Brifing – Haziran 2013 Harran Kaymakamlığı Toplum Temelli Oyun Odası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
AİLE İRŞAD VE REHBERLİK BÜROSU
ÖMER DERİNDERE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Osmancık/ÇORUM
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİR.
NE YAPMAK İSTERDİNİZ PROJESİ
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Deprem Sonrası Van’da Kadınların Güçlendirilmesi
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
KİLİS İL ÖZEL İDARESİ ( – ) Sayın Genel Sekreterimiz Mustafa BOLAT’a Arz Ederiz.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. YÜRÜTÜLEN VE PLANLANAN PROJELER SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI MÜDÜRLÜĞÜ MALMÜDÜRLÜĞÜ.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
HAYMANA MERKEZ ANAOKULU AÇILIŞ 05 KASIM 2012 tarihinde açıldı. “Eğitim Öğrenciyi Sevmekle Başlar” ilkesiyle.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
Yeni tahsisi yapılan bina
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Yüksekova 50. Yıl Ortaokulu
MALATYA VALİLİĞİ KOORDİNASYONUNDA TÜRKİYE SAKATLAR DERNEĞİ MALATYA ŞUBESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN BU PROJE KALKINMA BAKANLIĞI TARAFINDAN SODES KAPSAMINDA.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK SAĞLIĞI ENSTİTÜSÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Mahkûm Kadınlar İçin Kariyer Planlama Merkezleri Projesi
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
AİLE YARDIMLARI DAİRE BAŞKANLIĞI Aralık, 2015
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
SAĞLIK, KÜLTÜR ve SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL HAZİRAN 2018 DÖNEM BRİFİNGİ
Bilgilendirme Toplantısı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
S.B.Ü. ANTALYA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ÇOCUK İZLEM MERKEZİ Vildan DÖNMEZ Sosyal Hizmet Uzmanı Adli Görüşmeci.
Sunum transkripti:

Brifing – Haziran 2013 Harran Kaymakamlığı Toplum Temelli Oyun Odası

Medeniyetin Beşiği Harran İnsanlık tarihinin en eski yapıları…

En sıcak ve samimi bakışlar..

Her zaman saf ve kardeşçe…

Küçücük yüreklerde kocaman sevgiler…

Her zaman asil ve yürekli…

Mistik ve otantik…

Geçmişini unutmayan…

Asla vazgeçmeyen gayretli…

Medeniyetin Beşiği Harran

Genel Bilgiler Uygulamanın Amacı : Bu uygulama; Dezavantajlı kesimlerde okul öncesi eğitim çağındaki çocuklar için uygun koşullar oluşturularak toplum temelli eğitim verilmesini amaçlamaktadır. Çünkü çocuklarda 3-5 arası yaşlar, temel alışkanlıkların ve hatta becerilerin kazanıldığı önemli bir dönemdir. Bizler, yaşama en iyi başlangıç için erken çocukluk eğitimini vazgeçilmez bir koşul olarak görüyor ve erken çocukluk eğitiminin yaygınlaşmasına katkı sağlanmayı ve çocukların hayata bundan sonra birer «artı» ile devam etmelerini sağlamayı hedefliyoruz

Genel Bilgiler Hedef Kitlesi Harran ilçesinin eğitim düzeyi eskiye oranla yükselmekle birlikte, okullaşma oranı hala çok düşüktür. Söz konusu oran ilkokuldan üniversiteye doğru gidildikçe daha da düşmektedir. Elbette bu oranlar cinsiyet açısından farklılaşmakta, kadınlarda, özellikle orta ve yaşlı kuşak kadınlarda daha da gerilemektedir. Geleneksel cinsiyetçi kültür kalıplarının eğitimdeki olumsuz etkisi Harran ilçesinde hala ağırlığını korumaktadır. Kadınların ev dışı yaşama katılımı sınırlı olduğundan Türkçe ve okuma-yazma öğrenme gereksinimleri de sınırlı kalmaktadır. Uygulama Kapsamında İşkur ile ortaklaşa yürütülen Toplum Yararına Çalışma Projesi(TYÇP) kapsamında Harran Toplum Merkezi’nde çalışan ayrıca buradaki kurslara gelen kadınlar ve aileleri hedeflenerek uygulama yürütülmektedir.

Genel Bilgiler Harran’ın Sosyo – Ekonomik Koşulları, Yaşama Şartları: 2013 Yılında Gaziantep Üniversitesi Sosyoloji Bölümü ve Harran Kaymakamlığı Arasında imzalanan protokol ile yapılan araştırma sonuçlarına göre; Harran’da geleneksel, ataerkil, feodal yapının devam ettiği görülmektedir. Söz konusu yapının etkili oluşu evlilik kararlarında açıkça görülmektedir. «Görücü Usulü», «Berdel» ve «Akraba ile Evlenme» oranlarının çok yüksek olduğu görülmektedir. Bu verilere göre Harran’da toplumun %93’nün aşiretinin bulunduğu ve %62’sinin aşirete bağlı olduğu görülmektedir. Aynı zamanda kız çocuklarının okula gönderilmemesi ve okuldan alınarak erken yaşta evlendirilmesi gibi çok ciddi sorunlarda Harran’da ön plandadır.

Genel Bilgiler Harran’ın Sosyo – Ekonomik Koşulları, Yaşama Şartları: Yine bunun yanı sıra Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE)’ nin yaptığı araştırmaya göre; İlçe bazında Sosyo-Ekonomik gelişmişlik sıralamasında 872 ilçe arasında 857.sırada olan Harran’ın yaşama şartları günümüz koşullarının oldukça gerisinde kalmıştır.

Genel Bilgiler

Sürece Dair Bilgiler Hangi kurumlar nasıl bir araya geldi? Şanlıurfa İl Koordinatörü Nezahat YILDIRIM’ın Harran Kaymakamı M.Selami YAZICI ile görüşmelerinin ardından her iki tarafın gayretleri ve desteği ile bürokratik işlemler oldukça hızlandırılarak, Harran Toplum Merkezi bünyesinde dezavantajlı çocuklara yönelik bir oyun odası tahsis edilmiştir. Kısa süre içerisinde UNICEF ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından bütün donanım sağlanmış ve Şanlıurfa İl Milli Eğitim müdürlüğü koordinesinde Harran ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü öğretmen görevlendirilerek oyun odasını hizmete açmıştır.

Sürece Dair Bilgiler

Roller ve Sorumluluklar: Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yerine getirilecek yükümlülükler aşağıdadır: Okul öncesi eğitimi çağındaki dezavantajlı çocuklara hizmet verecek Harran Toplum Merkezi'ndeki oyun odasına norm kadro verilmesi, öğretmen ve tüm yardımcı hizmet personelin görevlendirilmesi Müdürlük tarafından yapılacaktır. Personelin sicil ve özlük hakları Milli Eğitim Bakanlığı ilgili mevzuatları çerçevesinde yürütülmüştür. Harran Toplum Merkezi'ndeki oyun odası donatımı ve oyuncak ihtiyacı Müdürlük tarafından karşılanmıştır.

Sürece Dair Bilgiler

Roller ve Sorumluluklar: Kaymakamlık tarafından yerine getirilecek yükümlülükler aşağıdadır: Harran Toplum Merkezi'ndeki oyun odasının düzenlenerek okul öncesi eğitimi alacak çocuklar için hazırlanması Harran Kaymakamlığı tarafından yapılmıştır. Oyun odasından ücretsiz yararlanacak çocukların tespitinde Harran Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma Dayanışma Vakfı kayıtları paylaşılacaktır. Oyun odasından ücretsiz yararlanacak çocuklara ulaşılmasında Harran Kaymakamlığı ilgili ekiplerini görevlendirilmiştir. Oyun odasının temizlik işleri ve ihtiyaç halinde bakım, onarım işleri kaymakamlık tarafından yapılmıştır, Oyun odasının ısınma, elektrik, su vb. giderleri kaymakamlık tarafından karşılanmıştır.

Sürece Dair Bilgiler

UNICEF ve MEB’in Katkıları: Okul Öncesi Eğitim’in güçlendirilmesi projesi kapsamında dezavantajlı çocukların hizmet alabileceği toplum temelli erken çocukluk hizmetlerine yönelik oyun odalarının açılmasına Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF teknik desteği ile Avrupa Birliği ise mali katkısıyla uygulamada yerlerini almıştır.

Sürece Dair Bilgiler Yaşanan Güçlükler & Başarılar: İl koordinatörümüz Nezahat YILDIRIM’ın uygulamayı ve projeyi en iyi şekilde ifade ve koordine etmesiyle Kaymakamımızı M.Selami YAZICI’nın bu konuda oldukça duyarlı olması süreci hızlandırmıştır. Normal yazışmalar ile ve bürokratik süreçlerle daha uzun bir zamanda hizmete girmesi planlanan oyun odası çok kısa sürede açılmıştır.

Sürece Dair Bilgiler

Sonuca Dair Bilgiler Harran Toplum Merkezinde dezavantajlı durumda olan kadınlara yönelik kurslar verilmektedir. Bu kurslar; Aile eğitimi Halı kursu Ebru kursu Okuma yazma kursu Bilgisayar kursudur. Daha öncede bu bayanların bir çoğu benzer kurslara katılmış ancak kurslara yanlarında en az bir çocuk ile geldiklerinden ve genelde çocuklar ile ilgilenmek zorunda kaldıklarından pek verim alamamışlardır. Ancak şuanda oyun odalarının kurslar ile aynı yerde olmasıyla hem kadınlar kurslardan yeterince faydalanmakta hem de diğer dezavantajlı konumda olan çocukların gelecekleriyle ilgili sağlam temeller atılmaktadır. Toplamda oyun odalarına düzenli olarak gelen 21 çocuk mevcuttur.

Sürdürülebilirlik Bu uygulamanın yaygınlaşması ve daha fazla çocuğa ve aileye ulaşması bakımından, Kaymakamımızın talimatı ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı hizmet bürosu ile Kadın Kültür Merkezi ofisi Toplum Merkezi binasına taşınmış ve buraya her gün gelen kadınlar Kadın Kültür Merkezi temsilcisi tarafından bire bir veya gruplar halinde bilgilendirilerek uygulamanın faydaları ve olumlu çıktıları diğer kadınlar ve çocuklar örnek gösterilerek anlatılmaktadır. Buradan alınan olumlu sonuçlar neticesinde Harran Şahinalan Köyü’ne de oyun odası oluşturulması çalışmaları devam etmektedir.

T.C. Harran Kaymakamlığı