SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Sesinden Tanıyabilir miyiz ?
Mutluköy İlköğretim Okulu
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Bunu okursanız iyi olur
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
DUYGULAR Mutlu - Üzgün Sinirli - Ağlayan.
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
İNANÇ BAŞARININ NERESİNDE ?
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Etkili İletişime Giriş
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız!.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Belki doğru insanla tanışmadan önce yanlış insanlarla tanışmamız gerektiği doğrudur... Böylelikle en sonunda doğru insanla tanıştığımız zaman bu hediye.
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Düzeltebileceğin Tek Şey Kendinsin.
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
FİİLLER (EYLEM) Hoca, karısına kızmış. Hoca, ilçeye gitmek için yola koyulmuş. Hoca’ya Konya’nın yolunu sormuşlar. Bu cümlelerde geçen “kızmış, koyulmuş,
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
BİLGELERİN GÖZÜYLE YAŞAMA BAKIŞ Waltz of the butterfly.
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
1. KUŞAK DÜZEN.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
EMPATİ.
Akıcılık.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.

 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÖZVAN ÖZBEK HÜSEYİN AK ORTAOKULU
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Mutluköy İlköğretim Okulu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
21. YY BECERİLERİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

SIRA DIŞI DÜŞÜNME

SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?

 Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin biraraya getirilmesidir  Başkalarıyla aynı şeye bakmak ama farklı birşey görmektir

EĞİTİMDE NEDEN ÖNEMLİDİR

 Karşılarına çıkan güçlükleri yenmek için  Yeni çözüm yolları bulabilir  Hayal güçleri gelişir  Yeni ve değişik buluşlar ortaya koyarlar  Bir konu üzerinde  Sürekli dikkatlerini tutabilirler

 Ayrıntılara dikkat ederler  Kendisine güvenirler  Duygu ve düşüncelerini farklı yollardan ifade ederler  Yeni yaşantılar denemeye cesaretli olurlar

HAYALİ OLMAYAN VAR MI ?

 Hayali olmayan kişiye cahilliğiyle hükmetmemek gerek ( imami gazali)  Eğer hayal edebildiğin birşey varsa çok şey yapabilirsin ( Mickey Mause)  Hayal gücü bilgiden daha değerlidir (Albert Einstein)

 insanlara birşeylerin nasıl yapılması gerektiğini söylemeyin  Hayal ettirin  İstediği gibi yapsın  Sınırlandırmayın

Sıradışı Düşünmenin Boyutları

 Akıcılık:  Üretilen uygun düşünce sayısı  Problem çözümü için birçok alternatif getirme becerisidir.  Esneklik:  Farklı kategorilere giren düşünce üretme yeteneğidir.

 Özgünlük:  Eşsiz, rastlanmayan, akıllı düşünceler oluşturma  Yeni özel çözümler geliştirme.  Zenginleştirme:  Düşünceyi tamamlayarak geliştirme,  Ayrıntılara girebilme  Yanıtlar ekleyebilme yeteneğidir.

 AKICILIK :  Alternatif geliştirme,fikirlerin çokluğu  ESNEKLİK:  Düşünce türetme  ÖZGÜNLÜK :  Orjinallik  ZENGİNLEŞTİRME :  Ayrıntıya girme

BAKIŞ AÇINIZ ÖNEMLİ  YER ÇEKİMİ  KÖŞE  NARGİLE

SIRA DIŞI DÜŞÜNEN KİŞİNİN ÖZELLİKLERİ  ARAŞTIRMACIDIR  DİSİPLİNLİDİR  SORU SORAR  ORJİNALDİR  BAĞIMSIZDIR  ELEŞTİRELDİR  HAYAL GÜÇLERİ YÜKSEKTİR

ÖRNEK UYGULAMALAR  BAZI ŞEYLER HAKKINDA DÜŞÜNME : MASA, BARDAK VB

YENİDEN ANLATILAN ÖYKÜ  FARKLI YÜZ İFADESİ OLAN 3 ÇOCUK RESMİ DAĞIT  BU ÇİZİMLERDEN YOLA ÇIKARAK FARKLI SONUCU OLAN HİKAYELER TÜRET

HADİ BAKALIM …  ESKİ KAŞIK TENEKE KUTU BU MALZEMELERİ KULLANARAK YENİ ALANLAR BULMALARINI İSTE

EĞER BÖYLE OLSAYDI ?  BİR SABAH KALKTIN 15 CM BOYUNDASIN NE YAPARSIN ?

Bu hayvanlar nasıl ses çıkarıyor acaba?

 Şaşırmış bir köpek, aslan, kedi ve kurbağa nasıl ses çıkarır acaba?  Mutlu bir köpek, aslan, kedi ve kurbağa nasıl ses çıkarır acaba?  Üzgün bir köpek, aslan, kedi ve kurbağa nasıl ses çıkarır acaba?  Arkadaşıyla kavga eden bir aslan arkadaşına nasıl bağırır acaba?

Bir alışveriş merkezinde ya da parkta dolaşırken Nasreddin Hoca ile karşılaşsaydınız hocaya hangi soruları sorardınız? Nasreddin Hocanın çok kızgın olduğunu gördünüz sizce neye kızmış olabilir? Nasreddin Hocaya bir hediye vermek isteseydiniz bu hediye ne olurdu çizerek nedenini anlatınız?

 TATİL ETKİNLİĞİ

Yukarıdaki hayvanlar tatile gitmek isteselerdi en çok nereye gitmek isterlerdi çizerek nedenlerini belirtiniz. Yukarıdaki hayvanlar doğum gününde sizden hangi hediyeleri bekler çizerek anlatınız?

3 DİLEK HAKKINIZ OLSAYDI NE DİLERDİNİZ ?

DUYMAMIŞ OLALIM …  KES  UZATMA  KONUYU DAĞITMA  İMKANSIZ VB CÜMLELER İLE ÇOCUKLARIN DÜŞÜNCELERİ KESİLMEMELİ

BAŞARININ ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL FİKRİ SABİTLİKTİR