YENİ SINAV SİSTEMİ YGS “Yükseköğretime Geçiş Sınavı” LYS “Lisans Yerleştirme Sınavı”
Yükseköğretime Geçiş Sınavı - YGS Türkçe - 40 Temel Matematik (Geometri dahil) - 40 Sosyal Bilimler - 40 Fen Bilimleri - 40 Toplam Soru Sayısı Toplam Süre (dakika) - 160
Lisans Yerleştirme Sınavı - LYS
LYS-1 ile LYS-3’ün sınav süresi 120 dakika, LYS-2 ile LYS-4’ün sınav süresi 135 dakika olarak belirlenmiştir.
MF Grubu Puan Türleri MF-1 puan türü Matematik Ağırlıklı Temel Bilim Programları için, MF-2 puan türü Fen Ağırlıklı Temel Bilim programları için, MF-3 puan türü Sağlık Bilimleri programları için, MF-4 puan türü ise Mühendislik ve Teknik Programlar için öngörülmüştür. Puan Testlerin Ağırlıkları (% olarak) Türü Türkçe Tem.Mat. Sos.Bil. Fen Bil. Mat. Geo. Fiz. Kim. Biyo. MF MF MF MF
TM Grubu Puan Türleri TM-1 puan türü az da olsa Matematik ağırlıklıdır. TM-2 puan türünde Matematik ile Türkçe-Edebiyat eşit ağırlıklıdır. TM-3 puan türü az da olsa Türkçe-Edebiyat ağırlıklıdır. Testlerin Ağırlıkları (% olarak) P. Türü Türkçe Tem.Mat. Sos.Bil. Fen Bil. Mat. Geo. TD ve Edb. Coğ-1 TM TM TM
TS Grubu Puan Türleri Puan Testlerin Ağırlıkları (% olarak) Türü Türkçe Tem.Mat. Sos.Bil. Fen Bil. TD ve Edb. Coğ-1 Tar. Coğ-2 Fel.Gr TS TS TS-1 puan türü sosyal programlar için, TS-2 puan türü dil (Türkçe, edebiyat) ve tarih programları için öngörülmüştür.
Puan Türü Örnekleri (Lisans) Yükseköğretim Programı Tıp………………………………… MF-3 Diş Hekimliği……….…………………….. ….MF-3 Veteriner………………………………………. MF-3 Elektrik-Elektronik Müh. …………………….MF-4 İnşaat Müh. …………………………………… MF-4 Mimarlık………………………………………... MF-4 Matematik……………………………………… MF-1 İstatistik………………………………………… MF-1 Fizik……………………………………………… MF-2 Kimya ……………………………………………MF-2 Biyoloji …………………………………………. MF-2
Yükseköğretim Programı İktisat……………………………………....TM-1 İşletme …………………………………….TM-1 Maliye ……………………………………....TM-1 Bankacılık (Fakülte) ………………………TM-1 Hukuk ……………………………………….TM-2 Kamu Yönetimi …………………………….TM-2 Uluslararası İlişkiler ………………………TM-2 Sınıf Öğretmenliği …………………………TM-2 Rehberlik ve Psikolojik Dan. …………….TM-3 Psikoloji ……………………………………. TM-3 Felsefe………………………………………..TM-3
Yükseköğretim Programı Basın ve Yayın …………………………………. TS-1 Halkbilim………………………………………… TS-1 Halkla İlişkiler …………………………………… TS-1 İletişim…………………………………………….. TS-1 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ………………….. TS-1 Reklamcılık………………………………………... TS-1 Tarih…………………………………………………TS-2 Tarih Öğretmenliği………………………………..TS-2 Türkçe Öğretmenliği ……………………………..TS-2 Türk Dili ve Edebiyatı ……………………………TS-2 Türk Dili ve Edebiyatı Öğr. ……………………..TS-2
Yükseköğretim Programı Aktüerya ……………………………... YGS-1 Bilgi Teknolojileri…………………… YGS-1 Bilgisayar Öğretmenliği……………..YGS-1 Bilgisayar ve Öğr. Tek. Öğrt. ……….YGS-1 Elektrik Öğretmenliği…………………YGS-1 Kontrol Öğretmenliği …………………YGS-1 Uçak Elektrik-Elektroniği ……………YGS-1 Beslenme ve Diyetetik (YO) ……….. YGS-2 Ebelik (YO) ……………………...……..YGS-2 Hemşirelik (YO)……………………….. YGS-2 Fizik Tedavi ve Reh. (YO) …………….YGS-2
Yükseköğretim Programı Çocuk Gelişimi (YO)……………………. YGS-5 Moda Tasarımı…………………………….YGS-5 Moda Tasarımı Öğretmenliği …………..YGS-5 Okul Öncesi Öğretmenliği ………………YGS-5 Sosyal Hizmet (YO)……………………….YGS-5 Spor Yöneticiliği…………………………..YGS-5 Rekreasyon…………………………………YGS-5 Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğr. ……..YGS-6 Bankacılık (YO)…………………………….YGS-6 Muhasebe (YO)……………………………..YGS-6 Üstün Zekalılar Öğretmenliği…………….YGS-6
İşverenlerin işe alımlarda en çok tercih ettiği okul ve bölümler: OKUL ADI ODTÜ % 16 Boğaziçi % 12 İTÜ % 12 Bilkent % 8 İÜ % 4 Yıldız % 4 Ankara % 2 9 Eylül % 2 Ege % 2 BÖLÜM ADI Elektrik Elektronik Müh. % 13 Makine Müh. % 9 Bilgisayar Müh. % 5 Endüstri Müh. % 5 İşletme % 4 Kimya Müh. % 3 İktisat % 3 Muhasebe % 2 İşletme Müh. % 2
GENÇLERİN BAŞARISI İÇİN “EL ELE” VE “SEVE SEVE”
SAYIN VELİLERİMİZ, Gençlerimizin, çocuklarımızın yaşama hazırlanmasında eğitimin, eğitim başarısında da sizin katkılarınızın ne kadar büyük olduğunu biliyoruz. Bu katkının daha bilinçli ve etkili olabilmesi için okul – veli - dershane üçgenindeki işbirliğinde her birimin kendine düşeni eksiksiz yapması gerekmektedir. Geleceğimiz ve göz bebeğimiz olan sevgili gençlerimizin ve çocuklarımızın aydınlık bir gelecek için iyi bir eğitimden geçmesi ve yeteneğinin el verdiği en üstün başarıya ulaşması bu iş birliğinin gücüne ve verimine bağlı olarak anlam kazanacaktır.
Sizlerle etkileşim ve iletişimimizin yarattığı birlikteliğimizin, en değerli varlığımız olan gençlerimizin ve çocuklarımızın daha mutlu ve başarılı olmasına önemli bir katkı sağlayacağına inanıyor, onların başarısı için her türlü moral ve desteği sağlamaya hazır olduğumuzu bilmenizi istiyor, saygı ve sevgilerimizi sunuyoruz. Emeğiniz verimli, başarınız sürekli olsun. KAVAKLI DERSHANESİ KAVAKLI DERSHANESİ
SINAVA HAZIRLANAN ÇOCUKLA İLETİŞİM
Gençlik,bocalama ve fırtınalar içinde geçen bir dönemdir. İkinci doğuş olarak kabul edilir. Fırtına ve gerginlik dönemi olarak da açıklanabilen ergenlik hangi toplumda olursa olsun,her bireyin yaşadığı bir evredir.
ÇABUK ÜZÜLÜR ÇABUK SİNİRLENİR. OLUR OLMAZ HERŞEYİ SORUN YAPAR.
İlgileri artmış, hevesleri çoğalmıştır. Gürültülü müziğe bayılır Süse ve giyime düşkünlük gösterir. Gençler ayna karşısında saatler geçirir.
PEKİ YA SINAVLAR?
1- ÇOCUĞUNUZUN DURUMUNA İÇTEN İLGİ GÖSTERİN! MUTLAKA ONLARA ZAMAN AYIRMALI, AİLE SAATİ OLUŞTURMALIYIZ
Gerçekten konuşmamız gereken konular nelerdir
Sınavı var olma-yok olma savaşı olarak görürseniz onun elini kolunu bağlamış ve kaygılarını çoğaltmış olursunuz. Başarılı olmayı o da istiyor. Sınavı var olma-yok olma savaşı olarak görürseniz onun elini kolunu bağlamış ve kaygılarını çoğaltmış olursunuz. Başarılı olmayı o da istiyor. " Amacımız çocuklarımızın fiziksel ve ruhsal yönden sağlıklı yetişmesidir."
Para ya da armağanlarla çocuğunuzu geçici olarak kazanabilirsiniz. ??????
İnsan dili bazen dümensiz bir gemi gibi amaçsız ve yönünü şaşırmışçasına çalışır. Genç çocuğunuzla, kendilerinden hoşnut kalmaları ve sorun çözme becerilerine güvenmeleri için, özsaygılarını geliştirecek biçimde konuşabilirsiniz.
Aynı görüşte olmasanız bile,söyledikleri ve hissettikleri şeylerin sizin için önemli olduğunu bilmesini sağlayabilirsiniz.
Olumsuz davranışlarla ilgili kaygılarınızı, kararlı ama aşağılamadan ve karşılıklı şikayette bulunmadan iletebilirsiniz.
1.EMİR VERME KONUŞMA KATİLLERİNDEN SAKININ YAPMAK ZORUNDASIN!!! BABACIM BUGÜN ÇOK YORGUNUM VERİLEN ÖDEVLERİMİ YAPAMAYACAĞIM
2- ÖĞÜT VERME 3 -YÜZLEŞTİRME“Olaylar gösteriyor ki....” Neden böyle yapmıyorsun?... 4-YARGILAMA “ Olgunca düşünmüyorsun.” 5 - YANLIŞ ÖVGÜ AŞIRI HOŞGÖRÜ “Oldu bu iş”(deneme sınavındaki birkaç puanlık artışın ardından) 6- AD TAKMA “Koca bebek..” “Hadi bakalım Süpermen..” 7 - SIRADAN YAKLAŞIMLAR “Aldırma... “Kafana tokadan başka bir şey takma”
Çocuğumuzu kimi zaman tanık, kimi zaman yargıç olarak kullanmak... Çocuğumuzu kimi zaman tanık, kimi zaman yargıç olarak kullanmak... Korkuya ve korkutmaya dayalı bir disiplin uygulamak Korkuya ve korkutmaya dayalı bir disiplin uygulamak Ondan mükemmel olmasını beklemek ve onu diğer çocuklarla kıyaslamak... Ondan mükemmel olmasını beklemek ve onu diğer çocuklarla kıyaslamak... "Öğüt vermek kolay, örnek olmak zordur ”
BU CÜMLELERİ TANIDINIZ MI? Ders çalışırken şu cep telefonunu kapatmayı denesen! Bu dağınık oda da nasıl ders çalışıyorsun? Niye bu kadar süsleniyorsun? Dershaneye gitmekteki amacın ne? Bu kadar çok çalışma kızım, (oğlum)gözlerin bozulacak hadi yat artık. Benim gençliğimde bu imkanlar bana sunulsaydı… Aferin benim çocuğuma, aman da ne kadar güzel ders çalışırmış. Bu gün dershaneden aradılar yine mi gitmedin? Bu çalışmayla sen mi kazanacaksın o üniversiteyi? Şu bilgisayarı (ya da televizyonu) kapatıp dersinin başına geçsen artık.
MOTİVASYON ÜZERİNE.. “DOKTORLAR BANA HİÇBİR ZAMAN YÜRÜYEMİYECEĞİMİ SÖYLERKEN, BEN ANNEME İNANMAYI SEÇTİM” “DOKTORLAR BANA HİÇBİR ZAMAN YÜRÜYEMİYECEĞİMİ SÖYLERKEN, BEN ANNEME İNANMAYI SEÇTİM” W.RUDOLPH W.RUDOLPH (OLİMPİYATLARDA 3 ALTIN MADALYA KAZANAN İLK KADIN ATLET)
FAZLA SEVGİNİN ÇOCUĞUNUZA ZARAR VERECEĞİNİ DÜŞÜNMEYİN! SEVGİNİN FAZLASI ZARAR VERMEZ. ZARARLI OLAN YANLIŞ SEVGİDİR.
ÇOCUĞUNUZA BİRÇOK ŞEYİ ŞARTLI OLARAK ŞARTLI OLARAKVEREBİLİRSİNİZ. ANCAK SEVGİNİZ “ŞARTLI” DEĞİL, “KAYITSIZ ŞARTSIZ“OLMALIDIR SEVGİ DOLU OLMAK ÇOCUĞU ŞIMARTMAK, ONUN HER İSTEĞİNE EVET DEMEK DEĞİLDİR. SEVGİ DOLU OLMAK, ONU ANLAMAK, SABIRLI OLMAK, DOĞRULARI SABIRLA GÖSTERMEKTİR.
İlgi ve yeteneklerinin sağlıklı bir şekilde belirlenip çocuğunuz tarafından fark edilmesi, onun ileride hem mesleki hem de kişisel yaşantısındaki başarı ve mutluluğu için başlangıçtır.
Aile Tutum Modeli
OLUMSUZ AİLE TUTUM ŞEKİLLERİ Aşırı Sevgi + Gevşek Eğitim SORUMSUZ Gevşek Eğitim Sıkı Eğitim Yetersiz SevgiAşırı Sevgi
Aşırı Sevgi + Sıkı Eğitim Gevşek Eğitim Sıkı Eğitim Yetersiz SevgiAşırı Sevgi TUTARSIZ
Yetersiz Sevgi + Aşırı Disiplin Gevşek Eğitim Sıkı Eğitim Yetersiz SevgiAşırı Sevgi SALDIRGAN UYUMSUZ
Yetersiz Sevgi + Gevşek Eğitim Gevşek Eğitim Sıkı Eğitim Yetersiz SevgiAşırı Sevgi PASİF DONUK
Sağlıklı Tutum SAĞLIKLI TUTUM Biraz olumsuzluk Yeterli sevgi Yeterli hoşgörü Yeterli disiplin Gevşek Eğitim Sıkı Eğitim Yetersiz SevgiAşırı Sevgi
ONLARIN KAYGILARI YÜKSEK, GELECEKLERİ İÇİN ÇABALIYORLAR
MERAK ETMEYİN HERZAMAN AKILLARI DERSLE DE DOLU!!! Bizlerden istedikleri???
ÇOCUĞUNUZA VERECEĞİNİZ EN DEĞERLİ HEDİYE YETERLİ SEVGİ, HOŞGÖRÜLÜ YAKLAŞIM, İLGİ VE ZAMANINIZDIR!!!
SAYIN VELİLERİMİZ Bir ülkenin gerçek serveti eğitim süreci içindeki çocukları ve gençleridir. Çünkü onlar bugünün yarını, yarının umududurlar. Onların; kendi kararlarını kendisi verebilen, kendi ayakları üstünde duran, sorumluluk sahibi, her yönüyle çağdaş, demokrat, üretken, başarılı, hoşgörülü ve mutlu bireyler olmaları hepimiz ve toplumsal huzurumuz için önemlidir.
Değiştiremeyeceğimiz bir geçmiş geride dururken, şekillendirip sahip olabileceğimiz bir gelecek bizleri bekliyor… GENÇLERİMİZ İÇİN HEP BİRLİKTE “EL ELE” “EL ELE”