MOTİVASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
Advertisements

ÖĞRENME KURAMLARI.
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ.
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEORİLERİ
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
GÜDÜLENME.
Organizational Behavior Instructor: Erlan Bakiev, Ph.D.
SINIFTA GÜDÜLEME.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA MOTİVASYON
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Esma ÇOBANOĞLU GÜDÜLENMENİN ANLAMI GÜDÜ VE GÜDÜ TÜRLERİ
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
GİRİŞ Neden bazı öğrenciler derse devam etmezler veya derse geç gelir?
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
MOTİVASYON (GÜDÜLENME) HALİME KOZALAK 4-B
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER ve UYGULAMALARDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Maslow’un Teorisi Dr. Alper Engeler
Öğretim İlke ve Yöntemleri
MOTİVASYON.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
. Hafta.
GÜDÜLENME GÜDÜ: İstekleri arzuları, gereksinimleri, dürtüleri ve ilgileri kapsayan genel bir kavramdır. Açlık susuzluk, cinsellik gibi fizyolojik kökenli.
GÜDÜLER VE GÜDÜLEME TEORİLERİ
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
İletişim Bilimine Giriş
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
MOTİVASYON.
HAZIRLAYANLAR ALİ DUMAN OSMAN NURİ DURAL MEHMET RENDECİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
MOTİVASYON.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Öğrenme İçin Motivasyon
MOTİVASYON.
MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
OKULDE BİREYLER SAA.
Spor ve MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
ÖĞRENME.
MOTİVASYON Psikolojik Danışman Emre Cesur. Motivasyon Nedir?  Bireyin hareket ve davranışlarını başlatan güçtür.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MOTİVASYON

MOTİVASYON TÜRLERİ İÇSEL GÜDÜ VE DIŞSAL GÜDÜ BİRİNCİL GÜDÜ VE İKİNCİL GÜDÜ DURUMLULUK GÜDÜSÜ VE SÜREKLİLİK GÜDÜSÜ

İÇSEL VE DIŞSAL MOTİVASYON İçsel Motivasyon (İhtiyaçlar): Bireyin içinde var olan ihtiyaçlara yönelik tepkisidir. Dışsal Motivasyon (Pekiştirme): Bireyin dışından gelen etkileri içerir.

BİRİNCİL VE İKİNCİL MOTİVASYON Birincil(Temel) Güdü: Hayati ihtiyaçlardan kaynaklanan fizyolojik dürtülerdir. İkincil Güdü:Çevrenin kültürel ve toplumsal etkenleriyle edinilen güdülerdir. Öğrenilmiş güdü de denmektedir.

DURUMLULUK VE SÜREKLİLİK GÜDÜSÜ Durumluluk Güdüsü: Belli bir durumun etkisi ile ortaya çıkar ve geçicidir. Süreklilik Güdüsü:Kalıcıdır ve herhangi bir durumdan değil istek, merak, ilgi sonucu ortaya çıkar.

GÜDÜLENME İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLAR 1)DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM 2)BİLİŞSEL YAKLAŞIM 3)SOSYAL ÖĞRENME YAKLAŞIMI

ABRAHAM MASLOW 11908 / 1970

ABD’li psikolog Abraham Maslow tarafından ihtiyaç hiyerarşisi teorisi olarak bilinen teorisini ‘A Theory of Human Motivation’ kitabında açıklamıştır. 1943

ALDERFER ERG TEOREMİ E xistence Var olma R elatedness İlişkili olma G rowth Gelişme 1940

ALDERFER ERG TEORİSİ MASLOW TEORİSİ İhtiyaçların doyumu açısından basamak sırası önemli İhtiyaçları beş kategoride incelemiş ALDERFER ERG TEORİSİ Tüm ihtiyaçlar bireyde değişik yoğunlukta bulunabilir. İhtiyaçları üç kategoride incelemiş

David McCLELLAND 1917 / 1998

David McCLELLAND’ın teorisi The Achieving Society adlı kitabında açıklamıştır. 1961

BAŞARI

GÜÇ

YAKINLIK İLİŞKİSİ

Gereksinim Kuramları Süreç Kuramları

SÜREÇ KURAMLARI BEKLENTİ KURAMLARI ADAMS’IN ÖDÜL ADALET VE EŞİTLİK KURAMI LOCKE’UN AMAÇ SAPTAMA KURAMI KOŞULLANMA KURAMLARI

KİŞİSEL ETKENLER

Uyarılma ve Kaygı

İ H T İ Y A Ç L A R

İNANÇLAR

AMAÇLAR

EĞİTİMDE MOTİVASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER

ÖĞRETMEN NİTELİĞİ İKLİM DEĞİŞKENLERİ ÖĞRETİM DEĞİŞKENLİĞİ