÇA.
AÇILAR.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
GEOMETRİ ÖZEL DÖRTGENLER.
ÇEMBER, DAİRE VE SİLİNDİR
ÇEMBER VE DAİRE.
DÖRTGENLER.
CEBİRLE TANIŞALIM.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
Uygulama I Öğrencilere evde ve okulda en çok yapmayı sevdikleri ve sevmedikleri işler sorulur. Sevdikleri ve sevmedikleri işlerden hangilerinde başarılı.
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
CANSU ÇABALAR 11 TM A 64. KARMAŞIK SAYILAR ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER 1 . ÜÇGENLER 2 . DÖRTGENLER.
DÖRTGENLER-ÇOKGENLER
SBS 6.SINIF EBOB&EKOK Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
ALAN HESAPLAMALARI Doğru Parçası Milyonlarca Noktanın Birleşmesi ile oluşmuştur. … Şeklin Çevresini Ölçmek için uzunlukları.
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
ORİGAMİ NE DEMEKTİR? ORIGAMI, JAPONCA ORU (KATLAMA) VE KAMI (KAĞıT) KELIMELERININ BIRLEŞMESIYLE MEYDANA GELMIŞ KATLANMıŞ KAĞıT ANLAMıNA GELEN GENEKSEL.
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Cihan Göç 08100 3006 İMÖ-3 Özdeşlik Hazırlayan: Cihan Göç 08100 3006 İMÖ-3

DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Cebir ALT ÖĞRENME ALANI : Cebirsel İfadeler BECERİLER : Akıl yürütme, iletişim, ilişkilendirme KAZANIMLAR : Özdeşlikleri modellerle açıklar. ARAÇ ve GEREÇLER : Boş kâğıt

Öğretme ve Öğrenme Süreci Her bir öğrenciye kâğıtlar dağıtılır. Öğrencilerden, kâğıdı nasıl kare haline getirebilecekleri sorulur?

Dikdörtgen kağıt kare haline getirildikten sonra bu karenin alanının nasıl hesaplanabileceği öğrencilere sorulur. x Alan=x.x Alan= x Bu formülden farklı olarak nasıl alanın hesaplanabileceği cağı sorulur.

Öğrencilerden kağıdı şekildeki gibi herhangi bir A noktasından tekrar katlamaları istenir, ve katlanan kenarlar isimlendirilir. a b A .

Kâğıdın sağ üst köşeden aşağıda belirtildiği gibi katlatılır ve B noktası işaretlenir. Kat bu şekilde yapıldığında B noktasının köşeye olan uzaklığı ile A noktasının köşeye olan uzaklığı hakkında ne söylenebileceği öğrencilere sorulur. Öğrencilerden cevaplarını ikna edici biçimde açıklamaları istenir. A . a B

B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur. Bütün kenarlar şekilde görüldüğü gibi isimlendirilir. a b

Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur. Şekildeki iki küçük karenin ve iki dikdörtgenin alanını bulmaları istenir. Bunlar: a2 , b2 , a.b , a.b ‘dir. a b a.b a2 b2

Küçük şekillerin alanları bir araya getirildiğinde büyük şeklin alanına eşit olacağı fark ettirilir. Yani; Alan = a2+b2+2ab olur Bu alanı kenar uzunlukları çarpımı şeklinde de bulunabildiği fark ettirilir. (a+b). (a+b)= a2+2ab+b2 (a+b)2 = a2+2ab+b2 a b a.b a2 b2

Ölçme ve Değerlendirme Kağıt katlayarak (a+2b)2 = a2+4ab+4b2 Özdeşliğini modelleyiniz ve açıklayınız.

(a+2b)2 = a2+4ab+4b2 a b a.b a2 b2