Dr.Berna Musal DEÜTF Tıp Eğitimi AD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
ANS 117 Sistem Hastalıkları
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN AMACI;
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Nöralterapi Dr.Sedat Yıldız Süleyman Demirel Üniversitesi
Hazırlayan: Dr Berge EDE Moderatör:Op.Dr.Turhan Pekiner
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Yard.Doç.Dr.Ü.Seçil BABAOĞLU FTR AD
Pankreas radyoterapisi
Kanser tedavisi uygulanan hastaların beslenme durumunun değerlendirilmesi ve takibi- Terminal dönemde beslenme desteği yapılmalı mıdır? Artıları ve eksileri.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İLAÇ KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
İç Hastalıkları Anabilim Dalı Prof.Dr.Adnan Levent YALDIRAN
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı Tedavisi
Müfredat Organizasyonu Basamakları
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
PNÖMONİLER Dr. Oğuz KILINÇ Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Klinik soru oluşturma Dr. Güzel Dişcigil.
YAŞLILARDA LABORATUVAR TESTLERİNİN YORUMLANMASI
Eskişehir Osmangazi Ü. Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları ABD
TRANSİT TAŞIMA (TRANSSHIPMENT)
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğretim Teknikleri - III
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Sepsis Tanı ve Tedavisi
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
BÖLÜM 12 Hücresel Bozukluklar (Onkoloji)
BÖLÜM 7 Hepatobiliyer ve Pankreas Hastalıkları
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Halk Sağlığı (Erken Ölüm ve Hastalıkları Önleme) Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK (Harran Üniversitesi Tıp. Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Tarımda.
KRİTİK HASTA ÇOCUĞUN BESLENMESİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
REK181 ANATOMİ & FİZYOLOJİ
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
KLİNİK NÜKLEER TIP UYGULAMALARI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Arş.Gör.Dr.Kevser Ayar KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOL KALP YETMEZLİĞİ Stj.Dr.Tayfun Özdemir. Sol kalp yetmezliği (Akut Kalp Yetmezliği) Nedir? Sol ventrikül, arterial kanı kullanılmak üzere vücuda gönderir.
Preoperatif değerlendirme
Sunum transkripti:

Dr.Berna Musal DEÜTF Tıp Eğitimi AD Hedef Tanımlama 12.11.2009 Dr.Berna Musal DEÜTF Tıp Eğitimi AD

Hedeflerin nitelikleri Eğiticinin ne yapması gerektiği tanımlanmamalı, öğrencinin kazanımları tanımlanmalı Öğrencinin düzeyine uygun olmalı Zaman ve diğer kısıtlılıklar göz önüne alınmalı, gerçekçi olmalı Öğrenme ürününü tanımlamalı Net tanımlanmalı, genel ve belirsiz olmamalı Ölçülebilir olmalı

Hedef Tanımlama-Bloom Taksonomisi Bilişsel alanlar Bilgi- Görünce tanıma, sorunca söyleme Kavrama- Grafikle gösterme, dönüştürme, değiştirme Uygulama- Problem çözme, uygulama Analiz- Ayırt etme, analiz etme, ayrıştırma, belirleme, ilişkilendirme, saptama, karşılaştırma Sentez- Yaratıcılık, üretme, yeniden düzenleme, birleştirme, tasarlama, inşa etme, hazırlama Değerlendirme- Kritik etme, değerlendirme, karar verme, karşılaştırma

Değerlen-dirme Sentez Analiz Uygulama Kavrama Bilgi

“Orijinal” Bloom “Yenilenmiş” Anderson & Krathwohl Oluşturma- yaratma Değerlendirme Değerlendirme Sentez Çözümleme Analiz Uygulama Uygulama Anlama Kavrama Bilgi Anımsama

DEÜTF Müfredat Çalışmaları için Hedef Düzeyleri 1. Bilişsel alan: 1. düzey (B1): Bilme (anımsama - sıralama, tanımlama, sayma) 2. düzey (B2): Kavrama, uygulama, analiz, değerlendirme ve yaratıcılık 3.düzey (B3): Bilgiyi hasta üzerinde, klinik koşullarda, gerçek durumlarda uygulama (klinik sorgulama, yorumlama, karar verme) 2. Duyuşsal alan: 1. düzey (D1): Farkındalık kazanma 2. düzey (D2): Tutum elde etme 3. düzey (D3): Davranışa dönüştürme 3. Psikomotor alan/beceri: 1. düzey (P1): Bilmek (Gözlemlemek, sunum vb. yollarla beceri ve uygulama basamakları hakkında bilgilenmek) 2. düzey (P2): Model üzerinde/simüle ortamlarda gözlem altında uygulayabilmek. 3. düzey (P3): Hasta üzerinde gözlem altında uygulayabilmek

Bilişsel alan 1. düzey (B 1): Bilme (anımsama -sıralama, tanımlama, sayma) Örnekler: Derinin katmanlarını sıralamak, akciğer loblarının isimlerini tanımlamak, kan hücrelerinin özelliklerini tanımlamak, EKG trasesindeki dalgaların isimlerini söylemek, antiviral ilaçları saymak. 2. düzey (B 2): Kavrama, uygulama, analiz, değerlendirme ve yaratıcılık Örnekler: Kalp seslerinin oluşum mekanizmalarını açıklamak, EKG trasesindeki dalgaların oluşum mekanizmalarını açıklamak, antiviral ilaçların etki mekanizmalarını açıklamak, astım etyopatogenezini açıklamak, aile planlaması yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırmak, kavram haritası oluşturmak, Krebs siklusu basamaklarını açıklayabilmek

Bilişsel alan… 3. düzey (B 3): B2 düzeyinde edinilmiş bilgiyi hasta üzerinde, klinik koşullarda, gerçek durumlarda uygulama (klinik sorgulama, yorumlama, karar verme) Örnekler: Değerlendirdiği hastaya uygun ilacı seçmek, tedaviyi planlamak, hastanın fizik bakı bulgularını ve tetkiklerini değerlendirerek tanı koymak, karın ağrısı ile gelen hastada uygun fizik bakı yapmak ve bulguları değerlendirmek, ayırıcı tanı amaçlı tetkik isteyebilmek.

Duyuşsal alan 1. düzey (D 1): Farkındalık kazanma Örnekler: Hastanın sosyoekonomik koşullarının önemli olduğunu fark etme, ifade etme; ergene yaklaşımın özelliklerini söyleme 2. düzey (D 2): Tutum elde etme Örnekler: Hastanın sosyoekonomik koşullarının önemli olduğuna inanma, benimseme; ergene yaklaşımın özellikler taşıdığını düşünme, hissetme 3. düzey (D 3): Davranışa dönüştürme Örnekler: Hasta ile görüşmede sosyoekonomik koşulları dikkate alma ve alışkanlık haline getirme; ergene yaklaşım ilkelerini uygulama

3. Psikomotor alan/Beceri 1. düzey (P 1): Bilmek (gözlemlemek, video gösterimi, sunum vb. yollarla beceri ve/veya uygulama basamakları hakkında bilgilenmek) Örnekler: Bronkoskopi yapılırken gözlemleme; eklem ponksiyonunu gözlemleme 2. düzey (P 2): Maket üzerinde/simüle ortamlarda gözlem altında uygulayabilmek. Örnekler: İntravenöz girişim yapma, rahim-içi araç uygulama, lomber ponksiyon yapma 3. düzey (P 3): Hasta üzerinde/gerçek durumlarda gözlem altında uygulayabilmek Örnekler: Hastada intravenöz girişim yapma, rahim-içi araç uygulama

Blok Çalışma Grupları Çalışma Basamakları Daha önce oluşturulan hastalık/durum/semptom listesi doğrultusunda blok hedeflerinin belirlenmesi- 12 Kasım 2009  Önceki müfredat hedefleriyle karşılaştırılması- 12 Kasım 2009 Yetkinlik listeleri göz önüne alınarak hedef düzeylerinin belirlenmesi-12 Kasım 2009 Hedef düzeylerinin netleştirilmesi ve evrelere dağılımının yapılması- 13 Kasım 2009 Hedef düzeyleri ve evrelere dağılımı ile ilgili Anabilim Dalı görüşlerinin alınması-16-20 Kasım 2009 Hedefler ve evrelere dağılımın son şekle getirilmesi-25 Kasım 2009

(GİS enfeksiyonları, gastrit, peptik ülser, gastroözofageal ………… Nazogastrik sonda takma Peptik ülser tanı yöntemleri Peptik ülser histopatolojisi Peptik ülser oluşum mekanizmaları Sindirim sistemi embriyolojisi GİS’in yapısı (özofagus, mide, duodenum, kolon anatomisi) GRUP KODU: 1 (GİS enfeksiyonları, gastrit, peptik ülser, gastroözofageal reflü) D 3 2 1 P B Hedefler Hastalık/Durum/Semptom Grupları BLOK ADI: GİS-METABOLİZMA-BESLENME-Örnek Tablo Bilişsel Psikomotor Duyuşsal Peptik ülser tedavi yöntemleri

BLOK ADI: GİS-METABOLİZMA-BESLENME-Örnek Tablo Bilişsel Psikomotor Duyuşsal Hastalık/Durum/Semptom Grupları Hedefler B 1 2 3 P D GRUP KODU: 2 (Hepatitler, yağlı karaciğer hastalığı, siroz) Karaciğer anatomisi, Karaciğer histolojisi Hepatit virüslerinin özellikleri Siroz etyopatolojisi Viral hepatitlerin ayırıcı tanısı Sarılık (etyoloji?, ayırıcı tanı?, tedavi?)

BLOK ADI: GİS-METABOLİZMA-BESLENME-Örnek Tablo Bilişsel Psikomotor Duyuşsal Hastalık/Durum/Semptom Grupları Hedefler B 1 2 3 P D GRUP KODU: 3 (Pankreas tümörleri, kronik pankreatit, pankreas yetmezliği) Pankreasın anatomisi ve komşulukları Pankreas histolojisi endokrin işlevi Pankreatitlerin ayırıcı tanısı

BLOK ADI: GİS-METABOLİZMA-BESLENME-Örnek Tablo Bilişsel Psikomotor Duyuşsal Hastalık/Durum/Semptom Grupları Hedefler B 1 2 3 P D GRUP KODU: 4 (Beslenme bozuklukları, obezite, anoreksiya, bebek-çocuk-erişkin ve yaşlı beslenmesi) Proteinlerin yapısı Karbonhidratların emilimi ve sindirimi Glikoliz, oksidatif fosforilasyon mekanizması Glikojenez ve glikojenoliz mekanizması Malnütrisyon tipleri Malnütrisyon tedavisi Parenteral beslenme ilkeleri Sağlıklı beslenme ilkeleri Anoreksiya (etyoloji?, ayırıcı tanı?, tedavi?)

+ BLOK ADI: GİS-METABOLİZMA-BESLENME-Örnek Tablo Hedefler GRUP KODU: 1 ………… + Nasogastrik sonda takma Peptik ülser tanı yöntemleri Peptik ülser histopatolojisi Peptik ülser oluşum mekanizmaları Sindirim sistemi embriyolojisi GİS’in yapısı (özofagus, mide, duodenum, kolon anatomisi) GRUP KODU: 1 (GİS enfeksiyonları, gastrit, peptik ülser, gastroözofageal reflü) D 3 2 1 P B Hedefler Hastalık/Durum/Semptom Grupları BLOK ADI: GİS-METABOLİZMA-BESLENME-Örnek Tablo Bilişsel Psikomotor Duyuşsal Peptik ülser tedavi yöntemleri

DEÜTF Eğitim Programı Evreleri Evre 1: Dönem 1 ve Dönem 2’nin ilk yarıyılı Evre 2: Dönem 2’nin ikinci yarıyılı ve Dönem 3 Evre 3: Dönem 4 ve 5 Evre 4: İntörnlük

DEÜTF Eğitim Programı Blok dizilimi Dönem 1 Evre 1 Tıp bilimlerine giriş Üreme, ürogenital, endokrin Bilgi yönetimi araştırma GİS, metabolizma, beslenme Solunum Dolaşım Dönem 2 Sinir bilimleri Lokomotor sistem ve deri Evre 2 Kan, infeksiyon, immunoloji Dönem 3 Multisistem (şok, sepsis, metastatik kanser, otoimmun hastalık, politravma) Yaşam döngüsü Dönem 4 Evre 3 Klinik bilimlere giriş: Tanısal tıp, akılcı ilaç kullanımı, infeksiyon kontrolu, kanıta dayalı tıp

Hedefler ve Hedef Düzeylerinin Evrelere Dağılımı-Örnek Tablo Blok adı: Solunum Dolaşım Hedef Düzeylerinin Evrelere Dağılımı Hastalık/Durum/Semptom Grupları Hedefler Evre 1 Evre 2 Evre 3 Evre 4 GRUP: 1 Angina, Myocard enfarktüsü, kalp yetmezliği Kalbin anatomisi B1 B2 EKG çekimi P1 P2 P3 EKG yorumlanması B3 GRUP: 2 Astım, KOAH Solunum yollarının histolojisi Solunum mekaniği B1, B2

Eğitim Planı Tablosu Örneği Blok adı: Solunum Dolaşım - Evre I Hedefler Temalar Eğitim Etkinlikleri İBH HBD STIP BYA PDÖ Sunum UYG MB KG İL Kalbin anatomisi B1 + EKG çekimi P1 Solunum yollarının histolojisi Solunum mekaniği B2 Kalp seslerinin değerlendirilmesi P2

Blok Çalışma Grupları 12 ve 13 Kasım 2009 Çalışma Basamakları Daha önce oluşturulan hastalık/durum/semptom listesi doğrultusunda blok hedeflerinin belirlenmesi- 12 Kasım 2009  Önceki müfredat hedefleriyle karşılaştırılması- 12 Kasım 2009 Yetkinlik listeleri göz önüne alınarak hedef düzeylerinin belirlenmesi-12 Kasım 2009 Hedef düzeylerinin netleştirilmesi ve evrelere dağılımının yapılması- 13 Kasım 2009 Teşekkürler