19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
DOĞAL SAYILAR.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Türkiye Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası ve Milli Takım Seçme Müsabakaları ARALIK 2014 TAKIM15-16 YAŞ BAYANLARTÜRKİYE 3.SÜ 50m Serbest00:27;17TÜRKİYE.
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Amaç ve Kapsam A

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 3 Araştırmanın amacı ve kapsamı  Çalışmanın ana amacı Halkla İlişkiler sektörünün gelişimine yön vermek üzere;  İlgili tarafların mevcut tutum ve beklentilerini anlamak ve  Muhtemel gelişim alanlarını tespit etmektir.  Çalışmada aşağıdaki başlıklar irdelenmiştir:  İş hedeflerine ulaşmada iletişim hizmetlerinin önemi  Alınan/verilen iletişim hizmetleri  İletişim danışmanı/yöneticilerin kendini geliştirmesi gereken alanlar  Halkla İlişkiler/PR şirketlerinden beklentiler  İletişim ajansı-medya ilişkisi  Sektör ve iletişim ajanslarıyla ilgili rakamsal veriler (şirket profili, ciro, iletişim/danışmanlık bütçesi, vb)

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Yöntem ve Örnek Yapısı B

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 5 Yöntem ve örnek yapısı

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Şirketler CEO / Genel Müdür İletişim Yöneticileri B1B1

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 7 Kurum yönetimi n=27

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 8 İletişim yönetimi n=74

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 9 HİZMET VERİLEN ALAN n=74 ŞİRKET YAPISI İletişim yöneticilerinin firma profili ŞİRKETİN BULUNDUĞU İL

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 10 YILLIK CİRO İletişim bütçesinin (reklam hariç) yıllık ciro içindeki payı ortalama %8* İLETİŞİM BÜTÇESİ n=74 İletişim yöneticilerinin firma profili

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 11 İletişim danışmanlık hizmeti alma/sözleşme yenileme Dışarıdan iletişim hizmeti alıyor musunuz, iletişim danışmanı firma ile çalışıyor musunuz? n=74 Ortalama 7 yıldır iletişim danışmanlığı hizmeti alınıyor n=55 Şu anda hizmet aldığınız iletişim danışmanlığı firması ile sözleşme yenileme süreniz için aşağıdakilerden hangisi uygundur? Şu anda iletişim hizmeti aldığı firmadan yaklaşık 4 yıldır hizmet almakta, %35’i daha önce başka bir firma ile çalışmamış

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 12 Şirketlerdeki iletişim sorumluları Şirketinizde iletişimden sorumlu bir bölüm var mı? Varsa, bölümün adı nedir? Şirketinizde iletişimden sorumlu bir müdür var mı? Varsa, iletişimden sorumlu departman/ müdür kime bağlı çalışıyor? n=74

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 13 İletişimden sorumlu bölüm profili  Ortalama 5 kişi çalışıyor.  %80’i kadın, %20’si erkek.  Mesleki kıdem ortalama 7,6 yıl.  %4’ü Lise, %73’ü Üniversite, %23’ü Yüksek Lisans/Doktora mezunu.  Çalışanların ortalama %28’inin iletişim fakültesi eğitimi var.  Çalışanların ortalama %53’u yaş arasında.

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 14 Kurumsal iletişime ayrılan zaman CEO/ GENEL MÜDÜRİLETİŞİM YÖNETİCİSİ Şirketinizin kurumsal iletişimine ayırdığınız zaman 2 yıl öncesine göre değişti mi? Şirketinizde üst yönetimin kurumsal iletişime ayırdığı zaman 2 yıl öncesine göre değişti mi? CEO/ GENEL MÜDÜR’lar kurumsal iletişime zamanlarının ortalama %18’ini ayırıyor 2 yıl öncesine göre ayırdıkları zamanın arttığını belirtenler ortalama %66 arttığını,azaldığını belirtenler ortalama %30 azaldığını belirtmiştir. Üst Yönetimin kurumsal iletişime zamanlarının ortalama %30’unu ayırıyor 2 yıl öncesine göre ayrılan zamanın arttığını belirtenler ortalama %35 arttığını,azaldığını belirtenler ortalama %25 azaldığını belirtmiştir. n=27 n=74

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge İletişim Danışmanları B2B2

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 16 Şirket Profili n=65 YILLIK CİRO ULUSLARARASI İŞBİRLİĞİ/ORTAKLIK

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 17 Müşteri Profili-Son İki Yıl n=65 HİZMET VERME ŞEKLİ HİZMET VERİLEN MÜŞTERİ SAYISI

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 18 Müşteri Profili-Son İki Yıl n=65 Son iki yıldır çalışılan müşterilerin, ağırlıklı olarak faaliyet gösterdiği sektör: Görüşen iletişim ajanslarının %23’ü müşterilerinin çoğunun ilk kez iletişim hizmeti aldığını belirtmiştir. %72’sinde müşterilerinin çoğu başka ajanstan kendilerine geçmiştir.%5’inde ise başka ajanstan kendilerine geçen ve ilk kez iletişim hizmeti alanların oranı eşittir. %66Genel Müdür %51Kurumsal İletişim %31Reklam ve Halkla İlişkiler %26Genel Müdür Yardımcısı %18Pazarlama ile çalışmaktadır Danışmanlık hizmeti için firmada çalışılan kişi / birim

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 19 Çalışan Profili  Ortalama 16 kişi çalışıyor.  %73’ü kadın, %27’si erkek.  Mesleki kıdem ortalama 5,8 yıl.  %2’si Ortaokul, %7’si Lise, %78’i Üniversite, %13’ü Yüksek Lisans/Doktora mezunu.  Çalışanların ortalama %41’inin iletişim fakültesi eğitimi var.  Çalışanların ortalama %53’ü yaş arasında.

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 20 Denetlenme/Mesleki Standart Belgesi ve Dernek Üyelikleri n=65 Bağımsız denetçiler tarafından denetlenmeMesleki standart belgesi olma n=65 Dernek Üyelikleri

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Medya B3B3

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 22 Medya

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Sonuçlar C

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge İş Hedeflerine Ulaşmada İletişim Hizmetlerinin Önemi 1

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 25 Genel olarak kurumsal iletişim faaliyetlerinin iş hedeflerine ulaşmadaki etkisine dair düşünceler Kurumsal İletişim faaliyetlerinin iş hedeflerinize ulaşmada ne derece etkili olduğunu düşünüyorsunuz? 77,797,389,294,0 Çok etkili Etkili Ne etkili ne de değil Etkili değil Çok etkili + Etkili n= 

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge İletişim Hizmetleri ve Ölçümleme Bugünkü ve Gelecekteki Önemi CEO / Genel Müdür 1a

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 27 İş hedeflerine ulaşmada iletişim hizmetlerinin ve ölçümlemenin önemi Bugünkü Önemi Gelecekteki Önemi       Önemi artacak hizmetler n= 27

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 28 Gelecekteki önem  Şimdiki önem  CEO / Genel müdürler nezdinde iletişim hizmetleri ve ölçümlemenin bugünü ve yarını n= 27

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge İletişim Hizmetleri ve Ölçümleme Bugünkü ve Gelecekteki Önemi İletişim Yöneticileri 1b

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 30 İş hedeflerine ulaşmada iletişim hizmetlerinin ve ölçümlemenin önemi Bugünkü Önemi Gelecekteki Önemi      Önemi artacak hizmetler n= 74   

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 31 Gelecekteki önem  Şimdiki önem  İletişim yöneticileri nezdinde iletişim hizmetleri ve ölçümlemenin bugünü ve yarını n= 74

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge İletişim Hizmetleri ve Ölçümleme Gelecekteki Önemi İletişim Danışmanları 1c

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 33 İş hedeflerine ulaşmada iletişim hizmetlerinin ve ölçümlemenin gelecekteki önemi Gelecekteki Önemi n= 65

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 34 Sonuç olarak... İş hedeflerine ulaşmada gelecekte önemli olacak hizmetler

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 35 Sonuç olarak... İş hedeflerine ulaşmada gelecekte önemli olacak hizmetler

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 36 Sonuç olarak... Gelecekte önemi en fazla artacak hizmetler

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Alınan/Sunulan İletişim Hizmetleri 2

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Hizmet alanlar CEO / Genel Müdür İletişim Yöneticisi 2a

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 39 İletişim faaliyetlerinden yararlanma düzeyi CEO / GM n=27 İletişim yöneticisi n=74 Yararlanıyor Yararlanmıyor

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 40 Firma dışından hizmet alma düzeyi CEO / GM n=27 İletişim yöneticisi n=74

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge s Hizmet verenler İletişim Danışmanları 2b

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 42 Verilen iletişim faaliyetleri İletişim Danışmanları n=65 Veriyor Vermiyor

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 43 Talep artan iletişim faaliyetleri Müşterileriniz son 2 yıldır en fazla hangi hizmetleri talep ediyorlar? İletişim Danışmanları n=65

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge İletişim Fonksiyonuna Yönelik Düşünceler 3

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 45 4,27 4,19 4,04 3,92 3,88 Ortalama n=27 CEO/ GM’in iletişim fonksiyonuna dair görüşleri

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 46 İletişim yöneticilerinin iletişim fonksiyonuna dair görüşleri 4,03 3,87 3,66 3,19 Ortalama n=27

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 47 İletişim danışmanlarının iletişim fonksiyonuna dair görüşleri 3,62 3,28 2,82 2,29 Ortalama n=65

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Beklentiler 4

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 49 İletişim danışmanından beklentiler İletişim danışmanınız, iletişim alanlarından hangilerinde kendini geliştirmelidir?      CEO / GM n=27 İletişim yöneticisi n=74

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 50 CEO / GM’in firmasındaki iletişim yöneticisinden beklentileri İletişim yöneticiniz, hangi alanlarda kendini geliştirmelidir? CEO / GM n=27

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Halkla İlişkiler/PR Şirketinden Beklentiler 5

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Hizmet alanlar İletişim Yöneticisi 5a

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 53 Halkla ilişkiler/PR firması için önemli olan özellikler Bugünkü Önem Gelecekteki Önemi    Önemi artacak özellikler n= 74 

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 54 Gelecekteki önem  Şimdiki önem  İletişim yöneticileri nezdinde Halkla ilişkiler/PR firması için önemli olan özelliklerin bugünü ve yarını n= 74

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge Hizmet verenler İletişim Danışmanları 5b

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 56 Halkla ilişkiler/PR firması için önemli olan özellikler Bugünkü Önem Gelecekteki Önemi    Önemi artacak özellikler n= 65  

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 57 Gelecekteki önem  Şimdiki önem  İletişim danışmanları nezdinde Halkla ilişkiler/PR firması için önemli olan özelliklerin bugünü ve yarını n= 65

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 58 Halkla ilişkiler/PR firması için önemli olan özellikler GELECEKTE ÖNEMLİ OLACAK İLK 5 ÖZELLİK GELECEKTE ÖNEMİ ARTACAK İLK 5 ÖZELLİK

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge İletişim Ajansı-Medya İlişkisi 6

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 60 İş dünyası ile ilgili haber yapılırken başvurulan kaynaklar 54,675,763,7 n=33

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 61 İletişim ajansının rolü İletişim danışmanı ajanslardan kaynaklanan haberlerinizin oranı 2 sene öncesine göre değişti mi? Haber kaynağı olmadaHaber oluşturma sürecinde Haber oluşturma sürecinde iletişim danışmanı ajansların rolü için aşağıdakilerden hangisi uygundur? n=33

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 62 Medya ve iletişim danışmanları arasındaki ilişkide iyileştirilmesi gereken konular n=33

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 63 Medyanın iletişim fonksiyonuna dair görüşleri 4,27 3,21 3,06 Ortalama n=33

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 64 Halkla ilişkiler/PR firması için önemli olan özellikler Bugünkü Önem Gelecekteki Önemi    Önemi artacak özellikler n= 33         

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 65 Gelecekteki önem  Şimdiki önem  Medya mensupları nezdinde Halkla ilişkiler/PR firması için önemli olan özelliklerin bugünü ve yarını n= 65

19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 66 Teşekkür ederiz...