Çalgı Müziği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
Advertisements

YAYLI ÇALGILAR.
NEY PERDE ŞABLONU İYİLEŞTİRME YÖNTEMİ Hazırlayan ve Sunan:
SAMSUN MEHTERAN Vurulduğunda arzı ve arşı titreten, yürüdüğünde ölümü bile korkutan, heybetiyle düşmanın yüreğine korku salan ve savaşa bayram havasında.
TELLİ ÇALGILAR.
KONU: HALK EL SANATLARI
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ
GEOMETRİ.
BASKETBOL Hazırlayan Ayşegül YILDIZ.
TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALGILARI
GEOMETRİ.
Kemencenin bulunumu Ders Müzik.
MÜZİK ALETLERİNDEN ÇIKAN SESLER
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
TÜRK HALK MÜZİĞİ.
Takvim VE SAAT ÇEŞİTLERİ
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
KARAGÖZ OYUNU.
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
MÜZİK ALETLERİ.
MÜZIK ALETLERI.
Kopuz Enstrümanı.
Populus Nigra L. Terminal tomurcuklu ender olarak pseudoterminal tomurcukludurlar ve sürgünlere çok sıralı sarmal dizilmişlerdir. Tomurcuklar eşit büyüklükte.
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
KEMAN.
REBETİKA : Rebetika'nın asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir. Hapishane ve tekkeler (rebetlerin haşhaş içtikleri.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
ÜNİTE İLK ÇAĞ DÖNEMİ 2.KONU: UYGARLIKLAR
Türk Halk Müziği Çalgıları
İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI Konu 3: HEPTATONİK SCALA Konu 4: MOD
SES TİTREŞİMDİR Titreşen bir nesnenin başlattığı titreşimler dizisine ses denir. Sesin oluşabilmesi için titreşim hareketi gereklidir. Titreşim bir.
Jazz Müzik bilgileri.
Ses ünitesi.
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ ÇALGILARI
E ğ itim-Ö ğ retim Yılı II. Dönemi Müzik Dersi Performans Görevi Konu : Telli-Yaylı Türk Halk Çalgıları Hazırlayanlar : 9-L 2. Grup Lihan İlhan.
SU KAPLARI TAŞIMACILIKTA VE EVLERDE.
ÜFLEMELİ ÇALGILAR BATI MÜZİK ÇALGILARI.
BAĞLAMA NEDİR? BAĞLAMA SANATÇILARI
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
KABAK KEMANE.
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ 
YOL HAVASI
Hazırlayan: Fatma Usta Günsever
MÜZİK ALETLERİ.
BATI MÜZİĞİ ÇALGILARI Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
Çözgü Çözme.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Pop Müziği Topluluğu Pop müzik toplulukları, pop müzik eserlerini seslendirmek üzere oluşturulan topluluklardır. Pop müzik topluluklarında.
MEHTER. MEHTER Cevgan Ucunda gümüşten veya sarı pirinçten yapılan küçük ziller bulunan bir sopa şeklinde müzik aletidir. Bir ince değnek şeklinde.
KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Türkiye'nin yanı sıra, Tunus, Fas ve Cezayir de dahil olmak üzere bütün Arap ülkelerinde, İran'da ve Ermenistan'da aynı adla kullanılan iri gövdeli,
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
NEY Ney; Klasik Türk Mûsikisi’nin ve Tasavvuf Mûsikisi’nin en önemli sazlarındandır. Ney sazının, her ne kadar geçmiş dönemlerdeki farklı uygarlıklarda.
Saz olarak bilinen bağlama uluslararası çalgı sınıflandırma sistemine (Sachs- Horbostel) göre bağlama, “uzun lutlar” (long-luthes) sınıfına girmektedir.
Barok ve Klasik Dönem Enstrümanları
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
Bu sunuda çok sesli batı müziği orkestralarında bulunan çalgıları tanıyacağız. Bunlar çalınma şekillerine göre ailelere ayrılırlar.
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
Farklı türlerdeki müzikleri dinleyerek müzik beğeni ve kültürünü geliştirir.
Sunum transkripti:

Çalgı Müziği

Çalgı Müziği Müzik aletleri ile yapılan müziğe “çalgı müziği “ denir. Çalgı müziği, tek veya birden fazla çalgının bir araya gelmesiyle yapılır. Bütün müzik aletleri, çeşitlerine ve özelliklerine göre dört büyük grupta toplanır. Merve Koleji

Çalgı Çeşitleri Vurmalı Çalgılar Üflemeli Çalgılar Telli Çalgılar Yay ile çalınanlar Tezene (mızrap) ile çalınanlar Tuşlu Çalgılar Merve Koleji

Türk Müziği Vurmalı Çalgıları Davul Türklerin en eski çalgılarındandır. İplerle iki yüzüne deri gerilmiş, silindir şeklinde tahta bir kasnaktan meydana gelir. Sağ elde tokmak, sol elde ince bir değnekle çalınır. Merve Koleji

Kös İki dev bakır kabın ağzına deve derisi gerilerek yapılmıştır. Hun’lara kadar uzanan ve mehter müziğinde kullanılan en büyük çalgıdır. Küçükleri at, büyükleri develer üzerinde taşınmıştır. Merve Koleji

Kudüm Farklı büyüklükte iki bakır kasenin ağzına deri gerilerek yapılır.”Zahme” adı verilen iki çubukla çalınan bu çalgı dini ve din dışı müzikte kullanılır. Halk müziğinde kullanılan türüne “çifte Nağra” denir. Merve Koleji

Daire Büyükçe ve dar enli bir kasnağın kenarına bir sıra zil takılarak bir yüzüne deri gerilmek suretiyle yapılmıştır. Dini müzikte “Bendir” adlı zilsiz şekli kullanılır. Merve Koleji

Def Daireden ufak ve daha enli bir kasnağın kenarına iki veya üç sıra zil takılarak bir yüzüne deri gerilerek yapılmış bir çalgıdır. Merve Koleji

Darbuka Değişik büyüklüklerde sürahi biçimindeki toprak veya madeni bir kabın genişçe olan ağız kısmına deri gerilerek yapılmış bir çalgıdır. Bazı yörelerimizde “Dümbelek” adı ile de bilinir Merve Koleji

Zil Türklerin etkisiyle batı orkestralarına girmiştir. Birbirine çarpılmak suretiyle çalınır. Bunun yanı sıra orkestralarda davul tokmağı veya trampet değneği gibi araçlar kullanılarak da çalınır. Daire biçiminde ortası delik olup, dövme bakırdan yapılır. Merve Koleji

Türk Müziği Üflemeli Çalgıları Zurna Şimşir, gürgen, ardıç gibi ağaçlardan yapılır. Sesi çok güçlü bir ezgi çalgısıdır. Önde yedi, arkada bir delik olmak üzere toplam sekiz deliği vardır. Büyük boyuna “Kaba Zurna”, Orta boyuna “Zurna”, Küçük boyuna “Cura Zurna” denir. Merve Koleji

Zurna Merve Koleji

Kaval Halk çalgılarımızın en eskisi olup dilli ve dilsiz kaval olmak üzere iki çeşidi vardır. Ağaçtan yapılmış olup blokflüt gibi önde yedi, arkada bir olmak üzere sekiz deliği vardır. Merve Koleji

Sipsi Yurdumuzda daha çok Burdur yöresinde kullanılan bu çalgı kamıştan yapılmıştır. Çok tiz ve oynak bir sesi vardır. Bir kurşun kalem büyüklüğünde olup önde beş, arkada bir deliği vardır. Merve Koleji

Ney Kamıştan yapılır. Altı delik önde, bir delik arkada olmak üzere yedi deliği vardır. Üç oktava yakın bir ses genişliği vardır. Ney çalan kişiye NEYZEN denir. Merve Koleji

Mey Bir gövde üzerine, üflemek için takılmış bir kamıştan meydana gelmiştir. Gövde kısmında, yedi önde bir arkada olmak üzere sekiz delik bulunur. Özellikle doğu bölgelerimizde kullanılan meyin, çeşitli büyüklükte boyları vardır. Merve Koleji

Tulum Çift sesli bir halk çalgısıdır. Toklu derisinden tulum çıkarılarak, kol kısmına bir çifte kamış eklenmesi ile yapılır. Nefesle şişirilmesi için kamıştan bir ağızlığı vardır. Merve Koleji

Türk Müziği Telli Çalgıları Yay ile çalınanlar Kemençe Üç telli bir çalgıdır. Güçlü ve parlak bir sesi vardır. Klasik Türk müziğinde ve halk müziğinde şekil ve çalınış bakımından farklılık gösterir. Doğu Karadeniz bölgesinde çok yaygın olarak kullanılır. Yay ile çalınır. Merve Koleji

Kabak Kemane Su kabağının üzeri deri ile kaplanıp ağaçtan bir sap takılarak yapılır. Üç teli vardır. Gövdenin altında çalgının herhangi bir yere dayanmasını sağlamak için 8-10 cm uzunluğunda bir demir çubuğu vardır. Merve Koleji

Tezene İle Çalınanlar Bağlama En eski Türk halk çalgısıdır. Kökeni kopuza dayanır. Divan sazı, bağlama ve cura diye boylarına göre üç ana grupta toplanır. Dut, kestane ve erik ağaçları bu çalgının yapımında en çok kullanılan ağaçlardır. Gövde ve sap olmak üzere iki kısımdan oluşur. Merve Koleji

Tar Kars ve Azerbaycan’da yaygın olan bu çalgının gövdesi, ağaçtan oyulmuş yan yana iki çanak şeklindedir. Göğüs deri kaplı olup, sapında perdeleri vardır. Merve Koleji

Ud Çok eski bir halk çalgısıdır. Tekne, göğüs, sap, burguluk olmak üzere başlıca dört parçası vardır. Tekne yapımında ceviz, maun gibi ağaçlar kullanılır. Beşi çift, biri tek on bir teli vardır. Ses genişliği üç buçuk oktavdır. Ud çalan kişiye udî denir. Merve Koleji

Lavta Ud gibi kopuz ailesinden olup, Haçlılar eliyle Avrupa’ya götürülmüş, 13-18. yy. lar arasında çok kullanılmıştır. Özellikle oyun müziği eşlik çalgısı olarak kullanılır. Dört çift teli, küçük bir teknesi, uzunca bir sapı, sapında da perde bağları vardır. Merve Koleji

Tanbur Bağlama gibi kopuzdan türemiş çok eski bir klasik Türk müziği çalgısıdır. Dört çift madeni teli ve uzun sapında perde bağları vardır.Yarım küre şeklindeki teknesinde ceviz, maun, gül gibi desenli ağaçlar kullanılır. Üç oktavlık ses genişliği olan tanburun yayla çalınanına “Yaylı Tanbur” denir. Merve Koleji

Kanun Çok eski bir Türk çalgısıdır. Teknesinin dar kenarına gerili deri üzerine basan dört ayaklı bir eşiği ve üçerli olarak 72 teli vardır. Uzun yamuk kenarında ise hem burguları, hem de mandal adı verilen, farklı diyez ve bemollerin elde edilmesine yarayan madeni kaldıraçlar bulunur. İki elin işaret parmaklarına takılan bağa mızraplarla çalınması ve sabit perdeli oluşu yüzünden, Türk müziğinin piyanosu kabul edilmiştir. Merve Koleji

Kanun Merve Koleji