I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
HAFTA I.
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Yönetimi Süreci
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tüketici Davranışları
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Tüketici Karar verme Süreci
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA

Tüketiciyi Yönlendirme GİRDİLER Yönlendiriciler Değişkenler Mal nitelikleri Semboller Kimlik Statü Uyum Fiyat vb. TÜKETİCİ Tüketicinin işlem ve karar süreci KARA KUTU ÇIKTILAR Tüketici Davranışı Sürekli satın alma Sık sık satın alma Marka bağlılığı Tüketimi artırma 1.0. GİRİŞ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Tüketici-Müşteri-Alıcı Bir işletmeden sürekli hizmet alan ya da devamlı aynı markayı satın alan tüketici. TÜKETİCİ Kişisel ya da ailesinin arzu, istek ve ihtiyaçları için pazarlama bileşenlerini satın alan ya da satın alma kapasitesinde olan gerçek kişi ALICI Başkaları adına satın alma eylemini gerçekleştiren kişi ya da kurumlardır. Roller: - başlatıcı (tetikleyici) - satın alıcı - etkileyici - kullanıcı TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Tüketici Rolleri Başlatıcı Herhangi bir ihtiyacın fark edilmesine, hissedilmesine ya da fark edilebilir uyarıcı haline gelmesine yol açan kişidir. Satın alıcı Bedel karşılığında ürünü satın alan kişidir. Etkileyici Ürünün satın alınması veya marka ya da modelinin seçiminde tüketici tercihini etkileyen üçüncü kişidir Kullanıcı Gerçek anlamda tüketimi veya ürün kullanımını yapan kişidir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Satın alma kararını kendi iradesi ile yapan, Satın alma faaliyetlerine kendi ya da ailesinin ihtiyaçları, istekleri ve arzuları için giren, Tercihlerinin şekillenmesinde kişisel kriterleri etkili olan ve Satın alma sonrasında da değerlendirmeler yapan kişi. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Pazarı Etkileyen Faktörler TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Pazarı Etkileme Bağımsız Değişkenler Pazarı Etkileyen Faktörler Tüketici odaklı uygulamalar Mal/hizmetleri konumlandırma Mal ve hizmetler Fiyat Dağıtım Tutundurma Bağımlı Değişkenler Sonuçlar Davranışsal tepkiler Farkında olma İlgilenme Bilgilenme Tercih etme Satın alma Kontrol Edilemeyen Bağımsız Değişkenler Talep Rekabet Tüketici davranışları Çevre koşulları Başarı Ölçütleri Satışlar Pazar payı Kâr Nakit akışı İmaj TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Tüketici Davranışları Tüketici davranışları tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini tatmin etmek için, tüketim sürecinde yürüttükleri davranışların tümüdür. tüketim süreci Bir ihtiyacın varlığının hissedilmesi İhtiyacı karşılamak amacıyla yapılan araştırmalar Tüketim sonrasında üründen kurtulma Mevcut alternatifler arasında seçim yapma Tüketim deneyiminin değerlendirilmesi Satın alma kararı Ürünün tüketimi TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Tüketici Davranışları Boyutları Kim? Nereden? Ne? TÜKETİCİ Ne zaman? Niçin? Nasıl? TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Disiplinler ve Tüketici Davranışları Psikoloji Bireysel davranışlar ve düşünceler konusunu inceler. Tüketicileri etkileme yollarını ortaya koymada yönlendirici olmaktadır. Örnekler: Fizyolojik psikoloji, MR veya tomografi teknolojisi . Sosyal psikoloji Bireyler ve tüketiciler arasındaki etkileşimi etkileyen faktörleri inceler. Bir tüketicinin diğerini etkilemesi, Bireyler arası iletişimin sağlanması, Ürünlerin tüketicilerce algılanması ve algılamanın şekillenmesi, Tüketim kararlarında referans gruplarının ve aile yapısının tüketim kararını etkilemesi durumlarını inceler. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Disiplinler ve Tüketici Davranışları Sosyoloji İnsanlar arası etkileşimi inceler. Antropoloji Toplumsal örgütlenme, folklor ve kültürel mitlerin yapısını inceler. Tüketici davranışlarını araştırmada antropolojik yöntemler kullanılmaktadır. Ekonomi Bireylerlerin ve toplumun kıt kaynakları ile sonsuz isteklerini nasıl karşılayacağına dair alanları inceler. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Yöntemler Paradigma Belirli bir dönemde herhangi bir araştırma disiplininde incelenen olguya ilişkin yaygın olarak benimsenen model, görüş ya da yöntemlerdir. Pozitivist paradigma Yorumsamacı yaklaşım TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Pazarlama Yönetiminin İki Temel Görevi Pazarda, işletme ürünleri vasıtasıyla memnun edilmesi planlanan müşteri grubunun (hedef pazarın) belirlenmesi Seçilen hedef pazarın istek ve beklentilerine cevap verebilen bir pazarlama programının hazırlanması Pazarlamanın görevi, seçilen hedef pazarın beklentileriyle işletme çıktıları arasında uyum sağlamaktır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Yararları Tüketici davranışlarını öğrenmenin, pazarlama yönetimine sağlayacağı yararlar: Pazarı bölümlere ayırıp hedef pazarı tayin eder. Seçilen Pazar bölümlerine uygun pazarlama stratejilerini geliştirir. Tüketicileri yönlendirmeye hizmet eder. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Katkıları Tüketici davranışları çalışmalarının katkıları: Tüketici davranışı analizi pazarlama yönetiminin temelini teşkil etmektedir. Pazar bölümleme ● Pazarlama karması oluşturma Ürün konumlandırma ● Farklılaştırma Çevresel analiz ● Paz. araştırmasının kurgulanması Tüketicinin korunması ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesi amacıyla kamusal politikaların geliştirilmesinde rolü büyüktür. Tüketici davranışları araştırmaları tüketicilerin daha sofistike hale gelmesine ve tüketicilerin bilinçlenmesine katkı sağlamaktadır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI