Kemencenin bulunumu Ders Müzik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

YAYLI ÇALGILAR.
SAMSUN MEHTERAN Vurulduğunda arzı ve arşı titreten, yürüdüğünde ölümü bile korkutan, heybetiyle düşmanın yüreğine korku salan ve savaşa bayram havasında.
TELLİ ÇALGILAR.
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ
ABDULLAH KÜÇÜK TÜRKÇE ÖĞRETMENİ.
TÜRKÇE / Anlatım Teknikleri
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
Türklerde Tarih Yazıcılığı
Blokfülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
Balkanlar Balkanlar güneyde Akdeniz,kuzeyinde Tuna, Sava ve Kupa nehirleri, doğusunda Karadeniz, güneydoğusunda Ege ve Marmara Denizi ve güneybatısında.
İSLAMİYETTEN ÖNCEKİ TÜRK EDEBİYATI (..?-11.yy.)
TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALGILARI
Çalgı Müziği.
Grup karakartal Karadeniz bölgesi.
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
TÜRK HALK MÜZİĞİ.
OrhunOrhun ve Yenisey (Yeniçay) anıtlarından önceki devirleri bilmiyoruz, bu anıtlardan o çağlarda Türk Dilinin oldukça gelişmiş, olgun bir durum almış.
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
DESTAN, HALK HİKAYESİ, MESNEVİ
TÜRKİYE’NİN BÖLGELERİ
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
MÜZIK ALETLERI.
Kopuz Enstrümanı.
SÖZCÜKTE ANLAM Hazırlayan:Gökçe Hanım EMİR Numara:
Adlar (İsimler) Ad soylu sözcükler Fiiller
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
TÜRK KAVRAMI VE KÖKENİ.
KEMAN.
TÜRKÇE SORULARI.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
GENEL KÜLTÜR YILINDA 117 ÜLKE ARASINDA PARA BİRİMİ DEĞERİ EN DÜŞÜK ÜLKE OLARAK GUINNES REKORLAR KİTABINA GİREN ÜLKE HANGİSİDİR?
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
Türk Halk Müziği Çalgıları
Kaybetsem de Vazgeçmem
TÜRK SANAT MÜZİĞİNİN GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE UZANAN YOLCULUĞUNDA İÇERİĞİNDE DENİZ, MEHTAP VE SAHİLİ KONU ALAN PEK ÇOK ESER BULUNMAKTADIR. BU KONUYU İŞLEYEN.
Türkçe veya Türkiye Türkçesi, batıda Balkanlar’dan doğuda Hazar Denizi sahasına kadar konuşulan Altay dillerinden biridir. Yaşı, en eski hesaplara göre.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ ÇALGILARI
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
E ğ itim-Ö ğ retim Yılı II. Dönemi Müzik Dersi Performans Görevi Konu : Telli-Yaylı Türk Halk Çalgıları Hazırlayanlar : 9-L 2. Grup Lihan İlhan.
BU RESMİN ADI NEDİR? SANATÇISI KİMDİR?
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
KEMENÇE. KEMENÇE NEDİR ? Kemençe, keman türü yaylı çalgılarla akraba olduğu sanılan, bir yay yardımıyla çalınan üç telli geleneksel halk çalgısının adıdır.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Büyük Nutuk
ZİYA GÖKALP ( ).
Abece, insanların eski çağlardan bugüne ağız ve dil yoluyla bir takım sesler çıkartılmasını keşfetmesiyle birlikte seslerin yazıdaki karşılığı olan işaretlerin.
Müzik Nedir?.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL ADI ADI: SOYADI: SINIFI: NO: DERS: Ö Ğ RETMEN: KONU.
 Türkî-î basit, basit türkçe demektir. Sadece Türkçe kelimelerden oluşmuş ya da ağırlıklı olarak Türkçe kelimelerden oluşan unsurlara denir. Türkçe kelimelerle.
KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Türkiye'nin yanı sıra, Tunus, Fas ve Cezayir de dahil olmak üzere bütün Arap ülkelerinde, İran'da ve Ermenistan'da aynı adla kullanılan iri gövdeli,
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
NEY Ney; Klasik Türk Mûsikisi’nin ve Tasavvuf Mûsikisi’nin en önemli sazlarındandır. Ney sazının, her ne kadar geçmiş dönemlerdeki farklı uygarlıklarda.
Saz olarak bilinen bağlama uluslararası çalgı sınıflandırma sistemine (Sachs- Horbostel) göre bağlama, “uzun lutlar” (long-luthes) sınıfına girmektedir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAHMUT ŞEVKET ZIRH İLKÖĞRETİM OKULU BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ…
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
Sunum transkripti:

kemencenin bulunumu Ders Müzik

Aramızdan ayrılışının üzerinden 63 yıl geçmesine rağmen hâlâ kemençe deyince akla ilk gelen isimlerden biri Picoğlu Osman. “Kemençenin Ordinaryüsü” olarak da bilinen sanatkârların eserleri, Odeon’un yayınladığı bir CD’de bir araya getirildi. Ustasının kendisine kızarak taktığı “Picoğlu Osman” adıyla ünlenen kemençe ustasını anmak ve yeni nesillere tanıtmak için hazırlanan anı albümü, eski kayıtların temizlenmesiyle oluşturuldu. Karadeniz müzik tarihine ışık tutan CD’de aralarında “Metelik Kolbastı” nın da yer bulduğu çok sayıda eser yer alıyor. Giresun Görele’de 1901’de dünyaya gelen Picoğlu Osman, ustaca yaptığı yorumlarıyla Türkiye’nin her yerinde büyük üne kavuşmuştu. Odeon’un ürünü, önemli bir arşiv niteliğinde. Read the rest of this entry »

Pic olu osman

kemence

Kararadeniz’in en usta,en ünlü kemençe sanatçısı Picoğlu Osman (Osman Gökçe)’ın hayli renkli olan yaşam öyküsünü anlatmaya geçmeden önce,Doğu Karadeniz’in sembol enstrümanlarının başında gelen ve adeta O’nunla özdeşleşmiş bulunan kemençe ile ilgili özet bilgiler vermek istiyorum. Kemençenin kaynağı,özellikle son yüz yıl içersinde çok tartışılmıştır.Birbirine tamamen ters nazariyeler ileri sürülmüş olsa da,öz be öz Türk çalgısı olduğu konusundaki deliller daha fazla ağırlık kazanmaktadır. Karadeniz kemençesinin tarihini ilk defa araştıran müzikolog Mahmut Ragıp (Kösemihal)’a göre kemençe,batıdan yani Güney Fransa veya Ceneviz’den Trabzon’a getirilmiştir.Prof.Dr.Bahaeddin Ögel ise,kemençenin Türk boyları vasıtasıyla Orta Asya’dan Anadolu’ya getirildiğini savunmaktadır.Orhan Türkdoğan ve Mehmet Bilgin gibi değerli araştırmacılar da aynı görüştedirler. Ögel’e göre kemençe,Orta Asya Türk kabileleri arasında “ıklık”, “ıklıg”, “iklig”, “igil”, “kıyak”, “gıcek” gibi adlarla anılmaktadır.Anadolu’nun Türkleşmeye başlamasına paralel olarak Anadolu’nun muhtelif yerlerinde kullanıldığı çeşitli kaynaklarda ifade edilmektedir.Iklık yani kemençe çalanlara ise “ıklıkçı” denirdi. Edebiyat öğretmeni,araştırmacı ve halk bilimci Hayrettin Günay, “Kemençemin Üstüne” başlıklı yazısında “kemençe”nin sözlük anlamını şöyle açıklamaktadır: “Kemençe”sözcüğü,Farsça ‘keman’ sözcüğü ile Türkçe ‘-çe’ küçültme ekinin birleşmesiyle oluşmuştur.Sözcüğün kaynağı hakkında şöyle bir yorum da yapılmaktadır:

kemence  Farsça bir kelime olan kemençe "yayla çalınan küçük saz" anlamını taşır. Kemençe kelimesi bugün Türkiye dışında İran, Ermenistan, Yunanistan, Gürcüstan, Azerbaycan gibi pek çok ülkede kullanılmaktadır. Kemençe, biri Osmanlı müziğinde, diğeri Doğu Karadeniz halk müziğinde kullanılan iki ayrı yaylı çalgının ortak adıdır. Bunlardan ilki için yirminci yüzyılın ortalarına kadar kullanılan "armudî kemençe", "fasıl kemençesi" gibi adlar, artık yerini "klasik kemençe" adına bırakmıştır. Bir halk çalgısı olan ikincisi ise, "Karadeniz kemençesi" olarak anılır.

Doğu Karadeniz müziğinin vazgeçilmez sazlarından biri olan bu enstrüman uzun yıllar, “notasız çalınıyor” gibi yanlış sözler nedeniyle ilkel bir sazmışçasına hep geri planda kalmış ve müzik otoriteleri tarafından fazlaca ciddiye alınmamıştır. Fakat dünyanın neresinde olursa olsun kültüründen vazgeçmeyen Karadeniz insanı, kemençesinden de vazgeçmemiş ve onu bugünlere taşımıştır. Karadeniz kemençesinin şekil ve çalınış tarzı bakımından benzeri bulunmamaktadır. 18. yüzyıl sonlarına kadar Türk müziğinin tek yaylı sazı olan kemençenin yerini, önce viola damore (sinekemanı), sonra da violino (keman) aldı. Ama Karadeniz kemençesi horonlar sayesinde günümüze kadar gelebildi.

Karadeniz kemencesi Karadeniz kemençesi bir ağaç parçasından yontularak ve oyularak yapılır. Ama biçimi bütünüyle farklıdır. Karadeniz kemençesinin standart ölçülerinden söz etmek güçtür. Ama günümüzde, uzmanların ve profesyonel yorumcuların kullandığı kemençeler genellikle 56 santim uzunluğundadır. Kemençenin gövdesi genellikle erik veya ardıç ağacından yapılır. Köknar veya ladinden yapılan göğüs oldukça incedir. Tellerin basıncına dayanabilmesi için göğüs bölümüne kubbe şeklinde form verilir. Burgular oldukça küçüktür. Teller tuşa çok yakındır. Karadeniz kemençesinde üç tel bulunur. Kemençenin en ince teli “zil teli”, çalış tarzından dolayı orta tel “sağır tel” ve üçüncü tel ise “bam teli” olarak anılmaktadır. Karadeniz kemençesi, tellerin üzerine parmak uçlarıyla basılarak çalınır. Seslendiren kemençeyi ayakta ise sol eliyle tutarak, oturuyor ise dizlerinin arasına dayayarak çalar.

1964 yılından kalma kemence Bu görselin telif hakkı korunuyor olabilir. 1964 yılından kalma kemence

son Hazırlayan ADI :Miraç SOYADI:Ergin SINIF:5D NO:14 ÖĞRETMENİN ADI: MEDİNE ÇİĞDEM ÇALIŞKAN