حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hadis Usûlü 12. Ders (14. hafta)
Advertisements

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُون.
Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ
RAVİLERİN SAYILARINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
EFENDİMİZ(AS)’İN ÇOCUK SEVGİSİ
Etkili İletişim.
KOMŞU,AKRABA VE SILA-İ RAHİM İLİŞKİLERİ
PAMUKOVA MEKECE KÖYÜ KAYADİBİ CAMİİ İMAM HATİBİ
بسم الله الرحمن الرحيم Yaz Kur’an Kursları Yol Haritası.
Etkili İletişim.
Cin Ali İnternette Ne Yapıyor?
SENETTEKİ KOPUKLUĞA GÖRE ZAYIF HADİS ÇEŞİTLERİ
KUR’AN-I KERİM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْاَخِرِ فَلَايُؤْذِجَارَهُ وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْاَخِرِ فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ وَمَنْ
VERİ İŞLEME Araştırma Sorusu Oluşturma Ve Veri Toplama
Et ve Balık Kurumu Camii Imam Hatibi
عَنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ  قَالَ أَخَذَ رَسُولُ اللَّهِ  بِمَنْكِبِي فَقَالَ كُنْ فِي الدُّنْيَا كَأَنَّكَ غَرِيبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِيلٍ وَكَانَ ابْنُ
MEVLİD KANDİLİ SOHBETİ Hz. Peygamber’den Öğütler
Evet, bildiniz: “Bismillahirrahmanirrahim” yazıyor.
Din Kardeşliği ve Önemi
Merfû hadise örnek: Muvatta, Vukutu’s-salât, 5.
ÖZGÜRLÜK Bir İnsanlık Değeri Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ
Hadis Usûlü 11. Ders (13. hafta)
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
HAKİKİ MÜMİNLER KİMLERDİR?
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
KOMŞU HAKKI Vaaz.
Hadis Usûlü 3. Ders (3. hafta)
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى قَالَ:
SIHHATİNE GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Öğretmenlik Uygulaması
Et ve Balık Kurumu Camii Imam Hatibi
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، قَالَ (R7)
حَدَّثَنِي حَرْمَلَةُ بْنُ يَحْيَى التُّجِيبِيُّ، (R7)
Hadis Usûlü 1. Ders (1. hafta)
GÜZEL AHLÂK Din Görevlisi:.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Geçen haftanın ödevi 2. sorunun cevabı: ez-Zührî’nin et-Tarîhu’l- Kebîr’deki biyografisini dinibil.com’dan indirebilirsiniz. 4. sorunun cevabı:
Hadis Usûlü 2. Ders (2. hafta)
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
OKUMAK ÜZERİNE Hüdayi Can Çankırı, 2014.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
HADİS İLMİ VE TEMEL KAVRAMLARI
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
mezunları ile….
Sıhhat Derecesine Göre
HATİCE TUNCER Eğitsel İçerikli Siteler.
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi 6. Ders.
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Son Dönem -devam 11. Ders.
ZAMAN PROBLEMLERİ.
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
7.SINIF 4.ÜNİTE İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR NAZİFE İLBEY.
Hadis Tarihi Dersinin Konusu, Kaynakları ve Temel Terimleri
4 tane 26 X 4 4 kere x 26 Kaç tane 26 vardır?
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
- HADİS - 1- Peygamber Efendimizin söz, fiil ve takrirlerinin sözlü ifadesidir. 2- Peygamberimize izafe edilen söz, fiil, takrir ile yaradılış veya ahlaka.
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi II
KAPAK.
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi
HADİS USULÜ Hadis Usulü:kabul ve red yönünden ravi ile mervinin (rivayet edilen hadisin) durumunun bilinmesidir. Hadisler üç bakımdan ele alınırlar Ravi.
Oryantalistlerin Yöntemleri ve Eleştirisi
İbn Ömer’in Azatlısı Nafi Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi
RİVAYET DÖNEMİ HİCRİ ASIRLAR ÖZELLİKLERİ.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM. BEN UYUYORUM Bir gün Nasreddin Hoca şehire gelip, bir arkadaşıyla birlikte handa kalmış. Gece yarısı arkadaşı sormuş : -Hocam,
ORYANTASYON PROGRAMIMIZA HOŞ GELDİNİZ.
Sunum transkripti:

حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6) Geçen haftanın ödevi حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6) حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، (R5) عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، (R4) عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، (R3) عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: (R2) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: Senedin Sonu (R1) Metin: «مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْرًا أَوْ لِيَصْمُتْ، وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلاَ يُؤْذِ جَارَهُ، وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَاليَوْمِ الآخِرِ فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ» (*) Rivayetlerin Yapısal Analizi (RYA) sistemine göre. Bkz. Ali Kuzudişli, Rivayetlerde Sarmal Özellik, Tibyan Yay. İzmir 2012.

Hadis Usûlü 4. Ders (4. hafta) RİVAYETİN KEYFİYETİ A. HADİS ÖĞRENİMİ ve ÖĞRETİM METOTLARI Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ

I. Sema‘ ve Kırâat (السماع والقراءة ) Sema‘: Şeyhin, hadislerini okuması ve talebelerin de bizzat işiterek ondan hadisleri alması demektir. Şeyh, hadisi ezberinden veya kitabından okumuş olabileceği gibi, talebe de yalnızca dinlemiş veya hem dinlemiş hem yazmış olabilir. Kırâat: Talebenin hadisleri şeyhine okuması veya talebenin biri şeyhe hadis okurken diğer talebelerin dinlemesidir.

I. Sema‘ ve Kırâat -devam Sema‘ ve Kırâatın Amaçları: Yazı hatalarını düzeltmek: Muhaddisler bu metotları öncelikle istinsah edilmiş metinlerdeki hataları düzeltmek amacıyla geliştirip kullanmışlardır. Hadisin yorumunu öğrenmek Hadisin rivayet edene aidiyetini öğrenmek Hadisin sıhhatini öğrenmek

2. İcâzet, Münâvele ve Mükâtebe (الإجازة والمناولة والمكاتبة ) İcâzet: Sema‘ ve kırâat yoluyla olmaksızın, şeyhin belirli şartlar dahilinde bütün veya bir kısım rivayetlerini talebesinin rivayet etmesine izin vermesidir. Münâvele: Şeyhin, bir kitabını talebesine verip, ondan hadis rivayet edebileceği konusunda izin vermesidir. Mükâtebe: Şeyhin bazı hadislerini yazıp birine göndermesidir.

3. İ‘lâm, Vasiyyet ve Vicâde (الإعلام والوصية والوجادة ) İ‘lâm: Şeyhin kendi kitabını talebesine göndererek, ondaki ravayetleri sema‘ yoluyla aldığını bildirmesi, fakat hadislerin rivayeti için herhangi bir şey söylememesidir. Vasiyyet: Şeyhin, rivayet ettiği bir kitabı, ölmeden önce veya seyahate çıkarken, rivayet etmek üzere birine vasiyet etmesidir. Vicâde: Bir hadis ravisinin, bir şeyhe ait hadisleri, yazılı olarak bulmasıdır.

4. Hafta dersinin sonu Diyanet İslam Ansiklopedisinden (DİA) rivayet maddesini inceleyerek özetleyiniz. Aşağıdaki hadisi ezberleyiniz ve “Concordance”tan kaynağını bulunuz. «مَا نَهَيْتُكُمْ عَنْهُ، فَاجْتَنِبُوهُ وَمَا أَمَرْتُكُمْ بِهِ فَافْعَلُوا مِنْهُ مَا اسْتَطَعْتُمْ، فَإِنَّمَا أَهْلَكَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ كَثْرَةُ مَسَائِلِهِمْ، وَاخْتِلَافُهُمْ عَلَى أَنْبِيَائِهِمْ»

Bu hadisin senedini RYA’ya göre numaralandırınız. 4. Hafta dersinin sonu Bu hadisin senedini RYA’ya göre numaralandırınız. Bu hadisin senedi için hangi hadis terimlerini kullanabiliriz?