Profesyonel Mesleklerde Düzenlemeler ve Rekabet Prof. Dr. Murat Çokgezen & Dr. M. Fevzi Toksoy.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’ DE OPTİK SEKTÖRÜ VE İLAÇ SEKTÖRÜNÜN TUTUNDURMA FAALİYETLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI Dr. Tuba SERT T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ.
Advertisements

Hayatımızı Kolaylaştıran Basit Makineler
UYUM ELEKTRİK SAN ve TİC LTD ŞTİ
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Sermaye Piyasası Kanununda Örtülü Kazanç Aktarımı
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ders 4 Fİyat KONTROLLERİ Mankiw 2007, BL. 6
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PATENT TESCİLİ VE SÜREÇLERİ
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
Vergi Bölümü Yöneticisi, Avukat, E.Hesap Uzmanı
Girişimcilik.
Ticari Yaşamda İş Ahlakı ve Etiklik Anlayışı
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Burak BÜYÜKKUŞOĞLU* Rekabet Başuzmanı Rekabet Kurumu
“We set the standards” Bill GATES
TAM GÜN DEĞİL; ESNEK ÇALIŞMA DÜZENİ
KOSGEB DESTEKLERİ
Tanımlar Madde 43 İthal eşyasının gümrük kıymeti: İthal eşyası üzerinden advalorem sisteme göre gümrük vergisinin hesaplanmasına.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
TEMEL İNSAN HAKLARINDAN BİRİDİR
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
PAZARLAMADA İNOVASYON
DENETİM VE DENETİME TALEP / DENETİM FAALİYETLERİ / MESLEK TEKNİĞİ.
Sponsorluk 1.
1. TÜRKİYE GÖZLÜK SANAYİCİLERİ DERNEĞİ Tarihçe ve Tanıtım -Kuruluş Çoğunluğun Sesi -Modern Teknoloji 2.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
GELECEĞİN HASTANELERİNE GENİŞ AÇILI BAKIŞ
ULUSLARARASI (IFAC) MESLEKİ AHLAK KURALLARI
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
Hızlı Tüketim Ürünleri
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
ANADOLU GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER FEDERASYONU 4 ÜNCÜ OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTISI 31 Mart 2013 Kayseri Seçimli Olağan Üstü Genel Kurul Toplantısı.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Pazarlama İlkeleri.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İZİNLİ PAZARLAMA.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
SGK PROTOKOL SÜRECİ VE AFAD. 09 Mart 2016’da AFAD ile ilgili Mart ayında; Kurum başkan yardımcısı ziyaret edildi. 22 Mart 2016’da basın açıklaması yapıldı.Basın.
HAKSIZ REKABET. HAKSIZ REKABET NED İ R HAKSIZ REKABET, T İ CARET HUKUKUNDA B İ R K İ Ş İ YA DA KURUMUN B İ R D İĞ ER ÜZER İ NDE HERHANG İ B İ R ALANDA.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Aldatıcı hareket veya dürüstlük kurallarına aykırı diğer şekillerde ekonomik rekabetin her türlü kötüye kullanılmasıdır.  Başka bir işletmeye ait ürünlerin,
EKONOMİK SİSTEMLER ÜZERİNE GENEL BİR BAKIŞ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

Profesyonel Mesleklerde Düzenlemeler ve Rekabet Prof. Dr. Murat Çokgezen & Dr. M. Fevzi Toksoy

Amaç  Dünyanın her yerinde profesyonel meslekler yasalarla düzenleniyor.  Bu düzenlemeler kamu yararına mı?  Bu düzenlemelerde trend nedir? Daha sıkı düzenlemeler mi geliyor yoksa düzenlemeler gevşetiliyor mu?  Optisyenlik mesleğine ilişkin neler söyleyenebilir?

Profesyonel Hizmetler Neden Düzenleniyor ? Enformasyon Asimetrisi Sorunu Kamu Yararı

Profesyonel Hizmetler nasıl düzenleniyor ? Giriş Düzenlemeleri Piyasa Davranışları Mesleki Davranışlar  Tekel Hakkı  Asgari eğitim  Sayı sınırlaması  Fiyat ve Ücret  Reklam ve Pazarlama  Organizasyon Biçimi  Davranış Kodları

Giriş Düzenlemleri  Oftalmolojistler  Optimetristler  Optisyenler

Piyasa Davranışları  Reklam olsun mu?  Şirketleşme olsun mu?  Hizmet yerine ilişkin kısıtlamlar. Alışveriş merkezlerinde göz muayenesi yapılsın mı?  Şubeleşme olsun mu?  Bireysel optometristler ticari bir marka sahibi olsunlar mı? Name

Düzenlemeler kamu yararına mı?  Bu konuda yapılmış birçok çalışma düzenlemelerin ‘kamu’ yararına değil ‘düzenlemenin yapıldığı meslek mensuplarının’ yararına olduğunu gösteriyor.  Söz konusu çalışmalar, düzenlemelerin meslek mensupları arasındaki rekabeti azalttığını, bu nedenle fiyatları yükseltip kaliteyi düşürdüğüne işaret ediyor.  Hem ABD’de hem de AB’de rekabet otoritelerinin hem PMÖ hem profesyonel mesleklerdeki düzenlemeler aleyhine birçok kararı var.

Düzenlemeler kamu yararına mı?  Katı istihdam kısıtlamlarının olduğu, şubeleşme ve reklama izin verilmeyen eyaletlerde en yerlerde hem tedavi ucretleri hem gözlük fiyatları daha yüksek. Ayrıca kalite de belirgin bir fark yok.  Bunun yanında bazı gariplikler de ortaya çıkabiliyor. Örneğin, bireysel çalışan bir optometrist ticari bir marka sahibi olamıyor ama bir gözlükçü zinciri için çalışan çalıştığı marka adına reklam yapabiliyor. Name

Düzenlemelerin kalkması meslek mensuplarının zararına mı?  Zincir mağazaların ortaya çıkması ile münferit optisyenler batıyor mu?  Hayır.  Çünkü (1) Zincir mağazalar esnek bir politika izleyemiyor (2) Müşteri kitleleri farklı Name

Düzenlemelerde yeni trendler  Tüm dünyada -özellikle ABD’de ve AB’de düzenlemeler ya tamamen kaldırılıyor ya da gevşetiliyor  Reklam kısıtlamları ABD’de 1977 yılında ifade hürriyetine aykırı bulundu. 02UA3s 02UA3s  Ingiltere’de zincir magazalarda gözlük satışına 1985’te izin verildi.  Diğer kısıtlamalar da zaman içinde kalkıyor

Türkiye’de Düzenlemeler  Türkiye’de birçok meslekte düzenlemler hala çok katı  Rekabet kurumu  Dünyadaki trendler

Sonuç  Düzenlemelerin kimin menfaatine olduğu tartışmalı  Düzenlemelerin hemen tamamı bir yönüyle rekabeti azaltmaya, meslek mensuplarının kazançlarını arttırmaya yönelik  Bazı düzenlemelerden meslek mensupları da şikayetçi  Rekabeti engelleyen düzenlemeler kaldırılmalı  Düzenleme kural değil istisna olmalı

Prof. Dr. Murat Çokgezen & Dr. M. Fevzi Toksoy