Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar – Talep, Kapasite Yönetimi
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMA NEDİR?.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
HİZMET İŞLETMELERİNE GENEL BİR BAKIŞ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Konumlandırma.
Bölüm 2 – Ürün Olarak Hizmetler, Hizmetlerin Özellikleri, ve Hizmet Pazarlama Karması Yrd. Doç. Dr. Gülçin BİLGİN TURNA.
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Ürün Mallar ve Hizmetler
Mobil Pazarlama 1.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Hizmet Nedir? Hizmet, insan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik eşzamanlı olarak elde edilen (üretilen) ve tüketilen, stoklama ve taşımaya elverişli olmayan,
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi Doç. Dr. Çağatan TAŞKIN cagatan@gmail.com

Hizmetlerin Artan Önemi Hizmet-baskın mantık (service-dominant logic) Günümüzde bir fiziksel mal ile birlikte hizmetler de sunulmak zorundadır. Fiziksel mal üreten işletmelerin, ürünlerini farklılaştırmaları zorlaştıkça, hizmet farklılaştırmaya yönelmektedirler.

Hizmet Karması Kategorileri Hizmet bileşeni, değer teklifinin küçük veya büyük bir kısmı olabilir. Değer teklifi nedir? Güncel pazarlama tanımını hatırlayalım  Bu bağlamda beş tip değer teklifi vardır.

Hizmet Karması Kategorileri Saf somut ürün Çorba, diş macunu, tuz (eşlik eden bir hizmet yok) Çeşitli hizmetler eşliğinde somut ürün Araba, bilgisayar, cep telefonu… Ürün ne kadar teknolojik ise yüksek kaliteli destek hizmetine duyulan ihtiyaç o kadar fazla olacaktır Hibrid Restoranda yenen bir yemek…Hem somut ürün var hem de hizmet …

Hizmet Karması Kategorileri Çeşitli somut ürünlerin eşliğinde hizmet Hava yolculuğu…Birincil unsur hizmettir ancak somut ürüne yoğun bir yatırım gerekir. Saf hizmet Bebek bakıcılığı, psikoterapi …

Hizmetlerin Bir Başka Sınıflandırılması Malla ilgili hizmetler En az soyut olan gruptur. Bir ürünün tamamlayıcısı veya rekabet avantajı sağlayıcı ek unsurları olarak tüketiciye sunulan garantiler, bakım-tamir, yedek parça, kurma-takma hizmetleridir. Ekipmana dayalı hizmetler Hizmetin asıl “pazarlanan nesne”, malın da onu destekleyici bir rol oynadığı hizmetler grubudur. Kuru temizleme makinesi, otomatik satış yapan meşrubat makineleri, otobüs ile seyahat …

Hizmetlerin Bir Başka Sınıflandırılması İnsana bağlı olarak verilen hizmetler İkinci gruptaki gibi yine asıl pazarlanan nesne olmakla beraber, hizmetle ilgili kimselere bağlı olarak sunulan hizmetlerdir. Doktorluk, avukatlık gibi… En soyut olan hizmetlerdir.

Hizmetlerin Özellikleri Soyutluk Fiziksel ürünlerin aksine, hizmetler satın alınmadan önce hissedilemezler. Örneğin, psikolojik destek almak için bekleyen birisi tedavinin tam olarak sonucunu bilemez. Dolayısıyla hizmetlerde bir belirsizlik söz konusudur.

Hizmetlerin Özellikleri Soyutluk Bu belirsizliği azaltmak için, tüketiciler kalitenin kanıtlarına bakacaklardır. Bunu da, “yer”, “insan”, “araç-gereç”, “iletişim malzemesi”, “sembol”, “fiyat” gibi unsurlardan çıkarımlarda bulunarak gerçekleştirir. Hizmet yöneticisinin görevi, kanıtları yönetmek başka bir ifade ile soyutları somutlaştırmaktır.

Hizmetlerin Özellikleri Örneğin kendisini “hızlı” bir banka olarak tanımlayan işletme bu konumlandırma stratejisini bazı pazarlama araçları ile somut hale getirebilir: Yer: Masaların yerleşimi ve trafik akışı dikkatlice planlanmalıdır. Bekleme hatları fazlaca uzun olmamalıdır. İnsan: Çalışanlar meşgul olabilir ancak işyükünü yönetmek için yeterli sayı olmalıdır.

Hizmetlerin Özellikleri Araç-gereç: Bilgisayarlar, masalar, ATM’ler hem dış görünüş hem de teknolojik açıdan modern olmalıdır. Fiyat: Banka, bekleme hattında 5 dakikadan fazla bekleyenlere 5 dolar vereceğini reklamlarında duyurmalıdır. Ayrıca hizmet yöneticileri, marka unsurlarını (logo, slogan vb.) kullanarak da hizmetlerini daha somut hale getirebilirler.

Hizmetlerin Özellikleri Ayrılamazlık Fiziksel mallar üretilirler, sonra depolanırlar, dağıtırlar ve tüketilirler. Ancak hizmetlerin üretimi ve tüketimi eşzamanlı gerçekleşir. Saç kesimi hizmeti berber hizmeti üretirken alınır.

Hizmetlerin Özellikleri Değişkenlik Hizmetin kalitesi, nerede, nasıl ve ne zaman verildiğine ve özellikle de onu veren kimseye bağlıdır. Aynı insan bile farklı zamanlarda farklı kalitede hizmet verebilir.

Hizmetlerin Özellikleri Değişkenlik Bu değişkenlikten kaynaklanacak tüketicinin algıladığı riski azaltmak için bazı stratejiler uygulanabilir. İşe alma ve eğitim prosedürlerine yatırım yapma (doğru işgören seçimi ve eğitimi) Organizasyonda hizmet performansı sürecini standardize etme (hizmet detaylı planı-blue-print çıkarılmalı) Hizmet süreci, müşteri temas noktaları, müşteri gözünden hizmetin kanıtı Müşteri tatminini izlemek ve denetlemek

Hizmetlerin Özellikleri Dayanıksızlık Hizmet alıcıya sunulduğunda hemen kullanılmazsa, depo edilemeyeceği için boşa gider. Hizmet talebi ve arzını dengelemek için bazı stratejiler uygulanabilir. Örneğin fiyat farklılaştırması… Hafta içi müze, sinema fiyatlarının farklı olması gibi…

Hizmet Pazarlaması Karması Ürün - product Fiyat - price Dağıtım - place Tutundurma - promotion Fiziksel kanıtlar – physical evidence Süreç - process Katılımcılar - participants

Hizmet Sektöründe Pazarlama Tipleri

Hizmet Kalitesi Hizmetin üstünlüğü ile ilgili genel yargı ya da tutum… Müşterilerin hizmeti almadan önceki beklentileri ile yararlandığı gerçek hizmet deneyimini kıyaslaması sonucu olup; müşterilerin algılamaları ile beklentileri arasındaki farkın derecesi ve yönü ile ilgilidir…

Hizmet Kalitesine İlişkin Algı Nasıl Oluşur? Müşterinin işletme ile ilk etkileşim anı İşletmenin fiziksel kanıtları İşletme imajı ve marka bilinirliği Hizmetin bedeli Müşterinin hizmetin kendisine sağladığına inandığı değer Müşterinin tatmini

Hizmet Kalitesi ve GAP (Aralık) Modeli

Hizmet Kalitesi ve ZOT (Tolerans Bölgesi) Modeli

Tolerans Bölgesi Ölçümü

Tolerans Bölgesi Ölçümü

“The Ritz-Carlton Örnek olay çalışması…