ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Davranış Bilimleri Hafta IX.
Advertisements

Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
MALİ SOSYOLOJİ
Algı, Benlik ve İletişim Human Communication [Bölüm 2]
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
Yönetim ve Organizasyon
Şekil: Temel İletişim Süreci
Peyzaj Kavramı ve Peyzaj Planlama Üzerine Birkaç Söz
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Sağlıklı Büyüme
VÜCÜDUMUZ ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı (Perception, İdrak) Prof.Dr. Mustafa Ergün.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
DUYU ORGANLARIMI KULLANIYORUM.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
DUYU ORGANLARI Vücudumuza dış ortamdan gelen bilgiler ,duyu organları yoluyla sinir sistemine taşınır.Yaşanan değişiklikleri ve uyarıları alıp sinir.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
Duyu Organlarımız Sabiha Uzman.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
MİS GİBİ KOKTU.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
İletişim Süreci ve Türleri
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
DUYU ORGANLARI GÖZ BURUNKULAK DİL DERİ DUYU ORGANLARIMIZ Çevremizde olup bitenleri duyu organlarımızın yardımı ile kavrarız. Görme, işitme, koklama,
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Vücudumuzu Tanıyalım Duyu Organlarımız İç Organlarımız
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
Vücudumuzu Tanıyalım Duyu Organlarımız İç Organlarımız
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
DUYU ORGANLARIMIZ BALKAN DORUK UZUNER 3/A SINIFI ERYAMAN
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
İşletmelerde İletişim
Sağlıklı Büyüme.
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
ALGILAMA İLETİŞİM.
ALGILAMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GRUP İLETİŞİMİ.
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
ALGILAMA.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7

Stratejik halkla ilişkilerin iki temel hedefi bulunmaktadır Stratejik halkla ilişkilerin iki temel hedefi bulunmaktadır. Bunlardan ilki, hedef kitlenin ve sosyal paydaşların algısıdır; ikincisi ise, hizmet verdiği kurumun itibarını yönetmektir. Algı, çevrenin, insanların, nesnelerin, kokuların, seslerin, hareketlerin, tatların ve renklerin gözlemlenmesiyle ilgilidir. Duyumları yorumlama, onlareı anlmlı biçime getirme sürecidir. Duyum, bir uyarıcının duyu organları tarafından alınmasıdır. Algının en önemli özelliklerinden biri seçici oluşudur. Algılamada görsel algı, önemli yer tutar ve bireyin gördüğünü anlaması ve yorumlayabilmesini sağlar.

Algılama ve duyu farklı iki kavramdır Algılama ve duyu farklı iki kavramdır. Kişinin içinde bulunduğu durum, beklentileri, geçmiş yaşamı, toplumsal ve kültürel unsurlar algılama sürecini etkilemektedir. Tüm bu unsurlar, kişilerin aynı mesajı farklı yorumlamasına sebep olmaktadır. Algılamadaki farklılığı, dışsal ve içsel olmak üzere 2 unsura bağlayabiliriz. Dışsal Faktörler Algılama konusundaki dışsal faktörler, Gestalt psikolojisi olarak bilinen ‘Bütün parçalarından büyüktür’ prensibi doğrultusunda geliştirilmiştir.Algılama, haberleşme sürecinde önemli rol oynar, çünkü her mesaj göndericinin algılaması sonucunda oluşur ve algılama iletişim sürecinde filtre görevi görür.

Farklılık Yoğunluk Hareketlilik Tekrarlama Kontrast Yenilik Benzerlik İçsel Faktörler Kişilik İhtiyaçlar Amaçlar Motivasyon Değerler ve Unsurlar Geçmiş tecrübeler ve alışkanlıklar

Algılamalar iki şekilde karşımıza çıkar: Deneysel algılamalar ve zihinsel algılamalar. Deneysel algılamalar görme, dokunma, işitme gibi beş duyu organımızla ilgili algılamalardır.Zihinsel algılamalr ise altıncı hissimizle( yani bir konu hakkında var olan fikirlerimiz aracılığıyla) algıladıklarımızdır. Birinci algıyı sayısal, fiziksel, ve maddi özellikler meydana getirirken, ikincisini oluşturmak ve elde etmek daha zordur. Zihinsel algılamaları sağlamak için karşı tarafın algılamasındaki sınırları ve engelleri bilmek ve mesajı bu çerçevelere göre vermek gereklidir.Kesinlikle unutulmaması gereken bir konu da davranış biçimlerini akıl ve mantıktan çok duyguların yönettiğidir.

Algılama sürecini etkileyen faktörler: Algılayan bireyin kişiliği, kişisel özellikleri, geçmiş yıllarda elde ettiği tecrübeleri, Algılanan nesnenin-ki bu nesne, kişi, eşya, olay, canlı ve cansız tüm varlıklar olabilir- özellikleri Algılama ortamı; algılama sürecinin gerçekleştiği fiziksel, sosyal, ve örgütsel çevre koşulları.