9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
KÖTÜ HABERİ VERME “Giving a bad news”
Duygularımızı Nasıl Kontrol Edebiliriz?
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
YAŞARKEN BAŞIMIZA GELEBİLECEK KÖTÜ OLAYLAR NELERDİR?
Öfke Kontrolü – Öfke Seni Kontrol etmeden Sen Onu Kontrol Et.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
DOĞAL AFETLER.
Kazanım 5. Yaşadığı bölgede görülen bir afet ile bölgenin coğrafi özelliklerini ilişkilendirir.
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
DOĞAL AFETLER.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
HAZIRLAYAN: İSMET TEOMAN SAÇMALI FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU 1/C
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Doğal afetler Deprem Erozyon Çığ Yangın Toprak Kayması Sel Baskını.
DOĞAL AFETLER DEPREM Hazırlayan:H.Özden Özdemir
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
MMMMMMMMERHABAAAAAAAAAA TEMBEL KAZIM GELDİ. ÇOCUKLAR KAÇ ZAMANDIR GÖRÜŞEMEDİK HİÇ. NASILSINIZ BAKALIM ?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Hayat Bilgisi 2 Konuşan Duygular.
DOĞAL AFETLER VE KORUNMA YOLLARI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
İNSANI İNSAN YAPAN DEĞERLER…
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Sis de dağılır.
ÖFKE KONTROL EDİLEBİLİR BİR DUYGUDUR
ETKİLİ İLETİŞİM.
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
.  -DEPREM AFETLER İNSANLARI NASIL ETKİLER?
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
İLETİŞİM.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
BUGÜNKÜ KONUMUZ DOĞAL AFETLER
YARDIMLAŞMA KURUMLARIMIZ
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
ACİL DURUM YÖNETİMİ TEPE SAVUNMA VE GÜVENLİK SİSTEMLERİ SANAYİ A.Ş.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Duygularımızı Nasıl Kontrol Edebiliriz (Öfkeyle Başetme)
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
Sunum transkripti:

9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim 4.Ünite Sağlıkta İletişim AFETLERDE İLETİŞİM ( 19-23 / 05 / 2014 )

AFETLERDE İLETİŞİM Her yıl milyonlarca insan, doğal afetlerle karşı karşıya kalır. Afetlerde can ve mal kaybı insanlarda üzüntüye neden olur. Yaşanılan felaketler sonucunda fiziksel ve psikolojik tepkiler oluşur. Bunlar olağanüstü olaylara verilen olağan tepkilerdir.

deprem,. yangın,. sel,. toprak kayması, ..deprem, ..yangın, ..sel, ..toprak kayması, ..arazinin yok olması afetlerden bazılarıdır.

Afet bölgesindeki bir insanın hayatındaki güven duygusu sarsılır Afet bölgesindeki bir insanın hayatındaki güven duygusu sarsılır. Öfkenin altındaki bu nedenler , ne kadar iyi anlaşılırsa, duruma o kadar iyi hakim olunur.

Afetzedenin Yaşadığı Duygular 1 Afetzedenin Yaşadığı Duygular 1.) Afeti yaşamış bir kişi yakınlarını,evini, eşyasını, umudunu kaybetmiş olabilir. 2.) Yiyeceği yada parası olmayabilir, kötü yaşam koşullarında yaşıyor olabilir. 3.) Kendini güvende hissetmez, yakınlarının durumundan endişe duyar. 4.) Gelecek yardımlar gecikmiş olabilir.

5.) Kendisini kimsenin anlamadığını düşünüyor, kendisine ayrımcılık yapıldığını, başkalarına iltimas geçildiğini düşünüyor olabilir. 6.) Beklentileri gerçekleşmemiş, hayal kırıklığına uğramış, kendini engellenmiş hissediyor olabilir. 7.)Çevresinde çıkarılan asılsız söylentilerden de etkilenmiş olabilir.

Sel baskını

Afetzedelerde Öfkeli Bir Kişi ile İletişim Sırasında Yapılması Gerekenler 1.)Sakin kalmaya çalışın 2.) Afetzedeyi ilgiyle ve ciddi bir şekilde dinleyin 3.) Dikkatinizi karşınızdakinin söylediklerine verin 4.) Duygularına saygı gösterin

5. ) Duygularını isimlendirmeye çalışın 5.) Duygularını isimlendirmeye çalışın. ‘’sesiniz çok öfkeli geliyor ‘’, sesiniz öfke dolu ‘’, çok gerginsiniz’’ gibi… 6.) Beden dilinizi kullanarak onu,kendisini dinlediğinize ikna edin 7.) Gerçekleşmesi mümkün önerilerde bulunun 8.) Çözüm için bir konuda söz verdiyseniz, sözünüzü tutun

9.) Eğer yüzyüze bir görüşme yapıyorsanız, kendisine bazı seçenekler sunup, artı ve eksilerini açıklayın 10.) İmkan varsa, çay-kahve içmeyi önerebilirsiniz 11.) Sizden ne istediğini net olarak sorun 12.) Karşınızdakine saygıyı sürdürün 13.)Acıdığınızı gösteren sözlerden sakının.

Afetlerde çoğu zaman yardım için oraya gitmek hiçbir şey yapmasa da orada bulunmak ve oradaki insanlara yardım etmek için gittiğinin bilinmesi yeterlidir. Sıcak bir gülümseme, sırtını sıvazlayan, onunla ilgilenen , onunla üzülen ve ona yardıma gelen insanların olması, kişilerin bu bağı kurmasını kolaylaştırır.

..Sıkça yapılan hatalardan birisi, insanların yerine sorunlarını sahiplenerek onlara hiç iş vermemektir. Bu afetzedenin acılarıyla yüzleşmesine, üzüntüsünün derinleşmesine ve hayattan kopmasına neden olmaktadır.

HAZIRLAYAN HARİKA ATA