VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI KYK SAMSUN 1998
BÖLÜM 1 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK
BÖLÜM 2 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ ALİ’Yİ TANIYOR MUSUNUZ? ZAMANI DÜZENLEMEK VE PROGRAM YAPMAK
BÖLÜM 3 HAFIZANIN ÖZELLİKLERİ ÇALIŞMA VE TEKRAR PROGRAMI HAFIZAYI NASIL GELİŞTİREBİLSİNİZ
BÖLÜM 4 ETKİN ETKİN DİNLEME DAHA DAHA HIZLI VE ETKİLİ OKUMA ETKİN ETKİN OKUMA
BÖLÜM 5 SINAVA HAZIRLIK VE GEREKLERİNİ YERİNE GETİRME PROGRAMIN BİR BÜTÜN OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ
BÖLÜM 1 ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER ZİHNİN DAĞILMASINI ÖNLEME
ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER *ÇALIŞMAYA BAŞLAMA VE SÜRDÜRME KONUSUNDA PROBLEMİ OLANLARIN ORTAYA ÇIKARILMASI *ÇALIŞMAYA BAŞLAMA VE SÜRDÜRMEYİ GÜÇLEŞTİREN SEBEPLER NELERDİR ? *İDEAL ÇALIŞMA ŞARTLARI NELERDİR ? *DERS BAŞINDA ZAMANI EN İYİ ŞEKİLDE KULLANMA ;ÇALIŞMA ODASININ, MASASININ VE ÇEVRENİN ORGANİZE EDİLMESİYLE MÜMKÜNDÜR.
ZİHNİN DAĞILMASINI ÖNLEMEK *ÇALIŞMAK İÇİN MASA BAŞINA OTURDUĞUNUZDA DİKKATİNİZ DAĞILIYOR MU ? *BİR SAAT İÇİNDE ;YAKLAŞIK KAÇ DAKİKAYI KOPMADAN DERSE VEREBİLİYORSUNUZ ? *ZİHNİN DAĞILMASININ İÇ VE DIŞ SEBEPLERİ NELERDİR ?
BÖLÜM 2 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ ZAMANI DÜZENLEMEK VE PROGRAM YAPMAK
AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ ÇALIŞMAK İSTEYİP DE ÇALIŞAMAYANLAR VE YA ÇALIŞMAK YERİNE BAŞKA ŞEYLER YAPMAK İSTEYENLER, BİR AYLIK,BİR YILLIK VE YAŞAM AMAÇLARI PLANLA- RINI ÇIKARIP LİSTELEMEK VE LİSTELER ÜZERİNDE YORUMDA BULUNMA, ALİ’Yİ TANIYOR MUSUNUZ ?
ZAMANI DÜZENLEMEK VE PROGRAM YAPMAK *BİR TATİL GÜNÜ NE YAPMAK İSTERSİNİZ ? *ABC MODELİ VE MODELE GÖRE SIRALANAN ETKİNLİKLERİN KİŞİSEL ÖNEM DERECESİ, *HAFTALAK VE AYLIK PROGRAMLARIN ÖNEMİ, *EN ÇOK ZAMAN İSRAFINA YOL AÇAN FAKTÖRLER VE TASARRUF ÖNERİLERİ, *ÖDEV OLARAK ; ÖĞRENCİLERİN HAYAT AMAÇLARI İLE YILLIK AMAÇLARININ LİSTELENMESİNİN İSTENMESİ, *BU AMAÇLARA UYGUN OLARAK HAFTALIK VE GÜNLÜK PLANLARIN YAPILMASI
BÖLÜM 3 HAFIZANIN ÖZELLİKLERİ HAFIZANIN ÖZELLİKLERİ ÇALIŞMA VE TEKRAR PROGRAMI ÇALIŞMA VE TEKRAR PROGRAMI HAFIZANIZI NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ? HAFIZANIZI NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ?
HAFIZANIN ÖZELLİKLERİ HAFIZANIN İŞLEYİŞİ VE UNUTMA EĞRİSİ, KIRK KELİMELİK HAFIZA TESTİNİN UYGULANMASI VE YORUMU, UZUN BİR LİSTEYİ ÖĞRENME YERİNE, ONU KÜÇÜK LİSTELERLE ÖĞRENMEK DAHA KOLAYDIR. ÇALIŞACAK ÇOK DERSİNİZ OLDUĞUNDA NE YAPARSINIZ? ARA VERİLDİĞİNDE VE VERİLMEDİĞİNDE ORTAYA ÇIKAN HATIRLAMA EĞRİLERİ İLE BUNLARIN YORUMU,
ÇALIŞMA VE TEKRAR PROGRAMI Başta ve Sonda Öğrenilenler Daha Çok Hatırda Kalır. Uzun Bir Liste Yerine Küçük Parçalar Daha Kolay Hatırlanır. Canlı Tasvirler, Değişik Tanımlamalar Daha İyi Hatırlanır. Verimli Bir Çalışma Dk. Arasında Olmalıdır. Problem Çözerken, Çözüme Ulaşıncaya Kadar Ara Verilmemelidir.
*20-40 Dk. Çalıştıktan Sonra 10 Dk. Tekrar Yapmak Gerekir. Her Çalışma Seansından Sonra 10 Dk. Dinlenmek Gerekir. Eğer Tekrar Yapılmazsa Öğrenilenlerin %80’ i Unutulur. Notların Tekrar Yazılması veya Tekrarlanması Hafızayı Güçlendirir. Düzenli Aralıklarla Tekrar Yapılması Hafızayı Güçlendirir. Yatmadan Önce ve Sabah, Gün İçinde Öğrenilenlerin Basit Tekrarı Unutmayı Engeller.
HAFIZANIZI NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ ? Belirli Bir Ölçüde Gevşemek. Konuya Derin ve Sürekli Bir İlginin Geliştirilmesi. Dikkati Engelleyen Duygusal Problemin Yatıştırılması Dikkat Dağıldığı Zaman Konu Üzerine Yoğunlaşma Alışkanlığının Kazanılması.
HAFIZAYA YARDIMCI OLACAK İPUÇLARI Küçük Notlar Yazıp Göreceğiniz Yere Asın. İhtiyacınız Olan Eşyayı Göreceğiniz Yere Koyun. Günlük Programlarınız İçin Defter Tutun ve Listeleyin. Herhangi Bir Şeyi Hatırlamak İçin Elinize Not Yazın ve ya Saatinizi Ters Kolunuza Takın.
BÖLÜM 4 ETKİN DİNLEME DAHA HIZLI VE ETKİLİ OKUMA
ETKİN DİNLEME Konuyla İlgili Ön Okuma Yapın. Sorular Çıkarın, Fikirleri Düşünün. Önemli Fikirleri Yazın. Anafikir, Sebep ve Sonuç Bildiren Bölümlere Dikkat Edin. Dersi Sorular Sorarak, Fikirler Üreterek Dinleyin. Not Tutarken Kısaltılmış Kelimeler Kullanın. Not Tutarken Yetişemediğiniz Yerleri Boş Bırakıp Daha Sonra Tamamlayın. Renkli Kalemlerle İşaretlemeler Yapın. Ana Başlık ve Alt Başlıkları Numaralama Sistemi Geliştirerek Yazın.
DAHA HIZLI VE ETKİLİ OKUMA Hızlı Okunan Yavaş Okunandan Daha İyi Anlaşılır. Göz Bir Satıra Odaklaşmaz. Okuma Sıçrama ve Kısa Süreli Sabitleşmeler Şeklinde Gerçekleşir. Hızlı Okuyan Bir Göz Bir Sayfada 500 Yerine 100 Sabitleme Yapar ve Daha Az Yorulur. Yavaş Okuyan Ağır ve Sıçramalı Okuduğu İçin Sıkılır ve Dikkati Daha Kolay Dağılır. Okuma Hızını Kelimeden Kelimeye Çıkarmak Mümkündür.
Hızlı Okuyan Daha iyi Anladığı İçin, Dikkatini Daha Uzun Sürdürür ve Çalışmak İçin Daha Çok Vakti Kalır. l Okuma Hızını Artıracak En Kolay Yol, Göze Bir Kalemle Yardımcı Olmaktır. Kalemin Satır Üzerinde Hareket Etmesi, Gözün de Kalemi İzlemesi Okuma Hızını Kelimeye Çıkarabilir. l Dudakları Kıpırdatarak Okumak, Okuma Hızını Düşürür. Bu Nedenle Kelime Gruplarını Okuyacak Şekilde Dikkati Toplamak Gerekmektedir.
BEŞİNCİ BÖLÜM SINAVA HAZIRLIK VE GEREKLERİNİ YERİNE GETİRME PROGRAMIN BİR BÜTÜN OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ.
SINAVA HAZIRLIK VE GEREKLERİNİ YERİNE GETİRME Zamana Göre Düzenlenmiş Bir Çalışma Planı Yapmak. Plana Göre Düzenli Tekrarlar Yapmak. Düzenli Tekrara Temel Oluşturacak Not Sistemi Geliştirmek. Girilecek Sınavı Önceden Tanımak ve Hazırlanmak. Sınav Sırasında Soru ve Yönergeyi Dikkatle Okumak. Kağıdı Vermeden Önce Cevapları Mutlaka Gözden Geçirmek