Toplama ve Çıkarma işlemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayanlar: Berrin Önürme Makbule Özge Özen Esma Erdoğan
Advertisements

TAM SAYILAR.
DOĞAL SAYILAR.
TAM SAYILAR NEDİR? Sıfırın sağındaki sayılar pozitif tam sayılar, sıfırın solundaki sayılar negatif tam sayılardır.Pozitif tam sayılar,negatif tam sayılar.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
MATEMATİKTEN KORKMUYORUM!
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
RASYONEL SAYILAR Q.
Diferansiyel Denklemler
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TAM SAYILAR VE MUTLAK DEĞER
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF MATEMATİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 5. SINIF.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÇIKARMA İŞLEMİ.
Tam Sayılarla Toplama Çıkarma.
TAM SAYILARDA TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMİ
ASAL SAYILAR VE ÇARPANLARINA AYIRMA
İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
GRAFİKLER.
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
Eksileni ve çıkanı verilmeyen işlemleri yapalım
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Evet çocuklar eğlenceli problemler çözmeye ne dersiniz?
Onluk ve birliklere ayırarak toplama işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
TARTMA.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
4 X x X X X
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
DOĞAL SAYILAR VE TAM SAYILAR
6, 7 ve 8 BASAMAKLI DOĞAL SAYILAR
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi.
İlköğretim matematik öğretmenliği 2. grup
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
TAM SAYILAR Pınar AKGÖZ.
? ? TAM SAYILAR NEDİR? ? ? ? İbrahim Erdem
T M SAYI AR Z.
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
Toplam – toplanan = toplanan
ŞEYDAGÜL YİĞİT
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Tam Sayılar.
Tam sayılar.
TAM SAYILAR VE MUTLAK DEĞER
MATEMATİKTE TAM SAYILARI ÖĞRENİYORUZ
Sunum transkripti:

Toplama ve Çıkarma işlemi ÜNİTE:2 TAM SAYILAR Toplama ve Çıkarma işlemi

NELER ÖĞRENECEĞİZ? TAM SAYILARLA TOPLAMA İŞLEMİ TAM SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ

DİKKAT! AYNI İSE POZİTİFTİR FARKLI İSE NEGATİFTİR AYNI OLANLAR TOPLANIR FARKLI OLANLARDA; MUTLAK DEĞERCE BÜYÜK OLANDAN MUTLAK DEĞERCE KÜÇÜK OLAN ÇIKARILIR VE SONUCA MUTLAK DEĞERCE BÜYÜK OLANIN İŞARETİ VERİLİR.

DİKKAT! DOSTUMUN DOSTU DOSTUMDUR. DÜŞMANIMIN DÜŞMANI DOSTUMDUR DOSTUMUN DÜŞMANI DÜŞMANIMDIR. DÜŞMANIMIN DOSTU DÜŞMANIMDIR.

Erzurum denince Palandöken ve Oltu Taşı dışında akla gelen ilk şey ikliminin sert olmasıdır.Erzurum il merkezinde 1929’dan bu yana meteoroloji istasyonu görev yapmaktadır.Yaklaşık 75 yılı bulan gözlem sonuçlarına göre ilde en soğuk ay ortalaması -80 C,en sıcak ay ortalaması 190 C,en düşük sıcaklık-350 C ve en yüksek sıcaklık 350 C olarak ölçülmüştür.

Geçen slaytın bazı derecelerin önüne – işareti gelmiştir Geçen slaytın bazı derecelerin önüne – işareti gelmiştir.Bu “-” işarete negatif denir.Bu işaret aşağıdaki yerlerde kullanılabilir. Zarar yaptığımızda göstermek için, Deniz seviyesinin altını göstermek için, Hava durumunu göstermek için, Borç aldığımız zaman…

Negatif tam sayılar örnek: Hava durumu:-180 C Zarar durumları:-20 YTL Deniz seviyesinin altı:-34 m Borç durumları:-2 YTL…

Eğer bir sayının önüne “+” işareti geliyorsa o sayıya pozitif tam sayı denir.Sayıların önlerine gelmeme durumunda onlarda pozitif tam sayıdır. Deniz seviyesinin üstü Dağların dorukları Alınacak Kâr Hava durumu

Pozitif tam sayılara örnekler: Deniz seviyesinin üstü:12 Dağların dorukları:+1000 m Alınacak:+56 YTL Kâr:+56 YKR Hava durumu:320 C

TAM SAYILARLA İLGİLİ BİRKAÇ BİLGİ: Negatif tam sayılarda sayı 0’a ne kadar yakınsa o sayı en büyüktür.ÖRN: -3 -1 Pozitif sayılarda sayı 0’dan ne kadar uzaklaşırsa o kadar büyüktür:ÖRN:1 19 Negatif tam sayılar 0’dan başlar ve sonsuza kadar gider. Pozitif tam sayılarda 0’dan başlar sonsuza kadar gider.

NEGATİF TAM SAYILAR VE POZİTİF TAM SAYILAR ARASINDAKİ FARKLAR Önüne – işareti gelir. 0’a en yakın sayı yani -1 en büyüktür. POZİTİF TAM SAYILAR Önüne + işareti gelir veya gelmez. 0’a en yakın sayı yani +1 en küçüktür.

TAM SAYILARLA TOPLAMA İŞLEMİ Aynı topla,farklı çıkar! Ama nasıl?

TAM SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ Aynı topla, farklı çıkar! Ama nasıl?

DÜŞÜNELİM ???????? 5+2=7 (-2)+(+5)=+3 5+1=6 (-2)+(+4)=+2 5+2=7 (-2)+(+5)=+3 5+1=6 (-2)+(+4)=+2 5+0=5 (-2)+(+3)=+1 5+(-1)=? (-2)+(+2)=0 5+(-2)=? (-2)+(+1)=? 5+(-3)=? (-2)+(0)=? 5+(-4)=? (-2)+(-1)=? Yukarıdaki işlemler arasındaki örüntüyü açıklayınız.

ÖRNEK (+5)+(+2)=? İşlemini yapalım (+5)+(+2)=+7 bulunur.

ÖRNEK (-7)-(-9)=? İşlemini yapalım (-7)-(-9)=-7+9=+2 bulunur.

ÖRNEKLER: 5+(+7)=12 (6)+(+9)=15 -4+(-7)=-11 (-5)+(-12)=-17 5+(+7)=12 (6)+(+9)=15 -4+(-7)=-11 (-5)+(-12)=-17 -9+-10=-19 (7)+(150)=157 -1500+-3000=-4500

ALIŞTIRMALAR (-2)+-3=? (86)+(98)=? 8+(9)=? (97)+0=? (-2)+-3=? (86)+(98)=? 8+(9)=? (97)+0=? +567+(876)=? (-98)-(-68)=? Yukarıdaki alıştırmaları defterinize yapınız. Ödev:Çalışma kitabınız ve ders kitabınızdaki bununla ilgili alıştırmaları yapınız.

DÜŞÜNELİM ???????? 4-3=1 4-3=1 4-4=0 4-2=2 4-5=? 4-1=3 4-6=? 4-0=4 4-3=1 4-3=1 4-4=0 4-2=2 4-5=? 4-1=3 4-6=? 4-0=4 4-7=? 4-(-1)=? 4-8=? 4-(-2)=? 4-9=? 4-(-3)=? Yukarıdaki işlemler arasındaki örüntüyü açıklayınız.

ÖRNEKLER: -5-(-3)=-2 (-9)-(-7)=-2 -9-(-2)=-7 (-20)-(-1)=-19 -5-(-3)=-2 (-9)-(-7)=-2 -9-(-2)=-7 (-20)-(-1)=-19 -90-(-20)=-70 (-30)-(-15)=-15 -1000-(-100)=-900

ALIŞTIRMALAR (+12)-(+4)=? (-9)-(-6)=? 12-(2)=? (2000)-(-1000)=?

=======BİLGİ======= Tam sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerinde 2 aynı işaret yan yana gelmez. ÖRNEK: Eski hali:(9)-(-8)= Yeni hali:(9)-(+8)=+1

=======BİLGİ======= Toplama ve çıkarma işleminde eğer 2 tam sayınında önündeki sembol farklıysa 2’si arasındaki en büyük tam sayı hangisiyse onun önündeki sembol cevaba yazılır ve işlem yapılır. ÖRNEK:(+21)+(-12)=+9

DEĞERLENDİRME: (98)+12:? (43)-52:? (89)-(-98):? (+5000)+(-1000):?

ÖDEVİMİZ Çalışma kitabı ve ders kitabımızdaki etkinlikleri deftere yapmaktır Ders kitabı sayfa 60, çalışma kitabı sayfa 42 ziyarete açık! ARKADAŞLAR!!!!

Bu slaydı vakit ayırarak izlediğiniz için sizlere çok teşekkür ederim.

6/A’dan 128 no’lu öğrenciniz HATİCE KÜBRA ÖZKAN HAZIRLAYAN: 6/A’dan 128 no’lu öğrenciniz HATİCE KÜBRA ÖZKAN