Cpu Nasıl Çalışır?. -A- 2 tuşuna basılması MİB’ini uyarır ve Komut Cache’inde (Instruction Cache) bir şey olmadığından yeni veri üzerinde ilgili komutların.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAFA Open-Source/Open-Implementation, 32-bit CPU
Advertisements

BİLGİSAYAR, DONANIM VE YAZILIM KAVRAMLARI
MILLENIUM MOBILE SUNUMU
HTTP’yi (istemci tarafı) kendi kendinize deneyin
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Öğr.Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Bilgisayar Yapısı-Genel
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
CPU Tasarım – 2 Single – Cycle CPU Veriyolu Tasarımı
CPU Tasarım – 3 Single – Cycle CPU Controller Tasarımı
KOŞUL İFADELERİ GMGNKJG.
Programlamanın Yapı Taşları
Buyruk Süreci Fetch,Decode, adres oku, buyruk çalıştır
KLAVYE EĞİTİMİ.
CPU (Merkezi İşlem Ünitesi)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 2 -.
CEIT 101 Teorik Vasfi Tuğun - Konu 2 -.
BUYRUK İşlem kodu İşlemci yazacı veri
Bilgisayar Donanımı Öğr. Gör. Tolga HAYIT
BİLGİSAYARIN AÇILMASI.
Register ve Türleri Nihal GÜNGÖR.
Intel P6 Architecture Mustafa Çayır.
Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri
C ile Programlamaya Giriş
Mikroişlemciler ve Mikrobilgisayarlar
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
DERS 3 MİKROİŞLEMCİ SİSTEM MİMARİSİ
Soru 4.6 Bir sayısal bilgisayar sisteminde seçicilerle oluşturulmuş 32 bitlik 16 yazaçlı veri yolu sistemi var. Her seçici için kaç seçim girişi kullanılır?
İŞLEMCİ MİMARİLERİ – Derya Işık
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni İsmail ÖZTÜRK
Scratch programı eğlenceli bir ortamda resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebileceğimiz, kendi animasyonlarımızı, bilgisayar.
Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri
İŞLEM BİRİMLERİ RAM İŞLEMCİ Örnek: ANAKART
8086 Programlama – Kısım III Prosedürler
BİLGİSAYAR MUHASEBE YAZILIMLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİ DERSİ KLAVYENİN TUŞLARI
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Adres Çözümleme Protokolü (ARP) Version 1
BİLGİSAYAR MİMARİLERİ 2.Hafta: Bilgisayar Bileşenleri
DİLOVASİ TEKNİK LİSE VE Ç.P.L DİLOVASİ 10-TL SINIFI İŞLEMCİ = CPU (Central Processing Unit - Merkezi İşlem Birimi) ÖĞRETMEN = KÜRŞAT KUŞ =
BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN TEMELLERİ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
6. TEZGAHA PROGRAM YAZILMASI VE SİLİNMESİ Tezgâha herhangi bir program gireceğimiz veya bir program üzerinde değişiklik yapacağımız zaman; Mode anahtarını.
İŞLEMCİLER İŞLEMCİLER.
Giri ş 1 Mikroişlemciler. İçerik 2 Tarihi geli ş im Tanımlar Mikroi ş lemci tabanlı sistemler Sayı sistemleri.
Bilgisayara Giriş   BİLGİSAYAR (COMPUTER): Kullanıcıdan aldığı verilerle mantıksal ve aritmetiksel işlemleri yapan; yaptığı işlemlerin sonucunu saklayabilen;
DERS 5 PIC 16F84 PROGRAMLAMA.
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
C Programlama Dili Çağdaş Hakan Aladağ.
E-İrsaliye İrsaliye Dosyası GÖNDERME (UPLOAD) Ekranı Kullanım Kılavuzu
8086 Programlama – Kısım III Prosedürler
Mikroişlemciler Giriş.
Cpu Nasıl Çalışır?.
DERS 12 PIC 16F84 ile KESME (INTERRUPT) KULLANIMI
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Problem Çözme Yaklaşımları
Bilgisayar Sisteminin Anatomisi
İşletim Sistemleri (Operating Systems)
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
İşletim Sistemleri (Operating Systems)
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Cpu Nasıl Çalışır?

-A- 2 tuşuna basılması MİB’ini uyarır ve Komut Cache’inde (Instruction Cache) bir şey olmadığından yeni veri üzerinde ilgili komutların yapılabilmesi için bilgisayarın ana belleğine sorması amacıyla Prefetch Unit’e haber verir.

-B- Yeni veri Bus Unit üzerinden bellekten Mib’ine gelir ve "2=X” ifadesiyle Komut Cache’inde depolanır.

-C- Prefetch Unit, Instruction Cache’e "2=X" kodunun bir kopyasını almasını ve daha sonraki işlemlerde kullanılması için Decode Unit’e göndermesini ister.

-D- Decode Unit "2=X" komutunu binary kod (ikili kod) tipinde dönüştürür ve Data Cache’e ve Control Unit’e gönderir.

-E- Decode Unit, 2 sayısının işlemlerde kullanılacağı için Data Cache’de depolandığını bildirdiğinden, Control Unit "2=X.” komutunu yürütür. Böylece 2 Data Cache’de "X,” nolu adrese yerleşir.

-A- 3 tuşuna basıldığında Prefetch Unit ana belleğe ve Instruction Cache’e bu yeni veri üzerinde Uygulanacak komutları sorar. Instruction Cache’de komut olmadığından ana bellekten komut getirilecektir.

-B- "2=X," de olduğu gibi yeni veri üzerinde uygulanacak komut ana bellekten getirilir ve Instruction Cache’de "3=Y.“ kod ataması yapılarak adreslenir.

-C- Prefetch Unit, Instruction Cache’deki "3=Y" kodunun kopyasını alır ve Decode Unit’e daha sonraki işlemlerde kullanmak amacıyla gönderir.

-D- Decode Unit “3=Y" komutunu binary kod (ikili kod) tipinde dönüştürür ve Data Cache’e ve Control Unit’e gönderir.

-E- Decode Unit, 3 sayısının işlemlerde kullanılacağı için Data Cache’de depolandığını bildirdiğinden, Control Unit “3=Y+.” komutunu yürütür. Böylece 2 Data Cache’de "X,” nolu adrese yerleşir.

-A- "+" tuşuna bastığınızda Prefetch Unit bilgisayarın ana belleğine ve Instruction Cache’e ana bellekten getirilirek yeni veri üzerinde işlem yapılacak olan komutu sorar.

-B- Bu yeni bir komut olduğundan "+" ana bellekten gelir ve Instruction Cache’de "X+Y=Z," toplama işleminin yapılacağını gösterecek şekilde kodlanarak adreslenir.

-C- Prefetch Unit, Instruction Cache’e "X+Y=Z" kodunun kopyasını almasını söyler ve bunu Decode Unit’e ilerideki işlemlerde kullanmak üzere gönderir.

-D- Decode Unit’te, "X+Y=Z" kodu çözülür ve Control Unit’e ve Data Cache’e gönderilir. Bu arada ALU’da toplama işleminin (ADD) yapılacağına dair bir mesaj verir.

-E- Control Unit’de kod kırılır ve ADD(toplama) işlemini “X” ve “Y” nin toplandığı ALU’ya gönderir ve Data Cache’den bu değerler alınır. ALU, Register’larla haberleşerek "5" değerini adres alanlarından birine gönderir.

-A- "=" tuşuna basıldığında Prefetch Unit Instruction Cache’de bu yeni veri için bir komut arar ki zaten bulamayacaktır.

-B- "=" için gerekli komut ana bellekten Bus Unit üzerinden MİB’ne gelir ve Instruction Cache’de "Print Z.“ kodunun olduğu yerde adreslenir.

-C- Prefetch Unit, Instruction Cache’e "Print Z“ nin bir kopyasını almasını ister ve bunu Decode Unit’e gönderir.

-D- Decode Unit’de "Print Z" ikili koda çevrilir ve Control Unit’e bu komutla ne yapacağını anlaması için gönderir.

-E- Şimdi Z’nin değeri hesaplandı ve registerda #5 olarak durmakta, göster (print) komutu registerın içeriğini ekranda gösterir ve böylece 2+3’ün toplamı görülür. Mikroişlemci işi sizin için yapmıştır.