Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
MERHABA.
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
MERHABA.
Problem Çözme Süreci.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
BİLİŞSEL DAVRANIŞLAR.
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
( Analiz- Sentez- Değerlendirme )
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
MERHABA.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Öğretim Teknikleri - III
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
OKUMA ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARI VE BİLİŞSEL SINIFLANDIRMA
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Probleme Dayalı Öğrenme
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
ARGÜMANTASYON.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma Bloom’un Taksonomisi Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma

Geçmişi Chicago Üniversitesi profesörü, Benjamin Bloom ünlü “Eğitsel Hedeflerin Taksonomisi“ çalışmasını 1956 yılında açıklamıştır. Bloom’un saptadığı bilişsel alanın 6 aşaması geçtiğimiz kırk yıl boyunca öğretimde öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek ve teşvik etmek için kullanılmaktadır.

Üst Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Sentez Analiz Uygulama Kavrama Bilgi

Bilgi tanımlama listeleme sınıflandırma isimlendirme yerleştirme Bilginin hatırlanması ya da anlaşılması. listeleme isimlendirme saptama gösterme anlama hatırlama eşleştirme tanımlama sınıflandırma yerleştirme taslak haline getirme örnek verme düşünceyi gerçekten ayırt etme

Kavrama özetleme Başka şekillerde ifade etme anlatma kanıtlama Anlama, çevirme, başka sözcüklerle anlatma, yorumlama ya da diğer biçimdeki materyallere dönüştürme yeteneği (sonuç ve etkileri tahmin etme). Başka şekillerde ifade etme kanıtlama görselleştirme yeniden belirtme  yeniden yazma örnek verme özetleme anlatma yorumlama açıklama karşılaştırma dönüştürme ayırt etme tahmin etme

Uygulama uygulama çözme sınıflandırma resimleme değiştirme hesaplama Bilgiyi kullanma ve bilgiyi bir ortamdan diğerine transfer etme yeteneği (Öğrenilmiş bilgiyi yeni durumlarda kullanma). uygulama sınıflandırma değiştirme eyleme geçirme sunma hesap etme yürütme çözme resimleme hesaplama yorumlama maniple etme kestirme gösterme

Analiz zıtlıkları belirleme karşılaştırma kategorize etme Ayrıntıları saptama ve bir durumun ya da bilginin parçalarını ayrıştırma ve bulma yeteneği. zıtlıkları belirleme karşılaştırma kategorize etme taslak halinde anlatma bağlantı kurma analiz etme düzenleme sonuç çıkarma seçme şemalaştırma ayırt etme

Sentez tartışma planlama karşılaştırma yaratma yapılandırma Büyük resmi oluşturmak için parçaları birleştirme yeteneği. tartışma planlama karşılaştırma yaratma yapılandırma  yeniden düzenleme hazırlama organize etme tasarım yapma hipotez bulma destekleme yazma rapor çıkarma toplama uyarlama geliştirme

Değerlendirme değerlendirme eleştirme seçme kanıtlama tahmin etme Bir değeri ya da bilgiyi uygun kriterler kullanarak sorgulama yeteneği (Hükümlerin sebeplerle desteklenmesi). eleştirme kanıtlama  tartışma sebepleri destekleme sonuçlandırma takdir etme oranlama değerlendirme seçme tahmin etme yargılama savunma değer biçme

Bilişsel alanın ayrıntılı sınıflaması Bilişsel alanın sınıflamasını daha ayrıntılı olarak Prof. Dr. Veysel Sönmez (1994, Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Pegem. Ankara, s.35-36) aşağıdaki başlıklarda incelemektedir.   1.00 Bilgi 1.10 Belirgenler bilgisi 1.11 Kavramlar bilgisi 1.12 Olgular bilgisi 1.13 Araç ve gereçler bilgisi 1.20 Belirgenlerle uğraşma araçları ve yolları bilgisi 1.21 Alışılar bilgisi 1.22 Yönelimler ve aşamalı diziler bilgisi 1.23 Sınıflamalar ve kategoriler bilgisi 1.24 Ölçütler bilgisi 1.25 Yöntem bilgisi 1.30 Bir alandaki evrenseller ve soyutlamalar bilgisi 1.31 İlke ve genellemeler bilgisi 1.32 Kuram ve yapılar bilgisi 2.00 Kavrama 2.10 Çevirme 2.20 Yorumlama 2.30 Öteleme 3.00 Uygulama 4.00 Analiz 4.10 Öğelere dönük analiz 4.20 İlişkilere dönük analiz 4.30 Örgütleme ilkelerine dönük analiz 5.00 Sentez 5.10 Özdeşsiz bir iletişim muhtevası oluşturma 5.20 Bir plan yada işlemler takımı önerisi ortaya koyma 5.30 Bir soyut ilişkiler takımı geliştirme 6.00 Değerlendirme 6.10 İç ölçütler bakımından yargılama 6.20 Dış ölçütler bakımından yargılama