Antrenörlük Etiği Menderes SARGIN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
1 YÜRÜYÜŞ IAAF Kuralı: Yürüyüş, ayaklar ve zemin arasındaki temasın insan gözüyle görülür bir kesintiye uğramadan sürekli adım atılmasıdır. Dayanma.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Antrenörlük Etiği Menderes SARGIN

Sporun Tarafları Antrenör Sporcu Hakem Yönetici Seyirci Medya Bu taraflar, görevlerini yerine getirirken bir takım etik ilkeleri davranışlarında yansıtmamaları, spor adına olumsuz gelişmelere yol açmaktadır.

Antrenör kimdir? Sporculara, spor kurallarını ve taktiklerini öğreten, onları karşılaşmalara hazırlayan, sporcuların kabiliyetlerini keşfederek, onları karşılaşmalarda belirli bir mücadele şekline hazırlayan ve yapılarına uygun bir disiplin geliştiren kişidir.

Antrenörün Rolleri Bilgilendirici Değerlendirici Danışman Örnek olucu Arkadaş Teşvik edip yönlendirici Araştırmacı Eğitmen Gözlemci Organizatör Motive edici

Antrenör Etik İlkeleri İşiyle ilgili profesyonel karar almalıdır. Meslektaşlarının değer, tutum ve kendisinden farklı olan fikirlerine saygı göstermelidir. Antrenmanlarda gerekli bilgiyi sporcularına açık bir şekilde aktarmalıdır. Başka bir antrenör tarafından çalıştırılan sporculardan kendi bünyesinde çalışmalarını talep etmemelidir.

5. İnsan haklarına saygılı olmalı; din, dil,ırk, cinsiyet, yaş ve benzeri ayrım yapmamalıdır. 6. Takım içinde uyumu korumada tarafsız olmalıdır. 7. Toplumun Antrenöre duyduğu saygıyı azaltacak davranışlardan kaçınmalıdır. 8. Sahip olduğu yeterlilikleri abartmamalıdır. 9. Antrenörlükteki çabası spora ve sporcuya yarar sağlama yönünde olmalıdır. 10. Yeterli olduğu konularda sorumluluk almalıdır.

11.Yarışmanın gerginleştiği anlarda soğukkanlı davranmalıdır. 12. Kişisel problemlerini işine yansıtmamalıdır. 13. Olumlu sportif davranış öğretimi konusunda çaba harcamalıdır. 14. Yarışma ve Antrenmanlarda güvenli bir çevre sağlamalıdır. 15. Mesleğini iyi bir şekilde yerine getirebilmek için kendini sürekli geliştirmelidir.

16. Yarışma ya da Antrenman alanında her hangi bir tütün maddesi veya alkollü içecek kullanmamalıdır. 17. Küfürlü veya argo bir dil kullanmamalıdır. 18. Sportmen davranışı teşvik etmelidir. 19. Yasalarca herhangi bir zorunluluk olmadıkça bağlı bulunduğu kurumla ( finansal, transfer politikası vb.) ve sporcuları ile ilgili bilgileri ( kişisel problemleri, ailevi bilgileri vb. ) gizli tutmalıdır. 20. Mesleğinde verimli olamayacağını anladığında meslekten ayrılmalıdır.

21. Rekabette dürüstlüğe önem vermelidir. 22. Yarışma kurallarına saygılı olmalıdır. 23. Yazılı kurallara olduğu kadar yazılı olmayan kurallara da ( fair play ) sadık kalmalıdır. 24. Yarışma sırasında hakemlerin verdikleri kararlara saygı duymalıdır. 25. Sporcularını ve seyircilerini hakemlere karşı kışkırtmamalıdır. 26. Hakemlerle ilgili şikayetlerini yazılı olarak hakemi görevlendiren organizasyona yapmalıdır. 27. Hakemlere karşı daima kontrollü ve seviyeli davranmalıdır.

28. Diğer antrenör, sporcu ve kulüpleri eleştirirken küçültücü ifadeler kullanmamalıdır. 29. Sporu koruma ve geliştirme sorumluluğuna sahip olmalıdır. 30. Başarısızlığa sebep gösterirken gerçekçi olmalıdır. 31. Basın toplantısı ya da toplum önündeki konuşmalarda doğru olmayan demeç vermemelidir. 32. Sporcu ve seyircilerin bulunduğu ortamlarda resmi makamların temsilcileri ile tartışmaktan kaçınmalıdır.

33. Sporcuları için örnek bir kişi olmalıdır. 34. Sporcuların sağlık ve güvenliklerini, kazanmanın öneminden üstün tutmalıdır. 35. Performansı yeterli olmayan sporcuya gerçek dışı vaatte bulunmamalıdır. 36. Rahatsızlanan sporcuyu oyundan almalıdır. 37. Yarışma esnasında rakip takımın sporcularıyla, antrenörüyle ya da seyircisiyle sözlü ya da fiziksel olarak çatışmamalıdır.

38. Sporcular arasında ayrımcılık yapmamalıdır. 39. Sporcularıyla cinsel ilişkiye girmemelidir. 40. Daha önceden cinsel / duygusal beraberliği olduğu sporculara antrenörlük yapmamalıdır. 41. Sporcuların seks objesi olarak görülmelerine izin vermemelidir. 42. Sporcularını tehlikeden koruma sorumluluğunu almalıdır. 43.Sporcularının kişisel – ailevi sorunlarına yardım etmelidir.

44. Kendi sporcuları dışındaki sporculara da ihtiyaçları olduğu durumda destek vermelidir. 45. Sporcuların sigara ve alkol kullanmamalarını desteklemelidir. 46. Sporcu performansını belirlenmiş standartlar dahilinde değerlendirerek geri bildirim vermelidir. 47. Her bir sporcunun varlığına saygı duymalıdır. 48. Sporcularını toplum önünde eleştirerek aşağılamamalı, küçük düşürmemelidir.

49. Bünyesinde çalışan sporcuların gelişimine katkı sağlayacak her türlü alan uzmanları ile işbirliği içinde bulunmalıdır. 50. Yaptırmış olduğu aktivitelerin sporcuların yaş, deneyim, beceri, fiziksel ve psikolojik durumlarına uygun olduğundan emin olmalıdır. 51. Sporculara zarar verecek antrenman tekniklerinden kaçınmalıdır. 52. Uygun olduklarında sporcularına sorumluluk vererek yetişmelerini sağlamalıdır.

53. Takımda disiplini sağlarken sporcuların kişiliklerine karşı saygılı olmalı, onları aşağılamamalıdır. 54. Profesyonel olmayan sporculardan antrenman için talep ettiği süre sporcuların öğrenimleri ve akademik gelişimleri için ayrılan süreyi etkilememelidir. 55. Sporcularına antrenmanın amaçlarını açıklamalıdır. 56. Sporcularını cezalandırırken kişiliklerine ve performanslarına zarar vermemelidir.

57. Sporcularına kuralların uygulanma amaçlarını açıklamalıdır. 58. Bağlı bulunduğu kurumun spor politikasını iyi bir şekilde bilmelidir. 59. Sporcuları kendi yeteneklerini aktif katılımla geliştirebilmeleri için gerekli çalışmaları organize ve idare etmelidir. 60. Görevini yerine getirirken hem fiziksel hem de zihinsel olarak görev yerinde olmalıdır. 61. Emin olmadığı durumlar hakkında yorum yapmamalıdır. 62. Bağlılık ve çalışma koşullarını başlangıçta net bir şekilde belirtmelidir.