MOTİVASYON
MOTİVASYON TÜRLERİ İÇSEL GÜDÜ VE DIŞSAL GÜDÜ BİRİNCİL GÜDÜ VE İKİNCİL GÜDÜ DURUMLULUK GÜDÜSÜ VE SÜREKLİLİK GÜDÜSÜ
İÇSEL VE DIŞSAL MOTİVASYON İçsel Motivasyon (İhtiyaçlar): Bireyin içinde var olan ihtiyaçlara yönelik tepkisidir. Dışsal Motivasyon (Pekiştirme): Bireyin dışından gelen etkileri içerir.
BİRİNCİL VE İKİNCİL MOTİVASYON Birincil(Temel) Güdü: Hayati ihtiyaçlardan kaynaklanan fizyolojik dürtülerdir. İkincil Güdü:Çevrenin kültürel ve toplumsal etkenleriyle edinilen güdülerdir. Öğrenilmiş güdü de denmektedir.
DURUMLULUK VE SÜREKLİLİK GÜDÜSÜ Durumluluk Güdüsü: Belli bir durumun etkisi ile ortaya çıkar ve geçicidir. Süreklilik Güdüsü:Kalıcıdır ve herhangi bir durumdan değil istek, merak, ilgi sonucu ortaya çıkar.
GÜDÜLENME İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLAR 1)DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM 2)BİLİŞSEL YAKLAŞIM 3)SOSYAL ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ABRAHAM MASLOW 11908 / 1970
ABD’li psikolog Abraham Maslow tarafından ihtiyaç hiyerarşisi teorisi olarak bilinen teorisini ‘A Theory of Human Motivation’ kitabında açıklamıştır. 1943
ALDERFER ERG TEOREMİ E xistence Var olma R elatedness İlişkili olma G rowth Gelişme 1940
ALDERFER ERG TEORİSİ MASLOW TEORİSİ İhtiyaçların doyumu açısından basamak sırası önemli İhtiyaçları beş kategoride incelemiş ALDERFER ERG TEORİSİ Tüm ihtiyaçlar bireyde değişik yoğunlukta bulunabilir. İhtiyaçları üç kategoride incelemiş
David McCLELLAND 1917 / 1998
David McCLELLAND’ın teorisi The Achieving Society adlı kitabında açıklamıştır. 1961
BAŞARI
GÜÇ
YAKINLIK İLİŞKİSİ
Gereksinim Kuramları Süreç Kuramları
SÜREÇ KURAMLARI BEKLENTİ KURAMLARI ADAMS’IN ÖDÜL ADALET VE EŞİTLİK KURAMI LOCKE’UN AMAÇ SAPTAMA KURAMI KOŞULLANMA KURAMLARI
KİŞİSEL ETKENLER
Uyarılma ve Kaygı
İ H T İ Y A Ç L A R
İNANÇLAR
AMAÇLAR
EĞİTİMDE MOTİVASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
ÖĞRETMEN NİTELİĞİ İKLİM DEĞİŞKENLERİ ÖĞRETİM DEĞİŞKENLİĞİ