HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ TUNCEL ÖZ

Çeşitli Pazarlama Kavramları Havayolu Pazarlaması Yolcu Talebini Belirleyen Faktörler Talep Tahmin Teknikleri

Pazarlama Tüketici ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçları gideren ürün veya hizmetlerin üretilmesi, bu hizmetlerin fiyatların ve dağıtım kanallarının tespiti ile satış arttırıcı çabalar ve satışla sonuçlanan bir işletme faaliyetidir.

Pazar Belirli bir ihtiyacı ve isteği paylaşan, o ihtiyacı ve isteği karşılamaya istekli olan ve değişimi gerçekleştirmeye yetkisi olan alıcılar topluluğudur.

Pazar Bölümlendirmesi ve Yararları Hizmetini sunacağı hedef pazarı belirleyerek, bu hedef pazara uygun bir pazarlama karması geliştirmektir. Pazar bölümünün ihtiyaç ve istekleri daha iyi saptanır. Şiddetli rekabetten kaçınılır. İşletme, kaynaklarını ve yeteneklerini seçtiği Pazar bölümüne uygun biçimde geliştirir.

Pazar Bölümlendirme Kriterleri Demografik Bölümlendirme Coğrafik Bölümlendirme Psikolojik Bölümlendirme Davranışsal Bölümlendirme

Pazar Bölümlendirilmesinde Yapılan Hatalar Genellikle yapılan ilk hata, işletmelerin pazarlarını çok fazla bölüme ayırmaya yönelmeleridir. İşletmenin pazarını uygun bir şekilde farklı bölümlere ayırmaması ve dolayısıyla farklı ihtiyaçları olan kişilerin bir bölüm içinde toplanmasıdır.

Havayolu Pazarlaması İşletmenin amaçlarını gerçekleştirmesi, müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayarak müşteri memnuniyetini sağlamak için taşıyıcı tarafından müşteriye sunulan hizmet akışını yönlendiren geniş kapsamlı faaliyetleridir. Havayolu pazarlaması, bir hizmet pazarlamasıdır ve müşteri odaklıdır. Havayolu pazarlama faaliyetlerinin amacı, yolcuya ya da göndericiye doğru ürün ya da hizmeti, ihtiyaç duyulan doğru yerde, doğru fiyatta ve istenilen doğru zamanda vermektir.

Havayolu Pazarı Bölümlendirmesi Havayolu işletmelerinin pazarını, kargo ve yolcu pazarları olarak ikiye ayırmak mümkündür. Genel olarak havayolu yolcu pazarı, yolcunun seyahat amacına göre bölümlendirilir. Bu ayrımda Pazar; iş amaçlı, eğlence amaçlı ve kişisel amaçlı seyahat edenler Pazar bölümü diye ayrılır.

Uluslararası havayolu taşımacılığı pazarı 4 gruba ayrılmaktadır Uluslararası havayolu taşımacılığı pazarı 4 gruba ayrılmaktadır. Bunlar; şehir çifti pazarları, ülke çifti pazarları, bölgesel pazarlar ve dünyanın her yerindeki noktaları kapsayan küresel pazarlardır.

Havayolu Pazarlama Karması İşletmeler ürün temelli anlayıştan müşteri temelli anlayışa geçiş yaşamışlardır. Yani 4P olarak ifade edilen pazarlama karması 4C (customer value, cost to customer, convenience for buyer, customer communication) halini almıştır.

Talep ve Havayolu Talebi Talep, tüketicilerin alım güçleri dahilinde bir mal ya da hizmeti satın alma isteklerinin bütünüdür. Havayolu sektörü açısından ise talep; yolcuların belirli bir bileti, belirli bir fiyattan hizmet karşılığında satın alma istekleridir.

Yolcu Talebini Belirleyen Faktörler Fiyat Yolcunun Tercihleri Yolcuların Mali Durumları ve Gelir Seviyeleri Pazardaki Yolcu Sayısı Pazardaki Rakipler Yolcuların Beklentileri

Yolcu talebini etkileyen faktörlerle ilgili yapılan bir başka sınıflandırma ise; tüm pazarı etkileyen ve özel, belirli bir pazarı etkileyen faktörler sınıflandırmasıdır. Bu sınıflandırmaya göre yolcu talebini etkileyen faktörler şöyledir:

Tüm Pazarı Etkileyen Faktörler Yolcu net gelir seviyesi Uçuş ücret seviyeleri Hava taşımacılığı hızı Hava taşımacılığının rahatlığı ve uygunluğu Genel olarak ekonomik durum Nüfus hacmi ve büyüme oranı Tatillerin uzunluğu Seyahat davranışları, tutumları

Belli Bir Pazarı Etkileyen Faktörler Turistleri cezbetme seviyesi İklimsel, tarihsel ve dinsel tutumlar Karşılaştırmalı, rekabetçi fiyat düzeyleri Değişebilir fiyat dalgalanmaları Seyahat sınırlamaları Tarihi ve kültürel bağlılık Nüfus hareketliliği

Talep Esnekliği Hava taşımacılığında iki tür esneklikten söz edilebilir: Bunlardan ilki talebin fiyat esnekliğidir. Talebin fiyat esnekliği, bir malın fiyatındaki yüzde değişime karşılık talep edilen miktarda ortaya çıkan yüzde değişimdir. İkinci olarak talebin gelir esnekliği söz konusudur. Yolcuların gelirindeki yüzde değişikliğe karşılık yolcu sayısındaki yüzde değişiklik havayolları için gelir esnekliğidir.

Esnekliği Etkileyen Faktörler Rekabet Taşıma Mesafesi Yolcu Tipi Zaman

Talep Tahmin Teknikleri Büyüme Faktör Metodları Kategori Analizi Regresyon Analizi

Yolcu talep tahmininde yapılan bir başka sınıflandırmaya göre üç farklı teknik vardır: Nitel Yöntemler Zaman Serisi Analizleri Nedensellik Modelleri

Nitel Yöntemler Yönetim Öngörü ve Kararları Pazar Araştırmaları Delphi Tekniği

Zaman Serisi Analizleri Yıllık Ortalama Büyüme Tekniği Doğrusal Trend Analizi Hareketli Ortalama

Nedensellik Modelleri Regresyon Analizi Yerçekimi Modeli

Teşekkürler…