MOTİVASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
Advertisements

MOTİVASYON MOTİVASYON (GÜDÜLENME).
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
GÜDÜLENME.
Bu India’dan gelen TANTRA.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA MOTİVASYON
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
MOTİVASYON MUCİZE DEĞİLDİR
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
MOTİVASYON.
REHBERLİK.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEKNİKLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ Anlaşılır Dile Çevirme ve Temel Gereksinimler.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
ÖZGÜRLÜK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Öğretim İlke ve Yöntemleri
MOTİVASYON.
MOTİVASYON.
BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
GÜDÜLENME GÜDÜ: İstekleri arzuları, gereksinimleri, dürtüleri ve ilgileri kapsayan genel bir kavramdır. Açlık susuzluk, cinsellik gibi fizyolojik kökenli.
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
GÜDÜLER VE GÜDÜLEME TEORİLERİ
MOTİVASYON.
GÜDÜLER VE İŞ TATMİNİ BU SUNUM PROF DR. RANA ÖZEN KUTANİŞ TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
MOTİVASYON.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Motivasyon Dürtüler Güdüler
MOTİVASYON.
MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Bu India’dan gelen TANTRA.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
OKULDE BİREYLER SAA.
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
Spor ve MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MOTİVASYON

HER SORUNUN ÜÇ ÇÖZÜMÜ VARDIR Benim çözümüm Sizin çözümünüz Ve Gerçek Çözüm Çin ata sözü

Birisini bir şey yapmaya zorlaya bilirsiniz, ama o kişiyi bu şeyi yapmak istemeye kesinlikle zorlayamazsınız. İstemek için gereken arzu içten gelir.

Bir şeyi yapmak istemeyi sağlayan ve içten gelen güç motivasyondur. Motivasyon Latince movere kelimesinden gelir ve harekete geçiren anlamında kullanılır.

Günümüzde motivasyon kelimesi kullanıldığında kişiyi işinde yükselmeye başarılı olmaya teşvik eden içsel bir güç çağrışımı oluşmaktadır.

Motivasyon bir ihtiyaç, bir tutku veya his olabilir, fakat sonuç olarak kişiyi kesin bir çizgide harekete geçmeye zorlar.

İç dürtüler, içten gelen istekler, ne kadar kuvvetli olursa olsun, isteklerinizle uyuşmuyor ve sizi harekete geçirmiyorsa kesinlikle etkili olmayacaktır. Bir şeyi yapmak istemek, karar verilen bir eylemi başlatmaya yönelik atılmış şuurlu bir atımdır.

Davranışın oluşumu şu şekildedir; Uyarı Organizma Davranış Organizma Davranış Karşılaşılan sonuç

Motivasyon bireyin hedefe yönelik sergileyeceği davranışı oluşturmasında belirleyici rol oynar. Motivasyon sonucuna göre birey niyetini ve arzusunu ortaya koyan belirli davranışlar gösterir.

Motivasyon kavramının birlikte kullanıldığı veya yanlış olarak bir biri yerine kullanıldığı bir diğer kavram güdü dür. “ Güdü İrade doğrultusunda bireyi bir eyleme götüren ve içinizden gelen bir ihtiyaç yada tutkudur.”

Güdü şuurlu veya şuursuz olabilir Güdü şuurlu veya şuursuz olabilir. Her güdü mutlak eyleme dönüşmeye bilir. Örneğin;Yanan bir sobaya dokunduğumuzda elimizi aniden çekmemiz gibi.

Bireyi motive etmek güdünün ötesinde bir kavramdır Bireyi motive etmek güdünün ötesinde bir kavramdır. Çünkü işin içinde ikinci bir kişi veya kişiler vardır. Motive etmek bir kişiye bir eylemi yapması için gerekli güdü ve dürtüleri sağlamak anlamına gelir. Güdü ve dürtünün sağlanması bireyin eylem ve davranışını başlatır.

Bu konuda çeşitli teoriler geliştirilmiştir Bu konuda çeşitli teoriler geliştirilmiştir. Bunlar en eski olanı “sopa” ve “havuç” teorisidir. Hiç hareket etmeyen bir eşeğinizin olduğunu düşünün. Hayvanı hareket ettirmenin yolları ya bir sopayla vurmak yada üvendireyle dürtmektir. Kullanılabilecek diğer bir yöntem ise burnunun tam ucunda bir havuç sallandırmaktır.

Eğer eşek aç ise bu havucu yemek için hareket edecektir Eğer eşek aç ise bu havucu yemek için hareket edecektir. Fakat aç değil ve daha önce çok havuç yemişse bu yöntem işe yaramayacaktır. O zaman hayvana büyük bir sopa gösterdiğinizde eşek daha önceden yediği dayaklardan neden sonuç ilişkisi ile hafızasına kazınan sopa korkusu ile hareket edecektir.

Buradaki havuç ve sopa bireyi motive etmede kullanacağımız iki temel güdüden bahsetmektedir. Bunlar; ceza ve ödüldür.

Mazlowun ihtiyaçlar hiyerarşisi. Mazlow insanın ceza ve ödül gibi harici güdülerle değil, iç ihtiyaç programı ile motive olduğunu savunur. Başka bir ifade ile bireyin güdülenmesinin temelinde ihtiyaçlar vardır.

Bireyin bu ihtiyaçlar hiyerarşısınde nere bulunduğunun belinmesi onun bir amaç doğrultusunda harekete geçirilmesinde önemlidir. Çünkü temel psikolojik ihtiyaçları karşılanmamış olan, başka bir ifade ile karnını doyuramayan uykusuzluk çeken bir iş göreni makam vererek motive etmeye çalışırsanız yapmış olduğunuz motivasyon çalışması boşa gitmiş olur.

Bireyin bir aşamadaki ihtiyaçları karşılandığında diğer aşamadaki ihtiyaçları ortaya çıkar. Buna göre tatmin edilen bir ihtiyacın motive edici özelliği kalmaz.