YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
YAYA TEMASI.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
BOŞANMA SEBEBİ.
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
SUNUM.
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Yavrum ve ben.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yaratıcı Düşünme.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
(Abisi ve kardeşi de dahil)
ÖZENLİ KULLANIM Hazırlayan NEHİR OR 1 / C.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Çatışma ve Çatışma Çözme
Ailem dört kişiden oluşuyor.Annem, babam kardeşim Ayla ve ben.
PERFORMANS ÖDEVİ KONU : AİLE TARİHİMİZ Röportaj randevusu:
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
Öğretim Teknikleri - III
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Tıkır Top
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… No: ……… 28 Aralık 2009 Pazartesi Sevgili kuzucuklarım,
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
ERGENLE İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 17 Mart 2009 Salı Matematik =10 6+4= -4=6 -6=4 7+5=12.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MATEMATİK DERSİ TOPLAMA İŞLEMİ (Toplamları 10’a kadar olan sayılar)
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
İnternet Okur Yazarlığı
DÜZENLİ OLMAK.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
Şirket Düzenli Gelir Yan Hak Paketleri Kariyer Sosyal Statü Aidiyet Sosyal Güvence Çalışma Ortamı Kişisel Gelişim 8.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BİLİŞSEL GELİŞİM.
AKLIMI SEVEYİM Hikmet SIRMA. Evimiz anne, baba, kardeş ve diğer yakınlarımızla birlikte içinde yaşadığımız, bizi her türlü tehlikeden koruyan yuvamızdır.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
Yaratıcılık Oturumu Sunuyu Yapanın Adı.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK Zeynep TORUN

İnsanlara bir şeyin nasıl yapılması gerektiğini söylemeyin İnsanlara bir şeyin nasıl yapılması gerektiğini söylemeyin. Yapılmasını istediğiniz şeyin ne olduğunu söyleyin ve yaratıcılıkları ile sizi nasıl hayran bırakacaklarını görün. General George S. Patton

YARATICILIK NEDİR? YARATICI DÜŞÜNME NEDİR? -Sizce yeni fikirler nerden geliyor? -Tabii ki de eski fikirlerden. -Masaüstü bilgisayar-dizüstü bilgisayar-cep bilgisayarı

Yaratıcılık günlük olaylara ve nesnelere herkesten farklı bakabilmek ve farklı yaklaşım tarzı geliştirebilmektir. Yaratıcı düşünmenin ise kesinleşmiş bir tanımı yoktur.

Yaratıcılık ile yaratıcı düşünme genellikle aynı kavram olarak algılanır. Ancak yaratıcı düşünme zihinsel bir süreçken; yaratıcılık, zihinsel süreç ile performans sürecinin bütünüdür. Yaratıcılık Yaratıcı Düşünme

Yaratıcı Düşünme Süreci Hazırlık ( Problemin farkına varılır, okur, not alır, karar verir.) Kuluçka (Sosyalleşir, düzenli uyur, santranç vs gibi oyunları oynar. Bilinçaltı problemin çözümü gerçekleşir.) Aydınlanma (Rahat ortamda çalışır, dinlenir, düşünceler üretir. Çözümler zihinde canlanır.) Değerlendirme (Bilgileri paylaşır, önerileri dikkate alır, çözümü uygular, eksiklikleri giderir, çözümü değerlendirir.)

Beyin Fırtınası BEYİN FIRTINASI YAPALIM… Annem 5 yıl önce 35 yaşındaydı. 20 yaşında iken kendinden 5 yaş büyük olan babamla evlenmiş. Evlendikten iki yıl sonra da üniversiteden mezun olmuş. Ben de mezuniyetinden üç yıl sonra doğmuşum. Benim doğduğum yıl babam araba almış. Ailemize alınan arabadan dört yıl sonra da kardeşim doğmuş… Annem şu anda kaç yaşındadır? Babam evlendiğinde kaç yaşındadır? Babam şu anda kaç yaşındadır? Annem üniversiteden kaç yaşındayken mezun olmuş? Ben doğduğumda annem kaç yaşındaymış? Ben doğduğumda babam kaç yaşındaymış? Babam, araba aldıklarında kaç yaşındaydı? Kardeşim doğduğunda ben kaç yaşındaydım? Kardeşim doğduğunda annem kaç yaşındaydı? Kardeşim doğduğunda babam kaç yaşındaydı? Hikayeyi önce dikkatlice okuyun. Soruları cevaplarken hikayeyi adım adım takip edin :) (3 A/B sınıflarına uygulandı.)

Kendiliğindenlik Heykeltıraş ve hamur etkinliği.

Yaratıcı Problem Çözme 3. Ve 4. Sınıflara uygulanan Aşağıdaki yarım bırakılmış öyküyü tamamlayınız. Öyküye bir başlık yazmayı unutmayınız. …………………………………. Çocuğun canı sıkılıyordu.Duvardaki saate baktı.Daha babasının işten gelmesine çok vardı.Sadece tıkırdıyordu bu saat.Hiç yol almıyordu.İstiyordu ki çabukça dönsün, babası da işten gelsin. Aklına birden kurnazlık geldi.Sandalyenin üzerine çıkıp saate uzandı.İki küçük kolu da babasının işten geldiği yere getirdi.”Tamam!” diye bağırdı.”Babam işten çıktı,çabucak gelir evimize!” Koltuğa uzanıp babasını beklemeye başladı.Babasının geleceği yoktu. ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………

1. Ve 2. sınıflara Uygulanan