Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’ İlk Pazar(lama) Araştırma Ajansı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’NİN İLK LİSANSLI YEMEK KÜLTÜRÜ DERGİSİ…
Advertisements

• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
TÜRK HALKI, VEREMİ VE VEREMLE SAVAŞI DOĞRU BİLİYOR MU?
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
Onkoloji Destek Paketi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Aylık Sosyal Medya Faaliyet Raporu Ekim Genel İstatistikler Notlar: Toplam erişim, beğenenler ve hakkımızda konuşulanları görmekteyiz.. Aylık Sosyal.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
PAZAR RAPORLARI_2013.
Kadir Has Üniversitesi Türk Dış Politikası
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
ORGANİZASYON KURULU.  8 Şubat: Süper Lig 5.etap karşılaşmaları İzmir Halkapınar Spor Salonunda yapıldı.  Şubat: Çek Cumhuriyeti’nin Hodonin kentinde.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
EURO 2016 TÜRKİYE Onur KILIÇ. UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
İlimizde Faaliyette Bulunan ve Faaliyeti Sona Eren Dernek Durumu 2011 YILI ARALIK 2012 YILI (MART) TOPLAM Yeni Kurulan Dernek Sayısı Merkez Yeni.
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Sunum transkripti:

Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’ İlk Pazar(lama) Araştırma Ajansı Youth Research Türkiye’nin Gençlik Odaklı İlk Pazar(lama) Araştırma Ajansı

AMAÇ Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’ NTV ve NTVmsnbc & Youth Research’ün Türk Gençliği’ni hedef alan ortak çalışması ile Türk Gençliği’nin ‘Fikir Liderleri’ olarak konumlandırılma çalışmasının yapılması.

ÜNİVERSİTE VE MESLEKLER Eylül.2011 Trend Raporu BACK 2 SCHOOL yol haritası ? 12 DEV ADAM Ağustos.2011 Trend Raporu İNTERNET SANSÜRÜ ? ? MEDYA KANALLARI Temmuz.2011 Trend Raporu ÜNİVERSİTE VE MESLEKLER ? ? İŞ & İŞSİZLİK ? Haziran.2011 Trend Raporu GENÇLER TATİLDE SEÇİMDEN ÖNCE SEÇİMDEN SONRA ? ? Mayıs.2011 Trend Raporu GENÇLERİN SEÇİMİ YAZ TRENDLERİ KANAL PROJESİ & İSTANBUL ? Nisan.2011 Trend Raporu SOKAK AKTİVİTELERİ YGS ŞİFRELEME ALKOL YASAĞI Mart.2011 Trend Raporu SOSYAL SORUMLULUK

Gençlik Araştırmalarından Örnekler

Aylık Trend Raporları 01.11.2010

Eylül 2010 Trend Raporu Youth Research’ün Eylül 2010 süresince yapmış olduğu araştırmaya göre; Gençlerin, Eylül 2010 boyunca en çok takip ettiği etkinlik FIBA oldu. En sevdikleri ve ilk akla gelen reklamlar, GSM sektörüne ait reklamlar oldu. Facebooksuz yaşayamayan bir nesle dönüştükleri ve Facebook’ta ortalama 403 arkadaşa sahip oldukları bilgisini aldık. Gönlünde taht kuran dizi EZEL olurken, en sevdikleri spor programı %100 Futbol oldu. Gençler arasında yükselen trend: Daha şık giyinmek, estetiğe önem vermek (elbise, ceket, kumaş pantolon, kahverengi ayakkabı, spor)

Mart 2011 Trend Raporu Youth Research’ün Mart 2011 süresince yapmış olduğu araştırmaya göre; Gençlerin, Eylül 2010 boyunca en çok takip ettikleri gündem maddelerini, Libya İsyanları ve İbrahim Tatlıses’in vurulması oluştururdu. En sevdikleri sanatçı, SILA ve SERTAP ERENER oldu. Facebooksuz yaşayamayan bir nesle dönüşümleri hızla devam ediyor. Gönlünde taht kuran dizi şu ara Behzat Ç. Gelecek hedeflerini anlamaya yönelik sorumuza gençlerin %51,3’ü mal mülk edineceğini, % 23,9’u ise kendi işini kurmak istediğini belirtti, yani hepsi daha refah bir hayatı güvence altına alma eğiliminde. Sosyal Sorumluluk Projeleri için önemli dedikleri konular, eğitim başta olmak üzere, doğal yaşamı koruma ve kaynakların verimli kullanılması olarak sıralanıyor. Turkcell’in ‘KARDELENLER’ projesi sosyal sorumluluk projeleri içerisinde en başarılı proje olarak görülürken TEGV ise en çok bilinirliğe sahip vakıf olarak yer alıyor.

Nisan 2011 Trend Raporu Youth Research’ün Nisan 2011 süresince yapmış olduğu araştırmaya göre; Gençlerin, Gençlerin ‘gündem’ini %45 oranında Seçimler, %37 oranında da ÖSYM YGS Şifrelemeleri oluşturmakta. Teknoloji ile geçen zamanı nasıl kullandıklarını sorduğumuzda %88’inin aynı anda birden çok şeye ilgi gösterdiklerini belirtti. %17’si Rock %15’i Pop müzik dinlemeyi tercih ediyorlar. Klasik müzik %11 ve Geleneksel & Jazz müzik %10 ile ilgi duyulan müzik türleri arasında. Bir etkinlik başına herşey dahil ayırdıkları bütçe toplamda 50- 100 TL arasında değişiyor. Dolayısıyla sponsorluklarda bu konu önem kazanıyor. %63’ü Sokak Aktivitelerinde ‘içki’ satışının olması gerektiğini düşünüyor. ‘Etkinlik Paketi’ yapılması karşında etkinliklere katılım oranının %90’a kadar artması bekleniyor. Katıldıkları etkinliklerdeki sponsoru veya sponsorları %42’si hatırlarken, %16’sı hatırlamıyor.

Ayın Konusu: SOKAK AKTİVİTELERİ Açılışlar, Konserler, Festivaller, Dans Gösterileri, Üniversite Şenlikleri, Plaj Partileri ve Spor Etkinlikleri gibi etkinliklere SOKAK AKTİVİTESİ dersek dedik ve gençlere sorduk .. Etkinlik Başına Etkinlik Bileti için Ayırdıkları Bütçe: Etkinlik Başına Ayırdıkları Yeme İçme ve Ulaşım Bütçesi:

Ancak bu durumda önemli olan programlar Ayın Konusu: SOKAK AKTİVİTELERİ Sokak Aktivitlerinde; gençlerin %63’ü ‘içki’ satışının olması gerektiğini; %19’u ‘içki’ satışının olMAması gerektiğini; %18’i için ise içki olup olmamasının değişiklik yaratmadığını düşünüyor. Sokak Aktivitelerini ve bir sanatsal etkinliği kapsayan ‘indirimli paket bilet’ konseptinin gençlerin etkinliğe katılımını %90 oranında etkilemesi bekleniyor. Ancak bu durumda önemli olan programlar ve indirim oranları!

Ayın Konusu: SOKAK AKTİVİTELERİ Etkiliğe Katılımı Sokak Aktivitelerine Sponsor olan Marka ve Firmalar ile ilgili sorular sorduğumuzda; Katıldıkları etkinliklerdeki sponsor veya sponsorların Bilinme oranı %42 Bilinirliğin olmadığını belirtenler ise %16,4. Sponsorların Etkiliğe Katılımı %49 oranında arttırırken, %46 oranında değiştirmeyeceğini Etkinlikten Beklentileri %70 oranında arttıracağını, %27 oranında ise değiştirmeyeceğini belirttiler.

Sıcak Gündem Araştırmaları: 01.11.2010

Alkol Yasağı Yapmış olduğumuz kantitatif araştırma çalışmasında kampüslerdeki marka elçilerinden ve online ortamda segmentasyon sistemlerinden yararlanılmıştır. Anket İçeriği: Tarih: Nisan 2011 - 6 gün - Yöntem: Kantitatif Araştırma Araştırma Konusu: İçki Yasağı Katılımcı Sayısı: 796 Yaş Aralığı: 18-29 Şehirler: İstanbul, İzmir, Ankara, Eskişehir, Manisa, Adana, İzmit; Bursa ve Antalya ağırlıklı olarak 46 ilde yapılmıştır. Katılımcı Profili: %65’i erkek %35’i kadın %80,4’ü 18-23 yaş aralığında olup ankete katılanların yaş ortalaması 22’dir. 54,7’si 3 Büyük il’den gelirken, geriye kalan 45,3’lük kısım Konya, Kayseri, Eskişehir, Van, Ordu, Diyarbakır, Edirne,Nevşehir gibi illerde yaygın bir dağılıma sahiptir.

İçki kullanıyor musunuz? sorusuna verilen cevaplar, segmentin %89’unun içki kullandığını, %11’inin ise içki kullanmadığını gösteriyor. İçki kullananlar çoğunlukla her hafta içki tükettiğini belirtmiş. Anket İçki Yasağı ile ilgili olduğundan bu noktada içki tüketen gençlerin ağırlıklı olması anket sonuçlarının verimliliği açısından önemlidir.

İçki Yasağı gençlerin %80’inin sosyal hayatlarını etkiledi. ‘İçki Yasağı’ ile ilgili düzenleme yapılabilecek olsalardı; İçki satışı yapılan alanları genişleteceğini (%25,8 ) Sosyal Etkinlik, aktivitelerdeki sınırlandırmaları genişleteceklerini (%25,6) Sponsorlukları genişleteceğini (%18,4) Diğer şıkkının yaklaşık %80’i ise yaş sınırının 18’e çekilmesi ile ilgili bir düzenleme yapacağını belirtti.

Sonuç: Anket büyük çoğunluğu, genç üniversite öğrencileri tarafından doldurulmuştur. İl ve Sosyal Statü dağılımları dolayısıyla güçlü bir temsil gücüne sahiptir. Ankete katılanların %89’u içki tüketmektedir. Neredeyse tamamı, ‘İçki Yasağı’ kanunu ile ilgili temel bilgiye sahipler. İçki Yasağında tepki; yaş sınırının yukarıya çekilmesi ve sponsorlukların yapılamayacak olmasından kaynaklanmaktadır. Gençler tepkilerini çoğunlukla sosyal medyada göstermekte ancak bir yandan da riskli olduğunu düşündüklerinden tam bir tepki ortaya koyamamaktadırlar. Sponsorluk veren üretici firmalardan ve basından -özellikle Efes’ten- tepki ile ilgili destek/kampanya ile çözüme yaklaşılabileceğini düşünüyorlar.

YGS Şifreleme ‘YGS Şifreleme’ iddiaları Katılımcı Profili: Üniversite sınavına 2011’de girmiş öğrencilerin ‘YGS Şifreleme’ iddiaları hakkındaki düşüncelerini anlamak için yapmış olduğumuz kantitatif çalışmada online segmentasyon sistemlerinden yararlanılmıştır. Anket İçeriği: Tarih: Nisan 2011 - 6 gün - Yöntem: Kantitatif Araştırma Araştırma Konusu: YGS Şifreleme Katılımcı Sayısı: 2011 Yaş Aralığı: 17-26 Şehirler: İl bazlı sınava giren öğrenci sayısı doğrultusunda yürütülmüş 76 ilde yapılmıştır. Katılımcı Profili: Anket yaparken cinsiyet ayrımı yapılmamıştır. %77,8’i 17-20 yaş aralığında olup ankete katılanların yaş ortalaması 19’dur. 46,7’si İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’dan gelirken, geriye kalan 53,3’lük kısım ağırlıkları ile orantılı olarak geriye kalan 72 şehirden gelmektedir.

Sistemlerin Adiliyeti ‘kesinlikle adil değil’ Derecelendirme sorusu olarak sorduğumuz sistemlerin ‘adaleti’ sorusuna gelen cevaplar aşağıda da görülebileceği üzere %50’nin üzerinde ‘kesinlikle adil değil’ olarak odaklanmıştır.

Konu ÖSYM’ye geldiğinde; YGS Öğrencilerinin ÖSYM’ye olan güveni; ÖSYM ve Başkan’ın Mektubu için görüşler, ÖSYM’ye olan güven eksikliği hem YGS’deki skandal hem de diğer sınavlarda ortaya atılan iddialardan kaynaklanabilir. Ancak her koşulda gençlerde bir güven eksikliği oluşmuş durumdadır. Katılımcıların yarısından fazlası skandalı kabul edilemez olarak değerlendirirken yapılacak daha detaylı açıklamalar doğrultusunda fikirler değiştirilebilir.

evet, sınav iptal edilsin Sonuç: YGS iptal edilirse yedek soruların daha zor olma ihtimaline ve bir sınav stresi daha yaşanacak olması gerçeğine rağmen YGS öğrencileri adaletin sağlanması açısından sınavın tekrarlanmasını (50%) istiyor. ÖSYM sınavı tekrarlar veya 1.7 milyon cevap anahtarı olduğu gösterilir ise şifreleme skandalına çözüm geleceğini düşünüyorlar. (%80) Katılımcıların %8’i bu iddiaların yersiz olduğunu düşünüyor. 3 ile 10 soru arasında çakışmanın ‘olağan’ kabul edilmesine ise yanlış bir yaklaşım gözüyle bakılıyor. (%54) 76 ilden gelen; 1349 kişinin cevap verdiği ‘YGS iptal edilsin mi?’ sorusunun cevabı açık ara farkla evet, sınav iptal edilsin oldu!

Teşekkürler 01.11.2010