Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Kur’ân’ın ve kâinatın dilinden. Her galakside ortalama yıldız.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Anadolu Öğretmen Lisesi
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
Sunum transkripti:

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla ŞEMS SURESİ 1

وَالشَّمْسِ وَضُحٰیهَا ﴿١ ŞEMS SURESİ وَالشَّمْسِ وَضُحٰیهَا ﴿١ 1 GÜNEŞ ve onun gözalıcı ışığı şahit olsun; 2

وَالْقَمَرِ اِذَا تَلٰیهَا ﴿٢ 2 Güneşi izleyen ay şahit olsun! ŞEMS SURESİ وَالْقَمَرِ اِذَا تَلٰیهَا ﴿٢ 2 Güneşi izleyen ay şahit olsun! 3

وَالنَّهَارِ اِذَا جَلّٰیهَا ﴿٣ ŞEMS SURESİ وَالنَّهَارِ اِذَا جَلّٰیهَا ﴿٣ 3 Onun ışığını ortaya çıkarıp gösteren gündüz şahit olsun; وَالَّيْلِ اِذَا يَغْشٰیهَا ﴿٤ 4 Yine o ışığı gizleyecek gece şahit olsun! 4

ŞEMS SURESİ وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنٰیهَا ﴿٥ 5 Gökyüzü ve onu ayakta tutan (nizam) şahit olsun; 5

ŞEMS SURESİ وَالْاَرْضِ وَمَا طَحٰیهَا ﴿٦ 6 Yeryüzü ve onu çepeçevre kuşatan canlı örtü şahit olsun! 6

وَنَفْسٍ وَمَا سَوّٰیهَا ﴿٧ ŞEMS SURESİ وَنَفْسٍ وَمَا سَوّٰیهَا ﴿٧ 7 İnsan benliği ve onun yaratılış amacına uygun biçimlenişi şahit olsun; فَاَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوٰیهَا ﴿٨ 8 Ve nihayet insan benliğine iyiyi ve kötüyü tanıyıp sorumsuz ve sorumlu davranma yeteneğini yerleştiren (şahit olsun) ki: 7

قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَكّٰیهَا ﴿٩ ŞEMS SURESİ قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَكّٰیهَا ﴿٩ 9 Kim kendini geliştirip arındırırsa, o kesinlikle ebedi mutluluğa ulaşacaktır; وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسّٰیهَا ﴿١٠ 10 Kim de kendini geliştirmeyip (içindeki iyilik tohumunu) çürütürse, o kesinlikle kaybedecektir. 8

ŞEMS SURESİ كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوٰیهَا ﴿١١ 11 HADDİNİ AŞTIĞI için Semud (bu) hakikati yalanladı; 9

اِذِ انْبَعَثَ اَشْقٰیهَا ﴿١٢ ŞEMS SURESİ اِذِ انْبَعَثَ اَشْقٰیهَا ﴿١٢ 12 Hani kavmin en azgını, kışkırtmayla zıvanadan çıktığında, فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللّٰهِ نَاقَةَ اللّٰهِ وَسُقْيٰیهَا ﴿١٣ 13 Allah’ın elçisi (Sâlih) şöyle demişti: “(Bu) Allah’ın devesidir; şu halde bırakın da (Allah’ın) suyunu içsin!” 10

ŞEMS SURESİ فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُمْ بِذَنْبِهِمْ فَسَوّٰیهَا ﴿١٤ 14 Derken elçiyi dinlemediler onu işkenceyle boğazladılar. Sonunda Rableri, bu günahları yüzünden burunlarını sürte sürte onları yerle bir etti; 11

ŞEMS SURESİ وَلَا يَخَافُ عُقْبٰیهَا ﴿١٥ 15 Oysa ki o (kavim) kendi akıbetinden zerrece endişe etmezdi. 12

ŞEMS SURESİ Nuzul Sıra 28 Ayet Sayısı 15 Nuzul Yılı 4 Mushaf Sıra 91 SURENİN KİMLİĞİ ŞEMS SURESİ Nuzul Sıra 28 Ayet Sayısı 15 Nuzul Yılı 4 Mushaf Sıra 91

NÜZUL YERİ

ŞEMS SURESİ KONUSU İnsan, onun ebedi saadeti ve felaketi

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla ŞEMS SURESİ

ŞEMS SURESİ Yeminler   Kur’an’da, bir mesele ortaya konulurken sıra dışı metodlar uygulanır. Bunlardan biri yemin metodudur. Ne için yemin edilir? Bir sözün daha inandırıcı olmasını sağlamak için yemin edilir. Kur’an’da 15-16 sure yeminle başlamaktadır. Yeminler farklı varlıklara tahsis edilerek yapılmaktadır. 18

ŞEMS SURESİ 19 Ne için yemin edilir? Araplarda yemin geleneği vardır. Bu nedenle Kur’an da, hayata inmiş olması nedeniyle toplumun kullandığı uygulamaları kendisinde görebiliyoruz.   Bunu uygularken; Bazen uygulamayı aynen alır. Bazen rötuş yapar. Bazen de mevcut uygulamayı red eder, yerine yenisini getirir. 19

ŞEMS SURESİ 20 Kur’an’da Niye Yemin Edilir?   Yemin edilen varlıkların (şeylerin) önemini kavratmak için. Maddi varlıklar Zaman kavramı Beldeler Nesneler Kitap Vahiy Gök cisimleri…. Vb. 20

ŞEMS SURESİ 21 Kur’an’da Niye Yemin Edilir?    2. Varlığa yemin etmek, o varlığın şahitliğini söz konusu etmektir. Neye yemin ediliyorsa mahşerde yemin edilen Şeyler şahitliğe çağrılacaktır. Yani gizli kapaklı bir şey kalmayacak demektir.   3. Yeminlerden sonra gelen cümlelerde, sıra dışı mesajlara yer verileceğini muhataba kavratmak. Sıra dışı bir mesaj verme istediği zaman yemin edilir. 21

ŞEMS SURESİ 22 Kur’an’da Niye Yemin Edilir?    4. Yemin edilen varlıklar yada nesneler üzerinden dersler ve ibretler vermektir.   5. Sure başında tek şeye yemin ediliyorsa, bu yemin, sonrasında gelen mesajla yakın bir ilişkisi var demektir. 6. Birden fazla ve peş peşe gelen yeminlerde, yemin edilen varlıklar arasında mutlak surette bir anlam ilişkisi vardır. Bu bilgiler ışında bir bakış açısıyla ilk 8 ayeti yeniden okuyalım. 22

وَالشَّمْسِ وَضُحٰیهَا ﴿١ ŞEMS SURESİ وَالشَّمْسِ وَضُحٰیهَا ﴿١ 1 GÜNEŞ ve onun göz alıcı ışığı şahit olsun; 23

وَالْقَمَرِ اِذَا تَلٰیهَا ﴿٢ 2 Güneşi izleyen ay şahit olsun! ŞEMS SURESİ وَالْقَمَرِ اِذَا تَلٰیهَا ﴿٢ 2 Güneşi izleyen ay şahit olsun! 24

وَالنَّهَارِ اِذَا جَلّٰیهَا ﴿٣ ŞEMS SURESİ وَالنَّهَارِ اِذَا جَلّٰیهَا ﴿٣ 3 Onun ışığını ortaya çıkarıp gösteren gündüz şahit olsun; وَالَّيْلِ اِذَا يَغْشٰیهَا ﴿٤ 4 Yine o ışığı gizleyecek gece şahit olsun! 25

ŞEMS SURESİ وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنٰیهَا ﴿٥ 5 Gökyüzü ve onu ayakta tutan (nizam) şahit olsun; 26

ŞEMS SURESİ وَالْاَرْضِ وَمَا طَحٰیهَا ﴿٦ 6 Yeryüzü ve onu çepeçevre kuşatan canlı örtü şahit olsun! 27

وَنَفْسٍ وَمَا سَوّٰیهَا ﴿٧ ŞEMS SURESİ وَنَفْسٍ وَمَا سَوّٰیهَا ﴿٧ 7 İnsan benliği ve onun yaratılış amacına uygun biçimlenişi şahit olsun; فَاَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوٰیهَا ﴿٨ 8 Ve nihayet insan benliğine iyiyi ve kötüyü tanıyıp sorumsuz ve sorumlu davranma yeteneğini yerleştiren (şahit olsun) ki: 28

Yedi Varlığa Yemin Edilmektedir; ŞEMS SURESİ 1-8 Ayetler’de: Yedi Varlığa Yemin Edilmektedir; 29

وَالشَّمْسِ وَضُحٰیهَا ﴿١ YEMİN-1 GÜNEŞ VE IŞIĞI وَالشَّمْسِ وَضُحٰیهَا ﴿١ 1 GÜNEŞ ve onun gözalıcı ışığı şahit olsun; 30

YEMİN-1 GÜNEŞ VE IŞIĞI ‘’Güneşe ve (gün boyu devam eden) aydınlığına yemin olsun ‘’ İçinde yaşadığımız hayatta güneş ve ışığının önemini hepimiz biliyoruz. Güneş nasıl maddî hayat için ışık ve hayat kaynağıysa, Allah ve vahiy de mânevî hayat için ışık ve hayat kaynağıdır. 31

وَالْقَمَرِ اِذَا تَلٰیهَا ﴿٢ 2 Güneşi izleyen ay şahit olsun! YEMİN-2 AY وَالْقَمَرِ اِذَا تَلٰیهَا ﴿٢ 2 Güneşi izleyen ay şahit olsun! 32

YEMİN-2 AY 33 ‘’Güneşi takip ettiğinde Ay’a yemin olsun’’ Güneş ve ay Müslümanların günlük ve yıllık ibadetlerinin belirlenmesinde referans alınan varlıklardandır. Namaz vakitleri, sahur ve iftar zamanları güneşe göre, Zekat, Ramazan, Hac, Kurban gibi ibadetler de ayın hareketine göre belirlenir. Bu durum kainattaki tevhidi göstermektedir. Ay güneşi niye takip eder? 33

YEMİN-2 AY Tilavet; Kur’an kelimelerini tekrar etmek ve muhataplara aktarmak manasında, Kur’an’ın hakikatlerini izlemek, dediğini yapmak, yolunu takip etmek, izinden gitmek manasında kullanılır. Ay, güneşin ışığından yararlanıp onu başka varlıklara aktardığı gibi, Kur’an okuyanlar da onun aydınlığından yararlanmalı, sonra da başkalarına aktarmalıdır. Allah’ın kelamını hakkıyla okuyan, Allah’ın nuruyla aydınlanır ve o nuru etrafına yansıtır. 34

YEMİN-3 GÜNDÜZ وَالنَّهَارِ اِذَا جَلّٰیهَا ﴿٣ 3 Onun ışığını ortaya çıkarıp gösteren gündüz şahit olsun; 35

وَالَّيْلِ اِذَا يَغْشٰیهَا ﴿٤ YEMİN-4 GECE وَالَّيْلِ اِذَا يَغْشٰیهَا ﴿٤ 4 Yine o ışığı gizleyecek gece şahit olsun! ‘’(Güneşin ışığını) örttüğünde geceye yemin olsun’’ Güneş ve ayın şahit olması, gece ve gündüzün şahit olmasıdır. Gece ve gündüz dışında bir zaman dilimi yoktur. Gece ve gündüzün şahit tutulması, İnsanoğlunun, yaptığı her davranışa şahit bırakması anlamına gelmektedir. Sözün özü; hiçbir kimse, Allah’tan hiçbir bilgiyi gizleyemez. 36

YEMİN-5 GÖK وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنٰیهَا ﴿٥ 5 Gökyüzü ve onu ayakta tutan (nizam) şahit olsun; 37

YEMİN-6 YER وَالْاَرْضِ وَمَا طَحٰیهَا ﴿٦ 6 Yeryüzü ve onu çepeçevre kuşatan canlı örtü şahit olsun! 38

YEMİN-7 İNSAN وَنَفْسٍ وَمَا سَوّٰیهَا ﴿٧ 7 İnsan benliği ve onun yaratılış amacına uygun biçimlenişi şahit olsun; ‘’Nefse ve ona (yaratılış amacına uygun) bir takım kabiliyetler veren güce yemin olsun’’ M.Okuyan 39

İLAHİ PROGRAM FUCUR VE TAKVA فَاَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوٰیهَا ﴿٨ 8 Ve nihayet insan benliğine iyiyi ve kötüyü tanıyıp sorumsuz ve sorumlu davranma yeteneğini yerleştiren (şahit olsun) ki: 40

İLAHİ PROGRAM FUCUR VE TAKVA İnsan’ın yaratılış gayesini gerçekleştirebilmesi için amaca uygun bir şekilde programlanması gerekmektedir. İnsan’ın yaratılış hamuruna programlanan iki şey; Fucur ve Takva. 41

İLAHİ PROGRAM FUCUR VE TAKVA Kötülük Ahlaki zaaf Sorumsuzluk İnsan, günah işleyebilen bir varlık olarak yaratılmıştır. Bu, imtihanın bir gereğidir. Yoldan çıkabilme yeteneği olmayan varlıklar imtihan edilmezler. İmtihan, alternatifliğin bir sonucu olarak gerçekleşir. Günah işleyebilecek durumda olan varlıklar, eğer o günah davranıştan kaçıp uzaklaşabiliyorsa o imtihanın bir anlamı vardır. 42

İLAHİ PROGRAM FUCUR VE TAKVA Kötülüklerden korunabilme özelliği. Korunmak, Sorumluluğunu bilmek, Sorumlu davranmak, Hassas, donanımlı ve bilinçli olmak. Takva: Duyarlı olmaktır. Takva: “biri diğerine zarar veren iki şey arasına engel koyarak zarar göreni zarar verenden korumaktır. 43

İLAHİ PROGRAM FUCUR VE TAKVA Buraya kadar, uzaktan yakına doğru bir gözlem metodu uygulanarak, Güneş, Ay, Gece, Gündüz, Gök, Yer, İnsan kavramları hakkında insanların düşünmesi istenmekte, bu varlıklara bakarak Yaratıcıya inanması arzu edilmektedir. Dolaylı olarak, yaratılmışların, mutlak surette bir yaratılış amacının bulunduğu bilgisi kendisine sunulmaktadır. Surenin başından beri bahsedilen varlıklara neden yemin edildiğinin gerekçesi sonraki iki ayette belirtilen mesajlara dikkat çekmektir. 44

قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَكّٰیهَا ﴿٩ ARINMA - KURTULUŞ ALÇALMA – ZİYAN İLİŞKİSİ قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَكّٰیهَا ﴿٩ 9 Kim kendini geliştirip arındırırsa, o kesinlikle ebedi mutluluğa ulaşacaktır; وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسّٰیهَا ﴿١٠ 10 Kim de kendini geliştirmeyip (içindeki iyilik tohumunu) çürütürse, o kesinlikle kaybedecektir. 45

ARINMA - KURTULUŞ ALÇALMA – ZİYAN İLİŞKİSİ Arınma – Kurtuluş İlişkisi: Nefsini kötülüklerden arındıran (temizleyen, temize çıkaran, eğiten, yetiştiren kurtuluşa ermiştir. 46

ARINMA - KURTULUŞ ALÇALMA – ZİYAN İLİŞKİSİ Arınmayı Kim gerçekleştirecek. İnsan; kendi iradesini kullanarak kendisini arındırmalıdır. Bu arındırma işlemini, Allah’ın belirlediği esaslar çerçevesinde yapmalıdır. Kendi belirlediği esaslar çerçevesinde değil. Arındırılmanın Konusu. İnanç Ahlak Uygulama 47

ARINMA - KURTULUŞ ALÇALMA – ZİYAN İLİŞKİSİ Alçalma – Ziyan Beraberliği: Onu kötülüklere gömen de ziyan etmiştir. Nefsini kötülüklerden korumayıp onu günahlarla alçaltan ziyana düşmüştür. Allah, sebepsiz yere ve insan iradesi devrede olmadan, onun isteği ve kararını hesaba katmadan, hasılı, hak etmeden hiç kimseyi sapıklığa düşürmez, sapıklıkta bırakmaz. İnsan, kendi iradesini kullanarak kendisini alçaltır. İnsanın akibetini kendi eylemleri belirlemektedir. İşte size bir (imtihan) örneği; 48

ŞEMS SURESİ كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوٰیهَا ﴿١١ 11 Haddi aştığı için Semud (bu) hakikati yalanladı; 49

اِذِ انْبَعَثَ اَشْقٰیهَا ﴿١٢ ŞEMS SURESİ اِذِ انْبَعَثَ اَشْقٰیهَا ﴿١٢ 12 Hani kavmin en azgını, kışkırtmayla zıvanadan çıktığında, فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللّٰهِ نَاقَةَ اللّٰهِ وَسُقْيٰیهَا ﴿١٣ 13 Allah’ın elçisi (Sâlih) şöyle demişti: “(Bu) Allah’ın devesidir; şu halde bırakın da (Allah’ın) suyunu içsin!” 50

ŞEMS SURESİ فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُمْ بِذَنْبِهِمْ فَسَوّٰیهَا ﴿١٤ 14 Derken elçiyi dinlemediler onu işkenceyle boğazladılar. Sonunda Rableri, bu günahları yüzünden burunlarını sürte sürte onları yerle bir etti; 51

ŞEMS SURESİ وَلَا يَخَافُ عُقْبٰیهَا ﴿١٥ 15 Oysa ki o (kavim) kendi akıbetinden zerrece endişe etmezdi. 52

SEMUD’UN HELAK OLMA NEDENLRİ Semud kavmi gerçeği yalanlamıştı. İnsanlar, Allah’ın kendirline verdiği ‘’yoldan çıkma yeteneğini’’ kontrol altına almayı, yani takvayı devreye sokmayınca azgınlaşır. 2.Fucur ve Takva seçeneğinden Fucur seçeneğini tercih etmişlerdi. 3. Saldırganlığa başlamışlardı. Toplumun, Deveyi kesmek fikrini, uygulamaya koymak için birinin öne atılması. 53

SEMUD’UN HELAK OLMA NEDENLRİ Sadece suçu işleyen değil, ona destek olanlar da aynı suçu işlemiş gibi cezalandırıldılar. 5. Suç, Allah’a karşı işlenmiş bir suçtur (Allah’ın devesini kesmek). 6. Onlar, elinde vahiy gibi ilâhi bir ışık taşıyan bir Allah elçisini yalanlamışlar, sonuçta kendilerini karanlığa mahkûm ederek ebediyen kaybetmişlerdir. 54