DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DUYUSAL HEDEFLER Hazırlayan:Esra BARUT BÖTE-2.
Advertisements

Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
“Bir yıl sonrasını düşünüyorsan eğer, tohum ek,
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
DUYUŞSAL TAKSONOMİ Said SABANCI Bekir KÖSE.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
DUYUŞSAL ALAN Yıldız AYDINÖZ Merve KILAVUZ Ümmühan KAYA Serra ARSLAN
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
REHBERLİK.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Beyin Temelli Öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Program Geliştirmede Hedef
DUYUŞSAL TAKSONOMİLER
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Kİşİlİk sahİbİ mİyİz?.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Duyuşsal Alan. Daha çok ö ğ rencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir.  Alma  Tepkide bulunma  De ğ er verme  Örgütleme  Nitelenmişlik.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
Eğitimde Ölçülen Özellikler
TÜRK Eğitim Sistemi.
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Duyuşsal Alan.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Farkına varma Tepkide bulunma Değer biçme Davranışlarını benimsenen ilkelere göre düzenleme Karakterinin parçası haline getirme.
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ Yrd.Doç.Dr.Serap EMİR İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar.
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ALGILAMA.
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ DOĞUM VE JİNEKOLOJİ A.B.D

Duyuşsal Alan Alma Basamağı Tepkide Bulunma Basamağı Değer Verme(kıymet biçme) Basamağı Örgütleme,(organize etme) Basamağı Kişilik Haline Getirme(Nitelenmişlik,kendine mal etme) Basamağı Bu alan, Krathwohl tarafından kodlanmıştır.

Duyuşsal Alan: Daha çok öğrencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir. Bu boyutlar, kişinin yaşamı boyu geçire geldiği yaşantıların ürünüdür. ilgi, tutum, güdülenmişlik, kaygı,benlik, kişilik, değer yargıları gibi boyutlardan oluşabilir.

Duyuşsal alan davranışları, öğrencilerin belirli tercihler yapma, bir şeyden hoşlanma, bir durumu sahiplenme yada kaçınma eğilimleri olarak tanımlanır. Bu alanla ilgili amaçlar sevgi, nefret gibi duygularla ilgili davranışların oluşturduğu amaçlardır.

Duyuşsal alandaki hedef cümlelerin sonuna ‘isteklilik, farkındalık, açıklık, hoşgörürlük, adanmışlık’ gibi ifadelerden biri getirilmelidir.

Alma basamağında tepki yoktur. İşlemler zihinde gelişir. 1) ALMA Basamağı:Sadece çevredeki uyarıcıların farkında olduğumuz basamaktır. Alma basamağında tepki yoktur. İşlemler zihinde gelişir. Birey önce olgu yada nesnenin farkına varır. Sonra uyarıcıya açık olur. Daha sonrada algılama sürecinde her uyarıcıya değil, istediklerini seçmeye yönelir.

ör: Cerrahi dersinde kullanılan araç-gereçlerin farkında oluş. Bu basamaktaki hedef cümlenin sonuna ‘farkında oluş, dönüklük, duyarlılık, dikkatli oluş, seçicilik’ gibi ifadeler getirilmelidir. ör: Cerrahi dersinde kullanılan araç-gereçlerin farkında oluş. ör: Konuşanı dikkatlice dinlemeye dönüklük. ör: Doğum bilgisi dersinde dikkatini konuya yöneltme

ör: Doğuma yardım dersinde soru sormaya ve cevap vermeye istekli olma 2) TEPKİDE BULUNMA B. Kişi uyarıcılarla ilgilenir, onları arar, isteklidir, hatta zevk duyar. Uyarıcılara bilinçli tepki verilir, Bu basamakta hedef cümlesinin sonuna ‘razı oluş, gönüllü oluş, zevk alış’ gibi ifadelerden biri getirilmelidir. ör: Doğuma yardım dersinde soru sormaya ve cevap vermeye istekli olma

3) DEĞER VERME B. Kişinin uyarıcıya nasıl bir tepki vereceği bu basamakta anlaşılır. Sınırlı bir kararlılıktan geniş ve tutarlı bir kararlılığa geçiş olabilir. Bireysellikten toplumsallığa geçiş vardır. Bir davranış, olay yada olguya değer verme, bir değeri diğerlerine tercih etme ve değere kendini adama şeklinde gerçekleşir.

ör: Demokrasinin önemini takdir etme Bu düzeyde hedef cümlesinin sonuna ‘düşkünlük, süreklilik, adanmışlık, takdir ediş, kendine iş ediniş,’ gibi ifadeler getirilmelidir. ör: Demokrasinin önemini takdir etme ör: Ulusun bağımsızlığı ve vatanın bütünlüğü için özveride bulunmaya adanmışlık

4) ÖRGÜTLEME B. Kişi kendine yeni değerler oluşturur. Eski değerler ile kendince benimsenenleri karşılaştırır ve bir sonuca varır. Farklı değerleri, tutarlı bir değerler sistemi oluşturacak şekilde örgütler. Bu basamaktaki hedef cümlesinin sonuna ‘kararlı oluş, kararlılık’ gibi ifadeler getirilmelidir. ör: Davranışlarının tutarlılığı konusunda kendini yargılamada kararlı oluş

5) KİŞİLİK HALİNE GETİRME B. Bireyin bu basamaktaki davranışları onun kişiliğini yansıtır, yaşam görüşünü ortaya koyar. Belli değerleri kontrollü bir şekilde geneller. Bunları dünya görüşünün içinde birleştirir. Bireye özgü değerler kurallaşmış, bir karakter görünümü kazanmış ve uyulması zorunlu ilkeler haline gelmiştir.

ör: Güvenilir bir kişiliğe sahip oluş. Bu düzeydeki hedef cümlelerin sonuna ‘alışkanlık haline getiriş, kişiliğe sahip oluş’ gibi ifadeler getirilmelidir. ör: Güvenilir bir kişiliğe sahip oluş. ör: Yasalara saygılı olmayı bir alışkanlık haline getiriş. ör: Tutarlı bir dünya görüşüne sahip oluş

Kaynaklar Affective Domain of the Taxonomy of Educational Objectives http://www.humboldt.edu/~tha1/bloomtax.html Krathwohl's Taxonomy of Affective Domain http://classweb.gmu.edu/ndabbagh/Resources/Resources2/krathstax.htm Öğretimde planlama ve değerlendirme http://www.mguler.net/dosyalar/OPD1.ppt. Learning Domains or Bloom's Taxonomy http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/bloom.html

TEŞEKKÜRLER