ÇOCUK EĞİTİMİNDE ANNE ve BABAYA ÖNERİLER SICAK,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
Köylü ulusun efendisidir.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Sınav ve Ders Başarısında
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÇOKLU ZEKA.
BABALAR VE KIZLARI.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUK EĞİTİMİNDE ANNE VE BABAYA ÖNERİLER
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
TEKNO-UYUM AİLEMLE MUTLUYUM
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE ve BABAYA ÖNERİLER
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
KIR ÇİÇEKLERİ ANAOKULU AİLE İÇİ İLETİŞİM. KIR ÇİÇEKLERİ ANAOKULU Bir kişi susadığı zaman, ona sunulan su değerlidir. Çocuğunda istediği zaman verdiğiniz.
SEÇİLİN HİKAYESİ RESİM SEVGİDEN YOKSUN ÇOCUKLARIN BÜYÜMESİ, YÜRÜMESİ, KONUŞMASI gecikir. ZEKA DÜZEYİNDE GERİLEME olur. Çocuğun kişilik ve başarı ortamı.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
AİLE İÇİ İLETİŞİM YAŞAM; YARINA KALABİLMEKTİR. ÖLÜMLÜ DÜNYADA ÖLÜMSÜZLÜĞÜ YAKALAMA GİRİŞİMİDİR. BU GİRİŞİME, MÜCADELEYE KATILAN İNSAN SİSTEMİNE VERİLEN.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

ÇOCUK EĞİTİMİNDE ANNE ve BABAYA ÖNERİLER

SICAK,

İLGİLİ, Zig ZIGLAR “Okul başarısı yüksek çocukları incelediğimizde çocuğuna sarılan, öpen, onunla küçüklüğünde ilgilenen babayı buluruz.” Zig ZIGLAR

DESTEKLEYİCİ

VE TEŞVİK EDİCİ ORTAM OLUŞTURMAKTIR

HANGİMİZ ANNE-BABA OLMA ADINA ÖZEL EĞİTİM ALDIK ?

AİLENİN VEREMEDİĞİ EKSİK BIRAKTIĞI TERBİYEYİ NE OKUL NE DE TOPLUM VEREBİLİR. SİZ ANNE-BABALAR! GÜL FİDANI YETİŞTİREN, HER TÜRLÜ HÜRMETE LAYIK BAHÇIVANLARSINIZ

EŞLERİN BİRBİRİNİ SEVMESİDİR

SEVGİDEN YOKSUN ÇOCUKLARIN BÜYÜMESİ, YÜRÜMESİ, KONUŞMASI gecikir. ZEKA DÜZEYİNDE GERİLEME olur. Çocuğun kişilik ve başarı ortamı / Yusuf GÜNDÜZ

“BİR GÜL FİDANI NASIL SUYA, HAVAYA, IŞIĞA VE TOPRAĞA MUHTAÇ İSE; ÇOCUK TA SEVGİNİN ŞEVKATİN, KARŞILIKLI SAYGININ OLDUGU MUTLU BİR AİLE TOPRAĞINA MUHTAÇTIR.”

AİLELERİN ÇOCUKLARIYLA YETERİNCE İLGİLENMEMELERİ, AİLE İÇİNDE YAŞANAN HUZURSUZLUKLAR ÇOCUĞUN ZEKASINI OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYEREK, GEÇİCİ BİR SÜRE DE OLSA ZEKAYA İŞLERLİĞİNİ KAYBETTİREBİLİR. Doç. Dr. İhsan KASATURA

“ İLGİLENMEK ZORUNDA OLDUĞUM BİR ÇOCUĞUM, YÖNETMEK ZORUNDA OLDUĞUM BİR ÜLKEM VAR. AÇIK SÖYLEYEYİM NE YAPACAĞIMI BİLEMİYORUM.” TONY BLAİR ( İNGİLTERE BAŞBAKANI 46 YAŞINDA)

“ÇOCUĞU SEVMEK ONA ZAMAN AYIRMAKTIR” YARGIÇ VE SUÇLU ÇOCUK 20 DOLARLIK VAKİT

2.400 BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİSİ ARASINDA YAPILAN ARAŞTIRMA; Çocukları en çok üzen şey: “ANNE-BABALARI İLE ÇOK AZ VAKİT GEÇİRİYOR OLMALARI”

BAŞARI NEDİR? * DIŞ BAŞARI NEDİR? * İÇ BAŞARI NEDİR? * SEN ADAM OLAMASSIN !

 İç bütünlük  Alçak gönüllülük,  Sadakat,  Hoşgörü,  Cesaret,  Adaletli olma,  Sabır,  Çalışkanlık,  Sadelik,  Aşırıya gitmeme,

“ Çocuğunuzu bir not makinası olarak görmeyin.” Christine BRUNET

ÇOCUĞUMUZU TANIYALIM VE ONA YÖNLENDİRELİM IQ / EQ (DUYGUSAL ZEKA) SAYISAL SÖZEL DİL SANATSAL * Diş hekimi AHMET

SÖZEL ZEKA Sözel zekanın temel özellikleri şunlardır:  Sözcüklerin sırasını ve anlamını anlayabilme (Anlam bilimi ve sözdizimi)  Açıklama, öğretme ve öğrenme  Sözcükler yoluyla espri yapma  Bir işin akışında diğerlerini ikna edebilme (ikna edici konuşabilme ve yazabilme)  Anımsayabilme ve çağrışım yapabilme  Daha ayrıntılı dil analizleri yapabilme (dilin kendisiyle ilgili araştırmalar yapma)

Sözel zeka dille yaptığımız her türlü çalışmayla ilgilidir: gazete, kitap ya da satın aldığımız çeşitli ürünlerin üzerindeki etiketleri okuyabilme yeteneği, düz yazı, şiir, rapor ve mektup yazabilme yeteneği, dinleyiciler önünde konuşma yapabilme ya da bir arkadaşınızla sohbet edebilme yeteneği gibi. Başka birinin konuşmasını dinleyebilme ve hem ne söylediğini hem de ne gibi bir mesaj vermek istediğini anlayabilme de sözel zekanın ilgili olduğu alanlardandır.

MANTIKSAL/ MATEMATİKSEL ZEKA matematiksel zekanın temel özellikleri şunlardır:  Soyut modelleri tanıyabilme  Tümevarımsal sonuç çıkarmalar  Tümdengelimsel sonuç çıkarmalar  İlişkileri ve bağıntıları fark edebilme  Karmaşık hesaplamalar yapabilme  Bilimsel düşünebilme ve araştırma yapabilme

GÖRSEL ZEKA Görsel zekanın temel özellikleri şunlardır:  Etkin hayal gücü  Görüntüleri hayalinizde oluşturabilme (görselleştirebilme)  Boşlukta yolunu bulabilme  Grafiksel gösterim (resim ya da çizim yapma, heykeltraşlık)  Uzaydaki nesneler arasındaki ilişkileri algılayabilme  Nesneleri zihinden kullanabilme  Farklı açılardan doğru algılama

İÇSEL ZEKA İçsel zekanın temel özellikleri şunlardır:  Düşüncelerini yoğunlaştırabilme  Dikkatini verebilme "dur ve gülleri kokla"  Biliş ötesi ("düşünme hakkında düşünebilme")  Farklı duyguların farkına varabilme ve onları ifade edebilme  Kendi kişiliğinin tüm boyutlarını hissedebilme  Daha karmaşık düşünebilme ve sonuç çıkarabilme

BEDENSEL/ KİNESTETİK ZEKA Bedensel zekanın temel özellikleri şunlardır:  İstemli bedensel hareketlerin kontrolu  "Önceden programlanmış" bedensel hareketler  "Farkında olma durumunu" bedenin tüm birimlerine yayma  Zihin-beden bağlantısı  Taklit yetenekleri  Geliştirilmiş bedensel işlevler

SOSYAL ZEKA Sosyal zekanın temel özellikleri şunlardır:  Etkili sözlü ya da sözsüz iletişim  Diğer kişilerin ruh hallerine, hislerin, mizaçlarına ve motivasyonlarına karşı duyarlılık  Grup içinde birlikte çalışma  Başka birini iyi dinleyebilme ve görüş açılarını anlayabilme  Kendini başka birinin yerine koyabilme  "Sinerji" yaratabilme ve muhafaza edebilme

DOĞAYA DÖNÜK ZEKA Doğaya dönük zekanın temel özellikleri şunlardır:  Doğayla paylaşım  Yaşayan canlılara özen gösterme, onları ehlileştirme ve etkileşimde bulunma  Doğadaki "bitki örtüsüne" duyarlılık  Türlerin üyelerini tanıyabilme ve sınıflandırabilme  Bir şeyler yetiştirme ya da besleme  Doğanın kendi üzerindeki ya da kendinin doğa üzerindeki etkilerini idrak edebilme

MÜZİK ZEKASI Müzik zekasının temel özellikleri şunlardır:  Müzik ve ritim yapısını beğenme/değerlendirebilme  Müziği duyma şemaları ya da kareleri  Seslere ve titreşimsel motiflere duyarlılık  Ses, ritim, müzik, ton ve titreşimleri tanıyabilme, yaratabilme ya da yeniden üretebilme  Ton ve ritimlerin kendilerine has kalitelerini değerlendirebilme

ANNE-BABANIN GÖREVİ ÇOCUĞU KEŞFETMEK, ONDA OLAN YETENEKLERİN GELİŞMESİNİ SAĞLAMAKTIR.

HARÇLIKTA DENGE Bu gün iyiyiz yarın kötü olmayacağımızı kim garanti eder. * Hırsızlık yapan çocuk

OKUL VE ÖĞRETMEN ÇOCUĞUN YANINDA ELEŞTİRİLMEMELİ NEDEN ?

“İnsan sevmediği ortamdan hiç birşey alamaz.” ANNE-BABANIN GÖREVİ: OKULU VE ÖĞRETMENİNİ ÇOCUĞUNA SEVDİRMEK OLMALI * 2. MURAT’IN FATİH’E TAVRI * BARBAROS BEY’ İN OĞLU ---- * 1’DE 3’DE BİZ DE OKUYOR (2’DE GİDİYOR)

BEN ÖNEMLİYİM BEN DEĞERLİYİM BENİ FARKEDİN

ÇOCUK FARKEDİLMEK İÇİN NE YAPAR ? * Yemek yemeyi reddeder. * Bir şeyler kırıp döker. * Kardeşine vurur. * Ders çalışmaz. * Okulda problem çıkarır. * Kafasını duvara vurur. Yanlışsız kağıt ( Arkadaşının kağıdını getiren çocuk)

SÖZ VE DAVRANIŞLARIMIZDA MESAJLAR SAKLIDIR. 1- KABUL 2- REDDETME 3- UMURSAMAMA

* Pansiyon müdürlüğüm * Yemek kartı * Ekmek getirme * Annem koymamış, Hocam unutmuşum.” RESİM ÖĞRETMENİ KOZA VE KELEBEK

CESARET VE UMUT VERELİM * ERGOGRAF AYKITI * TOMMY’ NİN HİKAYESİ

ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK YAŞATMAYALIM

Çocuğun psiko-sosyal gelişimi için ayrı yatakta ve odada yatması şarttır. KURAL: “Herkez kendi yatağında yatmak zorundadır.” AYRICA: Yatış saati belirleyin. O saatte yatmasını sağlayın * Ona gerekli sınırları koyarak kendi kimliğini bulması için gereklidir. * Her şeyi yapabileceğini sanan bir zorba olmaması için gereklidir.(KURAL) * Ana okuluna başlayınca uzun gündüz uykularından mahrum kalıyorlar. Akşamları da yorgun oluyorlar. Toparlanmaları için gereklidir. * Eşinizle sağlıklı ilişkinizin devamı için gereklidir.(Eşinize ayıracak zaman)

ONAYLANMANIN GÜCÜ * ISLAHI MÜMKÜN OLMAYAN ÇOCUK

* “ ÇOCUK OYNARKEN OLGUNLAŞIR VE GELİŞİR.”

“Anne ve babanızdan beklentileriniz neler? 1-İyi yanlarımızı açığa çıkarsınlar.

2-Hatalarımızı anlayışla karşılasınlar. “Benim yaptığım hatayı iki gün konuşurlar, yüzüme vururlar, başkalarına söylerler ama kendileri yaparsa orada biter.” “Bir yumurta kırarsın olay olur, annem her zaman kırar bir şey olmaz.” “Hata yaptığımda bizde bunu kimse yapmıyor sen kime çektin.” derler.

3-Bir şey yaparken bizim istek ve beklentilerimizi de dikkate alsınlar. İsteklerimize karşı duyarlı olsunlar. - “Onlar isteyince zorla gezmeye götürülürüz., biz isteyince evde oturacakları tutar.”

4- Kötü not aldığımızda bizi azarlayacaklarına desteklesinler. İyi not aldığımızda da takdir etsinler. “Kötü not alınca, sen zaten hiç çalışmıyorsun derler. İyi alınca sesleri çıkmaz.” “İyi not alınca beni kimse paylaşamıyor, kötü not alınca ortada kalıyorum.”

5-Bizi tehdit ederek strese sokmasınlar. - “O kadar masraf yapıyoruz, inşallah kazanamazsın!” 6-Bize davranışlarıyla örnek olsunlar. “Sen şunu, sen bunu yapma diyorlar, aynısını kendileri yapıyorlar.” “Babam bana çok televizyon izliyorsun diyor ama kendi benden çok izliyor.”

7-Misafirin yanında bize yağ çekmesinler. 8-Kıyaslama yapmasınlar. 9- Her söylediğimizde bizi suçlu çıkarmasınlar. 10- Bize güvensinler.

11- Bizim büyüsek de hala oyuna ihtiyaç duyan çocuklar olduğumuzu fark etsinler. -“Hep ders çalış” diyorlar, “oğlum git oyun oyna” dediklerini duymak şimdiye kadar nasip olmadı.” 12- Babalarımız eve geç gelmesinler.

13- Kendi zamanlarıyla bizim zamanlarımızı karşılaştırmasınlar. 14-Emir yerine rica etsinler. 15- Bizimle ilgili kararları bıraksınlar biz verelim.

16- Kardeş kavgalarında adil davransınlar. 17- Onların hatalarını söylediğimizde kızmasınlar. 18- Bizlere ana kuzusu (çocuk) muamelesi yapmasınlar.

19- Her zaman yanlarında olmamızı istemesinler. 20- Moralleri bozulduğunda acısını bizden çıkarmasınlar.

21- Bizden dört dörtlük olmamızı istemesinler. 22- Bıraksınlar kendi mesleğimizi kendimiz seçelim. 23- Çevrelerinden etkilenerek bize tavır almasınlar. 24- Sevdiğimiz filmleri izlerken başka programı açmasınlar.

NASIL BİR ÇOCUK İSTİYORSUNUZ?

- İNSANLAR BİLDİKLERİNE GÖRE DEĞİL, GÖRDÜKLERİNE GÖRE HAREKET EDERLER ÇOCUKLAR AYNADIR BİZİ YANSITIR

ÇOCUĞA “NE YAPIYORSUN ?” DEMİŞLER. “BÜYÜĞÜN YAPTIĞINI YAPIYORUM” DEMİŞ. TÜRK ATASÖZÜ

Çocuk : Ben yarın okula gitmeyeceğim? diyor Ne yaparsınız ? Çocuğumuzu nasıl dinliyoruz?

Görünen neden? Gerçek neden? Neler olabilir? - Okuldan rahatsızlık - Öğretmeniyle kavga - Arkadaşlarıyla problem - Ödev sorunu Buzdağı

ÇOCUKLARIMIZLA ARAMIZA DUVARLAR ÖRMEYELİM, KÖPRÜLER KURALIM

NEDEN ANNE-BABAMIZA DUYGU VE DÜŞÜNCELERİMİZİ DİLE GETİREMİYORUZ? * KIZARLAR ( Ağzımı bile açamam.) * AZARLANMAKTAN KORKUYORUM. * ÇEKİNİRİM, UTANIRIM. * ANLAYIŞSIZ OLURLAR.

* İÇİMDE KORKU HİSSEDERİM. * UMURSAMAZLAR. * DÖVERLER * HEYECANLANIRIM. * SÖYLEYİNCE CİDDİYE ALMIYORLAR, ( Dalga geçiyorlar.)

* NASILSA ONLARIN DEDİĞİ OLUYOR. * BASKI YAPIYORLAR. * İÇİMDEN GELMİYOR. * NE TEPKİ VERECEKLERİNİ BİLMEDİĞİM İÇİN.

* YAKINLIK GÖSTERMEDİKLERİ İÇİN. * SÖYLEDİĞİM HER ŞEYDE SUÇLU BEN OLUYORUM. * YANLIŞ ANLAŞILIYORUM. * ARKADAŞLARIM VARKEN ONLARA NEDEN SÖYLEYEYİM.

* GÜVENMİYORLAR. * OLAYLARI KENDİ AÇILARINDAN DEĞERLENDİRİYORLAR. * BOLLUKTA DOĞDUNUZ. ( Keşke biz de o zaman doğsaydık )

* İNANMIYORLAR. * BENİ BAŞKALARIYLA KIYASLIYORLAR. * AZARLIYORLAR. MORAL VERMİYORLAR.

* DİNLEMEDEN “HAYIR” DİYORLAR. * İNSANI BIKTIRIYORLAR. ( Söylüyorsun, söylediğine pişman oluyorsun.) * SÖYLEDİĞİM HER ŞEYİ BAŞKASINDAN DUYUYORUM. * BENİ HAKSIZ ÇIKARIYORLAR.