KIZILCAHAMAM ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
PROTOKOL.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
EDEBİYATIMIZDA İLKLER
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
TANZİMAT EDEBİYATI ÇIKMIŞ SORULAR.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
NAMIK KEMAL.
TANZİMAT EDEBİYATI 1. DÖNEM
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
Servet-İ fünun edebİyatI
TANZİMAT EDEBİYATI II. DÖNEM
İBRAHİM ŞİNASİ.
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ Divan edebiyatına bir tepki kişiliğinde doğan Tanzimat edebiyatı;Divan.
Sunum transkripti:

KIZILCAHAMAM ANADOLU LİSESİ TANZİMAT EDEBİYATI MUHAMMET ALİ OKCU KIZILCAHAMAM ANADOLU LİSESİ 2007-2008 www.edebiyatdersi.net

Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat edebiyatının genel özellikleri arasında yer almaz?   A)  Batı etkisinde gelişen bir edebiyattır. B)  Roman, öykü, tiyatro, ve gazete yazıları gibi türlerin         ilk örnekleri bu dönemde verilmiştir. C)  Sanatçılar, bu dönemde vatan, ulus, hürriyet gibi       toplumsal kavramlara eserlerinde yer vermiştir. D)  Bu dönemdeki şiirler,biçim olarak yenidir; ancak       içerik olarak Divan edebiyatı şiirinin özelliklerini       taşır. E)  Birinci dönem sanatçıları toplumsal konuları       işlemiştir.

“Vatan şairi” olarak da anılan sanatçı Tanzimat dönemi Türk edebiyatının önde gelen isimlerindendir. İyi bir eğitim almıştır.1863’te Tercüme Odası’na giren yazar, orada Şinasi ile tanışmıştır. Şinasi’nin etkisiyle Batı edebiyatına yönelmiş Şinasi Paris’e gidince Tasvir-i Efkar gazetesinin yönetimini üstlenmiştir. “Vatan Yahut Silistre” adlı oyunu sahnelendikten sonra Magosa’ya sürülmüştür. Bu parçada tanıtılan Tanzimat dönemi sanatçısı aşağıdakilerden hangisidir? A) Abdulhak Hamit Tarhan B) Ziya Paşa C) Namık Kemal D) Ahmet Mithat Efendi E) Ali Bey

Eski edebiyat alışkanlığına hak, adalet, hürriyet vb Eski edebiyat alışkanlığına hak, adalet, hürriyet vb. siyasal ve sosyal düşünce kavramları getirerek  eski şekille yeni öze ulaşmıştır. “Şiir ve İnşa” makalesiyle halk dili ve şiirini savunmuş, Tanzimat yazarlarının ortak ülküsüne katılmış ve istibdada karşı savaşmıştır.   Bu parçada tanıtılan Tanzimat dönemi sanatçısı aşağıdakilerden hangisidir? A)  Namık Kemal                   B) Abdulhak  Hamit Tarhan         C)  Ziya Paşa                          D) Ahmet Mithat Efendi  E)  Ali Bey

Aşağıdaki eserlerden hangisi Namık Kemal’e ait bir eser değildir?   A)  İntibah                B) Zavallı Çocuk            C) Cezmi  D)  Gülnihal             E)  Zafername  

Aşağıdakilerden hangisinde Tanzimat sanatçıları bir arada verilmiştir?   A)  Namık Kemal – Şinasi – Ziya Paşa B)  R.Mahmut Ekrem – A. Tahran – T.Fikret C)  Ahmet Mithat – Namık Kemal – Ö. Seyfettin D)  H.Ziya Uşaklıgil – Şinasi – Ziya Gökalp E)  Ali Bey – A.Vefik Paşa – Ali Canip

Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat edebiyatının özelliklerinden biridir?   A)  Sembolizm akımından etkilenmişlerdir. B)  Roman ve hikayelerde yapılan tasvirler, süs için yapılmamış kahramanların kişiliklerinin oluşumunu daha iyi anlatabilmek için yapılmıştır. C)  Şiirlerde biçim eski, içerik yenidir. D)  Sanatçılar, dönemin koşulları gereği eserlerinde toplumsal konuları işleyememiştir. E)  Yazarlar, eserlerde kişiliklerini gizlemişlerdir.

Aşağıdaki yazar – eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır Aşağıdaki yazar – eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır? A) Şemsettin Sami – Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat B) Şinasi – Şair Evlenmesi C) Namık Kemal – Gülnihal D) Ziya Paşa – Cezmi E) Ahmet Mithat Efendi – Henüz On Yedi Yaşında

Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat şair ve yazarlarının ortak özelliklerinden biri değildir?   A)  Hemen hepsi Fransız kültürüyle yetişmişlerdir. B)  Siyasetle yakından ilgilenirler. C)  Aruz veznini tamamen bırakmışlar milli ölçümüz olan       hece ölçüsüyle şiirler yazmışlardır.. D)  Eserlerde rastlantılara fazlasıyla yer vermişlerdir. E)   Cariyelik kurumunu ve alafrangalık özentisini        eleştirirler.

Aşağıdakilerden hangisi Tanzimat dönemi sanatçılarından biri değildir? A)  Tevfik Fikret        B)  Şinasi      C)   Namık Kemal E)  Ziya Paşa              E)  Ahmet Mithat Efendi  

'Şinasi' için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Halkın anlayacağı bir dille yazmayı savunduğu B) Sonuna kadar beyit birimine bağlı kaldığı C) Kısa yalın düşünce cümlesini geliştirdiği D) Bağlaçları attığı, noktalamayı kullandığı E) Duygu cümlesi yerine düşünce cümlesini ger­çekleştirdiği

'Namık Kemal'in aşağıdaki eserlerinden hangisi türü bakımından diğerlerinden farklıdır? Akif Bey Vaveyla Vatan Mersiyesi Vatan Şarkısı E) Hürriyet Kasidesi

"Şiir ve İnşa yazısında yenileşmeyi, halk kaynakla­ rına dönmeyi savundu; kendisi eskiye bağlı kaldı. Bir yandan eskinin yıkılmasını savunurken, öte yandan eski şiiri, antolojisinde topladı. Bu yüzden, Namık Kemal'le çelişti." Yukarıda sözü edilen 'Tanzimat sanatçısı' aşa­ğıdakilerden hangisidir? A) Ziya Paşa B) Ahmet Cevdet Paşa C) Ahmet Vefik Paşa D) Recaizade Ekrem E) Şemsettin Sami

Aşağıdakilerden hangisinin 'Tanzimat romanı'nın bir özelliği olduğu söylenemez? A) Çevre betimlemeleri abartısız, gerçekçidir. B) Roman ve öykülerde olaylar abartılarak verilir. C) Yazar iyileri tutar, olayın akışına karışır. D) Rastlantıya çok yer verildiğinden gerçekçilik duygusu zedelenir. E) Kadın kahramanlar genellikle akrabalar, cariyelerdir.

'Tanzimat gazeteciliği' için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Düzyazının gelişmesinde büyüt katkısı olduğu B) Kısa, özlü anlatımın yolunu açtığı C) Düşünce yazılarına öncelik verdiği, sanatla ilgilenmediği D) Makale, eleştiri, fıkra deneme, söyleşi gibi yazı türlerini tanıttığı E) Sanat, edebiyat görüş ve tartışmalarını kamuoyuna yansıttığı

I. - II. Tanzimat dönemleri karşılaştırılırsa, aşağıdaki yargılardan hangisine varılamaz? A) I. dönem toplumsal konulara öncelik verir. II. dönemde bireysel konular ağırlık kazanır. B) I. dönemde toplumsal aydınlanma amaçlanır. II. dönemde tek amaç güzelliktir. C) I. dönemde yalın bir dil çabası görülür. II. dö­nemde konuşma dilinden uzaklaşılır. D) I. dönemde eski nazım biçimleri kullanılır. II. dönemde dil kuralları önemsenmez, yeni bi­çimler görülür. E) I. dönemde uyak tartışılır, kulak için olduğu savunulur. II. dönemde uyak konusuyla ilgi­lenilmez.

Tanzimat edebiyatında aşağıdaki 'ikileme'lerden hangisi görülmez? A) Eski dil - Sade dil B) Eski - Yeni düzyazı türleri C) Yeni - Eski nazım biçimleri D) Hece - Aruz ölçüsü E) Romanda Doğulu - Batılı yaşam biçimleri

Aşağıdakilerden hangisi 'Tanzimat ikinci dönem edebiyatının özelliklerinden biri değildir? A) Bireysel konular, toplumsal konuların önüne geçer. B) Şiirin tek amacı güzellik olur; güzellikse doğa ve insandır. C) Beyit anlayışının yerine anlam bütünlüğü yer­leşir. D) Bu dönemde, fizikötesi gibi yeni konulara değinilmez. E) Sanatçıları, genellikle realizm ve natüralizmden etkilenirler.

Aşağıdakilerden hangisi 'Tanzimat nesri'nin özelliklerinden biri değildir? A) Bu dönemde süslü Divan cümlesi yerine, düşünce cümlesi geçer. B) Özentiye, süslülüğe karşı çıkılır; yeni düzyazı türleri kullanılır. C) Öğretmek amaçlanır; cümle özleşir, kısalır. D) Seci, hemen hemen hiç kullanılmaz; bağlaçlar atılır. E) Dilde yalınlık, anlatımda açıklık amaçlanılır ve başarılır.