Evet çocuklar eğlenceli problemler çözmeye ne dersiniz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Hazırlayanlar: Berrin Önürme Makbule Özge Özen Esma Erdoğan
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
İki İşlemli Problemler
DOĞAL SAYILAR.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
MATEMATİKTEN KORKMUYORUM!
Önce yenilen cevizlerin toplamını bulurum = 6 13 yenmiş
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
MATEMATİK DERSİ SUNUSU BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
ÇIKARMA İŞLEMİ.
EBOB EKOK.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 18 Mayıs 2009 Pazartesi Matematik Kerem 12 yaşındadır. Ablası, Kerem’ den 6 yaş büyük olduğuna göre ikisinin.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
SUNU HAZIRLAYAN ERGÜN GÜMÜŞ.
ÖZER İLKÖĞRETİM OKULU 2.D SINIFI
KESİRLER. Pastayı eşit paylaşalım.(Eşit paylaşmak ne güzel.)
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
ONDALIK KESİRLER Şuayip POLAT MATEMATİK 4 5. ÜNİTE
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
Kesirler Kesirler kaça ayrılır?.
4 X x X X X
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
1/10 BÖLME İŞLEMİ Aşağıdaki kümenin elemanları 3’ er gruplandırılırsa kaç grup elde edilir? 32 4 AB C.
Toplama-Çıkarma-Çarpma-Bölme
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÇARPMA PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 11 Mayıs 2009 Pazartesi Matematik İşleme uygun soru cümlesi yazalım. Aşağıdaki.
Soru: Kenan 16 Liraya bir top almak istiyor.Fakat Kenan’ın 9 Lirası var.Kenan’ın topu alabilmesi için kaç Liraya ihtiyacı vardır?
EĞLENCELİ MATEMATİK.
PROBLEMLER.
GÜMÜŞÖREN İÖO 3-A SINIFI KESİR PROBLEMLERİ.

2.SINIF PROBLEMLER * Toplam 75 problem
Problem çözelim.
Sunum transkripti:

Evet çocuklar eğlenceli problemler çözmeye ne dersiniz?

Haydi o zaman, defterlerinizi ve kalemlerinizi hazırlayın.

1-) 104 sayfalık öykü kitabının 69 sayfasını okudum 1-) 104 sayfalık öykü kitabının 69 sayfasını okudum. Geriye, okunacak kaç sayfası kaldı?

104-69= 35 sayfa kaldı

2-) Bir pazarcı öğleden önce 23 karpuz, öğleden sonra da 19 karpuz sattı.Her karpuzu 6ytl’’ye sattığına göre;bu pazarcı o gün kaç ytl kazandı?

23 + 19 42 karpuz sattı 42 x 6 252 ytl kazandı

3-) Ozan 16 yaşındadır. Ablası, Ozan'dan 8 yaş büyüktür 3-) Ozan 16 yaşındadır. Ablası, Ozan'dan 8 yaş büyüktür. Buna göre Ozan ile ablasının yaşları toplamı kaçtır?

16 + 8 24 ablasının yaşı + 24 40 ikisinin yaşları toplamı

4-) Yazı defterimin 15 sayfasını kullandım 4-) Yazı defterimin 15 sayfasını kullandım. Yazılmamış daha 37 sayfam olduğuna göre defterim toplam kaç sayfadır?

37+15= 52 sayfadır

5-) Ayşe 17 yaşındadır. Buna göre Ayşe'den 9 yaş küçük olan kardeşi kaç yaşındadır?

17 – 9 = 8 yaşındadır

6-) Bir uçakta 95 bayan vardır 6-) Bir uçakta 95 bayan vardır. Aynı uçaktaki erkekler bayanlardan 15 kişi azdır. Buna göre bu uçakta kaç yolcu bulunmaktadır?

175 yolcuların toplam sayısı 95 - 15 80 erkeklerin sayısı + 80 175 yolcuların toplam sayısı

7-) Murat, 32 fındığından 26 tanesini kardeşine verdi 7-) Murat, 32 fındığından 26 tanesini kardeşine verdi.Murat'ın kaç fındığı kaldı?

32 - 26 6 fındığı kaldı

8-) Kemal; 34 sayfalık öykü kitabının önce 8 sayfasını, daha sonra 19 sayfasını okudu. Kemalin bu öykü kitabından okuyacağı kaç sayfası kaldı?

19 + 8 27 sayfa okudu 34 - 27 7 sayfa kaldı

9-) 6 adet silginin fiyatı, 3 adet kalemin fiyatına eşittir 9-) 6 adet silginin fiyatı, 3 adet kalemin fiyatına eşittir. 6 adet kalemin parası ile kaç silgi alınabilir?

Bir kalemin kaç tane silgiye eşit olduğunu bulmak için; 6 : 2 = 3 buna göre 1 kalem= 2 silgi olduğuna göre 6 ile 2’yi çarparız. 6x2 =12 silgi alınabilir.

10-) Bilyelerimin dörtte birini kardeşime verince 36 bilyem kaldı 10-) Bilyelerimin dörtte birini kardeşime verince 36 bilyem kaldı. Kardeşime vermeden önce kaç bilyem vardı?

36 x 4 144 bilyem vardı

11-) Bir sayıyı 3 ile çarpar, 5'e bölersek 18 sayısını elde ediyoruz 11-) Bir sayıyı 3 ile çarpar, 5'e bölersek 18 sayısını elde ediyoruz. Bu sayı kaçtır?

Bölersek dediği için çarpacağız: 18x5 =90 ( Unutmayalım:böyle soruları çözmek için,problemi tersten düşünüyoruz.) Bölersek dediği için çarpacağız: 18x5 =90 ve çarparsak dediği için böleceğiz: 90:3 = 30

Hepinizin başaracağını biliyordum. Sizlere güveniyorum. Hedefimize ulaşmak için çok çalışmalıyız.