Toptancılık ve Perakendecilik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
PERAKENDECİLİĞİN TARİHİ GELİŞİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hızlı Tüketim Ürünleri
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
ELEKTRONİK TİCARETİN TÜRLERİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Pazarlama İletişimi.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Hedef PAZAR!.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İşletme Yönetimi.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Toptancılık ve Perakendecilik

Toptancılık Mal ve hizmetlerin diğer işletmelere ve diğer örgütlere tekrar satmak, üretimde kullanmak veya örgütsel çalışmalarını sürdürmek üzere satışı ile ilgili tüm faaliyetleri kapsar.

Toptancının Faydaları (Üreticilere) daha fazla üretmeyi teşvik üretici işletmeye finansal destek riskinin paylaşımı Üretici işletmenin esas işine odaklanması Mal, para, bilgi akışında aracılık Pazara daha uygun mallar Dağıtım maliyetlerinden tasarruf sağlarlar.

Toptancının Faydaları (perakendecilere) Depolama Finansal açıdan işletme sermayesi ayırmadan kar perakendecilere daha ucuza mal verebilmektedirler. taşıma masrafları perakendecilere zaman da kazandırmaktadırlar

Toptancı Türleri Tüccar Toptancılar Komisyoncu ve Acenteler Üreticiye Ait Satış Yerleri

Komisyoncu ve Acenteler Üreticinin Satış Yerleri Tüccar Toptancılar Komisyoncu ve Acenteler Üreticinin Satış Yerleri Tam Hizmet Toptancıları Toptancı Bayiler Endüstriyel Dağıtıcılar Komisyoncular Kabzımallar Şubeler Sınırlı Hizmet Toptancıları Distribütörler Öde Götür Toptancıları (Cash and Cary) Gemi toptancıları Raf Toptancıları Üretici Kooperatifleri Postayla Sipariş Alan Toptancılar Acenteler Simsarlar Spot satıcılar Satış Büroları

PERAKENDECİLİK Nihai tüketicilere mal ve hizmet sunan işletmeler satış noktasında veya satış noktası olmadan

-iye ? Bakkaliye Kırtasiye Nalburiye Sarrafiye Tuhafiye Saraciye Kavafiye

Sektörün karakteri Sabit yatırım miktarının sanayi yatırımlarına göre nispeten düşük perakendecilik sektörüne girmek çok zor değil Rekabet yoğun

Perakendeciliğin geleceği 1996 1997 1998 1999 2000 2003 2010 Hiper/süpermarket 1.316 1.682 2.135 2.421 2.636 3.500 9000 Market 10.755 11.417 12.192 13.247 13.795 16.000 Bakkal 164.366 159.171 155.420 148.925 147.715 131.000 120000 TOPLAM 176.437 172.270 169.747 164.593 164.146 150.500 AVM 90 260

Bazı Gelişmiş Avrupa Ülkelerinde En Büyük 3 Mağazanın Perakende Ticaretten Aldıkları Pay (%) İsveç 95 Hollanda 83 İngiltere 52 Yunanistan 25 Türkiye 26

AVM: Perakendeciliğin yeni yüzü 2000’li yılların başından başlayarak şehir merkezlerinde ve şehirlerin yakınlarındaki sayıları hızla artıyor markalı ürünün satış mağazalarını barındırıyor 2005 yılında 106 olan AVM sayısı 2010 yılında 263’e, 2011 yılında ise 279’a ulaşmıştır. Bu rakamın 2013 yılında 400’e ulaşması beklenmektedir.

Perakendecinin Pazarlama Karması Fiziksel Dağıtım Karması Mağaza Düzenleme Dağıtım merkezleri Sarma ve Paketleme Taşıma İç taşıma Depolama Kargo (3pl) İletişim Karması Kişisel satış Halkla ilişkiler Kataloglar Vitrin sergileme Mağaza düzenleme İç sergileme Reklam Telefon ve internetle Pazar Bilgisi Müşteriler Mal ve Hizmet Karması Farklılık ve çeşit Garanti ve geri değiştirmeler Satış hizmetleri Düzeltme ve düzenlemeler Müşteri hizmetleri Mağaza imajı ve atmosferi Fiyatlandırma Otopark hizmetleri Kredilendirme Müşteri ve ürün dağıtım servisleri

Sınıflandırma kriteri Perakendeci türleri Sınıflandırma kriteri Perakendeci ismi Satılan mallara göre Her türlü tüketim malı satanlar Kolaylık mağazaları Departmanlı mağazalar Çeşit mağazaları Verilen hizmetlere göre Hizmet mağazaları Self servis mağazaları Öde götür mağazaları Süpermarketler Mağazasız perakendecilik Doğrudan pazarlama Doğrudan satış Otomatik makineli satışlar Mülkiyete göre Bağımsız perakendeciler Perakendeci gruplaşmaları Franchising mağazaları Kamu mağazaları Kooperatif mağazaları Kiralanmış reyonlar Yerleşime göre Mahallelerdeki perakendeciler Semt pazarındaki satıcılar Benzin istasyonundaki satıcılar İşportacılar İnternet e-B2C (Business to consumer), Amazon, hepsiburada, ebay Peer to Peer (e-P2P) gittigidiyor, sahibinden.com

Perakendecilikte kuruluş yeri Özellik Gösterge Yaya trafiği Nüfus, insan özellikleri Araç trafiği Araç sayısı, araç tipleri, trafik akışı-tıkanıklığı Park özellikleri Park yerlerinin sayısı ve nitelikleri, mağazaya uzaklığı, çalışanlara ait park yeri imkanı Ulaştırma ve taşıma Toptan mal indirebilme imkanı, ana yollardan giriş imkanı, dağıtım kolaylıkları Mağaza kompozisyonu Mağaza sayısı ve büyüklükleri, çekim güçleri, perakendecilik dengesi Mevki özellikleri Görünürlük- görünüş, bölgedeki konumu, arsa büyüklüğü ve şekli, bina büyüklüğü ve şekli, arsanın şartları ve binanın yaşı, İşgaliye giderleri Satın alma ve kiralama imkanları, uygulama ve bakım giderleri, vergileri, bölgesel sınırlamalar, gönüllü düzenlemeler