Matematik Ödevi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
MATEMATİK.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
ÖMER ÖZDEMİR NE DERSENİZ ÇARPIM TABLOSUNA BAKALIM MI.
Soruya geri dön
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
EBOB EKOK.
İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
ÖZER İLKÖĞRETİM OKULU 2.D SINIFI
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
TEST – 1.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
3tane3=9 3kere3=9 3 x 3 =9 4tane3=12 4kere3=12 4 x 3 =12.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
DERS 11 KISITLAMALI MAKSİMUM POBLEMLERİ
4 X x X X X
1’in içinde 4 yok.O zaman 16 içinde 4 kaç kere var?
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Diferansiyel Denklemler
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
Toplama-Çıkarma-Çarpma-Bölme
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
6, 7 ve 8 BASAMAKLI DOĞAL SAYILAR
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
İSMİN HALLERİ.
1 Adı ve soyadı:…………………………… Mitat Zorlu Mert, deniz canlılarını topladı. Kaç tane olduklarını bulabilir misiniz? önce sonra …. + …. ….. …
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
ÇARPMA PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

Matematik Ödevi

Parantezli İşlemler 1.durum Üç kardeşin herbiri bir torbaya dörder,sonra beş ceviz daha atıyor. 2. durum Üç kardeşin her biri torbaya önce dörder tane ceviz atıyor.Sonra yine herbiri beşer ceviz daha atıyor. Yukarıdaki iki durum için torbalarda kaçar ceviz olduğunu bulabilir misiniz ? ( 3 x 4 ) + 5 = 12 + 5 = 17 3 x ( 4 + 5 ) = 3 x 9 = 27 Yukarıdaki çözümlerde sayılar ve işlemler aynı olduğu halde sonuçların farklı olmasının sebebi sizce nedir ? Yukarıdaki işlemlerde ``parantez``in nasıl bir rolü vardır ? Açıklayınız.

Örnek Parantezli İşlemler 1.durum 4 arkadaşın herbiri bir vazoya üçer sonra dörder çiçek koyuyor. 2.durum 4 arkadaşın herbiri bir vazoya üçer sonra yine herbiri dörder çiçek koyuyor. Yukarıdaki iki durum için vazoda kaçar ceviz olduğununu bulabilir misiniz ? ( 4 x 3 ) + 4 = 12 + 4 = 16 4 x ( 3 + 4 ) = 4 x 7 = 28 Yukarıdaki çözümlerde sayılar ve işlemler aynı olduğu halde sonuçların farklı olmasının sebebi sizce nedir ?

Parantezli 4 İşlemler ( 20 + 12 ) / 4 = 32 / 4 = 8 20 + ( 12 / 4 ) = 3 + 20 = 23 ( 2 x 50 ) + 8 = 100 + 8 = 108 2 x ( 50 + 8 ) = 2 x 56 = 116 ( 64 / 8 ) + 8 = 8 + 8 = 16 64 / ( 8 + 8 ) = 64 / 16 = 4

Kutucuklu Parantentezli İşlemler 1. Kutucuklu İşlem 2. Kutucuklu İşlem 5 420 30 8 7 25 / x 14 35 x + 112 60

TEŞEKKÜRLER