Prof.Dr.Mustafa İnsel 11-3-2015 Eko Gemiler Prof.Dr.Mustafa İnsel 11-3-2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
DOĞAL SAYILAR.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Enerji Performans Uygulamaları,
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
SAMSUNPORT.
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
RÜZGAR TÜRBİN TİPLERİ VE RÜZGARDAN ELDE EDİLEBİLECEK ENERJİNİN BELİRLENMESİ Dr. Ali Vardar.
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ Gemi Teçhizatı Test Merkezi
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Otel ve Alışveriş Merkezlerinde Trijenerasyon Uygulamaları
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI TEKNOLOJİSİ
Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ELEKTRİK ELEKTRONİK VE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ SANAYİ ŞUBESİ EKO TASARIM VE ENERJİ ETİKETLEMESİ.
ENERGY EFFICIENCY WORKING GROUP ENERGY EFFICIENCY WORKING GROUP Dr. Mehmet BULUT.
Sunum transkripti:

Prof.Dr.Mustafa İnsel 11-3-2015 Eko Gemiler Prof.Dr.Mustafa İnsel 11-3-2015

Tanım Eko-Gemi nedir ? Ekonomik gemi ? Ekolojik gemi ? ARGE Dizayn İnşaat Servis Bakım-Tutum Geri Dönüşüm

CO2 Salınımlarının Dağılımı Uluslar arası deniz ulaştırma Uluslararası hava ulaşımı Toplam: 3.3% Kabotaj denizcilik ve balıkçılık Demiryolları Diğer ulaştırma (karayolu) Elektrik ve ısı üretimi Let me give you an idea of how measures progress through the IMO machinery. Any IMO Member State can propose a new regulation or amendment to existing one. It might arise from an incident, or simply from an idea or technical development. The Member State first puts its proposal to the relevant IMO Committee. The Committee would then discuss the proposal and, if it was considered to have merit, might decide to refer it to a sub-committee for more detailed consideration. For more complex issues, a working group or correspondence group might be established to work on the issue at an even more intense technical level. After appropriate discussion in these fora, a detailed draft – whether it for a new measure, an amendment to an existing measure, a code of practice, guidelines or a circular – is drawn up, ready for consideration and approval at the appropriate level. This explains the process in the simplest of terms. Depending on the complexity of the issue, some measures can be quickly agreed and adopted while others require more time. IMO member states undertake to put into practice the measures they develop and adopt at IMO. That is why the Organization always aims to adopt measures by consensus as this way ensures the widest possible implementation by the member states. Endüstriyel üretim ve inşaat Diğer Diğer enerji endüstrileri MEPC 59/INF.10

Taşıtların Karşılaştırması

Diğer Emisyonlar

Denizcilik Sektörüne Yansıma Uluslararası denizcilik sektöründe çalışmalar Denizcilik Sektörüne Yansıma Yakıt kalitesi ile SOx emisyonlarının azaltımı Yanma sistemleri ile NOx, emisyonlarının azaltımı Enerji verimliliği tedbirleri ile CO2 emisyonlarının azaltımı

Mevzuat Gemilerden hava kirliliğini önleme tedbirleri MARPOL Annex VI Kabul: 1997 Uygulama: Mayıs 2005 SOx and NOx limitleri Deniz Ulaştırma katkıları Let me give you an idea of how measures progress through the IMO machinery. Any IMO Member State can propose a new regulation or amendment to existing one. It might arise from an incident, or simply from an idea or technical development. The Member State first puts its proposal to the relevant IMO Committee. The Committee would then discuss the proposal and, if it was considered to have merit, might decide to refer it to a sub-committee for more detailed consideration. For more complex issues, a working group or correspondence group might be established to work on the issue at an even more intense technical level. After appropriate discussion in these fora, a detailed draft – whether it for a new measure, an amendment to an existing measure, a code of practice, guidelines or a circular – is drawn up, ready for consideration and approval at the appropriate level. This explains the process in the simplest of terms. Depending on the complexity of the issue, some measures can be quickly agreed and adopted while others require more time. IMO member states undertake to put into practice the measures they develop and adopt at IMO. That is why the Organization always aims to adopt measures by consensus as this way ensures the widest possible implementation by the member states. MARPOL Annex VI Güncellemeri Uygulama: 2013

NOx

SOx

Yakıt-CO2 İlişkisi 3.2 TON CO2 1 TON YAKIT

Enerji Verimliliği ve Emisyon Kuralları IMO-MARPOL Ek VI (MEPC 62, Temmuz 2011) Energy Efficiency Design Index (EEDI), yeni gemiler The Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP) mevcut gemiler 400 GT dan büyük tüm gemiler için 1 Ocak 2013 ten itibaren geçerli

Enerji Verimliliği ve Emisyon Regülasyonları Let me give you an idea of how measures progress through the IMO machinery. Any IMO Member State can propose a new regulation or amendment to existing one. It might arise from an incident, or simply from an idea or technical development. The Member State first puts its proposal to the relevant IMO Committee. The Committee would then discuss the proposal and, if it was considered to have merit, might decide to refer it to a sub-committee for more detailed consideration. For more complex issues, a working group or correspondence group might be established to work on the issue at an even more intense technical level. After appropriate discussion in these fora, a detailed draft – whether it for a new measure, an amendment to an existing measure, a code of practice, guidelines or a circular – is drawn up, ready for consideration and approval at the appropriate level. This explains the process in the simplest of terms. Depending on the complexity of the issue, some measures can be quickly agreed and adopted while others require more time. IMO member states undertake to put into practice the measures they develop and adopt at IMO. That is why the Organization always aims to adopt measures by consensus as this way ensures the widest possible implementation by the member states.

Teknik ve Operasyonel Önlemler Let me give you an idea of how measures progress through the IMO machinery. Any IMO Member State can propose a new regulation or amendment to existing one. It might arise from an incident, or simply from an idea or technical development. The Member State first puts its proposal to the relevant IMO Committee. The Committee would then discuss the proposal and, if it was considered to have merit, might decide to refer it to a sub-committee for more detailed consideration. For more complex issues, a working group or correspondence group might be established to work on the issue at an even more intense technical level. After appropriate discussion in these fora, a detailed draft – whether it for a new measure, an amendment to an existing measure, a code of practice, guidelines or a circular – is drawn up, ready for consideration and approval at the appropriate level. This explains the process in the simplest of terms. Depending on the complexity of the issue, some measures can be quickly agreed and adopted while others require more time. IMO member states undertake to put into practice the measures they develop and adopt at IMO. That is why the Organization always aims to adopt measures by consensus as this way ensures the widest possible implementation by the member states.

Let me give you an idea of how measures progress through the IMO machinery. Any IMO Member State can propose a new regulation or amendment to existing one. It might arise from an incident, or simply from an idea or technical development. The Member State first puts its proposal to the relevant IMO Committee. The Committee would then discuss the proposal and, if it was considered to have merit, might decide to refer it to a sub-committee for more detailed consideration. For more complex issues, a working group or correspondence group might be established to work on the issue at an even more intense technical level. After appropriate discussion in these fora, a detailed draft – whether it for a new measure, an amendment to an existing measure, a code of practice, guidelines or a circular – is drawn up, ready for consideration and approval at the appropriate level. This explains the process in the simplest of terms. Depending on the complexity of the issue, some measures can be quickly agreed and adopted while others require more time. IMO member states undertake to put into practice the measures they develop and adopt at IMO. That is why the Organization always aims to adopt measures by consensus as this way ensures the widest possible implementation by the member states.

EEDı: Enerji Verimliliği Dizayn İndeksi Interim Guidelines for New Ships(MEPC.1/Circ.681)

EEDI nedir ?

Referans Hattı- Hedef EEDI

Gemide Enerji Tüketimi Use of propulsion energy on board a cargo ship, head sea, Beaufort 6 EEDI; Enerji Verimliliği Dizayn İndeksi

Enerji Tüketicileri Yardımcı makinalar Kazan Cargo ısıtma İticiler Kargo pompaları Elektrik dağıtım panosu Kargo donanımı Balast Pompaları Soğutma Atık ısı geri kazanım Şaft motoru Şaft jeneratörü Ana makine pompaları Şaft gücü Ana makinalar Otel hizmetleri

Teknik ve Operasyonel Önlemler Let me give you an idea of how measures progress through the IMO machinery. Any IMO Member State can propose a new regulation or amendment to existing one. It might arise from an incident, or simply from an idea or technical development. The Member State first puts its proposal to the relevant IMO Committee. The Committee would then discuss the proposal and, if it was considered to have merit, might decide to refer it to a sub-committee for more detailed consideration. For more complex issues, a working group or correspondence group might be established to work on the issue at an even more intense technical level. After appropriate discussion in these fora, a detailed draft – whether it for a new measure, an amendment to an existing measure, a code of practice, guidelines or a circular – is drawn up, ready for consideration and approval at the appropriate level. This explains the process in the simplest of terms. Depending on the complexity of the issue, some measures can be quickly agreed and adopted while others require more time. IMO member states undertake to put into practice the measures they develop and adopt at IMO. That is why the Organization always aims to adopt measures by consensus as this way ensures the widest possible implementation by the member states.

Entegre Önlemler

Değişik operasyon tipleri

Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği (CFD) Model Deneyleri (Towing Tank) No bulbous bow Loaded Ballast Bulbous bow

Tekne Form Dizaynı Model-scale, Re=1E7 Full-scale, Re=1E9

CFD – Hava direnci

CFD - Takıntılar

Sevk verimi arttırıcı önlemler Mewis duct Propeller Cap Turbine Simplified compensating Nozzle

Sevk verimi arttırıcı önlemler Twisted Fin Boss cap

Sevk verimi arttırıcı önlemler

Pervane Değişimi CONTRAROTATING

Hava yağlama

Hava yağlama Mikrokabarcık Hava filmi Hava kavitesi

Hava yağlama

Hava yağlama

Dynamik Enerji Simulasyonları

Enerji Denetimi (Energy Audit) Exhaust gas outlet of M/E to T/C No.1 Exhaust gas outlet of M/E to T/C No.2

Click to edit Yenilenebilir Enerji Kullanımı Gemilerde Yenilenebilir Enerji Uygulamaları Click to edit Yenilenebilir Enerji Kullanımı

Rüzgar desteği Rigid Wing Sail Flettner Rotor

Yelken desteği (Dynarig) Ecoliner Maltese Falcon

SAIL PROJECT (EU INTERREG)

Yaşam döngisi analizi (hava şartları, fouling)

Şaft güç ölçümü PS: Shaft power Q: Shaft torque moment n: Shaft rate of revolution

Shaft power measurement : Effect of Paint

Pervane devir etkisi

Pervane değişim etkisi

Filomuz hakkında anket çalışması 92 gemilik özellikle büyük gemilerin oluşturduğu anket çalışması gerçekleştirildi (2014) % 100 International Energy Efficiency Certificate %100 Shipboard Energy Efficency Management Plan (SEEMP) % 97 Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI) hesaplıyor % 32 Energy Efficiency Design Index (EEDI) hesabı var % 32 Energy Audit Yaptırmış % 33 ISO 14001 veya ISO 50001 sertifikalı % 100 Planlı Bakım Sistemi kullanıyor 77 % bu planı enerji verimliliği için kullanıyor

Hız % 44 kargo durumuna göre hız belirliyor % 55 yakıt ekonomisine göre hız belirliyor % 22 minimum yakıt masrafına göre hız belirliyor % 44 liman durumuna göre hız belirliyor (just in time)

Yakıt Tüketimi % 11 bunker kayıtları % 66 günlük tank hacüm ölçümü % 44 flowmetre

Şaft güç ölçüm % 11 izlemiyor % 74 elektronik makine indikatörleri % 2 şaft torkmetre

Operasyonel Enerji Tasarrufu Potansiyel(Routing/cleaning) % 38 trim optimizasyonu % 98 hava durumuna göre rota (weather routing) % 88 kaptan kararı % 57 merkez ofis kararı % 64 dış kaynaklı servis % 62 tekne temızliği (hull cleaning) % 52 pervane temizleme (propeller cleaning) % 12 pervane boyası (propeller painting)

Operasyonel Enerji Tasarrufu Potansiyel (propulsion) % 2 Enerji tasarrufu duct retrofit % 73 economiser/exhaust boiler % 14 Hull temizleme % 17.4 rpm-pitch kombinatörü (combinator mode) % 41 şaft jeneratörü % 62 hız azaltımı (speed reduction) % 98 düşük sülfür yakıt for ECA/SECA

Operasyonel Enerji Tasarrufu Potansiyel (kullanılmayan) % 0 yenilenebilir enerji % 0 LNG yakıt kullanımı % 0 sahilden enerji (cold ironing) % 0 pervane değişimi

ARGE-FİNANSMAN ? Kara endüstrisinde finansman var Otomotiv, savunma sanayi, üretim teknolojisinde ARGE destekleri var Deniz sektöründe yok gibi

Teşekkürler Mustafa Insel : mustafainsel@gmail.com