BÖLÜM 8 DİJİTAL PAZARLAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
BİLGİSAYARDA KULLANILAN FAYDALI PROGRAMLAR
MURATOĞLU ÇARŞISI WEB TASARIM PROJESİ
MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
MUSTAFA YEŞİLADA
Web siteniz bu kutunun içinde…
Google Analytics Nedir?
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
BİLGİ VE HABERLEŞMESİNİN ÖNEMİ
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
HAFTA I.
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
Armand Vallin Feigenbaum
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir ileti ş im a ğ ıdır. Internet, insanların.
Internette iki çe ş it adresleme kullanılır. IP numarası herhangi bir bilgisayar internete ba ğ landı ğ ı anda, dünya üzerinde sadece ona ait olan bir.
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
E-Posta Hesapları.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
İNOVASYON.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Bilişim İletişim Araçları
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
IPHONE KULLANICALARI ÜZERİNE YAPILAN BİR ANKETTİR !
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ M Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
E- İş.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
connect to the virtual world
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Biz kimiz? İstanbul, Kocaeli(İzmit), Kocaeli(Gebze), Trabzon ve Samsun’da birer ofisin yanısıra görüşmeleri devam eden Bursa, Sakarya ile yurtdışında Almanya,
Sunum transkripti:

BÖLÜM 8 DİJİTAL PAZARLAMA

DİJİTAL PAZARLAMADA ETKİLEŞİM ‘’ ETKİLEŞİMLİ PAZARLAMA, PAZARLAMANIN TEK TARAFLI BİR DUYURUDAN ÖTEYE GEÇEREK BİR DİYALOG HALİNE GETİRİLMESİDİR. Aşağıda bazı örnekler dijital pazarlama yöntemleriyle ilgili bilgi eksikliğinin göstergesi. Amacına uygun olmayan, görsellik ve işlevsellik açısından eksikleri olan, güncellenemeyen web siteleri, Arama motorlarında anahtar sözcüklerle arama yapıldığında listelenen sonuçlarda bu sözcükle ilgisi olmayan siteler E-posta kutularına ve cep telefonlarına gönderilen spam mesajlar

DOĞRU OLAN ETKİLEŞİMLİ UYGULAMALAR ANA HATLARIYLA ŞUNLARDIR: Ürün veya hizmetin, arama motorlarında kullanılan anahtar kelimelere uygun olması, firmanın hedeflediği ziyaretçi ile arama yapan ziyaretçinin beklentisinin aynı olması. İlgili kullanıcıyı siteye yönlendirebilmek. Site üstünden ürün ve hizmet tanıtımı yaparken etkileşimli uygulamalarla desteklenen doğru sınıflandırmalar yapmak. Ürün çeşidine, fiyatına göre vb. Web sitesinde kullanıcı dostu uygulamalar sunmak ve daha önce web sitesi özellikleri bölümünde anlatılan web sitesinin hizmet kalite unsurlarına özen göstermek.

E-Posta ve E-Bültenler kullanarak müşterinin devamlılığını sağlamak. Sosyal mecraları, blogları, pazarlama iletişimi kurmak için kullanmak, takip etmek, ağızdan ağıza pazarlama yöntemini stratejik bir araç olarak etkin kullanmak. İNTERNET VE BİREBİR PAZARLAMA Birebir pazarlama müşteriyle birebir ilişki kurmakla başlar.Müşterilerin her biri , kitlesel pazarlamada muhatap olunan ortalama müşteri gibi değil birer birey olarak algılanmak istiyorlar.

BİREBİR İLİŞKİ NEDİR? Tek yönlü değil iki yönlü kurulur. Karşılıklı güven. Zaman içinde gelişir. Karşılıklı anlayış. BİREBİR PAZARLAMA NEDİR? Kimliği belirsiz anonim müşteriler elde etmek yerine müşteriyle tanışmak ve onun kendini tanıtmasına fırsat veren iletişim platformları kullanmaktır. Müşteriyle doğrudan, anlamlı ve sürekli bir ilişki kurarak pazarlama faaliyetlerini yürütmektir. Müşterinin sadece demografik özelliklerine göre değil yaşam biçimleri ve yaşam evrelerini dikkate alarak pazarlama yapmaktır.

DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Üretim ve pazarlama fonksiyonuna ilşkin stratejik kararları firmanın ana hedef ve stratejisine bağlıdır. Pazarlama stratejilerini geliştirirken e- uygulamalardan faydalanmak, internet mecrasının sunduğu fırsatları değerlendirmek isevyine firma yönetiminin ne derece vizyon sahibi olduğuna bağlıdır.

Dijital pazarlamanın özü tek kelime ile “etkileşim” Dijital pazarlamanın özü tek kelime ile “etkileşim”.Etkileşimin prensiplerine uygun olarak tasarlanmayan elektronik pazarlama stratejileri her geçen gün etkinliğini ve önemini yitirmektedir. Dijital pazarlamada doğru stratejiler geliştirmek için önce etkileşimi bilmek gerekir.etkileşimi bilmek için e-vizyon sahibi olmak gerekir. E-Dönüşüm stratejilerinde olduğu gibi etkileşimli pazarlama stratejilerini geliştirecek olanlarda web tasarımı ya da barındırma hizmetleri verenler değil, firmanın sahibi, yöneticileri ve çalışanlarıdır.

Dijital Pazarlama ve reklam stratejilerin, etkileşimli uygulamaları geliştirme aşamasında, işletmelere hizmet sunan çok çeşitli alanlarda uzmanlaşmış dijital ajans veya yrni medya reklam ajansları ortaya çıkmıştır. DİJİTAL AJANS VEYA YENİ MEDYA AJANSI NEDİR? NE YAPAR? İnternet ve web tabanlı işlerde çeşitli iletişim faaliyetlerinin teknik ve yaratıcı kısımlarını üreten şirketlere denir. Hizmetleri web tasarım, e-mail pazarlama ve sosyal medya danışmanlığı gibi genel olabilr veya video içerik üretimi, sosyal kampanyalar, uygulama ve yazılım üretimi, arama motoru optimizasyonu gibi.

Bu şirketler reklam ajanslarından farklı olarak genelde pazarlama faaliyetlerini online mecralarda sürdürür ve dijital işler yapar. Geleneksel ajanslarda dijital alanlarda faaliyetlerde bulunmaktadır. DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARI Web sitesi kurarak sanal dünyada yer almak ve erişilebilir olmak Arama motorlarında anahtar kelimeler satın alarak sitenin ana sayfa ve ilgili varış sayfalarına yönlendirme yapmak. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için arama motoru optimizasyonu yapmak.

Firmanın kurumsal web sitesi haricinde ürün ve hizmetlerine ait farklı web siteleri kurmak, ürün ve kampanyalar için mikri siteler oluşturmak. Online ve monil mecrayı pazarlama amaçlı kullnmak. Yaratıvı banner reklamlar vb. Uygulamaları tasarlamak. Diğer sitelerde İş ortaklığı programları geliştirmek. E-posta pazarlaması yapmak. Düzenli e-bülten gönderimi yapmak. Sosyal ağlarda, paylaşım sitelerinde yer almak.

Sosyal mecrayı takip etmek, sayfalar ve hesaplar açarak kullanmak Sosyal mecrayı takip etmek, sayfalar ve hesaplar açarak kullanmak.Firma hakkında ürün ve hizmetleri hakkında olumlu görüş ve yorumların yapılması için çaba sarfetmek.Olumsuz görüş ve şikayetler yayılmadan önlem almak. Ağızdan ağıza pazarlama uygulamak Akıllı cihazlar için mobil uygulamalr yüklemek. WEB SİTESİ ÜZERİNDEN ETKİLEŞİMLİ PAZARLAMA UYGULAMALARI Web sitesine giriş yapan ziyaretçinin kimliği Yeni bir ziyaretçi Üye olan ziyaretçi

WEB SİTESİ ÜZERİNDEN GERÇEKLEŞTİRİLEN ETKİLEŞİMLİ UYGULAMALR Web sitesinin kişiselleştirilmesi ve müşteriye özel ürün ve hizmet sunumu. Web sitesi hizmet kalitesinin iyileştirilmesi, iade, şikayet, vb. Sonrası hizmet sürecinin iyi yönetilmesi. Web sitesi üstünden ziyaretçiyle iletişim sağlamak için hazırlanan formlar, sohbet ve forum odaları, canlı destek hizmetleri Web üstünden ses ve görüntü dosyaları yayınlamak. Web sitesi içeriği üzerinden sitenin ilgili sayfalarına yönlendirme amaçlı köprü bağlantıları kurmak. Web sitesindeki ürün ve hizmetler hakkında alıcının görüşlerine yer verecek alanlar oluşturmak.Yorumlar yapılmasını sağlamak. Bunu alan şunu da aldı şeklinde referans sistemi kurarak online tüketiciye bilgi sağlamak, arkadaşına gönder, tavsiye et, vb. Etkileşimlere fırsat vermek.

İŞ ORTAKLIĞI MODELİNDE PAZARLAMA YÖNTEMLERİ İş ortağının kendi sitesinde içeriğiyle alakalı örneğin, reklam banner’ı yayınlyarak pazarlama faaliyetinde bulunması. Ürün inceleme ve karşılaştırma sitelerinde ürün/hizmet hakkında bilgi vererek doğrudan reklam verenin sitesinin ilgili sayfasına yönlendirmek. E-Posta aracılığıyla reklamverenin adına google reklamı verilmesi. Sosyal mecralarda ürün veya hizmeti çevresiyle ve takipçileriyle paylaşması.

PAZARLAMA AMAÇLI ELEKTRONİK POSTA VE POSTALAMA SÜRECİNİ ÖZELLİKLERİ Mesaj ilgi çekici olmalı ve cevap verme isteği uyandırmalıdır. Mesajın içeriği kısa ve bir ekran boyutunu aşmamalı. Hemen konuya girmek içeriği okuyucunun keşfine bırakmamak gerekir. Bir mesaja iki ayrı teklif sıkıştırılmamalıdır. E-Posta içeriğinin ürün veya hizmeti almaya teşvik etmesi gerekir. E-Postayı alan müşteri adaylarının sorabileceği sorular daha önceden öngörülüp hazır olmak. E-Posta mesajıyla ilgili makul hedefler belirlemek ve mucizeler yaratmasını beklememek gerekir.

OPT-İN, Bir internet kullanıcısının ilgilendiği konularda ticari e-posta meajları gönderilmesine rıza göstermesi, e-posta mesajını kendisi lmak istediği anlamına gelmektedir. OPT-OUT, Bir internet kullanıcısının istediği zamane-posta listesinden ayrılabilmesi demektir.

İZİNLİ PAZARLAMANIN BEŞ AŞAMASI Müşteri adayına gönüllülüğü teşvik edecek bir ödül önerisinde bulunun. Size ilgi gösteren müşterinize ürün ya da hizmet hakkında bilgi verin. Tüketicinin verdiği izni koruyabilmek ve sürdürebilmekl için ödül sistemini yenileyin. Daha fazla izin almak için ek ödül önerilerinde bulunun. Zaman içinde tüketicinin vediği izinle satın alma davranışını kara dönüştürmek için harekete geçin.

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA Tüketicilerin beğendikleri ürün veya hizmeti veya firmanın beğendiği bir uygulamasını çevresiyle paylaşması, başkalarına duyurarak onlarında faydalanmasını sağlaması faaliyetlerine denir. Türkiye’nin ilk Ağızdan ağıza Pazarlama ajansı olan fikrimuhim.com bu pazarlama yöntemini e-iş modeli olarak kullanıyor ve ağızdan ağıza pazarlamayı, markaları yönlendirme gücünü bizzat tüketiciye veren bir pazarlama devrimi olarak nitelendiriyor.