ÖĞRENİM HAYATINDA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER (YGS ve LYS) !

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
YGS - LYS SINAV SİSTEMİ.
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
ÖZEL YÖNELİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ÖZEL SEYMEN ANADOLU LİSESİ ÖSYS 30.YILI GURURLA KARŞILIYORUZ.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖSS. Yeni üniversiteye giriş sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS). –Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır. –2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
2013 YGS LYS.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
2015 ÖSYS YGS - LYS.
2014 SINAV SİSTEMİ.
YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem olacaktır.  YGS 1 oturum, LYS 5 oturumda yapılacaktır.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN PINAR ATAKUL 2012 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
 Diploma notları 50 ile 100 puan arasında olacaktır.Ortaöğretim Başarı Puanı hesaplanırken diploma notları 5 ile çarpılacak ve OBP 250 ile 500 arasında.
2014 YGS - LYS SINAV SİSTEMİ PSİKOLOJİK DANIŞMA ve REHBERLİK SERVİSİ.
1. YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum,
YGS-LYS SUNUMU.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
YGS YÜKSEKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
YGS-LYS REHBERLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
YGS ve LYS.  YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
2015 YGS - LYS SINAV SİSTEMİ.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
"Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur." Albert Einstein ADIYAMAN MEHMET AKİF ERSOY KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ.
YGS & LYS Yükseköğretime Geçiş SınavıLisans Yerleştirme Sınavı ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ ( 2013 )
2016 YGS-LYS TANITIM SUNUSU İpekyolu Rehberlik ve Araştırma Merkezi
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
2016 – YGS ve LYS.  YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YGS ve LYS.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Sunum transkripti:

ÖĞRENİM HAYATINDA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER (YGS ve LYS) !

 Üniversiteye giriş sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılmaktadır. GENEL BİLGİLER-1

YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI Test Adı Dersler Soru Sayıları Türkçe TestiTürkçe + Dil Bilgisi35+5 Sosyal Bilimler Tarih Coğrafya Felsefe Temel Matematik Matematik Geometri 32 8 Fen Bilimleri-1 Fizik Kimya Biyoloji 14 13

YGS TESTLERİNİN LYS PUANLARINA KATKISI NE KADAR? YGS testlerinin her LYS puan türüne (TS-1, TS-2, TM-1, TM- 2, TM-3) toplam katkısı %40 olmaktadır.

2. Aşama: LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS) LYS sınavları 5 ayrı oturum halinde gerçekleşmektedir. Her oturumda farklı bir sınav uygulanmaktadır. Dileyen aday tüm oturumlardaki sınavlara girebilmektedir. Öğrenciler girmek istedikleri bölümlere göre en az iki LYS sınavına katılmaktadır.

LYS’ de YER ALACAK TESTLER ve KAPSAMLARI  LYS-1= Matematik-2, Geometri- (Analitik Geo.)  LYS-2= Fen Bilimleri-2 (Fizik, Kimya, Biyoloji)  LYS-3= Türk Dili ve Edebiyat, Coğrafya-1  LYS-4= Tarih, Coğrafya-2, Felsefe Grubu  LYS-5= Yabancı Dil

LYS PUAN TÜRLERİ - Sınav sonucunda öğrenciler girdikleri testlere göre şu puanlara sahip olmaktadır. (SAY-2) (EA-2) (SÖZ-2) * MF-1 * TM-1 * TS-1 * DİL-1 * MF-2 * TM-2 * TS-2 * DİL-2 * MF-3 * TM-3 * DİL-3 * MF-4 - Bu puanlar hesaplanırken testlerin ağırlıkları farklı olmaktadır. Örneğin TM–1 de MAT dersinin katsayısı farklı iken TM–2 de MAT dersinin katkısı farklı olmaktadır.

TM (EA-2) PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYAL BİL.FEN BİL.MAT.GEO.T.DİLİCOĞ-1 TM TM TM TM–1 Puan türü: İktisat, İşletme, Maliye, ÇEKO, Ekonomi, Bankacılık ve Sigortacılık (Fakülte) Turizm ve Otelcilik (Fakülte) gibi bölümler için kullanılacak. TM–2 Puan türü: Hukuk, Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Sınıf Öğretmenliği, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı gibi bölümler için kullanılacak. TM–3 Puan türü: Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Antropoloji, Arkeoloji gibi bölümler için kullanılacak.

TS (SÖZEL-2) PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYALBİL.FEN BİLT.DİLİCOĞ-2TARİHCOĞ-2FEL G. TS TS TS–1 Puan türü: Coğrafya, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Radyo ve Televizyon, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi bölümler için kullanılacak. TS–2 Puan türü: Türkçe öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Sanat Tarihi, Sümeroloji, Hititoloji gibi bölümler için kullanılacak.

LYS TESTLERİNİN LYS PUANLARINA KATKISI NE KADARDIR? LYS testlerinin LYS puan türlerine katkısı %60'dır.

AOBP ETKİSİ (OKUL PUANIN ETKİSİ )  Ortaöğretim Başarı Puan (OBP) ( öğrencinin diploma puanı) ve Okulun YGS başarısı Ağırlıklı Orta Ortaöğretim Başarı Puanını (AOBP) oluşturmaktadır.  AOBP’nin getirisi en fazla 75 puan olmaktadır.  Yerleştirme puanı da en fazla 575 puan olmaktadır.

ÖĞRENCİLERİME…  KENDİNİ TANIYAN  KONULARA HAKİM OLAN  BİLGİSİNE GÜVENEN  İSTİKRARLI VE DÜZENLİ ÇALIŞAN HANGİ SİSTEM OLURSA OLSUN AMACINA MUTLAKA ULAŞACAKTIR!

BAŞARIDA AİLE ETKİSİ (HEDEF BELİRLEME)  “Güçlü nedenler güçlü hareketleri başlatır.” GEREKSİNME(amaç ve hedefler)  GÜDÜ  DAVRANIŞ=ÖĞRENME -Gencin amaçları,gelecekte nasıl bir yaşam istediği hakkında konuşulmalı, fikirleri dinlenmelidir. -Kendi görüş ve önerilerinizi paylaşmalısınız. -Genci yeterince tanımalı, gerçekçi hedefler belirlemesine yardımcı olmalıdır. Dikkat:Baskıcı olmamalı,sabırlı davranmalısınız Yapabileceğinden çok düşük ve yüksek beklenti geliştirmemelisiniz.

BAŞARIDA AİLE ETKİSİ (GÜDÜ) GEREKSİNME(amaç ve hedefler)  GÜDÜ  DAVRANIŞ=ÖĞRENME Aile farkında olarak ya da olmayarak gencin motivasyon düzeyini olumlu ya da olumsuz şekilde etkiler. Dikkat:Gencin iyiliği adına söylenen bazı sözler ve yapılan davranışlar hiç beklenmedik bir şekilde gencin başarısını düşürebilir.

BAŞARIDA AİLE ETKİSİ (DAVRANIŞ) GEREKSİNME(amaç ve hedefler)  GÜDÜ  DAVRANIŞ=ÖĞRENME Gencin öğrenim yaşantısında anne-babaya düşen en önemli görev gencin çalışma isteğini artırmaktır. Dikkat:Ev ortamında huzurlu bir havanın yaratılması, problemlerin hızlı,tatminkar çözümlere kavuşturulması, gençle yaşanan problemlerin ertelenmemesi gerekmektedir. Ortak faaliyetlerde bulunmalı,kabul duygusunu güçlendirmelisiniz…

BAŞARIDA AİLE ETKİSİ (ÖĞRENME) GEREKSİNME(amaç ve hedefler)  GÜDÜ  DAVRANIŞ=ÖĞRENME Okul başarısının takibi gencin disiplinli ve sorumluluklarının bilincinde olmasına katkı sağlar. Dikkat:-Okul başarısızlığını görmemezlikten gelmemeli-Küçük hatalara müdahale etmemeli-Genci başkası ile kıyaslamamalı- Öğrencinin gelişimini bütün olarak takip etmelisiniz.

AYRICA NELER YAPILMALIDIR? *Aile çocuğuna onu her ne koşulda olursa olsun seveceğini söz ve davranışlarıyla hissettirmelidir.Böylece genç başarısız olduğu takdirde ailesinin sevgi ve desteğinden yoksun kalacağı kaygısını hissetmemelidir. *Çocuğunuza güvendiğinizi, onun olumlu yönlerini takdir ederek, olumsuz yönlerine de yapıcı eleştiride bulunarak hissettirebilirsiniz.

KAYGI;  Gencin kişilik değerini sınav başarısıyla eş tutmak, sonuçlarla ilgili korkutmak, tehdit etmek gencin motivasyonunu azaltarak kaygısını arttırır.  Ailesinin ve başkalarının gözünde kendisinin değil sınavdaki başarısının önemli olduğunu düşünür ve sınava gerçek dışı bir anlam yükler. Bu da kaygısını arttırır.

KAYGIYI AZALTMAK İÇİN *Kaygı bulaşıcı bir duygudur. Anne babalar ise çocuklarının en yakınında olan kişilerdir. Çocuklar ailelerinin tutumlarında çok etkilenirler. *Anne babalar ne kadar kaygılıysa çocuklarda o kadar kaygılıdır. *Aile sakin, mantıklı ve olumlu tutum içerisindeyse, bu öğrencinin de davranışına yansır.

KAYGIYI AZALTMAK İÇİN *Henüz gerçekleşmemiş bir sınavın sonucu ile ilgili olarak mümkün olduğunca yorum yapılmamalıdır.. * Gencin sınavı düşünmek yerine var olan zamanı en verimli şekilde kullanabilmesi sağlanmalıdır.

Onlara içtenlikle;  “ Sen benim için her şeyden önemli ve değerlisin. Hayatındaki bu önemli dönemde sana istediğin desteği vermeye hazırım. Senin kendi üzerine düşenleri en iyi şekilde yapacağını biliyorum. Bende üzerime düşenleri yapmaya hazırım” diyebilmelisiniz..

HAYATI BOYUNCA ÇOCUĞUNUZA  “Çaba harcandığı zaman aşılamayacak engel yoktur…” mesajını vermelisiniz… Teşekkürler…